Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Subsidies voor zonnepanelen afschaffen?
Ja, en dat geld investeren in bescherming van regenwoud 11 55,00%
Nee 3 15,00%
Misschien, moet dat eerst effe bestuderen 6 30,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2011, 00:12   #41
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emms Bekijk bericht
oh jawel. heeeeeel mooi op die gerenoveerde boerderij. je moet er zowaar je zonnebril voor opzetten als je er voorbij rijdt. zo mooi!

De bejaarde weduwe in het oude huurhuisje was maar een voorbeeld. Ik vermoedde dat iedereen hier wel zo slim zou zijn om dat door te hebben. Niet dus.
Dus je geeft toe dat het enkel een argument is om de gevoelens te bespelen? Een argumentloos argument?
Citaat:
Ik heb al lang door dat het nog wel een tijdje gaat duren eer de schellen van de ogen van de treehuggers zullen vallen. Benieuwd of ze dan een nieuwe ijstijd gaan prediken om alles terug recht te zetten.
Global warming zal leiden tot een ijstijd in Europa. Het stilvallen van de Warme Golfstroom uit Mexico. Waarschijnlijk geen probleem voor u, mag ik uit bovenstaande reactie aannemen?
Citaat:
Global warming was een hoax, en is er nog altijd één voor de sheeple die vtm als hun voornaamste nieuwsbron gebruiken. De bewijzen zijn er al jaren. Je moet ze alleen maar willen zien.
Een hoax? Global warming moet zowat het meest gedocumenteerde statistische onderzoek uit de laatste decennia geweest zijn. Vraag anders eens de temperatuur bij KMI op van Ukkel (beschikbaar sinds 1833, ik heb het zelf gedaan). Op voorwaarde dat je een contract ondertekent dat je de gegevens niet aan derden meedeelt (de reden dat ik dan ook niet in detail ga treden in deze post), kan je volledig de gegevens analyseren. Een hoax? Waarschijnlijk geloof je ook nog dat de aarde plat is?

P.S. De nulhypothese dat de temperatuur constant is, wijkt 10 sigma af van de hypothese van lineaire toename (=taylorbenadering tot op 1e orde) op basis van KMI meetgegevens. Ter vergelijking: voor het vinden van het Higgsbosondeeltje in Cern moeten fysici 7sigma confidentie gebruiken voor hun besluit te formuleren om kans te maken op een Nobelprijs. Maar geloof gerust verder, er is geen global warming op jouw planeet aarde.
Citaat:
Onafhankelijkheid van de energiereuzen is en blijft een eeuwige utopie. Als je dat gelooft, wel wees dan maar braaf, want dan geloof je zeker ook nog in de paashaas en de sint.
Niets utopie. Tenzij je zelfs bedrijven als Ecopower als 'energiereuzen' gaat noemen. Man man man.
Citaat:
En die hoop kernafval? Die is toch ongevaarlijk hé?? Als je onze regering moet geloven toch.
Wie heeft het hier niet begrepen?
Kernafval ongevaarlijk? 'k Zal een bericht sturen naar Electrabel dat ze ze in je achtertuin mogen komen begraven.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 22 april 2011 om 00:29.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 00:15   #42
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik denk dat je voorbij gaat aan het feit dat er voor de aanmaak van zonnepanelen veel energie noodzakelijk is, die...uit aardolie komt. Ik vraag mij af of de netto rekening nog altijd zo positief is, als ook dat in rekening gebracht wordt.

Het is inderdaad tijd dat men er belastingen op heft.
Ja, ik heb het mij ook afgevraagd en ik heb het antwoord ontdekt.

http://bit.ly/cXmO0z

"The energy payback periods for solar panels have come down significantly over time, with most recouping their energy consumption in two to five years"

Dus ja, je hebt in theorie aardolie nodig om de eerste zonnepanelen te maken, maar er is netto energie gewonnen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 22 april 2011, 00:21   #43
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bedoel je hiermee dat het minder gefortuneerde deel van de bevolking al genoeg krijgt en maar tevreden moet zijn?
Zelfs het minder gefortuneerde deel van de bevolking kan, als ze beschikt over een eigen dak, met behulp van een groene lening een uitstekende deal doen om eigen zonnepanelen te zetten.
Citaat:
Hoe is groen? Heb je al eens afgevraagd hoe groen groen zou zijn als de staat géén subsidies zou geven?
Groen druk je niet uit in subsidies en geld. Groen druk je uit in milieu-winst en staat volledig los van subsidies.
Citaat:
NIEMAND zou nog investeren in de oh zo groene zonnepanelen.
Nogmaals, groen staat volledig los van economie. Zou jij in ruil voor de helft van je levensjaren de goedkoopste (of zelfs gratis), doch meest vervuilende energievorm nemen?
Citaat:
Neem daarbij nog dat het inderdaad waar is dat de produktie van zonnepanelen niet echt groen is, en dat de kostprijs (gemiddelde zonne-installatie) van 1KWH gemiddeld 0.19€ bedraagt, tegenover 0.05€ voor 1KWH geproduceerd door conventionele energiebronnen. Dat is dus bijna 4 keer zoveel voor zonnepanelen.
Ga jij onderhandelen met de natuur dat je de natuur ook wat euro's geeft voor een wat snellere reductie van al die CO2 in de lucht?
Citaat:
Moest de staat de subsidies afschaffen dan blijven alle zogenaamde 'groenen' hier met een dure investering zitten die dan in de praktijk nooit zal renderen.
De vraag rijst door wie en met wat de regering zover gekomen is om deze subsidies toe te kennen..... en voel ik daar net een snuifje electrabel voorbij komen??
In de praktijk nooit renderen? Zie mijn vorige post, energiegewijs renderen zonnepanelen vanaf het 2e-5e jaar na aankoop.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 22 april 2011, 00:26   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zonnepanelen oké maar dan enkel voor eigen behoefte in te dekken.
Geen subsidie dus.
Oud 22 april 2011, 00:31   #45
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Geen subsidie dus.
Want mensen met zonnepanelen hebben ook geen last als er een kerncentrale ontploft? Want mensen met zonnepanelen worden ook op geen enkele wijze beïnvloed door de global warming (die invloed heeft op de ganse aarde, behalve op het kleine grondgebiedje waar emms woont en misschien nog enkele andere mensen die geloven dat de aarde plat is) die CO2 van steenkoolcentrales uitstoten?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 22 april 2011 om 00:37.
Oud 22 april 2011, 00:35   #46
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geen subsidie dus.
Voor jou trouwens dezelfde vraag, mocht men voor quasi geen geld (stel dus gratis) energie voor iedereen, zoveel als iedereen nodig heeft, kunnen opwekken met als enige nadeel dat de levensverwachting van iedereen halveert. Geen probleem dus?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 22 april 2011, 00:45   #47
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Overigens nog een leuk fysisch weetje wat ik vorig semester met een professor statistische fysica heb uitgerekend (daar er in deze topic toch enkele mensen zijn die niet geloven in statistische significantie):

In een kamer ter grootte van een kubieke meter is de kans van de grootteorde 10^-80 dat alle luchtmoleculen in die kamer zich op één welbepaalde plaats zullen bevinden waardoor jij niet meer zal kunnen ademen en dat je dus sterft uit zuurstoftekort. Dus als ge niet 'gelooft' in global warming, begin dan maar op te passen dat ge niet stikt in een kleine kamer want het kan he!

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 22 april 2011, 13:33   #48
emms
Vreemdeling

emms's schermafbeelding

Standaard

[quote=gehuigert;5423660]Nogmaals, groen staat volledig los van economie.

Sorry maat. Groen = economie. Als je dat nog niet doorhebt dan ben je wel écht blind.
Misschien tijd dat je de dag allemaal eens terzijde legt en jezelf toelegt op wat in-dept surfen. Je zult verbaasd zijn over wat je allemaal vindt, en nog niet het minste over de global warming hoax.

Ooit zullen de alle geitenwollensokken geconfronteerd worden met hun eigen leugens en bedrog. Als het te laat is natuurlijk.....

Als jij wil geloven in de rendabiliteit van zonnepanelen (zonder subsidies wel te verstaan. dat stukje had je blijkbaar niet begrepen), het nut van gloeilampen die ineens 17€ het stuk kosten (en vol kwik zitten), global warming, biodiesel, enz... is dat je goed recht. Zolang IK er maar niet voor moet betalen. Das dan weer MIJN goed recht.
Oud 22 april 2011, 13:42   #49
emms
Vreemdeling

emms's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Want mensen met zonnepanelen hebben ook geen last als er een kerncentrale ontploft? Want mensen met zonnepanelen worden ook op geen enkele wijze beïnvloed door de global warming (die invloed heeft op de ganse aarde, behalve op het kleine grondgebiedje waar emms woont en misschien nog enkele andere mensen die geloven dat de aarde plat is) die CO2 van steenkoolcentrales uitstoten?
Niet dat ik je van roze wolk wil plukken....maar hoe ga jij hier in België een kernramp overleven?? Niet dus. Als je geluk hebt ben je al dood voor het beseft.

nog een klein linkje:
http://www.ecowho.com/news/17360/Glo...ils_Leak/219b4

dat je waarschijnlijk zal weerleggen. Er zijn echter talloze bewijzen, maar die zul jij ook niet willen zien zeker.
In the States hebben ze een goed woord voor mensjes als jij: SHEEPLE
Oud 22 april 2011, 13:46   #50
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik weet al langer dat ik als technicus een dieselgroepje en accublok/UPS goedkoper kan laten werken dan zonnepanelen. Alleen de subsidies maken het leuk. Al de rest is gezeik.
inderdaad. En dan vergeet men nog te vermelden dat de capaciteit maar 10 jaar optimaal is, en dan langzaam afzakt want ze gaan maar 20 jaar mee. Dus de laatste vijf jaar heb je amper nog redelijk rendement.
Dan haal je ze van je dak en dan is het party-time voor de dakbedekkers, want al degenen die zonnepanelen hebben geinstalleerd hebben daken met gaten.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 15:21   #51
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Sorry maat. Groen = economie. Als je dat nog niet doorhebt dan ben je wel écht blind.
Misschien tijd dat je de dag allemaal eens terzijde legt en jezelf toelegt op wat in-dept surfen. Je zult verbaasd zijn over wat je allemaal vindt, en nog niet het minste over de global warming hoax.

Ooit zullen de alle geitenwollensokken geconfronteerd worden met hun eigen leugens en bedrog. Als het te laat is natuurlijk.....

Als jij wil geloven in de rendabiliteit van zonnepanelen (zonder subsidies wel te verstaan. dat stukje had je blijkbaar niet begrepen), het nut van gloeilampen die ineens 17€ het stuk kosten (en vol kwik zitten), global warming, biodiesel, enz... is dat je goed recht. Zolang IK er maar niet voor moet betalen. Das dan weer MIJN goed recht.
Zeg dubbelnickske, het is niet omdat er geen global warming is boven uw vierkante meter grondgebied, dat er geen global warming is boven de rest van de wereld. Als gij uw vierkante meter wilt volvervuilen met kernafval, mij niet gelaten maar bij nader order moeten er ook nog andere mensen samen met u in dit land en de komende duizenden jaren op uw stukske land leven.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 22 april 2011 om 15:22.
Oud 22 april 2011, 15:24   #52
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet dat ik je van roze wolk wil plukken....maar hoe ga jij hier in België een kernramp overleven?? Niet dus. Als je geluk hebt ben je al dood voor het beseft.

nog een klein linkje:
http://www.ecowho.com/news/17360/Glo...ils_Leak/219b4

dat je waarschijnlijk zal weerleggen. Er zijn echter talloze bewijzen, maar die zul jij ook niet willen zien zeker.
In the States hebben ze een goed woord voor mensjes als jij: SHEEPLE
Wat die mensen op die link schrijven is voor hun rekening. Ik heb de berekeningen zelf gemaakt, ik weet wat de cijfers voor België zijn en als gij uit die cijfers nog durft besluiten dat het een hoax is, kunnen ze u net zo goed wijsmaken dat de aarde plat is.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 22 april 2011, 16:06   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen subsidie dus.
Als arbeid om zonnepanelen 50% belast wordt, en electriciteit 10% belast wordt, moet je 'een belastingcorrectie' toelaten. Dus bvb afschrijven van de balsting is al een voldoende subsidie.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 20:31   #54
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen subsidie dus.
Zelfs als je je eigen behoefte indekt heb je een probleem. Je hebt namelijk het net nodig of voor de capaciteit te zorgen (soort van opslag systeem, zodat je later energie kunt afnemen wanneer je panelen te weinig produceren voor je eigen gebruik). M.a.w. je systeem functioneert alleen als je gebruikers hebben die in tijden van overproductie bereid zijn jouw energie af te nemen. Een systeem met alleen zonne -of windenergie is om die reden ten dode opgeschreven.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 20:36   #55
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
inderdaad. En dan vergeet men nog te vermelden dat de capaciteit maar 10 jaar optimaal is, en dan langzaam afzakt want ze gaan maar 20 jaar mee. Dus de laatste vijf jaar heb je amper nog redelijk rendement.
Dan haal je ze van je dak en dan is het party-time voor de dakbedekkers, want al degenen die zonnepanelen hebben geinstalleerd hebben daken met gaten.
Lol, weet je, het kan me gewoonweg niet meer schelen. Ik zet me binnenkort een dieselgenerator waarop ik mijn grote verbruikers zoals droogkast, wasmachine ga aansluiten en dan zet ik de eandis met haar 6€ per maand lekker te kakken.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 21:30   #56
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb het mij ook afgevraagd en ik heb het antwoord ontdekt.

http://bit.ly/cXmO0z

"The energy payback periods for solar panels have come down significantly over time, with most recouping their energy consumption in two to five years"

Dus ja, je hebt in theorie aardolie nodig om de eerste zonnepanelen te maken, maar er is netto energie gewonnen.
de energiepayback zou als 'LABEL' op de panelen moeten staan... Bvb op een geijkte opstelling van 45° in Belgie;..

Dat zou die ideote uitspraken van Freya wat milderen. Heb haar trouwens een brief geschreven daarover, kweetzonder of haar rood kabinet nu gaat antwoorden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 21:50   #57
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de energiepayback zou als 'LABEL' op de panelen moeten staan... Bvb op een geijkte opstelling van 45° in Belgie;..

Dat zou die ideote uitspraken van Freya wat milderen. Heb haar trouwens een brief geschreven daarover, kweetzonder of haar rood kabinet nu gaat antwoorden.
Naar eigen ervaring heb ik de indruk dat mééstal de kabinetten wel antwoorden als je hen een mail stuurt. Maar laat maar iets weten (desnoods via PM) als je antwoord krijgt

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 23 april 2011, 08:34   #58
emms
Vreemdeling

emms's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat die mensen op die link schrijven is voor hun rekening. Ik heb de berekeningen zelf gemaakt, ik weet wat de cijfers voor België zijn en als gij uit die cijfers nog durft besluiten dat het een hoax is, kunnen ze u net zo goed wijsmaken dat de aarde plat is.
net zoals ik gedacht had: struisvogel

je wilt het gewoon niet weten, en JIJ bent natuurlijk DE autoriteit die alles weet.

arm Vlaanderen
Oud 23 april 2011, 15:52   #59
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
net zoals ik gedacht had: struisvogel

je wilt het gewoon niet weten, en JIJ bent natuurlijk DE autoriteit die alles weet.

arm Vlaanderen
Is dat het inhoudelijkst dat je kan reageren?

Dan is Vlaanderen inderdaad echt arm...

Maar goed, vertel eens hoe je dat doet, 10 sigma afwijkingen statistisch toelaatbaar vinden?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 23 april 2011 om 15:53.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be