![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Vreemdeling
|
![]() De wetgever wil dat je de veiligheidsgordel draagt, vanaf 2012 denk ik word op een motor veiligheidskledij verplicht, spiegelramen in de auto mag niet,............ alles voor de veiligheid.
Behalve als je moslim bent, want geloof staat boven andermans veiligheid. Laatst gewijzigd door nijltjetweety : 17 juni 2010 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af waar haar rijbewijs vandaan komt, of had ze toen geen doek (boerka of wat ook) op hare kop? Maar ik snap het al hoor. Wij gaan veiligheidskledij moeten dragen voor het geval zij ons omver gaan rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als een moslima normaal over de weg rijd met een boerka aan wordt dit niet beboet, terwijl rijden met een boerka altijd beboet zou moeten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is dan het probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Vreemdeling
|
![]() Dezelfde discussie is ook gevoerd met de gordel in de auto.
In Amerika berokkende de gordel in de jaren 80 in 54% van de ongevallen meer schade dan dat hij u red. In belgië is het omgekeerd. Toch moet je hem dragen omdat hij soms veiliger is. Een bocht, parkeermaneuver, ... noem mar op, in die gevallen hindert het. Je mag de veiligheidsgordel afdoen om te parkeren weet je. Als ze rechtdoor rijden zien ze voldoende, maar dat is voor mij persoonlijk niet voldoende. Maar een fervente moslima die haar boerka daarvoor afzet?? Ik zie het niet gebeuren hoor. Dat is mijn probleem er mee. Ik ben er niet op tegen, maar ze zijn fanatiek, en dat stoort me. Laatst gewijzigd door nijltjetweety : 17 juni 2010 om 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rechtdoor zal geen probleem zijn. Overzicht van een druk kruispunt , fietsers naast je, ... echter. Tunnelvision doesn't really work in traffic. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoiets kan je toch alleen maar stellen als met zekerheid gekend is dat het dragen van zo'n boerka een extra risico of gevaar zou opleveren ? ( wat ik niet betwist en zelfs ergens wil aannemen ) gelijk gsm-en ed ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is raadzaam ( en wordt ook zo aangeleerd ) om ook nu en dan achterom te kijken bij het afdraaien ed... maar niet verplicht zover ik het weet. Nu is het wel vrij duidelijk dat zo'n boerka het gezichtsveld aanzienlijk versmald maar dat kan je van bepaalde andere zaken ook stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het belemmerd het zijdelingse zicht. Verder durft zo'n boerka nog al is te schuiven wat het zelfs nog gevaarlijker maakt dan een integraal helm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw die helm is dat uitdrukkelijk verboden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rijden met een boerka aan wordt beschouwt als roekeloos rijden, net als eten terwijl je rijdt, rijden met bevroren of aangedampte ramen, met een harnas aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens is het aannemelijk en ook weer niet. Want dan zou je aldus een heleboel zaken moeten gaan opsommen dat zogezegd niet zou mogen in het licht van de verkeersveiligheid ... daarom dacht ik dat het algemener gesteld zou zijn. Misschien staat het er uitdrukkelijk in vanwege nog andere redenen of uit een verleden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |