Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2010, 14:47   #41
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Rancune, racisme?? Excuseer? En dat allemaal omdat ik geen kant wil kiezen. Je bent hysterisch man.
Niet omdat je geen kant wil kiezen, wel omdat je verwijst naar "Israëlische gesneuvelden". Er zijn er immers geen. Dat verhaaltje van gedode en/of gewonde commando's is IDF-propaganda.

Indien je dat niet wist, dan was mijn reactie er inderdaad ver over. Mijn excuses daarvoor,

Andy
Oud 5 juni 2010, 14:55   #42
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Niet omdat je geen kant wil kiezen, wel omdat je verwijst naar "Israëlische gesneuvelden". Er zijn er immers geen. Dat verhaaltje van gedode en/of gewonde commando's is IDF-propaganda.

Indien je dat niet wist, dan was mijn reactie er inderdaad ver over. Mijn excuses daarvoor,

Andy
Ik dacht inderdaad dat er soldaten gesneuveld waren. Och ja, om heel eerlijk te zijn heb ik het conflict de voorbije dagen niet echt gevolgd (reden te meer om geen kant te kiezen). Ik zag alleen beelden van een schip waarop zogezegde pacifisten met ijzeren staven kloppen en een soldaat over de reling kieperen.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 15:04   #43
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Het is nochtans niet complex. Als je niet wilt dat vreemdelingen je eigen land komen afpakken, dan kun je ook niet toestaan dat Joden naar Israël gaan om daar Arabisch land af te pakken.

Als de Palestijnen een eigen staat willen, dan kan een Vlaamse nationalist dat alleen maar steunen. Mensen die tegen elke vorm van nationalisme zijn (het gros van die Leuvense betogers) en zelfs tegen elke vorm van staat zijn (de anarchisten) hebben dus niets te zoeken op zo'n betoging.

En geen partij kiezen is ook een vorm van partij kiezen: de status-quo is in het voordeel van Israël en zijn westerse slaafjes.
Gaza was oorspronkelijk zelf niet eens van de Filistijnen...Steunt een Vlaams nationalist ook een Palestijnse Hamas-staat die er enkel op uit is om Israël te vernietigen? En als je Vlaams nationalist bent, dan moet je dus automatisch onafhankelijkheid eisen van elk volk ter wereld?Dat is een verplichting?Ooit wilden zelfs Christenen Jerusalem... Eigenlijk willen moslims het gehele gebied,het hele midden oosten.Afrika.Alles.
Wat mij betreft mag er een onafhankelijke staat Palestina komen op voorwaarde dat het geen Iran 2 wordt, enkel gericht op de vernietiging van Israel en dat Joden er ook hun huis mogen bouwen zonder verdreven te worden.
onnoembaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 15:19   #44
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Het doel heiligt de middelen niet (in casu: terreur zaaien om Israel tot toegevingen te dwingen). U moet mij dus vergeven dat ik niet meega in de hysterie die rond dit conflict is ontstaan.
Blijkbaar wel als Israël de terreur zaait, iets waarmee de zionisten overigens al sinds de jaren '30 en '40 bezig zijn. Alles wat de Palestijnen doen, is slechts reactie.
Citaat:
Wat betreft het inpikken van grondgebied hebt u overigens gelijk. Palestijnse christenen worden trouwens ook mensonwaardig behandeld, dus ik zal zeker partij kiezen, als dat nodig is. Alleen niet in dit geënsceneerd schouwspel van "vredesactivisten" en "stoute soldaten".
Nogmaals: een minimum aan rechtlijnigheid graag. De Joden in Israël zijn vreemdelingen die het land van een inheems volk hebben afgepakt zonder enige vorm van schadeloosstelling. Je kunt de rechten van geen enkel inheems volk (ook in eigen land) geloofwaardig verdedigen én tegelijk het zionisme steunen (ook door schuldig verzuim).

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 5 juni 2010 om 15:20.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 18:19   #45
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Ook in Antwerpen is er actie tegen de zionistische aggressor =

Met ongeloof en verbijstering neemt het Nieuw-Solidaristisch Alternatief (N-SA, n-sa.be) akte van de nieuwste Israëlische agressie, deze keer tegen een humanitair konvooi dat op weg was naar de Gazastrook. Toch is het geen verrassing dat dit gebeurt en al zeker niet dat het hier Turkse schepen betreft. Israël heeft namelijk nog een appeltje te schillen met Turkije, aangezien zij het gewaagd hebben om te bemiddelen met Iran i.v.m. hun nucleaire programma.

Het is evenmin een verrassing dat de regeringen overal ter wereld deze daad wel unaniem afkeuren, maar geen énkele sanctie tegen Israël uitspreken. Sarkozy, Merkel, Obama… met woorden komt men maar zo ver, als puntje bij paaltje komt zal de Israëlische kaart toch onvoorwaardelijk getrokken worden. De onderdrukking van het Palestijnse volk zal dan ook geen einde kennen op deze manier, of toch niet tot de dag komt dat het met uitsterven bedreigd wordt. Een genocide heet zoiets.

Het N-SA staat voor een einde aan deze straffeloosheid. Wij eisen een onmiddellijk, consequent en hard optreden tegen de Israëlische terreurstaat. De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties zou haar rol consequent moeten vervullen en ook nu overgaan tot resoluties. Anders moet de wereld dit orgaan zelf in vraag kunnen stellen in het licht van de voornoemde laksheid. Ook de nationale Ministeries van Buitenlandse Zaken (waaronder onze eigen) zouden direct moeten overgaan tot actie, wij zijn ervan overtuigd dat hier voldoende draagvlak voor bestaat onder de bevolking.

Verdere brandpunten waar werk van zou moeten gemaakt worden:

de opheffing van de Gaza-blokkade;
de vrijlating van Palestijnse politieke gevangenen;
de stopzetting van het bouwen van nederzettingen door Joodse kolonisten;
het herevalueren van alle politieke en economische betrekkingen met de staat Israël;
het opdrijven van de humanitaire en financiële steun aan Palestina en de Gazastrook in het bijzonder.
Dit is slechts een greep uit de vele punten waar volgens ons naar gestreefd moet worden om het Palestijnse volk terug een toekomstperspectief te bieden. Het spreekt voor zich dat wij na de schokkende gebeurtenissen van vandaag ook de daad bij het woord zullen voegen. Om deze punten kracht bij te zetten lanceren wij dan ook de volgende oproep:

Kom op vrijdag 4 juni om 19u30 naar de ingang van het Centraal Station te Antwerpen. Tezamen zullen wij enkele symbolische protestacties voorzien in de Antwerpse binnenstand. Indien mogelijk zullen wij dit protest tot in de Joodse wijk van Antwerpen brengen. Wij roepen deze mensen op om samen met ons de gebeurtenissen van vandaag te veroordelen. Tenslotte is het vooral in deze wijken dat men de gevolgen van het Israëlische terreurbeleid moet ontgelden. Wij hopen dat de Joodse wijken in ons land hiervoor open zullen staan en in zullen zien dat de staat Israël evenmin in het belang van hun eigen bevolking handelt. Wij zullen hen alvast onze standpunten overhandigen.

Maak deze vrijdag dan ook met ons een vuist voor Palestina! Vrijheid voor Gaza!

Verspreid deze boodschap!

Richtlijnen:

Toegestane vlaggen & spandoeken: Neem Palestijnse & Vlaamse vlaggen mee, de rest wordt verzorgd door de organisatie.

Kledij: Kleed u neutraal en neem geen attributen mee die als provocatief kunnen worden beschouwd.

Andere organisaties: zijn welkom, ongeacht de strekking. Gelieve u wel van te voren aan te melden via of +32 (0)476/ 39 83 66 indien u van plan bent met kentekens of spandoeken deel te nemen.
Je moet wel echt goed gek zijn om je gsm nummer on-line te zetten...
Oud 5 juni 2010, 20:22   #46
onnoembaar
Schepen

Standaard

16 nazi's waren er!
Oud 6 juni 2010, 10:31   #47
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
Steunt een Vlaams nationalist ook een Palestijnse Hamas-staat die er enkel op uit is om Israël te vernietigen?
Als Vlaams-nationalist steun ik een Palestijnse staat en de vernietiging van de staat Israël. Net zoals ik een Vlaamse staat en de vernietiging van de staat België nastreef.

Wanneer die Palestijnse staat bestuurd wordt door de religieuze extremisten van Hamas, zou dat een zeer spijtige zaak zijn. Volgens mij kunnen enkel de politieke ideeën die uitgedragen worden door de PLO en door het PFLP leiden naar een duurzame vrede in het land (één Palestijnse staat, met vrijheid en gelijkwaardigheid voor alle religieuze strekkingen: joden, moslims, christenen en anderen).

Maar uiteindelijk stemt een soeverein volk op de partijen die zij verkiest. Ik ga ook niet tegen de Basken zeggen: jullie mogen onafhankelijk zijn, maar niet als jullie op de conservatieve PNV stemmen. Of tegen de Catalanen: onafhankelijkheid, op voorwaarde dat je niet voor de CiU stemt. Onafhankelijkheid betekent dat dat volk zelf mag kiezen wel beleid zij wil.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 10:33   #48
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
16 nazi's waren er!
Zo te zien hebben die kerels van de N-SA ook gebouwen uit Antwerpen meegesleurd richting Leuven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 6 juni 2010, 10:41   #49
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de Palestijnen een eigen staat willen, dan kan een Vlaamse nationalist dat alleen maar steunen. Mensen die tegen elke vorm van nationalisme zijn (het gros van die Leuvense betogers) en zelfs tegen elke vorm van staat zijn (de anarchisten) hebben dus niets te zoeken op zo'n betoging.
Dat een Vlaams-nationalist een Palestijnse staat steunt, lijkt me evident. Maar dat enkel Vlaams-nationalisten het recht zouden hebben het beleid van de staat Israël aan te klagen, is ridicuul.
Nationalist of niet, niemand met een beetje menselijkheid in z'n lijf kan akkoord gaan met de brutale deportatie van bijna een heel volk.
Nationalist of niet, niemand met een beetje menselijkheid in z'n lijf kan akkoord gaan met het platgooien van huizen waar een familie reeds generaties woont om plaats te maken voor kolonisten.
Nationalist of niet, niemand met een beetje menselijkheid in z'n lijf kan akkoord ermee akkoord gaan dat een land doorsneden wordt met tientallen checkpoints (door een leger waar ze zelfs geen democratisch zeggenschap over hebben!).
Nationalist of niet, niemand met een beetje menselijkheid in z'n lijf kan akkoord gaan met blinde bombardementen op burgerdoelwitten, louter voor electorale redenen.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 6 juni 2010 om 10:44.
Oud 6 juni 2010, 14:49   #50
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wel als Israël de terreur zaait, iets waarmee de zionisten overigens al sinds de jaren '30 en '40 bezig zijn. Alles wat de Palestijnen doen, is slechts reactie.
Terreur rechtvaardigt geen ander terreur.

Citaat:
Nogmaals: een minimum aan rechtlijnigheid graag. De Joden in Israël zijn vreemdelingen die het land van een inheems volk hebben afgepakt zonder enige vorm van schadeloosstelling. Je kunt de rechten van geen enkel inheems volk (ook in eigen land) geloofwaardig verdedigen én tegelijk het zionisme steunen (ook door schuldig verzuim).
Ik steun het zionisme niet. U verwijt mij genuanceerd te zijn ipv. onrechtlijnig.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 15:03   #51
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
'T was een serene optocht, beetje bekend volk gezien
Waren jullie met voldoende volk om te kaarten
Oud 6 juni 2010, 15:06   #52
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
16 nazi's waren er!
Zelfs de professionele onruststokers die bij zulke demonstraties altijd met verborgen gelaat slogans staan te roepen verkozen een terrasje boven die rally
Oud 6 juni 2010, 15:15   #53
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Zelfs de professionele onruststokers die bij zulke demonstraties altijd met verborgen gelaat slogans staan te roepen verkozen een terrasje boven die rally
Nog iemand die denkt dat Antwerpen en Leuven dezelfde stad is.

http://commondatastorage.googleapis....l/22584973.jpg
Oud 6 juni 2010, 15:17   #54
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Nog iemand die denkt dat Antwerpen en Leuven dezelfde stad is.

http://commondatastorage.googleapis....l/22584973.jpg
mijn reply ging over de massa's op de foto.
Welke van beide demonstraties het hier was, kan me eerlijk gezegd niet schelen.
Oud 6 juni 2010, 15:27   #55
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
mijn reply ging over de massa's op de foto.
Welke van beide demonstraties het hier was, kan me eerlijk gezegd niet schelen.
Best wel kleintjes van jou om eerst de optocht in Gaza te ridiculiseren op basis van een foto van een andere manifestatie, om je nadien uit de voeten te maken door te zeggen dat het je zogezegd weinig kan schelen over welke demostratie het gaat.
Oud 6 juni 2010, 17:09   #56
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Best wel kleintjes van jou om eerst de optocht in Gaza te ridiculiseren op basis van een foto van een andere manifestatie, om je nadien uit de voeten te maken door te zeggen dat het je zogezegd weinig kan schelen over welke demostratie het gaat.
Laten we het erbij houden dat ik tevreden ben dat er geen wagens vernield werden
Oud 6 juni 2010, 17:48   #57
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Zulke marsen zijn een nobel initiatief maar een maat voor niets. Wat zijn zelfs een paar honderdduizend mensen hun mening voor de poppenspelers? niets. Ze halen dan ook niks maar niks uit.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 13:15   #58
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Terreur rechtvaardigt geen ander terreur.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martin Van Creveld
Het grootste gevaar voor Israël komt niet uit Gaza: daar kunnen ze nog wel eens een raket afschieten, en dat is onaangenaam, maar ook niet meer dan dat. Ik heb Sderot bezocht (het Israëlische stadje dat vaak het doelwit is van Hamas-raketten, red.), die dagen vielen er gelukkig geen raketten (lacht), maar ik zag er nauwelijks schade: die wordt heel snel en efficiënt gerepareerd. Het werkelijke probleem voor ons is de Westelijke Jordaanoever. Daar wonen een paar miljoen Palestijnen die ons niet willen, en ik wil hen ook niet. Dus: eruit! Eruit!
Welke terreur uit Gaza dus?

Citaat:
Ik steun het zionisme niet. U verwijt mij genuanceerd te zijn ipv. onrechtlijnig.
Het zionisme heeft geen liefdesverklaring van jou nodig, gewoon een vrijbrief is genoeg.
Oud 7 juni 2010, 13:16   #59
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Zulke marsen zijn een nobel initiatief maar een maat voor niets. Wat zijn zelfs een paar honderdduizend mensen hun mening voor de poppenspelers? niets. Ze halen dan ook niks maar niks uit.
Gelukkig is er The Zeitgeist Movement.
Oud 7 juni 2010, 17:18   #60
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is het duidelijk dat Israël z'n boekje te buiten ging door in internationale wateren de "humanitaire" vloot te enteren.
Daarentegen lijkt het me ook naiëf deze vloot als allemaal vredelievende, onschuldige wereldverbeteraars voor te stellen. Eén van de schepen uit de vloot was van de organisatie IHH, waar al meermaals linken (ook door niet pro-Israëlische organisaties) met extremistische moslim organisaties aangetoond zijn (incl. al Qaida).

Laatst gewijzigd door schietboog : 7 juni 2010 om 17:19.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be