![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vergeet ook niet dat, om hogere budgetten te krijgen, de politie er alle belang bij heeft de cijfers wat aan te dikken door een controle méér, als ze er dan toch zijn. Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juni 2010 om 13:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vertelt dus sprookjes, mag hoor maar niet vergeten dat het jou sprookjes zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Antwerpen woonde ik in een "gemengde wijk", nu in Brussel ook al weer verschillende jaren. Ik weet ook hoe 't eraan toe gaat. Mij maak je geen blaasjes wijs. Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juni 2010 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat het rapport niet klopt ? Citaat:
Zou het kunnen dat de ervaring ( dus het verleden aantal feiten ) van zo'n buurt uiteindelijk doorslaggevend zal zijn bij zo'n beslissing ? Citaat:
![]() Al die klachten waar geen gevolg wordt aangegeven... da's maar normaal want ze zijn a priori al onterecht ![]() Laatst gewijzigd door praha : 26 juni 2010 om 14:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Well! Als je een politieke idee aankondigt die niet meer vatbaar is voor afschaffing, aanpassing en kritiek, dan ben jij ermee niet meer voor scheiding van kerk en staat. Met kerk bedoel ik hier de historische kerk en niet het gebouw waar de christenen, zoals christenen zelf zeggen, God kunnen ontmoeten. De historische kerk (=een instituut met onbeweeglijke totalitair ideologische agenda). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juni 2010 om 14:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En abortus is een moord. Dat zijn misdrijven; dan niet alleen op basis van mijn 'culturele' en 'levensbeschouwelijke' overtuiging, maar ook op basis van andere zaken het recht op leven en het recht op menselijk leven, niet dierlijk leven dus. En ook de contradicties in de ideeën van 'zij' die dat erkennen en hoe ze ermee knoeien. Een kind die 9 jaar oud is, mag je doden; wanneer het kind 9 jaar en 11 dagen en 9 uren oud wordt, dan mag het niet meer. Een mens heeft het recht op menselijk leven, die moet naar de wereld komen en die heeft er een papa en mama, en die kent zijn papa en mama, en wordt hem verteld over de belangrijke/heilige relatie tussen moeder en vader, en die weet dat zijn moeder geen 'public toilet' is/was. Laatst gewijzigd door porpo : 26 juni 2010 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hier alvast een stukje uit dat meer volledige verslag ipv alleen de krantenkoppen. Citaat:
Citaat:
De titel van de draad : "Helft Marokkaanse jongeren bekend bij de politie" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat staat in principe los van religie...al kunnen tegenstanders zich misschien wel beroepen op ethische principes die hun oorsprong ergens vaag in de bijbel, of de koran, of wat dan ook,vinden... maar je hebt evenzeer tegenstanders die dat niet doen Bovendien stel je hier ( dat deed ge in uw oorspronkelijke post niet ) dat de idee niet vatbaar zou zijn .. wat bedoel je ermee ? Dat een 'hoger' principe stelt dat het uitgesloten zou zijn moest er zelfs een meerderheid te vinden zijn om bv abortus terug in het strafrecht te steken ... dit niet zou kunnen ? Nu weet ik wel dat het haaks staat op de zelfbeschikking van de vrouw en je daarmee dus in het vaarwater komt van een hoger principe ... maar dan nog is de huidige abortuswet een wikken en wegen tussen dat principe en de vraagstelling wat we ethisch nog verantwoord vinden. Laatst gewijzigd door praha : 26 juni 2010 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is geen sprake van een mens hier, waarom denkt ge dat het strikt afgebakend is ?... ... gelieve U dan te begeven naar de desbetreffende draad om daarover te discussieren Citaat:
Citaat:
Maar jij ziet dat misschien anders... en stelt die persoon kijkend vanuit het hiernamaals voor zich mijmerend over deze vragen |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Religie heeft multi-betekenissen, wat je daaronder begrijpt, verschilt van mijn beeld van religie op basis van mijn islamitisch wereldbeeld. Laten we het dus daarom over de kerk hebben en niet over de religie in welke betekenis dan ook.
De kerk is een instituut; dit instituut heeft een bepaalde politieke (juridische, economische, ..) idee, maar wat doet het met deze idee? In de maatschappij opleggen; deze idee is niet vatbaar voor afschaffing, aanpassing of kritiek. D�*t is de kerk in de politiek-historische betekenis van de kerk. Een instituut met onbeweeglijke totalitair ideologische agenda of als ik de woorden van Guy Debord in zijn "La Société du spectacle" mag gebruiken, is een kerk, volgens mij, eigenlijk 'la classe idéologique-totalitaire'. Kijk, als je dat idee probeert te bekritiseren, dan krijg je, wanneer nodig, een stempel van de kerk met als titel "dat is religie" om maar iets te noemen, en natuurlijk dwingen ze een bepaalde betekenis van religie; in dit geval en volgens 'hun' begrip van religie zijn ze zelf religieus bezig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge zit hier in een seculiere maatschappij en dat wilt zeggen dat de wet boven staat. Die wet komt tot stand via een democratisch bestel en dient vooral coherent te zijn/blijven ... religie en ethische overtuigingen zijn daar deel van. Vandaar dat we nu een abortuswet kennen die maakt dat het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw als een paal boven water blijft staan maar tevens ophoudt/rijmt met het recht op leven zoals we dat zien. Wat stel jij dan voor ? Jij ziet het als inbreuk op het recht op leven ( je moet dat eens opzoeken btw want dat op zich is al een dooddoener van jewelste ) vanuit jouw perspectief. Toch duidelijk met een spiritueel sausje overgoten. Dienen wij dat nu als seculaire staat zonder meer over te nemen als vaststaand gegeven dan ben je inderdaad bezig met het principe scheiding van kerk en staat in vraag te stellen ... anders niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() @praha
Ik zeg dat abortus een moord is, en jij reageert: "Dat vindt gij dan... en daarmee ben je dan ook uitgepraat". Uitgepraat? Als het geen moord is, wat is het dan wel? Van Dale Online zegt: moord de; m en v -en 1 het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander vh leven beroven: ~ en brand schreeuwen luid schreeuwen 2 (als eerste lid ve sam) ~film, ~stuk, ~vent heel mooi, goed enz. Ey wel, abortus = het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander vh leven beroven. Ik denk dat je mij niet goed begrijpt, vooral het verschil tussen 'menselijk leven' en 'dierlijk leven'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Volgens mij gaat het hier om "in contact komen met de politie". Je komt in contact met de politie in verband met overtredingen van de wet. Abortus en seks buiten het huwelijk zijn in Nederland en België niet verboden volgens de wet. Dat mag je spijtig vinden en dan open je daarover maar een draad. Het heeft echter niets te maken met deze discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als een moord zoals abortus en dierlijk leven (hoerenkind verwerken) niet verboden zijn, dan wilt dat nog niet zeggen dat die geen misdrijven zijn, hoor. Deze wet is mensenwerk en dat wil zeggen dat die vatbaar moet zijn voor afschaffing, aanpassing en kritiek, anders ben jij tegen scheiding van kerk en staat. Deze wet kan niet bestaan zonder maatschappelijke interventies en deze interventies vinden geen plaats door toeval maar door verschillende factoren zoals maatschappelijke discussies. Laatst gewijzigd door porpo : 26 juni 2010 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |