![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Ik ken absoluut niemand in mijn directe omgeving die voor het Vlaams Belang stemt en al zeker niet in mijn vriendenkring. Van die laatste weet ik van iedereen wie op wie stemt.
Laatst gewijzigd door AyneRand : 12 juni 2010 om 19:24. |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Ha hiese, AyneRand, met nog wat nieuws uit de Marollen! Alles kits man?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, jij zegt gewoon wat je zou willen dat de mensen geloven. Niets meer, maar -en vergis u niet- ook niets minder!
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard weet jij dat, het zou nogal raar zijn dat je niet van jezelf weet waarop je stemt.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook niet, buiten mezelf, mijn vrouw en mijn twee zonen, en groeger mijn ouders alsook nog enkele vrienden van mijn zonen en een viertal geburen. Maar voor de rest niemand niet. Althans wie er durft voor uit komen natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Wat mij opvalt is dat het Vlaams Belang het altijd zeer goed doet in de campagnes. In alle debatten kwam Filip Dewinter er als de beste uit, alleen jammer dat je weinig aan je Vlaams Belang stem hebt na de verkiezingen.
Dewever was niet zo sterk in deze campagne maar kan natuurlijk wel de boel doen ontploffen in de wetstraat na de verkiezingen. |
![]() |
![]() |
#51 |
Staatssecretaris
|
![]() Het VB is een partij dat zichzelf heeft bedrogen.
- Het VB heeft zeker een aantal goede punten maar politiek is nu eenmaal ook soms water bij de wijn doen en het VB heeft al een paar keer de hand zelf gereikt naar anderen en de hand toegereikt gekregen maar als je op geen enkel punt wilt wijken van je idealogie en je dus ALLES wilt doorvoeren dan werk je je zelf in nesten. - Heel veel voormalige VB waaronder mezelf hebben door de jaren heen het gevoel gekregen dat het VB een partij is geworden zoals het spreekwoord " de beste stuurlui staan aan wal" Het bewust kiezen voor oppositie om zo hard mogelijk te kunnen schreeuwen en klagen zonder zelf maar met een oplossing te moeten komen en of verantwoordelijkheid te moeten nemen steekt veel mensen de ogen uit en het Cordon was een godsgeschenk voor het VB maar de tijden zijn veranderd. - De tijden zijn veranderd omdat er een alternatief met mogelijk groot succes is opgestaan namelijk de N-VA. altijd een VB light genoemd maar dus ideaal voor de vele protest stemmers en mogelijk meer slaagkans om echt iets te veranderen - Het VB trekt nu eenmaal ook heel wat hoe zal ik het zeggen marginaal volk aan waar de meeste onder ons zich niet mee kunnen vereenzelvigen wat zeker ook voor een afkeer van het VB zorgt. - En ondanks je nu iets meer over het VB kunt praten is het op veel plaatsen nog een schande als je hier zou voor openlijk uit komen en met het N-VA hebben heel wat kiezers dit probleem niet. ik denk dat dit het succes heeft gestopt voorlopig van het VB maar heel wat kiezers zullen dus steeds blijven zweven tussen een N-va en het VB. LDD en dergelijke partijen zullen uiteindelijk weer verdwijnen maar voornoemde zullen wel steeds aanwezig blijven denk ik en de rol van het VB is nog niet uitgespeeld |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kamer: VB als zekere stem. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij is er zelf (met behulp van buitenaf) waanzinnig goed uit de campagne gekomen. Na bijna elk debat werd hij aanzien als meerdere. Hij kwam misschien niet altijd even sterk naar voren, maar deze campagne draaide helemaal rond Dewever en dan win je in een verkiezingsstrijd hoe dan ook. |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Als men op voorhand al zegt (Cohen en Pechtold) dat men niet met de partij van Wilders wil regeren, dan komt dit in de praktijk wel neer op een Cordon Sanitair.
Laatst gewijzigd door system : 12 juni 2010 om 21:24. |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Weinig vrienden in België? Tja, ofwel wil jij er geen, ofwel wil een ander jou zo niet...
![]() |
![]() |
#57 |
Burger
|
![]() Ja zal ik doen, iemand moet het doen.
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Verder heb ik het al gezegd; geen meter verandering na 13 juni beste, oude koek in nieuwe verpakking meer niet. Maak jezelf geen blazen wijs.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
B/ Zowiezo doe je in het stemhokje wat je wil, of je daar nu voor uitkomt of niet. De drempel "om te stemmen op" is er dus volgens mij niet echt, er is enkel een drempel om te zeggen op wie men heeft gestemd. Verlaagt is hier trouwens niet met een d ![]() |
|
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad. Ik vind het vreemd dat zoveel mensen ineens alle hoop in de N-VA stellen. Nochtans is de strategie van die partij niet wezenlijk anders dan in 2007.
|
![]() |