![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Trouwens, Deepeco, heb je wel eens in een Afrikaans land geleefd? (En ik bedoel dan: langer dan 6 maanden toerisme hé).
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(voor je mij aanvalt op deze vraag: ik wil aantonen dat blank vs zwart niets te maken heeft in deze discussie, het gaat over de mens in zijn geheel) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De discussie ging over bevolkingsgroei. Niet over oorlog.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
het enige wat we moeten doen, is het echt menen. Echte solidariteit is nodig. Citaat:
Wat we moeten doen is condities helpen creëren, zodat ze beter zichzelf kunnen behelpen. En het obstakel daartoe is domheid en hebzuchtig egoisme.
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nee, ik heb niet lang in Afrika gewerkt. Ik ken wel mensen die er jarenlang hebben gezeten... (en ik denk niet dat die mensen liegen)
![]() |
![]() |
#47 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die vrouwen sterven door clandestiene abortussen. Weet je wat dat betekent, hoe erg het wel niet moet zijn om ongewenst zwanger te zijn? Die vrouwen sterven door snel op elkaar volgende zwangerschappen. Zou jij zo graag sterven? Citaat:
Je moet eens gaan praten met een vrouw die voor de vijfde keer zwanger is, ongewenst, wetende welke zware last dat weer met zich mee gaat brengen. Citaat:
"Wat is de oplossing? Vrijwillige gezinsplanning: we moeten alle barrières voor een vrijwillige gezinsplanning in arme landen opheffen. Dat wil zeggen: -het goedkoop beschikbaar maken van betrouwbare anticonceptie, -de afstanden tot gezondheidsklinieken voor vrouwen verkleinen, -het afschaffen van onnodige medische voorwaarden (vaak ontstaan vanuit een patriarchale samenleving) die vrouwen verhinderen om anticonceptie te gebruiken. Vrouwen moeten aan allerlei voorwaarden voldoen vooraleer ze de pil krijgen voorgeschreven: ze moeten menstrueren op het moment dat ze de kliniek bezoeken, ze moeten een baby hebben, ze moeten een bloedtest laten afnemen,… -desinformatie over anticonceptie tegengaan: vrouwen krijgen dikwijls te horen dat anticonceptie ongezond is of leidt tot onvruchtbaarheid. In vele culturen circuleren talrijke voorbeelden van bijgeloof en onwetenschappelijke verzinsels met betrekking tot reproductieve gezondheid. -abortus in arme landen legaliseren" Dus dat is een deel logistiek/technisch, een deel educatie/voorlichting, en een deel culturele beïnvloeding (voornamelijk door voorlichting).
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen http://stijnbruers.wordpress.com Laatst gewijzigd door Deepeco : 23 juni 2010 om 16:00. |
|||
![]() |
![]() |