Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juli 2010, 18:49   #41
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
....... Die nog niet eens wist dat je na een stemming niet meer kon tussenkomen.
TSJA, ze zat toen nog maar net in 't parlement natuurlijk... 't zijn allemaal geen ouwe ervaren kroko's zoals De Croo
Wiley E Coyote is offline  
Oud 8 juli 2010, 19:10   #42
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
TSJA, ze zat toen nog maar net in 't parlement natuurlijk... 't zijn allemaal geen ouwe ervaren kroko's zoals De Croo
Voor de stemming vroeg Dewael nochtans tot tweemaal toe of er iemand nog iets te zeggen had.
daiwa is offline  
Oud 8 juli 2010, 19:42   #43
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zeg vriend,

ben jij hier aangesteld door iemand om vriend en vijand te bestoken zodra er een taalfout vastgesteld wordt ?

Of is het gewoon een eigen initiatief, te vergelijken met het gevecht met de windmolens door Don Quichote ?

Ben je mogelijks een onderwijzer of regent Nederlands, gebuisd bij herhaalde pogingen om de eerste kan germaanse binnen te halen, en daardoor gefrustreerd in hart en nieren ?

Heb je al voorgesteld om het algemeen enkelvoudig kiesrecht te wijzigen: enkel wie een taalproef bij jou zou lukken, mag nog gaan stemmen ?

Afijn, ik zou voorstellen dat je gewoon meedoet aan de discussies, en respect betoont voor de mening van die mensen die niet de tijd, de mogelijkheden en de goesting hebben om te schrijven zoals jij dat nu toevallig wenst.
Nee, maar ik vind dat al die internetfora & aanverwante (FB, Netlog e.d.) tegenwoordig veel te veel overwoekerd worden door taalslordige meningfanatici, die hun prioriteiten (en hun algemene kennis & opleiding) duidelijk niet op een rijtje hebben. Eerst kennis opdoen & assimileren, en dan pas meningen spuien en debiteren!
Bartjeuh is offline  
Oud 8 juli 2010, 19:45   #44
mdf
Banneling

Standaard

eens groentje , altij groen achter de oren
mdf is offline  
Oud 8 juli 2010, 19:47   #45
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Nee, maar ik vind dat al die internetfora & aanverwante (FB, Netlog e.d.) tegenwoordig veel te veel overwoekerd worden door taalslordige meningfanatici, die hun prioriteiten (en hun algemene kennis & opleiding) duidelijk niet op een rijtje hebben. Eerst kennis opdoen & assimileren, en dan pas meningen spuien en debiteren!
Kijk, dat is nu een man naar mijn hart!
Another Jack is offline  
Oud 8 juli 2010, 19:47   #46
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mdf Bekijk bericht
eens groentje , altij groen achter de oren
"Altij"? "Altij"???

Oh, my God!!! Of beter: "nooi goe"!
Bartjeuh is offline  
Oud 8 juli 2010, 20:18   #47
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, begin dan met eerst eens die inhoud foutvrij weer te geven. Dan pas gaan we er iets over willen/kunnen zeggen...
Bericht gewijzigd... Toevallig een schrijffout geschreven, meneer de troll?
Oud 8 juli 2010, 20:23   #48
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Bericht gewijzigd... Toevallig een schrijffout geschreven, meneer de troll?
"meneer de troll"??? Gaan we zo beginnen, ja? Beleefdheid en beschaafdheid kenmerkt een autonomie verdienende populatie...
Bartjeuh is offline  
Oud 8 juli 2010, 20:46   #49
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dergelijke "pseudo wetenschappelijke " richtingen zouden geen "universitair" statuut mogen krijgen. De wetenschappelijke basis is daarvoor duidelijk te dun.
Dit alles natuurlijk geheel volgens mijn persoonlijke mening.
Out of curiosity: ben je op de hoogte wat Eva Brems doceert? Ja, ik vind zelf (als liefhebber van de exacte wetenschappen) dat er pseudo-wetenschappelijke richtingen zijn, maar er zijn pseudo-wetenschappelijkere richtingen dan de hare.

Dit alles natuurlijk ook geheel volgens mijn persoonlijke mening
gehuigert is offline  
Oud 8 juli 2010, 20:51   #50
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar kan ik ergens wel wat begrip voor opbrengen. Veel fouten worden gemaakt door een te grote haast bij het antwoorden op anderen hun boodschappen. Gepassioneerdheid speelt daarin een niet te onderschatten rol. Het is pas wanneer je jezelf ertoe dwingt om alles nog eens rustig opnieuw te lezen vooraleer "Antwoord versturen" aan te klikken dat je merkt dat bepaalde passages beter kunnen geformuleerd worden.
Oud 8 juli 2010, 20:55   #51
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar kan ik ergens wel wat begrip voor opbrengen. Veel fouten worden gemaakt door een te grote haast bij het antwoorden op anderen hun boodschappen. Gepassioneerdheid speelt daarin een niet te onderschatten rol. Het is pas wanneer je jezelf ertoe dwingt om alles nog eens rustig opnieuw te lezen vooraleer "Antwoord versturen" aan te klikken dat je merkt dat bepaalde passages beter kunnen geformuleerd worden.
Absoluut, Quercus. Kleine moeite, kleine inspanning, maar grote voldoening!
Bartjeuh is offline  
Oud 8 juli 2010, 21:00   #52
born2bewild
Banneling

Standaard

de Vlamingen zullen geen nadeel van haar verdwijnen ondervinden

Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 juli 2010 om 21:00.
born2bewild is offline  
Oud 8 juli 2010, 21:19   #53
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"meneer de troll"??? Gaan we zo beginnen, ja? Beleefdheid en beschaafdheid kenmerkt een autonomie verdienende populatie...
Begin bij jezelf.

Ai, 't is waar

Sorry, forumvolk...
Oud 8 juli 2010, 21:48   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, vindt gerust maar verder.
Ge zult de rest van uw leven uw kas mogen opfretten, want - alhoewel ik er ook niet helemaal mee akkoord ben - lijkt de tendens me onomkeerbaar.

Eén ding vergeet ge echter: het is heel erg onbeleefd om andere mensen ongevraagd op dergelijke fouten te wijzen.
Laat dat dus, het is hier geen vereniging van neerlandici.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 juli 2010, 21:57   #55
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ge zult de rest van uw leven uw kas mogen opfretten, want - alhoewel ik er ook niet helemaal mee akkoord ben - lijkt de tendens me onomkeerbaar.

Eén ding vergeet ge echter: het is heel erg onbeleefd om andere mensen ongevraagd op dergelijke fouten te wijzen.
Wat stel je voor ? Dat Bart eerst post 'mag ik u wijzen op een taalfout of heeft u liever dat ik u deze fout niet vertel' en waarna het antwoord bevestigend is, hij de fout post ?
gehuigert is offline  
Oud 8 juli 2010, 22:08   #56
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Voor de stemming vroeg Dewael nochtans tot tweemaal toe of er iemand nog iets te zeggen had.
Huj? Dewael? Er is nooit een stemming geweest in de plenaire... ik dacht dat je refereerde naar de Poedel in de commissie in nov. 2007...
Wiley E Coyote is offline  
Oud 8 juli 2010, 22:11   #57
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Moet vindt niet zonder -t?
Another Jack is offline  
Oud 8 juli 2010, 22:15   #58
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Moet vindt niet zonder -t?
In het Oud-Vlaams (waarvan ik Schoofzak verdenk aanhanger te zijn ) niet Maar in het AN inderdaad wel
gehuigert is offline  
Oud 8 juli 2010, 22:23   #59
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
In het Oud-Vlaams (waarvan ik Schoofzak verdenk aanhanger te zijn ) niet Maar in het AN inderdaad wel
Voor die keer dat hij dan niet fonetisch schrijft...
Another Jack is offline  
Oud 8 juli 2010, 23:06   #60
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat er in groene kringen op een paar na zoals Ludo Dierickx geen Belgische nationalisten te vinden zijn. Het feit dat ze een fractie vormen met Ecolo, de reden voor de onthoudingen van ons lief paardenbekje, komt volgens mij meer voor uit een soort internationalisme dan uit Belgisch nationalisme.

In België zijn er drie grote breuklijnen: het sociaal-economische, het levensbeschouwelijke en het communautaire. Als je één van die zaken negeert zul je vroeg of laat je gat branden.
Ludo Dierickx heeft al een jaar het tijdelijke voor het eeuwige ingewisseld.
Maar uit een discussie met de man, kwam hij mij in de eerste plaats over als een euro-federalist. Zijn vurig verdedigen van België, was geen emotioneel patriotisme, maar een (in mijn ogen naïef) geloof dat hoe groter het het beslissingsniveau, hoe beter. Europa liever dan België, en België liever dan Vlaanderen, dus.
Ik denk dat Ludo Dierickx maar al te graag de staat België had zien verdwijnen, als Europa daarvoor in de plaats zou gekomen zijn.

Voor de rest ben ik het volmondig eens met je bericht.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be