![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die kerel gewoon een symbool uit de stalinistische tijd had gedragen was het een gewone een brave linkse man en was er wss niets aan de hand geweest.
Maar een nazi-uniform: OOOOOH NOOOO! ![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 1 juli 2010 om 01:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Na bijna 10 jaar Rex-Vlaanderen en bij het begin van WOII bedacht Jean zich. Hij had genoeg gezien en gehoord uit de mond van "nazi-uniformen". 't Wordt tijd dat ge eens wakker wordt. Ik wil je niet de les spelen of jou kleineren hoor, sorry dat is niet de bedoeling. Nadenken over de zaken is de eerste stap. Anders mag je van mij, wie ben ik trouwens, de ganse dag in een nazi-uniform rondlopen. Laatst gewijzigd door Tejokus : 1 juli 2010 om 01:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Lange tenen, die Belgische wetgeving. Heil Hitler! Mag ook zeker niet?
Laatst gewijzigd door longhorn : 1 juli 2010 om 07:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, ze hebben ooit mensen uit het Parlement gezet die "Vive la République" scandeerden.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 1 juli 2010 om 07:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() Dát is vrije meningsuiting, dat is niet het verwijzen naar een staat die onze huidige staat heeft bezet. Tijdens de eedaflegging voor een staatsberoep, hoor je dit gewoon niet te doen. Punt.
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen enkel grondrecht dat absoluut onbeperkt is. Nergens ter wereld. Niet in één democratie en zelfs niet in één dictatuur over gans de wereld, is er één recht dat onbeperkt is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementslid
|
![]() Zoals het natuurrecht op zelfverdediging...
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je boodschap is te kort voor mij om te begrijpen of je de stelling onderschrijft, dan wel dat je me uitdaagt met die eventuele uitzondering.
Je mag je niet verdedigen tegen het staatsgezag, wanneer die jou naar aanleiding van een gerechtelijke uitspraak in 't gevang wil steken. Dus zelfs dat zelfverdedigingsrecht is beperkt. Of je bent hartlijder en er is geen donor beschikbaar direct. Je mag niemand doden om zijn hart dan even te gebruiken, onder het gezegde: het was zijn dood of het was mijn dood ... afijn, dat is allemaal dik gezever. Het gaat over het feit of in een democratie het parlement het recht heeft om te zeggen dat de vrije meningsuiting in welbepaalde omstandigheden aan banden gelegd kan worden, en we herhalen, - al lang zo en nog weinig gecontesteerd: belediging en smaad - verstoren van de openbare orde: vb. handklappen voor een tussenkomst van een parlementair, vanuit de publiekstribune, - negationisme, aanzetten tot ... bla bla ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]() Dat is wat ik bedoelde.
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwarte handschoenen zijn geen nazi unifiorm.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of, wat de Belgische lijfeigene zichzelf toch allemaal wijsmaakt.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 juli 2010 om 11:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus jij kan een recht benoemen dat ergens ter wereld onbeperkt is?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat vrijemeningsuiting alleen dan vrijemeningsuiting is als het niet beperkt is. Als vrijemeningsuiting beperkt is, zoals bijvoorbeeld in Belgie waar opsommige meningen gevangenisstraf staat, dan is het geen vrijmeningsuiting. Dus, als de staat beslist wat je wel en niet mag zeggen, zoals het geval is in Belgie, dan leven we niet in een democratie.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je dat je in alle landen van de wereld de gevangenis invliegt voor je mening zoals in Belgie?
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben voor vrije meningsuiting
maar komaan wees redelijk hé het gaat hier om een HITLERGROET en aangezien deze man andere moet vertegenwoordigen kan dit niet, want als hij dit doet dan spreekt hij op dat moment voor al zijn kiezers, die dit absoluut niet willen denk ik. Trouwens als je een beetje fatsoenlijk bent dan doe je dit niet bij een eedaflegging. Wil je absoluut zo'n gebaren uiten dan zijn er andere plaatsen voor bv. een neo-nazi bijeenkomst. |
![]() |
![]() |