![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bedoel je bij punt 6 dat het schoolsysteem zich moet aanpassen aan de ethiek van de maatschappij? Of moet de school net het vernieuwende zijn die de samenleving steeds in vraag stelt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vroeger was ik een optimist die zag dat de geschiedenis de neiging heeft naar het betere en het vrijere te evolueren. Ik ben daar niet meer van overtuigd. Lees daar niet in dat ik vrijheid aan banden wil leggen en pleit voor strakke regimes, integendeel. Ik hoop eerder op een volwassenwording van de instrumenten der vrijheid, nog steeds binnen aloude traditie van rebellie. Laatst gewijzigd door Heftruck : 13 juni 2010 om 01:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Gehoorzaamheid en autoriteit hebben geen zak met elkaar te maken, tenzij bij slaven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Verandering (en de verwarring daarvan) kan ook dat gevoel oproepen, mee oppassen dus. Waarin ziet gij een negatieve spiraal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarnaast ook de steeds toenemende druk in de samenleving. Het gratuite geweld, normvervaging e.d. Niks lijkt nog zijn eigen waarde te behouden, alles moet en mag. Daarnaast ook nog zo'n milieurampen zoals die olievlek van BP. Triestig. We maken alles om zeep. Laatst gewijzigd door Inno : 13 juni 2010 om 02:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Ik heb slechts één leraar gehad die er ooit is in geslaagd om me voor zijn vak te interesseren. En een aantal die er in geslaagd zijn om vakken waar ik in geïnteresseerd was zo saai te maken dat ik mijn zin erin verloor. Er zijn veel te weinig goede leraren lijkt me. Of ze worden door het leerplan in de boeien gelegd, dat kan ook. Alleszins, mijn zin in het leven ben ik op de schoolbanken verloren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als een volwassene mijn kinderen zegt : "Kom mee!"; hoop ik van harte dat ze zullen nadenken; en dit bevel niet klakkeloos zullen opvolgen. Wil jij een maatschappij met mensen die allen mooi in de pas lopen; of met mensen die nadenken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet wat jullie hier allemaal tegen de school zitten te zagen, he. Niemand is verplicht om naar school te gaan, thuisonderwijs is wettelijk toegestaan. Maar ja, dan moet je als ouder thuis blijven, en je in dat onderricht investeren, he.
Onderwijs is verplicht, niet "fysisch naar een school gaan".
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Al de nonsens die je hier neerschrijft - hoogstwaarschijnlijk om een reactie uit te lokken, hetgeen je gelukt is - is een kaakslag voor de vele mensen van het onderwijzend personeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je tweede vraag is bull shit: ik zeg niet dat ze naar iedereen moeten luisteren (dus een wildvreemde), ze moeten luisteren naar wie iets over hen te zeggen heeft: de wet, de politie, leerkrachten, de baas, ... Maar dat had je zelf ook wel door ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat had je zelf ook wel door. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de rest hoop ik voor je kind dat als hij opgepakt wordt door de politie niet te hardhandig wordt aangepakt. Mensen die tegenstribbelen kunnen al eens pijngedaan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je bureau werk doet; is het van geen belang of je om 8uur of 8uur kwart aan een bepaald dossier begint te werken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een politieagent mag niet iedereen oppakken nee, maar áls het voorkomt dat je opgepakt wordt -zelfs onterecht als je bijvoorbeeld in de buurt van een opstand bent maar niet hebt deelgenomen- ben je nog steeds beter om vredevol mee te gaan dan je te verzetten, dat ze je quasi neerslaan en dat je achteraf nog een bekeuring hebt voor obstructie van een agent (of iets dergelijks, ik ben geen jurist en ben niet zeker hoe het noemt) |
|
![]() |
![]() |