Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2010, 16:16   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Aan Colen mag je niets meer vragen.

Want die gaat een krant kopen en die kapot scheuren, Colen is dus een nazi.
Neen... die vraagt wat oude kranten. Goedkoopste campagne ooit. Doe het haar maar na.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 16:18   #42
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SS Leon Bult Bekijk bericht
Is er wel een degelijk verschil tussen de NV-A en het VB ??

Eigenlijk niet want :

Het VB wil de vreemdelingen buiten
De NV-A wil hetzelfde doen, maar met de Walen.

Het punt is dat Wallonie bijna alleen uit vreemdelingen bestaat

Waar zit dan het verschil ????
Wel beste Leon Degrelle,

Proficiat met weliswaar de domste post hier ooit. U moet enkel sommige BUB leden laten voorgaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 16:23   #43
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Hier nog enige beschouwingen inzake migratie. Het loont de moeite de twee programma's van asielbeleid en migratie met mekaar te vergelijken, zie: http://www.n-va.be/files/default/nva...-VA%202010.pdf en http://www.vlaamsbelang.org/21/

Beide partijen, zowel NV-A als Vlaams Belang stellen dat de huidige regeling gebeurt in een 'barslecht federaal beleid'. Het Vlaams Gewest is alleen maar verantwoordelijk voor het inburgeringsbeleid.
Zowel NV-A als Vlaams Belang zijn voorstander van een inburgeringsbeleid. Illegaliteit en terugkeerbeleid moet aangepakt worden.
Beide partijen gaan niet akkoord met het misbruik op gezinshereniging en de collectieve regularisaties.
De NV-A stelt net zoals het Vlaams Belang voorwaarden aan de nationaliteitsverwerving en de afschaffing van de snel-Belg-wet.

Het is evident dat de migranten aan alle wettelijke normen van onze maatschappij moeten voldoen. Het Vlaams Belang gaat wel iets verder door te eisen '...Ze moeten zich aanpassen aan onze cultuur, onze normen en waarden, onze leefgewoonten en aan belangrijke traditionele principes van de beschaving die zich op het Europese grondgebied heeft ontwikkeld, zoals onder meer de scheiding van kerk en staat, de democratie, de vrije meningsuiting en de gelijkwaardigheid van man en vrouw. Voor vreemdelingen en inwijkelingen die dit afwijzen, negeren of bestrijden, moet een terugkeerpolitiek worden ontwikkeld. ' Dat staat er niet zo duidelijk in bij de NV-A. Het NV-A stelt alleen maar 'Kennis van het Nederlands en van onze samenleving met alle rechten en plichten die eraan verbonden zijn: dat zijn de elementen waartoe een inburgeringsbeleid moet leiden.' Misschien is dit hetzelfde... misschien niet!
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 19:41   #44
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Die 500 000 jobs zijn er tekort in Belgie . Met andere woorden , we liggen onder het Europese gemiddelde .
Maar de media verdraait dit .
Die sakkerse media toch.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 20:21   #45
Randa
Burgemeester

Standaard

Die sakkerse media toch, wel dat is een vaststelling die elke mens kan maken, die ooit al door de een of andere reporter ondervraagd is, zelden is het zoals je het bedoeld hebt en bij NV-A doet men het dan nog sterker en met veel plezier
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 21:18   #46
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

NVA probeert nog steeds een "inclusief" Vlaanderen na te streven,VB maakt steeds een duidelijk onderscheid tussen "wij" en "zij"...

Dat is geen verwijt overigens,het is een vaststelling,en het is een verschil....
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 22:58   #47
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
NVA probeert nog steeds een "inclusief" Vlaanderen na te streven,VB maakt steeds een duidelijk onderscheid tussen "wij" en "zij"... Dat is geen verwijt overigens,het is een vaststelling,en het is een verschil....
Kunt ge daarvan enige voorbeelden geven? Ik zie waar ge naartoe wilt gaan, maar het is altijd goed dat we duidelijke definities kunnen opstellen... Als voorbeeld kan ik stellen dat het voldoende is naar de Franstalige politici te verwijzen, om daar een zeer duidelijke 'wij' en 'zij' politiek te vinden tegenover de Vlamingen. Onze media en andere 'politiek-correcten' hebben daar nooit problemen mee gehad.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 4 juni 2010 om 23:02.
Oud 4 juni 2010, 23:06   #48
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Verschil tussen NV-A en VB ??
Dat was toch de vraag?

Het antwoord is toch heel simpel!

Het VB blijft bij de pricipes van een onafhankelijk Vlaanderen: zondermeer de onafhankelijkheid eenzijdig uitroepen.

Het NV-A denkt ongeveer hetzelfde te bereiken via de normale Belgicistische weg, dus van binnenuit. En precies d�*t is de naiëviteit van Bartje, het zal NOOIT lukken op die manier!

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2010, 23:25   #49
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Verschil tussen NV-A en VB ?? Dat was toch de vraag? Het antwoord is toch heel simpel! Het VB blijft bij de pricipes van een onafhankelijk Vlaanderen: zondermeer de onafhankelijkheid eenzijdig uitroepen. Het NV-A denkt ongeveer hetzelfde te bereiken via de normale Belgicistische weg, dus van binnenuit. En precies d�*t is de naiëviteit van Bartje, het zal NOOIT lukken op die manier!
Het is wel wat meer gecompliceerd. Het Vlaams belang gaat inderdaad voor de uiteindelijke onafhankelijkheid (zoals de NV-A!) maar moet daarvoor minstens 50% van het stemmenaantal in belgië behalen. En dat weet het VB ook. ...Dus verklaarde Annemans enkele jaren geleden, dat het VB bereid is in een coalitie toe te treden, indien die coalitie een stap in de richting van het (VB)einddoel betekent. Dat is nu exact wat de NV-A NU verteld. Het confederalisme is niets anders dan het verplaatsen van de 'macht' (of beslissingsmacht) van de federale entiteit naar de gewesten. ... Voor de NV-A is dit een tussenstap waarvoor de Franstaligen zeer benauwd zijn!...

Het bewijst nogmaals hoe dicht de standpunten van NV-A en VB bij elkaar liggen. De open VLD heeft al gezegd dat ze nooit verder zal gaan dan het confederalistisch model. But... who cares?

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 4 juni 2010 om 23:25.
Oud 5 juni 2010, 00:54   #50
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Dat brengt ons bij de vraag of de NV-A Vlaamse belangen gaat dienen of haar eigen belangen? Maar die vraag kunnen we ook stellen aan het Vlaams Belang. Wat heeft die steriele houding opgeleverd aan de Vlaamse zaak, behalve het verdelen van postjes binnen de partij?
Terechte vragen.

Ik hoop écht dat N-VA indien ze de voorspelde overwinning halen in de eerste plaats aan de vlaamse belangen gaat denken. Ik ben wel pessimistisch gezien de voorgeschiedenis van N-VA.

Mbt het VB. Ik zou als hun grootste verdienstes zien dat ze 1. vlaamse onafhankelijkheid een topic hebben gemaakt en 2. als enigen opkomen voor de autochtone vlamingen die achterblijven in de 'multiculturele wijken'.

Dat is idd geen vette oogst voor 30 jaar bestaan. I.e. het zijn geen concrete realisaties. Ik zie het VB eerlijk gezegd - hoewel ik er op stem - ook in de toekomst weinig concreet realiseren. Waarom stem ik er dan op?

Het is een combinatie van factoren:

- ik geloof niet dat een stem op een andere partij wel iets substantieel zou opbrengen.

Stel ik stem N-VA. In het best case scenario krijg ik dan een regering met vlaams N-VA / CD&V en VLD, onvermijdelijk aangevuldmet PS, CDH e, Ecolo. Ik geloof niet dat in die constellatie substantiële vooruitgang te boeken valt. Het zou wat minder erg zijn dan bvb CD&V/SP-A/Groen! aan vlaamse kant, maar sowieso onvoldoende om een grondige wijziging te krijgen in het beleid hier.

Puur theorethisch is het mogelijk dat N-VA/VB/LDD aan 50% van de vlaamse zetels geraken en aldus de zaak kunnen forceren. Als ik daarop hoop stem ik best VB of LDD, N-VA geeft immers te kennen liever met de klassieken in coalitie te gaan, i.e. een stem op N-VA verkleint de kans op samenwerking.

- Ik wil mijzelf recht in de ogen kunnen zien. Hoe futiel een VB stem ook is, op zijn minst weet ik waar ze voor staan en weet ik dat ik achteraf niet het gevoel zal hebben genaaid te zijn als kiezer. Het 'trauma' van Verhofstadt en zijn burgermanifesten speelt daar erg in mee.

- Mijn persoonlijk rechtvaardigheidsgeveoel zegt me dat mensen die voor het VB opkomen steun verdienen. I.e. zelfs al ben ik het niet met alles wat ze zeggen eens, we spreken hier over mensen die tegen een enorme tegenwerking in die vaak van een schandalige aard waren (en zijn) voor hun overtuiging zijn blijven vechten. Alle andere partijen - N-VA incluis - hebben al dan iet passief meegewerkt aan deze praktijken.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 01:17   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Het verschil is dat ze alle twee in het cordon zitten, maar èèn van de twee weet dat nog niet.
Oud 5 juni 2010, 02:10   #52
SS Leon Bult
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wel beste Leon Degrelle,

Proficiat met weliswaar de domste post hier ooit. U moet enkel sommige BUB leden laten voorgaan.
Je begrijpt gewoon niet welke nuttige info sommigen hier aan het vertellen zijn.
Dit is al één van de beste discussies van de laatste weken
Speel wat verder en laat de grote mensen onder mekaar hun zeg hebben
SS Leon Bult is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 02:33   #53
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het verschil is dat ze alle twee in het cordon zitten, maar èèn van de twee weet dat nog niet.
Dat bandje staat op springen. Op 13 juni zal de NVA zo groot zijn dat zonder hen geen enkele coalitie mogelijk is waar de Vlamingen in de meerderheid zijn. Ook niet met Groen erbij.

Dan is het aan Bart om NIKS te doen, en zien met welke kadootjes de anderen gaan afkomen om mogen mee te spelen. In Vlaanderen rekent men : grootste partij dus, premier leveren. In Wallonie rekent men: grootste familie levert Premier. Maar zonder Bart géén staatshervorming...

Wie brengt BHV op een gouden schoteltje? Ok jij mag meespelen, Wie wil mee de sociale zekerheid splitsen? Ok, jij mag premier worden.

Willen jullie niks? Ah, ik ook ni. Daaag. We sturen wel een delegatie van de Vlaamse regering om de scheiding te regelen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 09:29   #54
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was toch de vraag?

Het VB blijft bij de pricipes van een onafhankelijk Vlaanderen: zondermeer de onafhankelijkheid eenzijdig uitroepen.

Het NV-A denkt ongeveer hetzelfde te bereiken via de normale Belgicistische weg, dus van binnenuit. En precies d�*t is de naiëviteit van Bartje, het zal NOOIT lukken op die manier!
Je kunt "onafhankelijk" zijn als staat ,met veel wrijvingen met de geburen wegens een moeizame voorgeschiedenis,of je kunt "feitelijk" onafhankelijk zijn in een Belgisch kader,dat van zichzelf wel zal oplossen in het grotere Europees verband.Belangrijkst is dat de Vlamingen en de Walen kunnen doen wat hen schikt met de middelen die hen toekomen en op tijdstippen die hen uitkomen.Daartoe moet er eerst iets "verschrikkelijks" gebeuren met de "tapijtmarchandeerders" van het Brussels gewest.DAAR zit het probleem van dit Koninkrijk.DAAROVER gaan de volgende regeringsonderhandelingen (onder het mom van BHV en economische en sociale aspecten.

Bart naiief? UIt alles wat we van hem gezien hebben blijkt geen naieviteit,wel een beginselvastheid....
Oud 5 juni 2010, 09:36   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier zien we nog een "verschil" tussen VB en NVA.
Vanuit NVA moet je Belgie niet "bestrijden".....Dit Koninkrijk slijt uit zichzelf weg,iedere generatie weer een beetje meer.NVA verliest geen tijd meer zich druk te maken over "Belgie" an sich,maar wel over konkrete punten die nog haperen wegens "Belgie"."Belgie" is gewoon een kader waarbinnen je kunt werken.
Oud 5 juni 2010, 10:10   #56
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Je kunt "onafhankelijk" zijn als staat ,met veel wrijvingen met de geburen wegens een moeizame voorgeschiedenis,of je kunt "feitelijk" onafhankelijk zijn in een Belgisch kader,dat van zichzelf wel zal oplossen in het grotere Europees verband.
Dit is een mythe.

1. België is zowat het enige land waar men staat te springen om nog meer macht aan Europa te geven. Politici die daarop rekenen zijn in het beste geval heel zware gokkers, in het slechtste geval overantwoordelijke fantasten.

2. Waarom zou meer Europa gemakkelijker zijn. Ik zie die logica niet. Dan zijn er simpelweg nog veel meer partijen die tot een 'compromis' moeten komen.

Ik begrijp de aantrekkingskracht van de Europese oplossing wel, i.e. het lijkt en manier om geruisloos het land de facto te splitsen. I.e. zonder al de problemen van een normale onafhankelijkheid. Maar ik vind het een fata morgana en een uiterst gevaarlijke bovendien.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 5 juni 2010 om 10:13.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 11:16   #57
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er wel een degelijk verschil tussen de NV-A en het VB ??

Eigenlijk niet want :

Het VB wil de vreemdelingen buiten
De NV-A wil hetzelfde doen, maar met de Walen.

Het punt is dat Wallonie bijna alleen uit vreemdelingen bestaat

Waar zit dan het verschil ????
Man wat kan jij een stukje zake hoor.

In welk programma van N-VA staat dat de N-VA alle walen weg wil uit Vlaanderen?
Oud 5 juni 2010, 12:16   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Dat bandje staat op springen. Op 13 juni zal de NVA zo groot zijn dat zonder hen geen enkele coalitie mogelijk is waar de Vlamingen in de meerderheid zijn. Ook niet met Groen erbij.
Je schat de kansen hoog in, 51 % halen van de stemmen lijkt me overdreven.
Oud 5 juni 2010, 15:56   #59
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begrijpt gewoon niet welke nuttige info sommigen hier aan het vertellen zijn.
Dit is al één van de beste discussies van de laatste weken
Speel wat verder en laat de grote mensen onder mekaar hun zeg hebben
Als alleen grote mensen mogen schrijven, wat doe jij hier dan nog?
Oud 5 juni 2010, 15:57   #60
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was toch de vraag?

Als dat naiëviteit is wat Bart uitstraalt, wel dan ben ik ook graag naiëf.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 5 juni 2010 om 15:57.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be