![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"gilad" kan er dus geen geven, waarvan akte.
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus als de mening van een buitenlandse (Libanese) organisatie een referentie is, zijn de meningen van Europese critici van het beleid (en bij uitbreiding van het bestaan) van de staat Israël dat evenzeer. Waar vindt u jodenhaat in mijn kritiek op Israël en het pleidooi tot de opdoeking van die staat? ps. Het hanteren van de term "zionistische entiteit" is inderdaad een correctere term dan de term "Israël". De term "Israël" is één van de vele joodse symbolen die gekaapt wordt door de zionisten. Het hanteren van de term "zionistische entiteit" impliceert een loskoppeling van de politiek-militaire entiteit en het joodse volk.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#44 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Toch nog eens een poging wagen..................
|
|
|
|
#45 |
|
Minister
|
Rare draad dit. Wat verwacht je van een volk dat enkel maar een klaagmuur heeft ?
Dat ze hem ten volle benutten ! Wel dan ?!
|
|
|
#46 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Los daar, loopt iedere vergelijking tussen het oranjegevoel en het zionisme compleet spaak. Zionisme is de ideologie die streeft naar de uitbouw van een joodse staat in Palestina. Het oranjegevoel is niet de uiting van het streven naar bijvoorbeeld een zuiver-calvistische of bijvoorbeeld een blanke staat. In tegenstelling tot het zionisme is het oranjegevoel geen racistische ideologie, maar staat open voor alle Nederlanders, van iedere afkomst of religie. Overigens ben ik geen patriot. Vaderlandsliefde is een idioot gedoe. Ik ben nationalist. Ik steun de bevrijdingsstrijd van volkeren. Van Schotten, van Tibetanen, van Koerden,... en van Palestijnen. Bovendien is nationalisme iets dat nog verder ingevuld kan worden. Ik steun die nationale bewegingen die hun nationalisme zien als middel om te streven naar meer democratie, naar meer sociale rechtvaardigheid, naar meer vrijheid, etc... En daar kadert de bevrijdingsstrijd van de Palestijnen, zoals verwoord in hun handvest van de PLO, en de bevrijdingsstrijd van organisaties als de PFLP, in. Waar Israël staat voor een racistische ideologie, met religieuze segregatie, uitbuiting van de oorspronkelijke bevolking, staat het Palestijns nationalisme voor één democratische Palestijnse staat voor joden, moslims en christenen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 1 augustus 2010 om 22:14. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik schrijf bewust "Israël" tussen aanhalingstekens, want de Zionistische entiteit kaapt ten onrechte de verheven naam Israël..
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|