Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2010, 17:20   #41
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
*kuch*

Als binnen de westerse cultuur echtscheidingen algemeen aanvaard worden en toegepast en (sterke) alcohol vrijelijk te koop is zijn deze 2 eigen aan onze cultuur in casu onze etnische afkomst..

Er is dus degelijk in veel gevallen een verband tussen bepaalde visies of problemen en de (etnische) cultuur en/of religie..
Fout. Echtscheidingen en alcoholmisbruik zijn helemaal niet eigen aan de "westerse cultuur", maar komen even goed voor bij islamitische gezinnen. Als we het dus echt goed willen aanpakken kunnen we de kinderen misschien registreren op basis van problematische thuissituaties. Om het geheel overzichtelijk te houden, kunnen we dan een systeem van badges uitwerken, zodat leerkrachten e.d. onmiddellijk weten welk vlees ze in de kuip hebben. Een badge met een lege portemonnee voor kinderen met arme ouders, een badge met een gebroken fles voor kinderen met alcoholisten als ouders, een badge met een wenend mannetje en vrouwtje om aan te geven dat de ouders gescheiden zijn, een badge met een vrouwtje met een blauw oog om een gewelddadige thuissituatie aan te geven ... Iemand nog voorstellen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 17:31   #42
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Fout. Echtscheidingen en alcoholmisbruik zijn helemaal niet eigen aan de "westerse cultuur", maar komen even goed voor bij islamitische gezinnen.
Bij islamitische gezinnen in het Westen ? ..of in heel Arabië ? hebt u daar ook bronnen van ?

Ik ben trouwens geen voorstander van een etnische registratie...de naam en het uiterlijk zijn meestal al onderscheidend genoeg..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 17:44   #43
Steve_M

Standaard

Citaat:
Bij islamitische gezinnen in het Westen ? ..of in heel Arabië ? hebt u daar ook bronnen van ?

Ik ben trouwens geen voorstander van een etnische registratie...de naam en het uiterlijk zijn meestal al onderscheidend genoeg..
Wat boeit mij Arabië nu? Het ging toch over kinderen van Marokkaanse of Turkse ouders die hier op school zitten. Daar zitten er heel wat bij uit eenoudergezinnen (tenzij al die vrouwen in die vluchthuizen waarmee we hier om de haverklap om de oren geslagen worden kinderloos zijn) en er zitten er evengoed veel bij waarvan de vader een drankprobleem heeft (tenzij de zatte Marokkanen die ik in het weekend tegenkom ook allemaal kinderloos zijn).
Oud 29 juni 2010, 18:07   #44
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
*kuch*

Als binnen de westerse cultuur echtscheidingen algemeen aanvaard worden en toegepast en (sterke) alcohol vrijelijk te koop is zijn deze 2 eigen aan onze cultuur in casu onze etnische afkomst..

Er is dus degelijk in veel gevallen een verband tussen bepaalde visies of problemen en de (etnische) cultuur en/of religie..
Ach; het wordt niet bepaald door de etnische afkomst maar door de cultuur. Dan is het zeker overbodig om de etnische afkomst te registreren.

Soms zijn er mensen van een andere etnische afkomst; die onze cultuur (deels) overnemen; en soms zijn er mensen van onze etnische afkomst die niet altijd onze volledige cultuur in dezelfde mate volgen.
Niet iedereen aanvaardt in gelijke mate echtscheidingen; en niet overal loopt even rijkelijk (sterke) drank.

Misschien is het toch efficiënter om te registreren welke kinderen in een één-oudergezin leven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 18:17   #45
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ach; het wordt niet bepaald door de etnische afkomst maar door de cultuur. Dan is het zeker overbodig om de etnische afkomst te registreren.
.
Ja ok Steve M. had een punt...maar heeft toch tegelijkertijd weer een ander hekel punt aangehaald..de grote marginaliteit binnen een bepaalde 'etnische' groep..
Oud 29 juni 2010, 18:39   #46
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, of een kind gescheiden ouders heeft; of een vader of moeder heeft met een alcoholprobleem is dan toch niet etnisch bepaald.
Waartoe dient die etnische registratie dan?
Ok ; speciaal voor ons Janneke!
Mensen worden ergens geboren (origine, etnische afkomst) en groeien op in een bepaalde ( sub) cultuur. Er is dus een direct verband tussen origine en cultuur.Nog mee? Goed zo!
Cultuur bepaalt het millieu waarin je opgroeit,de subgroep waarmee je jezelf identificieert; nog erbij? Flink!
Gedrag wordt bepaalt door o.a die factoren, millieu en opvoeding die verbonden zijn met cultuur, origine, etnische afkomst.
Wanneer je dit registreert kun je zien hoe groot die groepen zijn, in welke mate zijn vertegenwoordigd zijn als groep in dienst en hulpverlening,criminaliteit, schooluitval,werkloosheid. Wanneer je dit weet kun je een beleid ontwikkelen wat op maat is van doelgroepen, resultaten meten en dus weten of je beleid doeltreffend is, overheidsgeld goed besteed is.
Ben je er?
Bravo!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 18:39   #47
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ja ok Steve M. had een punt...maar heeft toch tegelijkertijd weer een ander hekel punt aangehaald..de grote marginaliteit binnen een bepaalde 'etnische' groep..
Dat maak jij ervan. Afhankelijk van welke school je gaat kijken, zal je min of meer marginale groepen ouders vinden, totaal onafhankelijk van etniciteit. In Deurne of Borgerhout kom je ook "witte" scholen allerlei problemen tegen. Als je meent dat registratie het oplossen van die problemen bewerkstelligt, zal je ook daarvoor mechanismen moeten uitwerken.
Oud 29 juni 2010, 18:43   #48
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat boeit mij Arabië nu? Het ging toch over kinderen van Marokkaanse of Turkse ouders die hier op school zitten. Daar zitten er heel wat bij uit eenoudergezinnen (tenzij al die vrouwen in die vluchthuizen waarmee we hier om de haverklap om de oren geslagen worden kinderloos zijn) en er zitten er evengoed veel bij waarvan de vader een drankprobleem heeft (tenzij de zatte Marokkanen die ik in het weekend tegenkom ook allemaal kinderloos zijn).
De meeste vrouwen in vluchthuizen hebben kinderen, zijn geen alleenstaande ouder maar komen daar juist terecht door partnergeweld.
Dat partnergeweld komt in de ene groep makkelijker voor dan in de andere, getuige het hoge aandeel van allochtone vrouwen in vluchthuizen.
Maar u heeft een punt, heel wat Marokkanen hebben een drugprobleem en niet enkel alcohol, door registratie zou je weten hoe groot het probleem is en kunnen nadenken over wat je moet ondernemen om bij die groep de problemen minder groot te maken.Dat boeit mij wel, u niet?
Oud 29 juni 2010, 18:45   #49
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat maak jij ervan. Afhankelijk van welke school je gaat kijken, zal je min of meer marginale groepen ouders vinden, totaal onafhankelijk van etniciteit. In Deurne of Borgerhout kom je ook "witte" scholen allerlei problemen tegen. Als je meent dat registratie het oplossen van die problemen bewerkstelligt, zal je ook daarvoor mechanismen moeten uitwerken.
Natuurlijk is dat waar. Binnen elke school zijn zorgwekkende ouders! Maar wanneer je registreert op origine kun je kijken op welke manier ouders zorgwekkend zijn en daar gericht op inspelen!
Oud 29 juni 2010, 18:48   #50
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij Marokkanen mogen we al blij zijn als ze dezelfde culturele en intellectuele basis hebben en burgerzin..

Ga naar verpauperde wijken en probleemgebieden en wie woont daar ?..bepaalde etnische groepen ?

Nogmaals, registratie hoeft niet voor mij..
Oud 29 juni 2010, 18:56   #51
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij Marokkanen mogen we al blij zijn als ze dezelfde culturele en intellectuele basis hebben en burgerzin..

Ga naar verpauperde wijken en probleemgebieden en wie woont daar ?..bepaalde etnische groepen ?

Nogmaals, registratie hoeft niet voor mij..
Ik heb er geen probleem mee,van mij mag dat gerust, zo weet je tenminste wat en hoe met wie en wanneer.
Oud 29 juni 2010, 18:59   #52
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee en dat weet u heel goed,dat schreef ik dan ook niet, maar sommige problemen komen binnen de ene etnische groep veel meer voor dan bij andere, denk maar aan besnijdenis, uithuwelijking, eremoorden, traditionele rolpatronen voor mannen en vrouwen die primeren binnen opvoeding, overdreven machogedrag, maar evengoed alcoholproblemen, ofwel neemt u de discussie ernstig ofwel hou ik er mee op, duidelijk?
Laten we veronderstellen dat pakweg uithuwelijking een "probleem", "misdrijf", onzin of chocoayran is. Als een bepaald etnisch zijn in zich ((iets)) draagt dat vaak in uithuwelijking resulteert, dan is dit probleem of deze chokoayran in zich een registratie. Waarom dan "etnisch registratie", met welk doel en hoe?

Laatst gewijzigd door porpo : 29 juni 2010 om 19:00.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 19:02   #53
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Laten we veronderstellen dat pakweg uithuwelijking een "probleem", "misdrijf", onzin of chocoayran is.
Chocoayran?? Wat rook jij toch?
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
UIthuwelijking is een cultureel verschijnsel; met genetica heeft dit niets te maken.

Laatst gewijzigd door alice : 29 juni 2010 om 19:03.
Oud 29 juni 2010, 19:14   #54
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout. Echtscheidingen en alcoholmisbruik zijn helemaal niet eigen aan de "westerse cultuur", maar komen even goed voor bij islamitische gezinnen. Als we het dus echt goed willen aanpakken kunnen we de kinderen misschien registreren op basis van problematische thuissituaties. Om het geheel overzichtelijk te houden, kunnen we dan een systeem van badges uitwerken, zodat leerkrachten e.d. onmiddellijk weten welk vlees ze in de kuip hebben. Een badge met een lege portemonnee voor kinderen met arme ouders, een badge met een gebroken fles voor kinderen met alcoholisten als ouders, een badge met een wenend mannetje en vrouwtje om aan te geven dat de ouders gescheiden zijn, een badge met een vrouwtje met een blauw oog om een gewelddadige thuissituatie aan te geven ... Iemand nog voorstellen?
Cruciaal is dat het al dan niet beschikken over een oprit en/of een voortuin duidelijk op de badge vermeld staat.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 19:14   #55
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Chocoayran?? Wat rook jij toch?
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
UIthuwelijking is een cultureel verschijnsel; met genetica heeft dit niets te maken.
Och zo zo!! Dus wij hebben die Hollandse (aandacht)beroemdheidzoeker misverstaan; hij wil dus culturele registratie en niet etnische registratie?

Ok, laten we maar zeggen dat die chocoayran of dat probleem van "uithuwelijking" een cultureel fenomeen is; in dit geval zou een registratie ook overbodig zijn want deze chocoayran is in wezen een registratie van de individuen/groeperingen die tot die bepaalde cultuur behoren. Waarom nog een andere extra registratie? Wat is het doel en hoe zou men dat doen?

Laatst gewijzigd door porpo : 29 juni 2010 om 19:16.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 20:27   #56
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok ; speciaal voor ons Janneke!
Mensen worden ergens geboren (origine, etnische afkomst) en groeien op in een bepaalde ( sub) cultuur. Er is dus een direct verband tussen origine en cultuur.Nog mee? Goed zo!
Cultuur bepaalt het millieu waarin je opgroeit,de subgroep waarmee je jezelf identificieert; nog erbij? Flink!
Gedrag wordt bepaalt door o.a die factoren, millieu en opvoeding die verbonden zijn met cultuur, origine, etnische afkomst.
Wanneer je dit registreert kun je zien hoe groot die groepen zijn, in welke mate zijn vertegenwoordigd zijn als groep in dienst en hulpverlening,criminaliteit, schooluitval,werkloosheid. Wanneer je dit weet kun je een beleid ontwikkelen wat op maat is van doelgroepen, resultaten meten en dus weten of je beleid doeltreffend is, overheidsgeld goed besteed is.
Ben je er?
Bravo!
Waarom citeer je mijn post wanneer jij je richt tot Janneke?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 21:04   #57
Steve_M

Standaard

Citaat:
Maar u heeft een punt, heel wat Marokkanen hebben een drugprobleem en niet enkel alcohol, door registratie zou je weten hoe groot het probleem is en kunnen nadenken over wat je moet ondernemen om bij die groep de problemen minder groot te maken.Dat boeit mij wel, u niet?
Ik zie niet hoe "registratie" dat zou kunnen verhelpen. Zo bestaan er bitter weinig betrouwbare cijfers over wie drank- en of drugsproblemen heeft, zowel bij allochtonen als bij autochtonen. Drankproblemen kennen we nu toch al wel een paar eeuwen, en we hebben er uiteindelijk weinig aan kunnen doen. Gaan we dat gemakkelijker kunnen als we de ratio allochtone drinkers vs. autochtone drinkers kennen? Ik durf daaraan te twijfelen.
Oud 29 juni 2010, 22:14   #58
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom citeer je mijn post wanneer jij je richt tot Janneke?
Omdat ik Jip en Janneketaal lijk nodig te hebben om jou iets te verduidelijken maar blij dat het gewerkt heeft!
Oud 29 juni 2010, 22:31   #59
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie niet hoe "registratie" dat zou kunnen verhelpen. Zo bestaan er bitter weinig betrouwbare cijfers over wie drank- en of drugsproblemen heeft, zowel bij allochtonen als bij autochtonen. Drankproblemen kennen we nu toch al wel een paar eeuwen, en we hebben er uiteindelijk weinig aan kunnen doen. Gaan we dat gemakkelijker kunnen als we de ratio allochtone drinkers vs. autochtone drinkers kennen? Ik durf daaraan te twijfelen.
Ik vind het wel nodig, juist omdat er geen cijfers zijn holt de hulpverlening achter de feiten aan,wanneer iemand enkel behoorlijk Pools spreekt, vader is van drie kinderen warmee hij dronken ging toeren met de auto kun je met die man zelf indien hij hulp zou willen geen kant op!Dan is het nuttig te weten hoeveel Polen er in bijvoorbeeld Antwerpen nu zijn,met een alcoholprobleem wat tot risicovol gedrag leidt.

Nog een voorbeeld: nogal wat Afrikaanse vrouwen laten hun man en kinderen overkomen na als vluchtelinge erkent te zijn of een illegaal leven geregulariseert te krijgen , maar vaak beschikken ze over te weinig inkomsten voor een menswaardig bestaan en de verantwoordelijkheid voor een gezin wat nog moet inburgeren is jarenlang een afgrijselijke fin belasting.
Dan is het nuttig te weten over hoeveel herenigingen het gaat, en ook hoe andere groepen dit doen, waarom lukt het hun beter, wat ontbreekt bij Afrikaanse gezinnen of juist niet,en hoe kun je zorgen dat je dit in betere banen leidt?
Beleidsmatig is dat van belang. Dus zie in geen probleem in etnische registratie,je ziet tenminste in welke subgroepen kansen en problemen zijn en hoe groot het is in omvang.
Oud 29 juni 2010, 23:05   #60
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
... een systeem van badges uitwerken ...
Een geel sterretje voor Vlamingen (die in NL werken) ?

Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 29 juni 2010 om 23:06.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be