Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 mei 2010, 21:00   #41
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Moet ik de studio verlaten als ik iedereen met de slappe lach aansteek?
Heb jij ook lachlessen gehad?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 21 mei 2010, 22:13   #42
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ja, Linda Dewin wil nog tig keren vragen hoe dat nu zit met de ambras in de partij.
Ambras? Welke ambras? 't Is stil waar het nooit waait hé.
Garry is offline  
Oud 21 mei 2010, 22:27   #43
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Met al die files in Mortsel komt dat mens toch nooit op tijd in de studio
Je verwart met Ingrid Pira en die wil je echt niet aan een paal zien hangen
Rr00ttt is offline  
Oud 21 mei 2010, 22:40   #44
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
ben jij Maya (Detiege) misschien?
Ik zie me daar al zitten tussen de rest van het publiek, in mijn bijenkostuum, bedachtzaam aan het luisteren naar de politicus die het woord heeft...

Een mens kan dromen.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 21 mei 2010, 22:50   #45
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Ik verkies om een nekschot te krijgen op een of ander waals dorpsplein dan een verkiezingshow van de vrt bij te wonen
Dat kan geregeld worden. Ik heb hier nog een Bart De Wever kostuum liggen voor u.
Oud 22 mei 2010, 10:30   #46
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Dat kan geregeld worden. Ik heb hier nog een Bart De Wever kostuum liggen voor u.
ok ik kom het halen
Oud 22 mei 2010, 10:38   #47
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Ik verkies om een nekschot te krijgen op een of ander waals dorpsplein dan een verkiezingshow van de vrt bij te wonen
Ik snap het ook niet, he. Iedere Vlaams-nationalist weet dat ze hem bij de VRT liever zien gaan dan komen, maar toch willen ze er allemaal op een goed blaadje staan. Het doet me wat denken aan het kneusje van de school dat op de speelplaats voortdurend gepest wordt maar toch blijft proberen om bij het groepje populaire jongens in de gunst te komen.

Gooi die tv toch buiten, verdomme. Of kijk tenminste naar interessante en boeiende programma's in plaats van naar dat vooringenomen gezeik.
Zwartengeel is offline  
Oud 22 mei 2010, 10:59   #48
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Je verwart met Ingrid Pira en die wil je echt niet aan een paal zien hangen
Heu ja Maar in Wilrijk zijn ook files hoor, dus veel maakt het niet uit.
fonne is offline  
Oud 22 mei 2010, 11:08   #49
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik snap het ook niet, he. Iedere Vlaams-nationalist weet dat ze hem bij de VRT liever zien gaan dan komen, maar toch willen ze er allemaal op een goed blaadje staan. Het doet me wat denken aan het kneusje van de school dat op de speelplaats voortdurend gepest wordt maar toch blijft proberen om bij het groepje populaire jongens in de gunst te komen.

Gooi die tv toch buiten, verdomme. Of kijk tenminste naar interessante en boeiende programma's in plaats van naar dat vooringenomen gezeik.
Wijze woorden
Oud 22 mei 2010, 19:37   #50
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht

Ik heb het nooit begrepen waarom het VB, met cijfers en studies gewapend, niet hardnekkiger het cordon mediatique frontaal aanvalt.
Geert Wilders heeft dienaangaande veel minder complexen en weigert botweg in discussie te gaan die in scène is gezet om hem publiekelijk en mediatiek te lynchen (framing).
Zou het aan het nederlandse media liggen? Aan de Nederlanders zelf?

Eén ding is zeker. Vandaag ben ik eens te meer overtuigd van de uitgekiende strategie achter de (anti Vlaamse) mediamanipulatie.

Ik verklaar mij nader:
Een doofstomme blinde weet dat de NVA er (niet alleen in de peilingen) een serieuse lap gaat op geven bij de volgende verkiezingen.
Zij worden dus een gevaar voor La Francité, het establishment, de sossen en ander machtsconsoliderend ongedierte.

Vanavond even grasduinen door de krantenkoppen: en wat zie ik nu plotseling?
Bij het aanvinken IN DE STANDAART van de hoofding:
VB houdt vast aan klassieke recepten
krijg ik een niet gekleurde commentaar, een nogal objectieve video, persreleases van het VB, Facebook van het VB enz enz...

DU JAMAIS VU in dertig jaar in deze regimevod.

Dit leert mij dus twee dingen:
Ze hebben echt schrik van de NVA
Ze denken de NVA af te remmen door het eeuwige "divide et impera" tussen de Vlaams Nationalistische partijen waar de NVA (wij werken nooit samen met het VB, zelfs niet bij een gezamenlijke meerderheid) voorlopig met open ogen intuint.

Vanavond op de regimezender ook al een relatief neutrale (behalve het obligate citrijnbakkes van dat rode amadamens) berichtgeving gezien over het VB.

Let op: ik als VB sympathisant ben daar enorm verheugd over maar het is kristalklaar dat deze spektakulaire en plotselinge demokratisering van de politieke berichtgeving enkel en alleen dient om de NVA electoraal te beschadigen.

De woorden van Kris Hoflack (hoofdredakteur duiding VRT) in Knack, waar hij onomwonden toegeeft inderdaad systematisch democratische fraude te plegen en dit in de toekomst nog meer zij het (na zijn veroordeling door de raad van state) meer geniepig en leper te doen, zijn nog niet koud of men ziet al zo waar dit heerschap (met...inderdaad...ook een amadaverleden) naartoe wil.

Nog iets: hoe zit het met de deontologische basiswet voor journalisten om vanavond aan een BDW, die door de tjeven wordt afgeschoten, een recht op antwoord te geven?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 22 mei 2010 om 19:40.
Fieseler is offline  
Oud 23 mei 2010, 06:35   #51
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
(...)
Dit leert mij dus twee dingen:
Ze hebben echt schrik van de NVA
Ze denken de NVA af te remmen door het eeuwige "divide et impera" tussen de Vlaams Nationalistische partijen waar de NVA (wij werken nooit samen met het VB, zelfs niet bij een gezamenlijke meerderheid) voorlopig met open ogen intuint.
(...)
Voor wat het waard is, ik heb ook de indruk dat de (regime)media het VB wat meer aan bod laten komen: ze gaan sowieso toch verliezen o.m. wgs interne problemen , maar vooral : het n-va mag niet te groot worden.

Laatst gewijzigd door stab : 23 mei 2010 om 06:54.
stab is offline  
Oud 23 mei 2010, 07:16   #52
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Komt het VB ook enkele seconden in beeld???
wie de VB standpunten nu nog niet kent is blind en doof dus hun optreden is helemaal niet relevant.
speurneus is offline  
Oud 23 mei 2010, 09:35   #53
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
wie de VB standpunten nu nog niet kent is blind en doof dus hun optreden is helemaal niet relevant.
Wie gelooft dat de CD&V standpunten heeft is blind en doof, dus hun optreden is helemaal niet relevant.
fonne is offline  
Oud 23 mei 2010, 09:46   #54
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Een tip voor de VRT, schuif Kathleen Cools aan de kant, want zij kan het niet !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 23 mei 2010, 09:50   #55
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om daar als kijkvee te zitten kijken en luisteren naar ondermaatse journalistiek

(dit geldt eveneens voor VTM: er is in dit land geen deftige klasse journalisten)
2

En op commando moeten applaudisseren als de rood-linkse horde een bedenkelijk punt scoort zeker, neen bedankt. Stel je voor, Linda De Win die live in uw face bijna klaarkomt als ze Petrick mag interviewen, the horror.
lantjes is offline  
Oud 23 mei 2010, 13:19   #56
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vkz2010 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

De verkiezingen zullen ook dit jaar goed opgevolgd worden door de VRT Nieuwdienst. Wie wil, kan een plaatsje in ons publiek reserveren. Zo krijg je de kans om alles eens van dichtbij te volgen. Inschrijven kan door een mailtje te sturen naar [email protected].

Dit heb ik in de aanbieding:

Phara
Een dagelijkse blik op de (politieke en andere) actualiteit met Phara en Lieven! In de aanloop naar de verkiezingen zullen Phara en Lieven dagelijks paraat staan.

Inschrijven kan dus voor de opnames van maandag 31 mei tem vrijdag 11 juni. Twee weken van maandag tot en met vrijdag. Het vorige seizoen zat in een mum van tijd volledig vol. Bij interesse schrijf je dus best zo snel mogelijk in! Zoals steeds hebben we interessante formules voor groepen. Informeer gerust!

Groot Debat
Zondag 6 juni: Een vooruitblik naar de verkiezingen. Vlaamse kopstukken met elkaar in debat. Presenatie door Ivan De Vadder, Linda De Win én Tim Pauwels. Opnames gaan door bij Videohouse (Luchthavenlaan, Vilvoorde). We verwachten ons publiek rond 19u15 .

Oog in Oog
Van Maandag 7 tot en met zaterdag 12 juni: Live programma met dé top politici van alle Vlaamse partijen, gepresenteerd door Freek Braeckman en Goedele Devroy. Per opname zullen twee toppolitici met elkaar én met het publiek in debat gaan. Deze opnames gaan door bij Videohouse (Luchthavenlaan, Vilvoorde). Van maandag tot en met vrijdag verwachten we ons publiek rond 19u15. Op zaterdag zal dit waarschijnlijk in de (late) namiddag zijn. Op zaterdag staat er een slotmoment met alle kopstukken op het programma!

Proef opname Oog in Oog
Voor ons programma Oog in Oog plannen we een proefopname. Dit wil zeggen dat we ook hier voor nog mensen zoeken. Mensen die aanwezig kunnen zijn op donderdag 3 juni om 19u30 bij Videohouse (Luchthavenlaan, Vilvoorde). Een proefopname doen we af en toe bij een nieuw programma of een nieuw decor om er voor te zorgen dat we bij de eerste opname alles vlot kunnen laten verlopen. Het is dus een unieke kans om een blik achter de schermen te werpen. Samen met de redactie wordt het nieuwe decor uitgetest en gekeken hoe de opname vlot kan verlopen.

Day After voorzittersdebat
14 juni: presentatie Phara de Aguirre. Publiek wordt verwacht om 19u15 bij Videohouse (Luchthavenlaan, Vilvoorde)
Schrijf nu in en maak het allemaal live en van dichtbij mee! Jullie zijn allen zéér welkom!

Graag vragen we u ook, indien mogelijk, ons te helpen om deze oproep te verspreiden. We zoeken heel wat mensen, dus alle hulp is alvast héél erg welkom.

Tot dan!
Ik ga vissen in de woestijn met een Humohoedje op m'n kop, maar toch bedankt voor de uitnodiging!
Oud 23 mei 2010, 20:28   #57
Maarten Malaise
Administrator

Maarten Malaise's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik hoop dat het niveau wat wordt opgekrikt, want als we dezelfde weg opgaan als vorige keer, kan je de verkiezingsprogramma's best onder Ketnet programmeren.

Daaaag!
De staatszender doet wat hen wordt opgedragen: programma's maken voor een breed publiek. Dat publiek is breder dan de gemiddelde gebruiker van dit forum. Jullie zijn doorgaans steviger geïnformeerd dan de gemiddelde burger. Hou er rekening mee dat op dit forum 10 keer zoveel lezers zijn als dat er actieve deelnemers (posters) zijn. Het profiel kan aanzienlijk variëren. En in verkiezingstijd stijgt het aantal lezers aanzienlijk, waarschijnlijk mensen op zoek naar een goede wijze om hun stem uit te brengen.

In reactie op wat in andere berichten wordt geschreven: Ik ken heel wat journalisten, ook bij VRT, die allesbehalve een rode kleur hebben.

En uitzending bijwonen is voor de liefhebbers. We hebben de laatste jaren telkens opnieuw de oproepen van de VRT geplaatst en elk jaar krijgen ze daar een bevredigende respons op. Er zijn altijd mensen die interesse hebben om de werking achter zo'n programma's van dichtbij te zien. Ik heb ooit het genoegen gehad om enkele jaren achter de schermen van radio en televisie te mogen meewerken en ik kan iedereen aanraden om het minstens een keertje mee te maken.

groetjes,

Maarten
Maarten Malaise is offline  
Oud 23 mei 2010, 20:28   #58
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Voor wat het waard is, ik heb ook de indruk dat de (regime)media het VB wat meer aan bod laten komen: ze gaan sowieso toch verliezen o.m. wgs interne problemen , maar vooral : het n-va mag niet te groot worden.
2
Oud 23 mei 2010, 20:34   #59
Maarten Malaise
Administrator

Maarten Malaise's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vkz2010 Bekijk bericht
Mijn oproep is eerder bedoelt voor publiek.

Wil je echter een vraag stellen aan een politicus/politica, dan verwijs ik je door naar http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...n2010/1.778753. Daar kan je je inschrijven voor het programma Oog In Oog.
awel, lijkt me goed dat dit forum een verkiezing van de beste discussievoerders organiseert en hen als team naar dit programma stuurt ... niet? Wie zouden jullie sturen?

Maarten
Maarten Malaise is offline  
Oud 24 mei 2010, 02:04   #60
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Aah, zijn de problemen waar ze over klagen dan opgelost misschien?
Rr00ttt is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be