![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Nerkiz Sahin: Uw sympathie waard of niet? | |||
Ik sympathiseer mer Nerkiz Sahin |
![]() ![]() ![]() |
3 | 50,00% |
Ik sympathiseer niet met Nerkiz Sahin |
![]() ![]() ![]() |
3 | 50,00% |
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Vreemdeling
|
![]() Bedankt om deze discussie terug wat ontopic te brengen.
Ik heb geen sympathie voor de dame waarover het hier gaat. Mijn tegenkanting staaf ik middels volgende vergelijk: -De brandstichter stichtte brand, misschien een emotionele daad, maar dat is niet bekend. De gevolgen, en dat die mensen niet gevlucht zijn was wellicht niet gepland, dus onvrijwillige doodslag in dat geval. -die dronken bestuurder is ook niet vertrokken met de intentie iemand dood te rijden, laat staan 3. -Mevrouw hier heeft bewust documenten gestolen, en maakt het rechtssysteem belachelijk, pleegt bovendien inbreuk op de privacy wat niet te tolereren is. Wie durft nog zetelen in een jury en echte criminelen veroordelen als we dit toelaten? jij wel? ik zou niet meer op mijn gemak huiswaarts gaan. Mevrouw heeft deze misdaad ook bewust gepleegd, en ondermijnt het rechtssysteem BEWUST. Alleen, de strafmaat bepaalt de rechter. De straf is terecht, en strikt noodzakelijk om de toekomstige werking van het rechtsapparaat te garanderen, dit ongeacht de emotie die speelt. PS:je mag niet stemmen hier, waar komen de 5 stemmen dan vandaan, en wat is het nu van deze enquete? Laatst gewijzigd door nijltjetweety : 17 juni 2010 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Je moet minstens 100 posts hebben alvorens je enquetes mag starten of mag stemmen..
Wat het nut is moet je aan eno2 vragen, de starter van deze draad en enquete.. Hadden deze personen het adres van de dader gestolen om die eens in te peperen, dan had ik nog enigzins begrip kunnen hebben, maar persoonsgegevens van derden...dat is pure criminaliteit in mafiastijl.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Vreemdeling
|
![]() Ow, bedankt, ik moet de regels eens iets grondiger bestuderen, heb ze in de vlugte eens bekeken.
Wat de emotionele impact voor haar betreft heb ik wel een idee van hoe groot die moet zijn. Mijn vrouw verloor nu 5 1/2 jaar terug haar zoon (toen 26jaar), nu probeert ze voor de 2e x van de anti depressiva af te raken, dit na 2 depressies. Toch vind ik alle begrip voor haar misplaatst. Ik vermoed dat het verschil in cultuur hier ook wel voor iets tussen zit., meer nog dan de emotie van het moment. Dat vind ik een probleem dat in de hand is gewerkt door ons asielbeleid waardoor er grote 'getto-achtige wijken zijn ontstaan, maar dat is voer voor een andere topic. Ik ga eerst mijn weg hier wat zoeken doorheen dit forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(anders zou ik er geen posten) Laatst gewijzigd door eno2 : 17 juni 2010 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Nijltje..
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar strafmaat bepalen is iets voor rechters. Ik vind dat de vrouw in kwestie geen recht heeft op begrip, daar gaat het vergelijk over, de andere 2 (brandstichter en dronken chauffeur) zijn weer een andere zaak natuurlijk. Deze topic gaat daar niet over. Maar goed, om even door te bomen, een dronken cauffeur krijgt een veel te lichte boete, deze is enkel bepaald op basis van " onverantwoord rijgedrag ". Ook hij brengt mensenlevens in gevaar, net zo goed als die brandstichter (verondersteld dat hij de vader en het kind niet knevelde en opsloot, wan dat hebben we weer een nog ander verhaal). Dus dronken of met xtc achter het stuur is dan gelijk aan x jaar gevangenis??? Ik denk het niet he. Ik beperk me liever tot die vrouw die privegegevens stal van derden, daar gaat deze draad over. Laatst gewijzigd door nijltjetweety : 17 juni 2010 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Awel ja beperk je tot devrouw wiens man en kinderen door die pyromaan omkwamen, dat is dezelfde vrouw die de namen en de adressen van de rechters stal.
Als ik van haar was, vroeg ik aan die vrijgelaten pyromaan om hun woningen in brand te gaan steken, die zal dat zeker graag doen. Vooral omdat daar in België geen straf op staat. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 juni 2010 om 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Vreemdeling
|
![]() Dan zijn er andere overtredengen die veel zwaarder bestraft moeten worden, want aan het verkeer deelnemen in bedenkelijke toestand is levensbedreigend voor de medeweggebruikers, en dronken chauffeurs raken in het ergste geval slechts 14 dagen hun rijbewijs kwijt.
Waarom zijn er in België het meeste verkeersdoden? juist ja. Die straffen moeten op hetzelfde niveau komen van brandstichting en gelijkaardige dodelijke activiteiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Das begrijpelijk natuurlijk. Mocht mij zoiets overkomen dan is het laatste waar ik aan zou denken, een 'schadevergoeding' te ontvangen. Maar ja, das wat ik nu zeg/denk.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral dat er al zoveel allochtonen rondlopen die iets op hun kerfstok hebben en levenslang daarvoor betalen! Ze krijgen ze niet eens in de gevangenis, het zijn er zoveel dat er geen plaats meer is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er dan toch slachtoffers moeten vallen dan liever bij de poltiekers en het gerecht! Tot ze hun verstand beginnen te gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En een begrafenis kost geen geld?
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 18 juni 2010 om 00:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het is wel een betreurd feit dat er doden vallen bij accidenten, maar ik denk dat een wet daarin weinig aan kan doen veranderen. Doordat het hier om kwaad opzet gaat, hoop ik toch dat de brandstichter er voor zal mogen betalen. Als ik morgen het huis van mijne buur afbrand, doordat ik een sigaret tegen de haag gooi, en zo overwaait tegen iets brandbaar in zijn tuin en zo zijn terras vernielt. Ja dan moet ik er toch ook voor opdraaien? Al is het maar meestal maximum 250 euro dankzij de verzekering.
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Daarom juist stal Nerkiz heel terecht al die adressen van zogenaamde rechters en jury.
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juni 2010 om 09:06. |
![]() |
![]() |