![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er zoveel Vlamingen zitten in Brussel komt 1) omdat ze goed Engels praten en 2) omdat ze hard werken en kwaliteit afleveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zo heb ik FR 2e taal gekozen en mijn zus ENG 2e taal (zij had latijn gedaan, ik wetenschappen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Ja idd maar dat wist ik al van Pajoske
Beste manier om Duits te leren is in Limburg wonen langs de Maas. Woon ook al 40jr aan de Maaskant (als import uit Vlaanders) en waar dus duits geleerd? Hier meer dan op school. Maar ik vind het geen mooie taal ten opzicht van het frans. Doch frans gaat er om politieke reden nie in bij mij. Als ze hun taal gebruiken om hun, zoals bisschop Leonard zei, superioriteits gevoel te tonen ten opzichte van een ander volk kunne ze de pot op. Duits versta ik alles maar spreken nie veel nodig ( ik verstuik mijn tong over die maanvallen) en anders gaon ich wel plat kalle euver de grens bie den Aldi. Dat plat Limburgs daar kunt ge zelfs in Keulen mee terecht.
![]() |
#45 |
Staatssecretaris
|
![]() Fries of Afrikaans lijken me wel wat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burger
|
![]() Talen zijn onze grootste troef. Een zakenman die alleen in zijn eigen taal kan communiceren en een tolk moet meebrengen naar een beurs bijvoorbeeld, zal het minder ver schoppen dan een zakenman die Nederlands, Frans, Duits, en Engels kan, en 's avonds op café kan gaan met zijn klanten.
Binnen Europa zijn Duits & Frans sowieso een grote troef, meer dan Spaans of wat dan ook. Duitsland is onze grootste handelspartner, en bedrijven smeken om werknemers die het Duits beheersen. Laatst gewijzigd door Arnforpresident : 16 juni 2010 om 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar laat dat nu geen argument zijn tegen een VRIJE KEUZE FR 2e of 3e taal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat ik betwijfel is het aantal talen dat kinderen kunnen leren. Dat het vijf, zes of meer talen kunnen zijn, daar heb ik sterk mijn twijfels over. Dat het er twee of drie kunnen zijn, dat is een feit.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl Laatst gewijzigd door cdekeule : 16 juni 2010 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook praktisch gezien is vrije taalkeuze voor de scholen moeilijker. (indeling van de klasgroepen, meer leerkrachten e.d.) Zeker voor de lagere scholen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, Frans moet een verplichte taal blijven in Vlaanderen. Als je de Vlaamse cultuur en identiteit omarmt, zou je ook mogen weten dat naast het Nederlands ook het Frans een lange culturele aanwezigheid heeft in Vlaanderen. De enige Vlaamse nobelprijs voor literatuur, was voor de Franstalige Gentenaar Maeterlinck. Talenkennis is een rijkdom. Onze leerlingen moeten dan ook niet alleen Nederlands en Frans kennen, maar ook Engels en Duits. En indien mogelijk: nog zoveel mogelijk andere talen. Het feit dat veel Vlamingen overschakelen naar het Frans (bv. in Brussel), moet je niet tegengaan door je leerlingen dom te houden, maar door assertiever te worden. Er is niets leukers dan in Brussel een Franstalige agent te laten zweten in gebrekkig Nederlands, nadat je hem hebt wijsgemaakt dat je zogezegd geen Frans kan. ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 16 juni 2010 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar idd vanaf het middelbaar frans begon vanaf 5e lager en dan vanaf 1e middelbaar toen er een derde taal bijkwam, kon je vrij kiezen of frans/engels 2e dan wel 3e taal werd dus geen kwestie van geen frans meer leren alleen maar extra VRIJE KEUZE ... heeft jaren zo gelopen, blijkbaar geen probleem voor organisatie ... ik EIS als burger dat keuzeRECHT terug op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Este zin en tied hoebs, moste is loesteren noa ded leedje van Sabien Tiels, Het Durp" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwoord: JA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Tweetaligheid (nl-fr) is een garantie op een job in Brussel. Laatst gewijzigd door captain jack : 16 juni 2010 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En es veer ein groet Limburg höbbe goan we de klokke loejen. In Mestreech höbbe ze aal geoefend: http://www.youtube.com/watch?v=80U5bPmRa2Y |
|
![]() |
![]() |