Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2004, 14:24   #41
giserke
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tool2kil
Er werd volgens mij in de media net heel veel aandacht besteedt aan de stemtest (lees er De Morgen en De Standaard maar eens op na).

@Giserke: Wat betreft de kritiek van de almacht van de media : als CD&V en N-va werkelijk ballen aan hun lijf zouden gehad hebben, dan zouden ze medewerking aan het programma geweigerd hebben. Ze hebben wel meegedaan, dus dan moeten ze achteraf ook niet komen klagen.
Gij weet zeer goed dat niet gaan naar dergelijke zever nog erger is dan wel gaan. En dat dit nog meer zou uitgespeeld worden door Bracke en zijn vriendjes.

Citaat:
Als het Vlaams kartel er wel goed uitkwam, zouden ze dan ook nog zo geklaagd hebben?
Wat heeft dat ermee temaken? Natuurlijk zou het Vlaams Kartel die show aangeklaagd hebben. En daarom zouden wij geen kritiek mogen hebben op die test en show?
Trouwens er zijn zelfs vele linkse strekkingen die deze show hebben afgekeurd.

Citaat:
En wat betreft die referentiegroepen: Hoe kan de VRT nu op voorhand weten waar deze op uitkomen?
De VRT weet verdomd zeer goed wie er afkomt! Ze nodigen hun vriendjes uit! En als anderen vragen om een plaatsje te krijgen zeggen ze 'sorry, geen plaatsen meer vrij' (heb ik meermaals meegemaakt met dezevendedag)

Ik ben 1 keer binnen geraakt laten we maar zeggen in undercover met de culturele centrale (ABVV) mee op uitstap. Plots kan het wel?...

Citaat:
En dan tenslotte nog iets over prof. Fiers: dat de kritiek op de Stemtest komt vanuit Leuven, zal wel geen toeval zijn zeker? De Stemtest wordt namelijk academisch verzorgd door Antwerpen en Brussel. Zelfs in de academische wereld heerst er een grote concurrentiestrijd...
Nog beter, de andere proffen reclameren uit concurrentiedrang wat voor zever is dat?? Er zijn zelfs proffen uit zijn eigen unif die kritiek hebben geuit.

Zeg me nu eens eerlijk, welke normale mens die een klein beetje de politiek volgt, vindt nu die test en de uitslag ervan correct en relevant om een profiel op te stellen? De vragen en antwoorden houden geen steek en hebben nog veel minder te maken met 'levenskwaliteit'

Ik kom 1 N-VA en 2 SPA 3
VB en 4 CD&V dat moet ge mij eens uitleggen. Het ene uiterste opgevolgd door het andere!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 14:25   #42
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

En dan achteraf als ze op de vingers getikt worden, zullen ze het argument "censuur" weer oprakelen ....

Voorspelbaar ....
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 14:35   #43
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Inderdaad De Vexille.
je hadt het inderdaad voorspeld.

Welkom terug trouwens. 'k hem je gemist. Een rustige onafhankelijke stem (wat een mooie woordspeling in dezen tijd van het jaar - al zeg ik hetzelf)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 14:49   #44
sapere_aude!
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En dan tenslotte nog iets over prof. Fiers: dat de kritiek op de Stemtest komt vanuit Leuven, zal wel geen toeval zijn zeker? De Stemtest wordt namelijk academisch verzorgd door Antwerpen en Brussel. Zelfs in de academische wereld heerst er een grote concurrentiestrijd...
komaan, niet zeveren, de test slaagt methodologisch op niets. Om dat te zien hoef je nog geeneens een cursus onderzoeksmethodologie in je handen hebben gehad. Neem nu die geen mening filter bij pro-contra vragen, of die vraag waar er twee pro's en 1 contra was ... Allemaal intellectuele fraude. Als KUL dan iets zegt is het een concurrentiestrijd ...
"... Wel denk ik dat de meeste intellectuelen niet erg moedig zijn. Ze buigen veel te gemakkelijk voor de macht. En een intellectueel die niet moedig is, heeft geen enkel maatschappelijk nut. Dat in tegenstelling tot een loodgieter die - moedig of niet - altijd soelaas kan bieden wanneer het sanitair ontstopt moet worden." (Torfs, R.)
sapere_aude! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 14:52   #45
tool2kil
Lokaal Raadslid

tool2kil's schermafbeelding

Standaard

[quote][quote="giserke"]
Citaat:
Gij weet zeer goed dat niet gaan naar dergelijke zever nog erger is dan wel gaan. En dat dit nog meer zou uitgespeeld worden door Bracke en zijn vriendjes.

Wat heeft dat ermee temaken? Natuurlijk zou het Vlaams Kartel die show aangeklaagd hebben. En daarom zouden wij geen kritiek mogen hebben op die test en show?
Trouwens er zijn zelfs vele linkse strekkingen die deze show hebben afgekeurd.
Ik ben er zeker van dat onze goede vrienden van het Vlaams Kartel in de derde aflevering over waarden en normen -die hun op het lijf geschreven is- niet met felle kritiek zullen afkomen.
Trouwens: waarom denk je dat Vivant apart is opgenomen in de Stemtest? Zou me niet verbazen als de VLD eens goed gedreigd heeft en met de vuist op tafel heeft geslagen... En het is niet meer dan evident dat ze uiteindelijk hun zin hebben gekregen. Een stemtest zonder één van de grote partijen is immers ondenkbaar.

Citaat:
De VRT weet verdomd zeer goed wie er afkomt! Ze nodigen hun vriendjes uit! En als anderen vragen om een plaatsje te krijgen zeggen ze 'sorry, geen plaatsen meer vrij' (heb ik meermaals meegemaakt met dezevendedag)

Ik ben 1 keer binnen geraakt laten we maar zeggen in undercover met de culturele centrale (ABVV) mee op uitstap. Plots kan het wel?...
Jaja de VRT nodigde dan ook bevriende truckers uit zeker... Nee, van moeders met vier kinderen mag je toch verwachten dat ze bij CD&V uitkomen. Ik voorspel je trouwens dat die groep bij de aflevering "waarden en normen" bij CD&V zal uitkomen. Natuurlijk is die keuze subjectief, maar het gaat te ver van te stellen dat de VRT op voorhand de profieltjes van de verschillende groepen wist.

Citaat:
Nog beter, de andere proffen reclameren uit concurrentiedrang wat voor zever is dat?? Er zijn zelfs proffen uit zijn eigen unif die kritiek hebben geuit.
Zoals? En tussen haakjes: de stemtest wordt georganiseerd door de VUB en de UA. Twee "unifen" dus. Bij vorige verkiezingen werd vroeger Swyngedouw van de KUL gebruikt, maar die werd afgevoerd omdat hij niet goed genoeg was.

Citaat:
Zeg me nu eens eerlijk, welke normale mens die een klein beetje de politiek volgt, vindt nu die test en de uitslag ervan correct en relevant om een profiel op te stellen? De vragen en antwoorden houden geen steek en hebben nog veel minder te maken met 'levenskwaliteit'
Dat is het em nu net: mensen die de politiek volgen hebben uiteraard geen boodschap aan deze stemtest. Voor hen is het dan ook niet relevant. Het zijn de mensen die niét met politiek bezig zijn voor wie de test wel goed is. Niet vergeten dat twee derde van de bevolking niét in politiek geïnteresseerd is (jaja op een politiek forum lijkt het soms anders ).

Citaat:
Ik kom 1 N-VA en 2 SPA 3
VB en 4 CD&V dat moet ge mij eens uitleggen. Het ene uiterste opgevolgd door het andere!
Welke verklaring heb jij er zelf voor?

Ik kan je enkel zeggen dat ik van de makers van de test (die immers bij ons op de unief gefabriceerd wordt ) weet dat verschillende partijvoorzitters achteraf nog eens kwamen vragen wat ze nu weer geantwoord hadden. Dan kun je je toch wel de vraag stellen of ideologie en coherentie in standpunten nog wel een rol speelt... Dat vind ik schrijnend...

En dan nog even over de stemtest zelf: natuurlijk kun je terechte kritiek uiten op de stemtest. Ik vind de kritiek van Eric Van Rompuy terecht (dat het om meer dan ideetjes gaat in politiek). Daarnaast is dit geen wetenschap. Het is een hybride tussen entertainment en wetenschap, zodat het geen van beide is. Maar denk je nu echt dat je de bevolking kan boeien met puur academische programma's? Ik zou het leuk vinden mocht het zo zijn, maar ik vrees dat dat een illusie is.
Oud 18 mei 2004, 14:57   #46
luc broes

Standaard

Ik lees hierboven: " Wel denk ik dat de meeste intellectuelen niet erg moedig zijn. Ze buigen veel te gemakkelijk voor de macht. En een intellectueel die niet moedig is, heeft geen enkel maatschappelijk nut. Dat in tegenstelling tot een loodgieter die - moedig of niet - altijd soelaas kan bieden wanneer het sanitair ontstopt moet worden. (Torfs, R.)"
--------------------------------------------------------
Een dokter hoorde zopas op een bijeenkomst met collega's: Ja, wij vinden ook dat het VB gelijk heeft, maar als ik mijn nek uitsteek dan kan ik mijn carrière vaarwel zeggen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 14:58   #47
tool2kil
Lokaal Raadslid

tool2kil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sapere_aude!
Citaat:
komaan, niet zeveren, de test slaagt methodologisch op niets. Om dat te zien hoef je nog geeneens een cursus onderzoeksmethodologie in je handen hebben gehad. Neem nu die geen mening filter bij pro-contra vragen, of die vraag waar er twee pro's en 1 contra was ... Allemaal intellectuele fraude. Als KUL dan iets zegt is het een concurrentiestrijd ...
Een geen meningsfilter is net noodzakelijk he. Anders wordt je gedwongen om een standpunt in te nemen, daar waar je er eigenlijk geen hebt. Misschien toch nog eens die cursus onderzoeksmethodologie vastpakken.
En natuurlijk is dit geen wetenschap -as I said before. Dat is ook niet de pretentie van de test. Om een academisch correcte test te doen, moet je naar de test op de site van De Standaard gaan. Het is daarom natuurlijk ook gratuit om kritiek te uiten op het lage acdemische gehalte van de test.

De kracht van de stemtest zit em bovendien net in het feit dat je hier heel wat standpunten van verschillende partijen te weten komt die die je anders nooit te weten zou komen.
Oud 18 mei 2004, 15:00   #48
Tegendradigaard

Standaard

Mijn vrouw heeft ook meer dan het gemiddelde aantal kinderen waarvan ik hoop dat ze van mij zijn, maar waar die zelf uitkomt ? die komt misschien uit een bloemkool ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 18 mei 2004, 15:02   #49
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan nog even over de stemtest zelf: natuurlijk kun je terechte kritiek uiten op de stemtest. Ik vind de kritiek van Eric Van Rompuy terecht (dat het om meer dan ideetjes gaat in politiek). Daarnaast is dit geen wetenschap. Het is een hybride tussen entertainment en wetenschap, zodat het geen van beide is. Maar denk je nu echt dat je de bevolking kan boeien met puur academische programma's? Ik zou het leuk vinden mocht het zo zijn, maar ik vrees dat dat een illusie is.
Dat is niet het probleem. Wel dat Politiek Correcte links-geaarde journalisten dit entertainment/wetenschap programma misbruiken om campagne te voeren voor Paars-Groen!
Oud 18 mei 2004, 15:02   #50
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een geen meningsfilter is net noodzakelijk he. Miosschien toch nog eens die cursus onderzoeksmethodologie vastpakken.
En natuurlijk is dit geen wetenschap -as I said before. Dat is ook niet de pretentie van de test. Om een academisch correcte test te doen, moet je naar de test op de site van De Standaard gaan. Het is daarom natuurlijk ook gratuit om kritiek te uiten op het lage acdemische gehalte van de test.

De kracht van de stemtest zit em bovendien net in het feit dat je hier heel wat standpunten van verschillende partijen te weten komt die die je anders nooit te weten zou komen.
Standpunten te weten komen van partijen? Kent u iets als 'belangrijkheidsfactor'? maar nee het zwart of wit geen gradaties. Zeer wetenschappelijk

Dan nog maar zwijgen van de keuze mogelijkheden.
Oud 18 mei 2004, 15:04   #51
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Stemtest wordt namelijk academisch verzorgd door Antwerpen en Brussel.
Daarom dat heel dat geval op niks trekt natuurlijk...
Oud 18 mei 2004, 15:05   #52
Tegendradigaard

Standaard

Stemtest zwaar onder VUUR. Moet dat niet in het forum BRANDEND ACTUEEL ?

Oud 18 mei 2004, 15:06   #53
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Stemtest zwaar onder VUUR. Moet dat niet in het forum BRANDEND ACTUEEL ?
Zolang er geen rook uit komt niet?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 15:06   #54
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
De Stemtest wordt namelijk academisch verzorgd door Antwerpen en Brussel.
Daarom dat heel dat geval op niks trekt natuurlijk...
ik zou eens willen weten of de rector van beide uniefs dat onderzoek zouden willen onderschrijven
Oud 18 mei 2004, 15:12   #55
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

if it looks like a duck,
if it walks like a duck,
if it quacks like a duck,

... it is probably a duck!

Wat moet er zonodig stilgezwegen worden in de 7de dag?
Wie mag er met alle geweld zeker niet scoren in de stemtest?
Wie is de grote afwezige in ons dagelijks journaal? (trouwens, al eens kritisch de keuze van de beelden bekeken in de berichtgeving over de kiescampagnes? Als je iets van videomontage kent, dan weet je wat ik bedoel)

Nudge nudge, wink, wink... say no more

Onschuldig entertainment noemen ze dat... Of samenzweringstheorie...
Oud 18 mei 2004, 15:14   #56
sapere_aude!
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Een geen meningsfilter is net noodzakelijk he. Anders wordt je gedwongen om een standpunt in te nemen, daar waar je er eigenlijk geen hebt. Misschien toch nog eens die cursus onderzoeksmethodologie vastpakken.

Misschien toch zelf maar de cursus even vastnemen.
Een geen mening filter is alleen nuttig wanneer het je te doen is om de opinie van een bepaalde populatie te kennen. In dat geval is het belangrijk dat je zorgt voor een uitweg voor de mensen zonder mening. Anders gaan ze hun stem verdelen over de bestaande antwoordmogelijkheden en krijg je een vertekend beeld. Wanneer je echter een test opzet om mensen op een pro-contra lijn te plaatsen met de bedoeling hen te kunnen onderverdelen in bvb politieke strekkingen, is het beter om geen "geen meningfilter te gebruiken". Zonder geen mening dwing je mensen namelijk om na te denken over het dilemma en dwing je hen positie in te nemen. Op die manier vermijd je dat mensen de gemakkelijkheidsoplossing gaan kiezen en je geen enkele informatie hebt om hun te plaatsen.

Wat wel waar is, is dat als je de mening van de vlamingen wil gaan kennen over een bepaald onderwerp, bvb over de kyoto norm, dat je dan een geen meningfilter moet inbouwen. Maar dan moet je er ook voor zorgen dat de steekproef at random is getrokken. En het minste dat je wel kan zeggen is dat hier een aanzienlijke zelfselectie meespeelt ...

En als het dan echt de bedoeling is om bvb de mening van de vlaming over de kyotonorm te kennen, dan moet je het ook intellectueel eerlijk spelen en evenveel pro als contra antwoordmogelijkheden geven.

Soit, je zegt dat dit niet wetenschappelijk is, dus is het loutere manipulatie en volksverlakkerij. Deze test is gemanipuleerd en het is normaal dat andere universiteiten die test afschieten. Het kan misschien goed zijn voor de nationale bekendheid van enkele VUB proffen, maar het internationale aanzien daalt er toch weer wat mee.
"... Wel denk ik dat de meeste intellectuelen niet erg moedig zijn. Ze buigen veel te gemakkelijk voor de macht. En een intellectueel die niet moedig is, heeft geen enkel maatschappelijk nut. Dat in tegenstelling tot een loodgieter die - moedig of niet - altijd soelaas kan bieden wanneer het sanitair ontstopt moet worden." (Torfs, R.)
Oud 18 mei 2004, 15:18   #57
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een geen mening filter is alleen nuttig wanneer het je te doen is om de opinie van een bepaalde populatie te kennen. In dat geval is het belangrijk dat je zorgt voor een uitweg voor de mensen zonder mening. Anders gaan ze hun stem verdelen over de bestaande antwoordmogelijkheden en krijg je een vertekend beeld. Wanneer je echter een test opzet om mensen op een pro-contra lijn te plaatsen met de bedoeling hen te kunnen onderverdelen in bvb politieke strekkingen, is het beter om geen "geen meningfilter te gebruiken". Zonder geen mening dwing je mensen namelijk om na te denken over het dilemma en dwing je hen positie in te nemen. Op die manier vermijd je dat mensen de gemakkelijkheidsoplossing gaan kiezen en je geen enkele informatie hebt om hun te plaatsen.

Wat wel waar is, is dat als je de mening van de vlamingen wil gaan kennen over een bepaald onderwerp, bvb over de kyoto norm, dat je dan een geen meningfilter moet inbouwen. Maar dan moet je er ook voor zorgen dat de steekproef at random is getrokken. En het minste dat je wel kan zeggen is dat hier een aanzienlijke zelfselectie meespeelt ...

En als het dan echt de bedoeling is om bvb de mening van de vlaming over de kyotonorm te kennen, dan moet je het ook intellectueel eerlijk spelen en evenveel pro als contra antwoordmogelijkheden geven.

Soit, je zegt dat dit niet wetenschappelijk is, dus is het loutere manipulatie en volksverlakkerij. Deze test is gemanipuleerd en het is normaal dat andere universiteiten die test afschieten. Het kan misschien goed zijn voor de nationale bekendheid van enkele VUB proffen, maar het internationale aanzien daalt er toch weer wat mee.
die proffen worden zelfs onder vuur genomen door hun eigen collegas op de unief! 8)
Oud 18 mei 2004, 15:37   #58
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dikken truut. Smijt diene cursus maar weg.

Indien de mogelijke antwoorden
(1) niet overeenkomen met de mening van de bevraagde,
(2) niet "tegengesteld" zijn en samen de volledige antwoordenruimte vullen,
dan krijgt ge nonsens als antwoord. Op domme vragen kunt ge nu eenmaal domme antwoorden krijgen. Bovendien maakt ge de mensen krekelig met die idiote Catch-22 vragen.
Oud 18 mei 2004, 15:40   #59
Tegendradigaard

Standaard

De Vexille gisteren Terzake 04 gezien ? Ik heb daar een voorbeeld gezien van beeld en klankmanipulatie. Onder de noemer misleiding nog wel. Ene Filip ontmaskerde het echter gevat.
Zelfs Bracke moest toestaan en toegeven dat Filip de Winter een punt had gescoord. Ik zijn gene fan van De Winter maar ge moet dien aap geen smoelen leren trekken in een debat.

Oud 18 mei 2004, 16:03   #60
sapere_aude!
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Dikken truut. Smijt diene cursus maar weg.

Indien de mogelijke antwoorden
(1) niet overeenkomen met de mening van de bevraagde,
(2) niet "tegengesteld" zijn en samen de volledige antwoordenruimte vullen,
dan krijgt ge nonsens als antwoord. Op domme vragen kunt ge nu eenmaal domme antwoorden krijgen. Bovendien maakt ge de mensen krekelig met die idiote Catch-22 vragen.
Ja tuurlijk ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be