Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 juni 2010, 14:18   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Jij twijfelt nogal sterk aan alles he Positivisme lijkt je helemaal vreemd. Enkel en alleen door positivisme is Vlaanderen een regio geworden met beperkt zelfbestuur. We gaan voort op die weg. Meer en meer.
Ik - in tegenstelling met u, geloof niet in onze Vlaamse Gandhi.

Denken dat je stap voor stap Belgie gaat afbreken samen met de Walen is naief.

Hij gaat zich laten rollen dat het niet meer schoon is.
Oud 27 juni 2010, 14:22   #42
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

En wat ga je zeggen wanneer het anders blijkt? Blijven hameren op enkele minpuntjes die niet opwegen tegen het algemene positieve dat verkregen is?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 27 juni 2010, 14:32   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat ga je zeggen wanneer het anders blijkt? Blijven hameren op enkele minpuntjes die niet opwegen tegen het algemene positieve dat verkregen is?
Het zal niet anders blijken Eddy, jammer maar het is zo.

Het is zo'n beetje zoals met de Belgische macht die dan zal overgeheveld worden naar het Europese niveau.

Dat Europa zal er nooit komen. Anders noem je de lijst van landen maar op die hun souvereiniteit willen overhemelen naar Europa?

De lijst zal kort zijn want die landen bestaan niet.

Ik denk dat de N-VA niet alleen de Vlaming maar ook zichzelf blaaskens wijsmaakt.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 juni 2010 om 14:32.
Xenophon is offline  
Oud 27 juni 2010, 14:36   #44
EddyBal

Standaard

Citaat:

Het is zo'n beetje zoals met de Belgische macht die dan zal overgeheveld worden naar het Europese niveau.

Dat Europa zal er nooit komen. Anders noem je de lijst van landen maar op die hun souvereiniteit willen overhemelen naar Europa?

Ik denk dat de N-VA niet alleen de Vlaming maar ook zichzelf blaaskens wijsmaakt.
Wat moet jij een ongelukkig mens zijn zeg
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 27 juni 2010, 14:46   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat moet jij een ongelukkig mens zijn zeg
Waarom? Omdat ik niet in dat vooropgestelde utopische Europa geloof?

Kom aan...
Oud 27 juni 2010, 14:49   #46
EddyBal

Standaard

Citaat:
Waarom? Omdat ik niet in dat vooropgestelde utopische Europa geloof?

Kom aan...
Je moet niet ineens europa er gaan bijsleuren wanneer we over de te vormen Belgische regering bezig zijn en over de staatshervorming die er zal komen he.

BTW: ik ben ANTI europa (zoals het nu is en wat men er van het maken is. Ik hoop op een serieuze scheuring)
EddyBal is offline  
Oud 27 juni 2010, 14:56   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet niet ineens europa er gaan bijsleuren wanneer we over de te vormen Belgische regering bezig zijn en over de staatshervorming die er zal komen he.

BTW: ik ben ANTI europa (zoals het nu is en wat men er van het maken is. Ik hoop op een serieuze scheuring)
Het maakt er toch deel vanuit, het N-VA plan voor Belgie is toch in grote mate gerelateerd aan het Europa dat de souvereiniteit van de lidstaten overneemt?
Oud 27 juni 2010, 15:04   #48
EddyBal

Standaard

Citaat:
Het maakt er toch deel vanuit, het N-VA plan voor Belgie is toch in grote mate gerelateerd aan het Europa dat de souvereiniteit van de lidstaten overneemt?
Eh, iemand beweerd of gesuggereerd dat dit de eerste decennia zou gebeuren?
EddyBal is offline  
Oud 27 juni 2010, 20:47   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Even inpikken op wat je zegt, namelijk dat:
"Denken dat je stap voor stap Belgie gaat afbreken samen met de Walen is naief."

Ik ga daar niet meer akkoord, maar stel nu dat het toch zo is.

Wat vind je dan van het volgende:
"denken dat er tussen dit en 30 jaar een meerderheid in het Vlaams (Vlaams !) parlement gevonden zal worden om tot een onafhankelijkheidsverklaring te komen, is nog veel meer naïef" ?

Waar ik wel mee akkoord kan gaan: als het Weverke zich laat rollen (maar de ene zal zeggen dat het glas half vol is, en de andere dat het glas half leeg is ..., ik bedoel dus, als hij volgens zijn actuele kiezers zich laat rollen), dan is het volgende keer bingo-kassa-kassa- pay day enz. voor het Belang.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 juni 2010, 20:54   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben wel grote EU-fanaat.

Maar om te antwoorden op je vraag omtrent de lijst van landen die hun souvereiniteit willen overhevelen naar Europa:
- eerstens, je zegt dat volkomen verkeerd; het is niet de "soevereiniteit" die overgeheveld moet worden, maar wel die samenwerkingsverbanden die rekening houden met de voordelen van de schaalvergroting (sleutelwoord: subsidiariteit .. bla bla .. zeer belangrijk, moeilijk misschien, maar uiterst belangrijk) en met de voordelen van de onderlinge verstandhouding. Voorbeeld bij uitstek, zie volgende alinea

- nu de lijst van landen die bereid zijn om 'macht' af te staan aan de EU: alle landen die de € ingevoerd hebben. (en check maar eens even: er zijn landen in de EU die dit niet of nog niet gedaan hebben, vb. UK. Nu is de UK geen klein mormeltje, maar kijk toch maar eens naar de koers van hun pond de laatste drie jaar ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be