![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar laat ons hopen dat op dat moment zowel Vlamingen als Walen een dynamischer (lees niet geblokkeerde) overheid krijgen die ze zelf kozen en dichter bij de burger en zijn verzuchtingen staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een die alles oplost en zo. ![]() Man, de ontnuchtering zal wel heel groot zijn dan. Misschien tegen dan dringend een nieuwe zondebok vinden: Ik stel voor : Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Nee, maar op lange termijn zal het wel helpen denk ik, van zodra arrogante Franstaligen verplicht worden zich aan te passen trekken ze meestal weg, degene die het goed menen mogen gerust blijven. - Ja, een democratische meerderheid, maar dit is eerder bijkomstig. In mijn ogen heeft een volk het recht om een eigen politieke overtuiging te hebben, en moet een ander volk zich niet moeien met deze politiek. Maar ik denk dat we elkaar begrijpen, jij hebt het recht om je Belg te voelen en te streven naar meer België. Net zoals ik het recht heb voor te streven naar meer Vlaanderen. Ook al kun je dat niet met rationele argumenten staven ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of ga je ontkennen dat de B regeringen de laatste 15 jaar quasi allemaal verzandden in communautaire padstellingen ???? ![]() in B is elk politiek probleem communautair geladen, en dat hoeft helemaal niet, dat hoeft niet in een confederaal verband, dat hoeft niet als Vl en W onafhankelijk worden dat hoeft wls zelfs niet als je alle ondemocratische grendels en speciale meerderheden afschaft maar één constante is er wel : alle Fr privileges ... die zijn ten einde, de Vlaming pikt ze niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*bijt zich de tanden stuk* Dit is nu werkelijk zo'n héérlijk open vraag dat het me echt niet lukt. Wel, m'n beste Another Jack, ik denk dat er veel zal afhangen van de plaats wáár en de personen bij wie ik me met zo'n papieren aanmeld, om nog maar te zwijgen van de wijze waarop de uiteindelijke bezorging van diezelfde papieren tot stand is gekomen. Ik zie door mijn erg levendige verbeelding de meest uiteenlopende tafereeltjes ontworpen worden: van een bijzonder hartelijke ontvangst in de meest fabelachtige exotische oorden over een koel afstandelijke maar formeel toch correcte zij het met moeite afgedwongen en met tegenzin toegestane 'audiëntie' tot een gedwongen eerloze vlucht om het vege lijf van de allerafgrijselijkste marteldood te kunnen redden. Laat ik echter even proberen mijn verbeelding aan banden te leggen. In de dagdagelijkse werkelijkheid ben ik er doorgaans nogal gerust in. "Wézenlijk" zal mijn leven wel niet veranderen. Ik denk niet dat papieren met Vlaming erop zullen bepalen of ik al dan niet verder lessen Nederlands en Duits mag geven aan jonge, Franstalige of in snel tempo verfransende afstammelingen van bewoners van het mij zo dierbare Hoofdstedelijk Gewest. Ik denk ook niet dat ik mijn belastingen niet meer zal moeten betalen. Voor zover ik weet vervul ik in dit leven (nog) geen andere functies waar het hebben van papieren nuttig voor kan zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vinden zij kennis van de Nederlandse taal geen meerwaarde? Wanneer men ons iedere dag inlepelt dat zij een toonbeeld van openheid en verdraagzaamheid zijn, neem ik aan dat zij niet vies zijn van een beetje meertaligheid. Zeker wat betreft de taal van het volk waar zij zo graag één staat mee vormen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 12 juli 2010 om 12:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat jij kan lezen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken er andere, mensen die met het Germaanse element bij uitstek in deze carrefour de l'Europe latine et l'Europe germanique behoorlijk verveeld zitten. Enerzijds moeten ze toegeven dat zonder dat Germaanse element de carrefour al bij al toch niet zo héél véél voorstelt, anderzijds moeten ze zichzelf overwinnen om dat Germaanse element daadwerkelijk te eren en te waarderen. Aangezien de mens vaak zijn eigen ergste vijand is, hoeft het geen verwondering te wekken dat niet allen van die laatste categorie er in slagen de strijd tegen zichzelf tot een goed einde te brengen, en de taal van het volk waar ze zo graag één staat mee vormen te leren begrijpen, laat staan te spreken. Ik vind het spijtig voor hen dat ze daar op hun carrefour zo'n beetje erg belachelijk staan te wezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat ik hier bijna dagelijks ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Dus jij vindt die Kempenaars die zich als cowboy verkleden een in een nepranch squaredancen idioten?
Mijn god, met al dat gezever over identiteit en nationaliteit, heb ik gewoon op mijn eigen quote gereageerd. ![]() Allez, voor wie het wil weten, je hebt een nationaliteit. Deze wordt bepaald door de nationaliteit van je ouders of van de plek waar je geboren bent. Je kan dat betreuren of een daar een volledige boom over blijven doorzagen, het is zo. Veruit de meeste landen ter wereld vinden dit om pragmatische redenen een goed uitgangspunt. Ik ook. Je kan je identiteit echter anders voelen dan hetgene er op dat papier staat: bougondier, inuit, Vlaming, cowboy, Sikh, elvisfan,... Noem maar op. Vanuit zijn identiteit zijn nationaliteit kiezen is echter onwerkbaar, klinklare onzin. Laat dus onze Japanse voetbalfans zich Barcelonees voelen, Kempenaars zich als cowboy verkleden,.. Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 juli 2010 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
er niet per definitie/blindelings vanuit gaan dat een (verregaande) staatshervorming nodig is. Kijken wat best is voor de (alle) mensen is beter; dat kan een een (verregaande) staatshervorming zijn; maar misschien ook een versterking van BE. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
geloof je dat echt? Als je ziet wat een wandelend circus de huidige Vlaamse regering (niet dat de Federale beter is natuurlijk) is, dan zou ik daar toch niet op durven hopen hoor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er hoe dan ook moet worden hervormd, zal ondertussen zelfs het blindste kieken van het land hebben begrepen. Lidmaatschap van een vakbond sluit enig beoordelingsvermogen niet bij voorbaat uit, al kan het soms wel anders lijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.carrefour.be/
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het doet mij eerder denken aan een digitaal reservaat voor diegenen die zich op het échte kruispunt een beetje belachelijk voelen wezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |