![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat me ook een raadsel blijft , is de vraag waarom de leiders van het Vlaamsnationalisme, misschien niet altijd, maar toch zeer vaak moeten komen uit een extreemrechts milieu dat vaak meer dan 'besmet' door een oorlogsverleden of door een hunkering naar. Dat was als vroeger zo met de Raad van Vlaanderen in 1917 in WO I, dat was zo tijdens WO II, en nu is dat nog steeds zo. Elke keer als we te maken krijgen met Vlaamsnationalisten die plots opduiken en iets te betekenen krijgen in de politiek, en we gaan wat graven in het verleden of in hun familie, dan stoten we op deze gegevens. Dat is gewoon een nuchtere vaststelling. Ik vind dit spijtig. En daarom blijft dat soort Vlaamsnationalisme verdacht in mijn ogen, maar ook blijft het zeer vele mensen afstoten. En niet helemaal onterecht. Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2010 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Spreken ze bij u thuis altijd zo?
Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2010 om 21:04. |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Herman Vos zal blij zijn...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#47 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Soms vraag ik mij af waar mensen mee bezig zijn. Een mens toont ambitie en hij wordt afgebroken, Vlaams nationalisme staat blijkbaar voor extreem-rechts, ik weet niet veel van de geschiedenis, maar in ieder geval weet ik dat er al veel mensen gestorven zijn in naam van de Koning (ze verloren dan vaak ook nog een hand), ik weet ook dat er heel wat mensen onterecht beschuldigd zijn geweest van collaboratie, maar dan moet je natuurlijk al wat meer inspanning doen om dat te weten te komen. En bovendien weet ik dat ik N-VA gestemd heb, maar ik geen nazi-sympatiën heb, niet rasistische ben, geen hekel heb aan de Walen (of de Franse taal) en dat datgene dat mij het meest stoort aan belgië de achterlijke mentaliteit is van sommigen die denken dat de tweede wereldoorlog iets te zien heeft met de Vlaamse vraag naar eigen bestuur. Ter herinnering, de tweede wereldoorlog is voorbij, de goeien hebben gewonnen, ondertussen zijn er nog tal van oorlogen geweest, maar niet meer in België. We hebben in België alle kansen gehad om een mooi land te worden, maar door wafelijzerpolitiek en andere politieke spelletjes zijn we een land op de rand van de afgrond, met een Vlaamse bevolking die ondernemend wil zijn en een Waalse bevolking die sociaal wil zijn, heef die twee volkeren toch het recht om hun eigen weg te gaan, heef ze de vrijheid om over hun eigen lot de beslissen en boven al, probeer om op een volwassen manier een discussie te voeren en ga niet teruggrijpen naar een periode die al zo lang geleden is dat er steeds minder mensen zijn die nog kunnen vertellen hoe het er toen echt aan toe ging (1940-45). Ik heb N-VA gestemd, en ja als je mijn stamboom bekijkt dan zal er misschien wel iemand tussen zitten die in de tweede wereldoorlog beschuldigd is geweest van collaboratie (we spreken over overgrootouders, daar heb ik dus 4 koppels of 8 mensen), maar daar kan ik nog mee leven, ik heb daar trouwens mee niets te zien, en aangezien ik atheïst ben heb ik ook al geen last van de erfzonde.
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allee, welk normaal mens geeft nu zulke reactie? |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Herman Vos werd veroordeeld tot 3 jaar gevangenisstraf wegens collaboratie met de Duitsers tijdens de WO I. Herman Vos had dit dus verkeerd ingeschat. Vos zag ook in dat de Vlaamsnationalisten in die tijd veel te rechts waren en veel te katholiek en veel te onverdraagzaam. En deze periode waren 'zeer rechts' en 'katholiek' meestal synoniemen. Hij zag zijn fout in en brak met het Vlaamsnationalisme als rechtse beweging van toen en sloot zich aan bij de Belgische Werklieden Partij. Vos wilde ook niets weten van een splitsing van België noch van een Grootnederland. Hij vond hier een groot tegenstander in Geyl. Maar Herman Vos beging een tweede foutieve inschatting: hij steunde Borms bij de zogenaamde 'Bormsverkiezingen' van 1928. Borms zat nog in de gevangenis wegens... collaboratie met de Duitsers. En hij steunde de verkeerde man. Want wat bleek nu later? Wel , Dr August Borms trok tijdens WO II opnieuw en voluit de kaart van de collaboratie. Maar deze keer kwam Borms er niet zo goed vanaf. En sommigen betreuren dat nog steeds.
Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 07:32. |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zullen zeggen dat dat allemaal niet waar was en dat de man onterecht door Belgicisten in de bak is gezet. |
|
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Ja, dat zou inderdaad wel kunnen. Ze doen maar wat ze niet laten kunnen. En zo zeggen wij wat wij denken te moeten zeggen. Tot spijt van wie het benijdt.
Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 07:30. |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanzelfsprekend. Waarom zouden niet alle middelen goed zijn om rotzooi eindelijk op te ruimen?
Citaat:
Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 7 juli 2010 om 07:36. |
||
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Van uiterst rechts daarentegen ben je perfect op de hoogte. Uiteindelijk ben je een rabiaat vlamingenhatende Belgisch-Nationalist, niet? Van het soort dat na 70 jaar nog altijd elke vorm van verzoening afwijst, dat de apartheid in dit on-land in stand wil houden, dat de Blut-und-Boden idealen actief wil toepassen door de Anschluss van Vlaams-Brabant bij Brussel te helpen realizeren. Laatst gewijzigd door fonne : 7 juli 2010 om 07:57. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Belgisch-Brusselse staat heeft na WO2 dossiers aangelegd tegen godbetert 500.000 al dan niet vermeende collaborateurs. Er bestaat dus geen familie waarin niet een paar van die zwarten zitten. Bedank dus maar je eigen kamp voor dat cadeau.
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw ook ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 7 juli 2010 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bron?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge hebt ze etnisch gezuiverd?
Citaat: