![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorzaak-gevolg is compleet van de pot gerukt. Het heeft alles te maken met andere maatregelen zoals bv het idee van VDB om de toelages te bepalen op basis van het slaagcijfer.
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beweer ik ook nergens maar zeggen dat na de splitsing van de KUL de kwaliteit en internationale uitstraling er op verbeterd zou zijn gaat volgens mij niet op.
|
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die maatregel is van behoorlijk recente datum.
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 juni 2010 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
au contraire en dat is wat u insinueert Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 juni 2010 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het beste van wat Franstalig en Nederlandstalig België te bieden heeft samenbrengen in één universiteit biedt volgens mij nog steeds meer garantie op kwaliteit dan de KUL als regionale universiteit Brabant. Nu we kunnen de geschiedenis niet terugdraaien.
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Nederlandse taalhistoricus Joop van der Horst doceert in Leuven en liet ergens optekenen: Ik was in het begin enorm verrast: al die studenten die op vrijdagavond niet snel genoeg op de trein kunnen zitten om hun kerktoren terug te zien. Zelfs in een klein land als Nederland is dat ondenkbaar; daar blijven de studenten vaak ook in het weekend in hun studentenstad. |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 2004 stond de KUL nog op plaats 53 in 2008 was dat nog plaats 72... In de jaren voor de onafhankelijkheid moet je ook goed weten dat de topuniversiteiten bijna uitsluitend Europees en Amerikaans waren. Ondertussen staan er ook veel Aziatische tussen waardoor de KUL aan prestige verliest. Dat heeft alles te maken met de globalisering en niet met de splitsing van de universiteit |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fox : 19 juni 2010 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 juni 2010 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Beweer je soms dat de Leuvense studenten nooit een Franstalige van dichtbij zien, sinds de universiteit gesplitst is? |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw, Zweden, Luxemburg, Finland, allemaal corrupter dan wij of pakweg Italië?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben geen voorstander van een splitsing omdat ik weet dat we dat zullen betreuren. Ik toch. En niet om sentimentele redenen.
Ik ben republikein, tegen de staat en voor het subsidiariteitsbeginsel. En niet bepaald Belgicist. Een onafhankelijk Vlaanderen zou in die richting kunnen gaan, maar: - een natiestaat inwisselen voor een volksstaat is geen vooruitgang maar achteruitgang - Of de staat nu Belgisch dan wel Vlaams is, hij hanteert dezelfde principes en verdedigt dezelfde belangen: die van de bourgeoisie. Of ik nu uitgebuit wordt door een Belgisch establishment of een Vlaams establishment, maakt geen reet verschil. - Historisch gezien horen Brabant, Antwerpen en Limburg helemaal niet bij Vlaanderen. Daarom heet Oost-Vlaanderen ook Oost-Vlaanderen natuurlijk. Als we splitsen ben ik voor een doorgedreven splitsing waarbij ook de andere Nederlandstalige delen van België autonomie krijgen en we het subsidiariteitsbeginsel consequenter doortrekken. Zo kunnen we ook de transferts van Antwerpen naar Vlaanderen ter sprake brengen want die zijn al even aanzienlijk als die van Vlaanderen naar Wallonië. - ik ben geen nationalist, noch voor België noch voor Vlaanderen. Sociaal-economisch verstandiger dan een onafhankelijk Vlaanderen lijkt het me om zowel Wallonië als Vlaanderen aan te sluiten bij Frankrijk en er twee Departementen van te maken. - De Vlaams-nationalistische partijen die vandaag streven naar een onafhankelijk Vlaanderen doen dat in eerste instantie om hun rechtse agenda uit te voeren, zowel op ethisch als economisch vlak. Ze willen vooral verlost worden van het progressievere en linksere Wallonië om hun reactionaire 'Vlaamse' normen en waarden te kunnen opleggen die we op allerlei vlakken zullen voelen, gaande van het onderwijs over de sociale zekerheid via ethische kwesties als abortus, homoseksualiteit, migratie en integratie en cultuurbeleid. We zullen in een onafhankelijk Vlaanderen ook een pak liberaler worden op economisch vlak met een verregaande afbraak van de welvaartsstaat, afbraak van de sociale zekerheid ten voordele van een geprivatiseerde sociale zekerheid, privatisering van wat nog eigendom van de gemeenschap is (de Post, de NMBS, het pensioenstelsel, de ziekenkas,...) en een klimaat dat niet alleen 'vriendelijk' is voor de werkgevers maar in grote mate door hen wordt vorm gegeven en politiek beslist. - Vlaanderen zit in een heel andere situatie dan onderdrukte volkeren. Hoewel veel Vlamingen het nog altijd hebben over 'kaakslagen' en 'onderdrukking' en zich in een underdog positie wentelen, maken ze in de praktijk het welvarendste en machtigste deel van België uit. Waar nog niet zo heel lang geleden heel Vlaanderen tweetalig was - en daarvoor in administratie en officiële communicatie en op het vlak van intellectuele en artistieke uitdrukking noodgedwongen Franstalig - merk je dat vandaag alleen nog aan een paar antieke straatnaamborden in bv. Antwerpen en Gent. De vernederlandsing is volledig en de culturele, sociale en economische emancipatie is op dat vlak geslaagd. Daar mag een punt achter gezet worden en Vlamingen mogen ophouden met hun gemekker vanuit het Bayern aan de Noordzee. We behoren tot de welvarendste regio's ter wereld en het wordt tijd dat Vlamingen dat beseffen en ophouden met hun gezever. Om al die redenen ben ik vandaag geen voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen. Ik vind sociaal-economische herverdeling van de welvaart belangrijker nu en die komt er alleen door strijd tegen de machthebbers, zowel economisch als hun politieke slippendragers. Zo'n sociaal-economische strijd voer je niet succesrijk door klaasencollaboratie binnen Vlaanderen maar door klassenstrijd en - solidariteit binnen België en over de landsgrenzen heen. Ik heb meer belangen gemeenschappelijk met een Waalse werknemer dan met een Vlaamse ondernemer.
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Frankrijk heeft onze gewesten (Nederland èn Vlaanderen) altijd gewild maar ze zullen het nooit meer krijgen! Laatst gewijzigd door Shadowke : 19 juni 2010 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met de andere punten ben je het eens?
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |