Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 juni 2010, 19:11   #41
AyneRand
Minister-President

Standaard

Ik ken absoluut niemand in mijn directe omgeving die voor het Vlaams Belang stemt en al zeker niet in mijn vriendenkring. Van die laatste weet ik van iedereen wie op wie stemt.

Laatst gewijzigd door AyneRand : 12 juni 2010 om 19:24.
AyneRand is offline  
Oud 12 juni 2010, 19:21   #42
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

Zelfs de traditionele partijen houden zich niet meer bezig met het in vakjes steken van de VB-kiezer.
Oh, maar als System niet iemùand in een vakje kan klasseren, is die niet gelukkig Een eerder racistische reflex die die zelf nog niet heeft herkent bij zichzelf
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 12 juni 2010, 19:22   #43
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Ik ken absoluut niemand im ijn directe omgeving die voor het Vlaams Belang stemt en al zeker niet in mijn vriendenkring. Van die laatste weet ik van iedereen wie op wie stemt.
Ha hiese, AyneRand, met nog wat nieuws uit de Marollen! Alles kits man?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 12 juni 2010, 19:24   #44
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zeg gewoon wat is. Niets meer, maar -en vergis u niet- ook niets minder!
Neen, jij zegt gewoon wat je zou willen dat de mensen geloven. Niets meer, maar -en vergis u niet- ook niets minder!
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 12 juni 2010, 19:26   #45
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ha hiese, AyneRand, met nog wat nieuws uit de Marollen! Alles kits man?
Ken ik u van ergens? Ik dacht het niet. Probeer dan iets minder boers te doen.
AyneRand is offline  
Oud 12 juni 2010, 19:26   #46
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken absoluut niemand in mijn directe omgeving die voor het Vlaams Belang stemt en al zeker niet in mijn vriendenkring. Van die laatste weet ik van iedereen wie op wie stemt.
Uiteraard weet jij dat, het zou nogal raar zijn dat je niet van jezelf weet waarop je stemt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 12 juni 2010, 19:28   #47
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Uiteraard weet jij dat, het zou nogal raar zijn dat je niet van jezelf weet waarop je stemt.
De meeste van mijn vrienden wonen niet in België, dus zo moeilijk is dat niet!
AyneRand is offline  
Oud 12 juni 2010, 19:29   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het Vlaams Belang heeft zich van in het begin in nesten gewerkt. Niet zozeer door de thema's die het aansneed, wél door de stijl waarin dat gebeurde en de wijze van optreden van sommige van hun woordvoerders. Ze hebben veel te veel de stormram-symboliek aangewend. Hun taalgebruik was zeer grof. En het was daarop dat de poco's hen gepakt hebben. Overigens moet gezegd dat het "cordon-sanitaire" de tegenstanders van het Vlaams Belang helemaal niet siert. Integendeel. Het is een kinderachtige en bepaald laffe maatregel. Bovendien een aanfluiting van de democratie. Of je nu van ze houdt of niet, de VB-mandatarissen zijn aangewezen door het volk op een democratische wijze. Wie zijn die poco's, welk gezag vertegenwoordigen zij dat zij zomaar de spelregels van de parlementaire democratie als niet geldend mogen verklaren voor anderen die net opdezelfde wijze als zijzelf verkozen zijn?
Eigenlijk is het verschijnsel van het "cordon-sanitaire" tekenend voor het ondemocratisch land dat la Belgique in feite is. Geert Wilders is op het spreekgestoelte van de Tweede Kamer in Den Haag ook reeds verschrikkelijk tekeer gegaan. Toch is er geen haar op het hoofd van de Nederlandse politici dat eraan denkt een C.S. tegen de PVV van Wilders in te voeren.
En dat alleen al is een gegronde rede om juist WEL op VB te stemmen.
Garry is offline  
Oud 12 juni 2010, 19:37   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet, buiten mezelf, mijn vrouw en mijn twee zonen, en groeger mijn ouders alsook nog enkele vrienden van mijn zonen en een viertal geburen. Maar voor de rest niemand niet. Althans wie er durft voor uit komen natuurlijk.
Garry is offline  
Oud 12 juni 2010, 19:39   #50
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Wat mij opvalt is dat het Vlaams Belang het altijd zeer goed doet in de campagnes. In alle debatten kwam Filip Dewinter er als de beste uit, alleen jammer dat je weinig aan je Vlaams Belang stem hebt na de verkiezingen.

Dewever was niet zo sterk in deze campagne maar kan natuurlijk wel de boel doen ontploffen in de wetstraat na de verkiezingen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 12 juni 2010, 19:41   #51
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Het VB is een partij dat zichzelf heeft bedrogen.

- Het VB heeft zeker een aantal goede punten maar politiek is nu eenmaal ook soms water bij de wijn doen en het VB heeft al een paar keer de hand zelf gereikt naar anderen en de hand toegereikt gekregen maar als je op geen enkel punt wilt wijken van je idealogie en je dus ALLES wilt doorvoeren dan werk je je zelf in nesten.

- Heel veel voormalige VB waaronder mezelf hebben door de jaren heen het gevoel gekregen dat het VB een partij is geworden zoals het spreekwoord " de beste stuurlui staan aan wal" Het bewust kiezen voor oppositie om zo hard mogelijk te kunnen schreeuwen en klagen zonder zelf maar met een oplossing te moeten komen en of verantwoordelijkheid te moeten nemen steekt veel mensen de ogen uit en het Cordon was een godsgeschenk voor het VB maar de tijden zijn veranderd.

- De tijden zijn veranderd omdat er een alternatief met mogelijk groot succes is opgestaan namelijk de N-VA. altijd een VB light genoemd maar dus ideaal voor de vele protest stemmers en mogelijk meer slaagkans om echt iets te veranderen

- Het VB trekt nu eenmaal ook heel wat hoe zal ik het zeggen marginaal volk aan waar de meeste onder ons zich niet mee kunnen vereenzelvigen wat zeker ook voor een afkeer van het VB zorgt.

- En ondanks je nu iets meer over het VB kunt praten is het op veel plaatsen nog een schande als je hier zou voor openlijk uit komen en met het N-VA hebben heel wat kiezers dit probleem niet.

ik denk dat dit het succes heeft gestopt voorlopig van het VB maar heel wat kiezers zullen dus steeds blijven zweven tussen een N-va en het VB.
LDD en dergelijke partijen zullen uiteindelijk weer verdwijnen maar voornoemde zullen wel steeds aanwezig blijven denk ik en de rol van het VB is nog niet uitgespeeld
slegie is offline  
Oud 12 juni 2010, 19:55   #52
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ben zelf ook wat aan het twijfelen tussen de twee voor morgen. Ben sinds m'n 18e wel al voor het VB aan het stemmen, en voel niet zoveel voor de NVA. Langs de andere kant wel een mooie kans om de NVA de hoogte in te jagen, als de peilingen juist zitten.
Inderdaad. Ik ga mijn stemmen verdelen. Senaat: Dewever (het veelgezegde "incontournable"-effect versterken.
Kamer: VB als zekere stem.
xrc is offline  
Oud 12 juni 2010, 19:58   #53
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dewever was niet zo sterk in deze campagne maar kan natuurlijk wel de boel doen ontploffen in de wetstraat na de verkiezingen.
Hier volg ik niet.

Hij is er zelf (met behulp van buitenaf) waanzinnig goed uit de campagne gekomen. Na bijna elk debat werd hij aanzien als meerdere. Hij kwam misschien niet altijd even sterk naar voren, maar deze campagne draaide helemaal rond Dewever en dan win je in een verkiezingsstrijd hoe dan ook.
xrc is offline  
Oud 12 juni 2010, 21:24   #54
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ze pogen met alle middelen de PVV juridisch te pakken. Maar CS wordt aldaar niet toegepast zoals dat in la Belgique gebeurt.
Als men op voorhand al zegt (Cohen en Pechtold) dat men niet met de partij van Wilders wil regeren, dan komt dit in de praktijk wel neer op een Cordon Sanitair.

Laatst gewijzigd door system : 12 juni 2010 om 21:24.
system is offline  
Oud 12 juni 2010, 21:28   #55
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ken ik u van ergens? Ik dacht het niet. Probeer dan iets minder boers te doen.
Je dacht (denkt) verkeerd
EddyBal is offline  
Oud 12 juni 2010, 21:33   #56
EddyBal

Standaard

Citaat:
De meeste van mijn vrienden wonen niet in België, dus zo moeilijk is dat niet!
Weinig vrienden in België? Tja, ofwel wil jij er geen, ofwel wil een ander jou zo niet...
EddyBal is offline  
Oud 12 juni 2010, 23:02   #57
t ignition
Burger

t ignition's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We weten het. En we weten het al lang. Niettegenstaande uw recente verschijning op dit forum. Alles wat u niet aanstaat is 'gezever'. Doe zo verder, doe zo verder.
Ja zal ik doen, iemand moet het doen.
t ignition is offline  
Oud 12 juni 2010, 23:36   #58
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat mij opvalt is dat het Vlaams Belang het altijd zeer goed doet in de campagnes. In alle debatten kwam Filip Dewinter er als de beste uit, alleen jammer dat je weinig aan je Vlaams Belang stem hebt na de verkiezingen.

En wel met je stem aan pakweg een SPa, OVLD, Groen, LDD, NVA,..?

Verder heb ik het al gezegd; geen meter verandering na 13 juni beste, oude koek in nieuwe verpakking meer niet. Maak jezelf geen blazen wijs.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 12 juni 2010, 23:44   #59
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
A/ Hebben jullie vandaag de dag ja/neen het gevoel dat er gemakkelijker wordt gepraat over het al dan niet VB stemmen?
B/ Vinden jullie ja/neen de drempel om uit te komen voor het voornemen om VB te stemmen verlaagd?
A/ In mijn vriendenkring is er niet echt een taboe over stemmen op een partij. Zelf zou ik nooit op het Vlaams Belang stemmen, gewoon omdat hun punten totaal verschillend zijn van mijn persoonlijke ideeen. Maar, 3 vrienden van mij stemmen op het VB en komen daar ook volledig voor uit. Waarbij ik dus nu ook voor mezelf de conclusie trek dat politieke voorkeur helemaal niet hand in hand hoeft te gaan met vriendschap.

B/ Zowiezo doe je in het stemhokje wat je wil, of je daar nu voor uitkomt of niet. De drempel "om te stemmen op" is er dus volgens mij niet echt, er is enkel een drempel om te zeggen op wie men heeft gestemd. Verlaagt is hier trouwens niet met een d
Tommeke is offline  
Oud 12 juni 2010, 23:51   #60
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
En wel met je stem aan pakweg een SPa, OVLD, Groen, LDD, NVA,..?

Verder heb ik het al gezegd; geen meter verandering na 13 juni beste, oude koek in nieuwe verpakking meer niet. Maak jezelf geen blazen wijs.
Inderdaad. Ik vind het vreemd dat zoveel mensen ineens alle hoop in de N-VA stellen. Nochtans is de strategie van die partij niet wezenlijk anders dan in 2007.
Herr Oberst is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be