Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2010, 09:23   #41
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas Bekijk bericht
Als ze de ministerweddes nu eens met 25 �* 50% zouden verminderen, zou ik nog zeggen ja, 5% is belachelijk weinig, zeker gezien in het licht van de vele verhogingen die ze zich gegeven hebben de laatste jaren.
Die 5 % is een zgn. "voorbeeld" om de gewone mensen aan het verstand te brengen dat ze óók 5 % moeten inleveren...
Sparen, d�*�*r komt het op aan.
De openbare besturen mogen een voorbeeld nemen aan de stad Brugge.
Sedert eind 2008 gaat de stad géén leningen meer aan.
In 2000 had Brugge een stadsschuld van 145 miljoen €. Nu is dat 79 miljoen €.
Het begrotingsresultaat van 2009 heeft 18 miljoen € OVERSCHIOT !!!
Goed geboerd daar in Brugge !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2010, 09:41   #42
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas Bekijk bericht
Gesproken als een echte graai-kapitalist, proficiat !
Nope, gesproken als iemand die het beu wordt om uitgezogen te worden door onproductieven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2010, 09:43   #43

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die 5 % is een zgn. "voorbeeld" om de gewone mensen aan het verstand te brengen dat ze óók 5 % moeten inleveren...
Sparen, d�*�*r komt het op aan.
De openbare besturen mogen een voorbeeld nemen aan de stad Brugge.
Sedert eind 2008 gaat de stad géén leningen meer aan.
In 2000 had Brugge een stadsschuld van 145 miljoen €. Nu is dat 79 miljoen €.
Het begrotingsresultaat van 2009 heeft 18 miljoen € OVERSCHIOT !!!
Goed geboerd daar in Brugge !
Zo zou het feitelijk overal moeten gaan maar de crisis steekt daar blijkbaar een stokje voor.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2010, 09:44   #44
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SS Leon Bult Bekijk bericht
Met alle respect
Maar voor deze man was het hier geen welvaartstaat als je maar 27€/dag krijgt - in een rolstoel moet leven - pampers moet dragen - en maanden thuis te moeten zitten door zijn ziekte.
Akkoord, niemand kan daar iets aan doen, maar deze mensen dan nog eens het leven zuur maken - Echt schandaal is dit.

Ik geef hem nu die 100€ uit mijn zak, maar als het RIZIV te weten komt, wie dat wie is, wordt hij nog geschorst ook.

Nu ben ik echt gedegouteerd van alle politieke partijen - Dit meen ik
En waarom moeten wij er dan voor opdraaien? Op welke manier vind jij het dan gelegitimeerd om het geld van anderen te gaan afpakken?
Nogmaals, in de meeste landen zou die persoon al niet zoveel geld krijgen als hij nu ontvangt.
Oud 22 mei 2010, 09:48   #45
SS Leon Bult
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
ja kijk eens, die persoon krijgt het bestaansminimum (wat er op wijst dat hij geen regelmatige job heeft gehad) van een persoon zonder gezinslast, zijnde 27,91€ per dag. Daarnaast heeft hij een vergoeding voor hulp door derden van een paar duizend €. Best mogelijk dat er ergens een verandering is opgetreden in zijn graad van zelfstandigheid en er een aanpassing is gebeurd, kan ik ook niet beoordelen.
En heeft hij recht op PAB en een hoop sociale tarieven en de maximumfactuur in de sociale zekerheid.

Niet dat ik er naar uitkijk om in dezelfde omstandigheden te leven, maar ik zie hier ook niet echt een reden voor emotioneel geladen noodkreten. Zeker niet als hij dan ook nog samenwoont met iemand anders en de huur en algemene onkosten deelt.
Fonne
Je moet eens goed luisteren
Hij trekt GEEN bestaansminimum, maar zijn invaliden uitkering is gelijk aan een bestaansminimum omdat hij in zijn vorige leven zelfstandige was.
Een PAB is voor hem aangevraagd in 2007 en er is toen een brief toegekomen EN VERSCHIET NIET " ZE KUNNEN HEM VOORLOPIG NIETS UITKEREN OMDAT ER TIJDELIJK GEEN GELD IS
Dit staat zwart op wit op papier van het Vlaams Fonds.

Onze zogenaamde Vlaamse staat roept veel en beloofd veel en maakt iedereen wijs, dat wij bij onafhankelijkheid in het landje van beloften gaan leven - NIETS, MAAR NIETS KOMT ER VAN UIT.
Honderden staan er op de wachtlijst , maar ook honderden invalieden leven onder de armoedegrens (onze eigen mensen)
En weet je fonne waarom hij bij zijn moeder is moeten gaan wonen? OMDAT HIJ VOOR ZICHZELF NIETMEER KAN INSTAAN.

iK DENK DAT JIJ totaal niet beseft wat een invaliede van meer dan 80% is.
Waarschijnlijk kan jij dat geen barst schelen en ga je vandaag je waarschijnlijk weer een stuk in je kloten zuipen om daarna hier wat prietpraat te komen verkopen.
SHAME YOU LOOSER
SS Leon Bult is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2010, 09:49   #46
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fonne
Hij trekt GEEN bestaansminimum, maar zijn invaliden uitkering is gelijk aan een bestaansminimum omdat hij in zijn vorige leven zelfstandige was.
Een PAB is voor hem aangevraagd in 2007 en er is toen een brief toegekomen EN VERSCHIET NIET " ZE KUNNEN HEM VOORLOPIG NIETS UITKEREN OMDAT ER TIJDELIJK GEEN GELD IS

Onze zogenaamde Vlaamse staat roept veel en beloofd veel en maakt iedereen wijs, dat wij bij onafhankelijkheid in het landje van beloften gaan leven - NIETS, MAAR NIETS KOMT ER VAN UIT.
Honderden staan er op de wachtlijst , maar ook honderden invalieden leven onder de armoedegrens (onze eigen mensen)
En weet je fonne waarom hij bij zijn moeder is moeten gaan wonen? OMDAT HIJ VOOR ZICHZELF NIETMEER KAN INSTAAN.

Waarschijnlijk kan jij dat geen barst schelen en ga je vandaag je waarschijnlijk weer een stuk in je kloten zuipen om daarna hier wat prietpraat te komen verkopen.
SHAME YOU LOOSER
Oud 22 mei 2010, 09:56   #47
SS Leon Bult
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En waarom moeten wij er dan voor opdraaien? Op welke manier vind jij het dan gelegitimeerd om het geld van anderen te gaan afpakken?
Nogmaals, in de meeste landen zou die persoon al niet zoveel geld krijgen als hij nu ontvangt.
Heb ik jou iets persoonlijk gevraagd om iets bij te dragen ?
Weet je wat ? Draag jij maar gerust bij voor die asielzoekers die 500€/dag ontvangen omdat ze geen hotelkamer hebben.

Ik wrns je verder een goede gezondheid
Oud 22 mei 2010, 10:06   #48
SS Leon Bult
Burger

Standaard

Citaat:
Nope, gesproken als iemand die het beu wordt om uitgezogen te worden door onproductieven.
*knip* Geen persoonlijke aanvallen a.u.b.

Laatst gewijzigd door Dead Parrot : 22 mei 2010 om 15:00. Reden: Persoonlijke aanval
Oud 22 mei 2010, 13:03   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Zo zou het feitelijk overal moeten gaan maar de crisis steekt daar blijkbaar een stokje voor.
Ok maar het is overal crisis , ook in Brugge !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2010, 13:14   #50
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals iedereen weet, moet iedere Belg bijna 4000€ besparen de 4 komende jaren.

En dit zijn geen ondoordachtzame uitspraken.

Maar het schandalige hiervan is, MEN BEGINT BIJ DE MEEST ZWAKKEREN UIT ONZE SAMENLEVING.

Een vriend van mij, meer als 80% invalide, heeft van het RIZIV een brief ontvangen waarin het volgende genoteerd stond - " Niettegensraande je voldoet aan de nodige criteria zal je de komende jaren slechts xxxx€/maand ontvangen i.p.v. xxxxx€ daar ......" een hele tralala te begrijpen , enkel door universitairen
En inderdaad, hij trekt bijna 100€/maand minder of 1000€/jaar

Met alle respect, maar deze persoon kreeg via de mutualiteiten (hebben hier niets mee te maken) slechts 27€/dag en een bijkomende premie van de staat via het RIZIV +- 3500€/JAAR

GAAN DE BANKEN HEM HELPEN OM ZIJN ELECTRICITEIT TE BETALEN ? NEEN
MAAR HIJ MOEST WEL DE BANKEN HELPEN TEGEN EEN FALING.

Heb je al 1 partij horen zeggen, dat ze de wedden van hun volksvertegenwoordigers gaan inkrimpen ?

Schandaal en nog eens schandaal

Waar gaan we naartoe ??????
Uit protest ga ik nu eens voor de PVDA+ stemmen
Protest stem. Ok, doe ik ook. Maar hou in gedachte dat er toch niets verandert. Het zijn ALLEMAAL en dan ook ALLEMAAL dezelfde. Denk je dat ze niet ALLEMAAL op de hoogte zijn van schandalen ed.? Ze weten het ALLEMAAL heel goed maar zoals duidelijk is beschermd iedereen mekaar zodat ze nog ALLEMAAL ruim vergoed worden voor de schandalen welke ze uithalen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2010, 13:24   #51
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
*knip* Gelieve geen persoonlijke aanvallen te quoten.
Als dit geen persoonlijke aanval is.........

Laatst gewijzigd door Dead Parrot : 22 mei 2010 om 15:05. Reden: Kopiëren van iets strijdig met forumreglement
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2010, 17:28   #52
fabianen
Gouverneur

Standaard

Politieke schande,milieu schande,bankenschande,justitieschande,katholiekesc hande...Wie kan dit nog even bijvullen?
Hoe stouter en slimmer je bent,hoe meer je bereikt in deze wereld!

Laatst gewijzigd door fabianen : 22 mei 2010 om 17:29.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2010, 17:30   #53
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Politieke schande,milieu schande,bankenschande,justitieschande,katholiekesc hande...Wie kan dit nog even bijvullen?
Hoe stouter en slimmer je bent,hoe meer je bereikt in deze wereld!
U klinkt als een "echte" Vlaming.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2010, 18:01   #54
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Heb je de gratis zorg in die landen al eens meegemaakt. Ik wel, in Canada en dat haalt in de verste verte het niveau van de gezondheidszorg in België niet.
En de National Health Service in de UK heeft ook al geen te beste reputatie.
Er is in die landen echt wel een reden waarom heel wat mensen zich toch nog apart verzekeren om niet verplicht te zijn gebruik te maken van die publieke zorg.
Ik heb een vriendin (getrouwd met een Canadees) in Canada wonen.
En die laat zich idd. apart verzekeren als ze de grens over gaan naar de USA

Het verschil met hier is dat de dokters hier een villa en twee auto's hebben.
Hier in de buurt heeft zo'n gast nog een manege naast zijn huis met een
aantal raspaarden.

Bekijk de documentaire "Sicko" eens van Michael Moore.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2010, 19:32   #55
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fonne
Hij trekt GEEN bestaansminimum, maar zijn invaliden uitkering is gelijk aan een bestaansminimum
Dat bedoelde ik ook
Citaat:
omdat hij in zijn vorige leven zelfstandige was.
De uitkeringen voor zelfstandigen liggen hoger dan 27€, verondersteld dat ze bijdragen betaald hebben natuurlijk. Maar je kan toch niet verwachten dat als je 35 jaar lang niets bijdraagt aan het stelsel je er toch nog volop kunt van gaan genieten?

Citaat:
De wachtlijsten van de Vlaamse Gemeenschap op zowat alle vlakken van het gehandicaptenbeleid zijn inderdaad een schandaal. Vooral omdat Mieke Vogels nog in 2003 beloofd heeft dat ze volledig zouden weggewerkt zijn tijdens haar regeerperiode. Maar het is het typisch gevolg van een periode van paars wanbeheer waar vanalles werd aangekondigd en zelfs in decreten gegoten, zonder dat er nagegaan werd of er wel geld voor was, hoeveel geld er dan wel nodig zou zijn en hoe het praktisch zou georganiseerd worden. Met dank aan Groen! en SP.A dus.

Citaat:
Mantelzorgpremie aangevraagd? Maar daar zal ook wel een wachtlijst voor bestaan.

Citaat:
SHAME YOU LOOSER
Ik doe dat in de andere volgorde.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 09:44   #56
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Best wel hilarisch om iemand die teert op de arbeid van anderen te horen spreken over 'onproductieven'.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 11:21   #57
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Best wel hilarisch om iemand die teert op de arbeid van anderen te horen spreken over 'onproductieven'.
Ik teer op niemands arbeid, en verwacht ook niet dat iemand gaat opdraaien voor mijn kosten.
Oud 23 mei 2010, 11:29   #58
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
De gezondheidszorg is in veel landen wel gratis he Savatage....
(Engeland, Canada en zelfs in Cuba)
Bij ons gaat de "horde van geneesheren" met de centen aan de haal.
(en de farma-industrie en ook de ziekenhuizen)
Die zorgen wel goed voor de werkgelegenheid.... van Roemeense verpleegsters.
Zijn die van ons niet goed misschien??
Lol @ de gedachte dat gezondheidszorg gratis zou zijn.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 11:42   #59
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik teer op niemands arbeid, en verwacht ook niet dat iemand gaat opdraaien voor mijn kosten.
Wie op beurzen gokt teert per definitie op de arbeid van anderen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 12:07   #60
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals iedereen weet, moet iedere Belg bijna 4000€ besparen de 4 komende jaren.

En dit zijn geen ondoordachtzame uitspraken.

Maar het schandalige hiervan is, MEN BEGINT BIJ DE MEEST ZWAKKEREN UIT ONZE SAMENLEVING.

Een vriend van mij, meer als 80% invalide, heeft van het RIZIV een brief ontvangen waarin het volgende genoteerd stond - " Niettegensraande je voldoet aan de nodige criteria zal je de komende jaren slechts xxxx€/maand ontvangen i.p.v. xxxxx€ daar ......" een hele tralala te begrijpen , enkel door universitairen
En inderdaad, hij trekt bijna 100€/maand minder of 1000€/jaar

Met alle respect, maar deze persoon kreeg via de mutualiteiten (hebben hier niets mee te maken) slechts 27€/dag en een bijkomende premie van de staat via het RIZIV +- 3500€/JAAR

GAAN DE BANKEN HEM HELPEN OM ZIJN ELECTRICITEIT TE BETALEN ? NEEN
MAAR HIJ MOEST WEL DE BANKEN HELPEN TEGEN EEN FALING.

Heb je al 1 partij horen zeggen, dat ze de wedden van hun volksvertegenwoordigers gaan inkrimpen ?

Schandaal en nog eens schandaal

Waar gaan we naartoe ??????
Uit protest ga ik nu eens voor de PVDA+ stemmen
Nu hij moet ook Griekenland helpen tegen faling. En btw, als hij niet werkt, zal hij bij de bankenfaling wel niet veel bijgedragen hebben.
Trouwens het zijn niet de minimumuitkeringen die omhoog moeten, doch wel de minimumlonen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be