![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Trouwens er zijn zelfs vele linkse strekkingen die deze show hebben afgekeurd. Citaat:
Ik ben 1 keer binnen geraakt laten we maar zeggen in undercover met de culturele centrale (ABVV) mee op uitstap. Plots kan het wel?... Citaat:
Zeg me nu eens eerlijk, welke normale mens die een klein beetje de politiek volgt, vindt nu die test en de uitslag ervan correct en relevant om een profiel op te stellen? De vragen en antwoorden houden geen steek en hebben nog veel minder te maken met 'levenskwaliteit' Ik kom 1 N-VA en 2 SPA 3 VB en 4 CD&V dat moet ge mij eens uitleggen. Het ene uiterste opgevolgd door het andere! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() En dan achteraf als ze op de vingers getikt worden, zullen ze het argument "censuur" weer oprakelen ....
Voorspelbaar ....
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad De Vexille.
je hadt het inderdaad voorspeld. Welkom terug trouwens. 'k hem je gemist. Een rustige onafhankelijke stem (wat een mooie woordspeling in dezen tijd van het jaar - al zeg ik hetzelf)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
"... Wel denk ik dat de meeste intellectuelen niet erg moedig zijn. Ze buigen veel te gemakkelijk voor de macht. En een intellectueel die niet moedig is, heeft geen enkel maatschappelijk nut. Dat in tegenstelling tot een loodgieter die - moedig of niet - altijd soelaas kan bieden wanneer het sanitair ontstopt moet worden." (Torfs, R.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote][quote="giserke"]
Citaat:
![]() Trouwens: waarom denk je dat Vivant apart is opgenomen in de Stemtest? Zou me niet verbazen als de VLD eens goed gedreigd heeft en met de vuist op tafel heeft geslagen... En het is niet meer dan evident dat ze uiteindelijk hun zin hebben gekregen. Een stemtest zonder één van de grote partijen is immers ondenkbaar. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik kan je enkel zeggen dat ik van de makers van de test (die immers bij ons op de unief gefabriceerd wordt ![]() En dan nog even over de stemtest zelf: natuurlijk kun je terechte kritiek uiten op de stemtest. Ik vind de kritiek van Eric Van Rompuy terecht (dat het om meer dan ideetjes gaat in politiek). Daarnaast is dit geen wetenschap. Het is een hybride tussen entertainment en wetenschap, zodat het geen van beide is. Maar denk je nu echt dat je de bevolking kan boeien met puur academische programma's? Ik zou het leuk vinden mocht het zo zijn, maar ik vrees dat dat een illusie is. ![]()
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Ik lees hierboven: " Wel denk ik dat de meeste intellectuelen niet erg moedig zijn. Ze buigen veel te gemakkelijk voor de macht. En een intellectueel die niet moedig is, heeft geen enkel maatschappelijk nut. Dat in tegenstelling tot een loodgieter die - moedig of niet - altijd soelaas kan bieden wanneer het sanitair ontstopt moet worden. (Torfs, R.)"
-------------------------------------------------------- Een dokter hoorde zopas op een bijeenkomst met collega's: Ja, wij vinden ook dat het VB gelijk heeft, maar als ik mijn nek uitsteek dan kan ik mijn carrière vaarwel zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() En natuurlijk is dit geen wetenschap -as I said before. Dat is ook niet de pretentie van de test. Om een academisch correcte test te doen, moet je naar de test op de site van De Standaard gaan. Het is daarom natuurlijk ook gratuit om kritiek te uiten op het lage acdemische gehalte van de test. De kracht van de stemtest zit em bovendien net in het feit dat je hier heel wat standpunten van verschillende partijen te weten komt die die je anders nooit te weten zou komen.
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Mijn vrouw heeft ook meer dan het gemiddelde aantal kinderen waarvan ik hoop dat ze van mij zijn, maar waar die zelf uitkomt ? die komt misschien uit een bloemkool ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dan nog maar zwijgen van de keuze mogelijkheden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Stemtest zwaar onder VUUR. Moet dat niet in het forum BRANDEND ACTUEEL ?
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() if it looks like a duck,
if it walks like a duck, if it quacks like a duck, ... it is probably a duck! Wat moet er zonodig stilgezwegen worden in de 7de dag? Wie mag er met alle geweld zeker niet scoren in de stemtest? Wie is de grote afwezige in ons dagelijks journaal? (trouwens, al eens kritisch de keuze van de beelden bekeken in de berichtgeving over de kiescampagnes? Als je iets van videomontage kent, dan weet je wat ik bedoel) Nudge nudge, wink, wink... say no more Onschuldig entertainment noemen ze dat... Of samenzweringstheorie... ![]()
![]() |
#56 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een geen mening filter is alleen nuttig wanneer het je te doen is om de opinie van een bepaalde populatie te kennen. In dat geval is het belangrijk dat je zorgt voor een uitweg voor de mensen zonder mening. Anders gaan ze hun stem verdelen over de bestaande antwoordmogelijkheden en krijg je een vertekend beeld. Wanneer je echter een test opzet om mensen op een pro-contra lijn te plaatsen met de bedoeling hen te kunnen onderverdelen in bvb politieke strekkingen, is het beter om geen "geen meningfilter te gebruiken". Zonder geen mening dwing je mensen namelijk om na te denken over het dilemma en dwing je hen positie in te nemen. Op die manier vermijd je dat mensen de gemakkelijkheidsoplossing gaan kiezen en je geen enkele informatie hebt om hun te plaatsen. Wat wel waar is, is dat als je de mening van de vlamingen wil gaan kennen over een bepaald onderwerp, bvb over de kyoto norm, dat je dan een geen meningfilter moet inbouwen. Maar dan moet je er ook voor zorgen dat de steekproef at random is getrokken. En het minste dat je wel kan zeggen is dat hier een aanzienlijke zelfselectie meespeelt ... En als het dan echt de bedoeling is om bvb de mening van de vlaming over de kyotonorm te kennen, dan moet je het ook intellectueel eerlijk spelen en evenveel pro als contra antwoordmogelijkheden geven. Soit, je zegt dat dit niet wetenschappelijk is, dus is het loutere manipulatie en volksverlakkerij. Deze test is gemanipuleerd en het is normaal dat andere universiteiten die test afschieten. Het kan misschien goed zijn voor de nationale bekendheid van enkele VUB proffen, maar het internationale aanzien daalt er toch weer wat mee.
"... Wel denk ik dat de meeste intellectuelen niet erg moedig zijn. Ze buigen veel te gemakkelijk voor de macht. En een intellectueel die niet moedig is, heeft geen enkel maatschappelijk nut. Dat in tegenstelling tot een loodgieter die - moedig of niet - altijd soelaas kan bieden wanneer het sanitair ontstopt moet worden." (Torfs, R.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Indien de mogelijke antwoorden (1) niet overeenkomen met de mening van de bevraagde, (2) niet "tegengesteld" zijn en samen de volledige antwoordenruimte vullen, dan krijgt ge nonsens als antwoord. Op domme vragen kunt ge nu eenmaal domme antwoorden krijgen. Bovendien maakt ge de mensen krekelig met die idiote Catch-22 vragen.
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() De Vexille gisteren Terzake 04 gezien ? Ik heb daar een voorbeeld gezien van beeld en klankmanipulatie. Onder de noemer misleiding nog wel. Ene Filip ontmaskerde het echter gevat.
Zelfs Bracke moest toestaan en toegeven dat Filip de Winter een punt had gescoord. Ik zijn gene fan van De Winter maar ge moet dien aap geen smoelen leren trekken in een debat.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |