Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2010, 16:03   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Heb ik het woord 'ras' dan gebruikt? Ik stel alleen vast dat hier plots moslims bijgesleurd worden, terwijl dat geen fluit met deze draad te maken had. Als dat al kwade wil is, tja ...
nee je hebt het woord ras niet gebruikt, je hebt heel suggestief "nen bruinen" gebruikt ... speciaal om mijn posts heel demagogisch in een racistisch daglicht te stellen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 16:03   #42
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
definitie broodje aap : urban legend, niet werkelijk voorgedaan

nu ga je t geheel nog ontkennen ook !

gelukkig was er de persmedeling van de ziekenhuisdirectie ...
Ik zeg alleen dat ik het een raar verhaal vind. De post van patrickvde vat de vragen die ik erbij heb mooi samen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 16:03   #43
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wel, hoor. Twee weken geleden zat ik in een Brussels restaurant waar plots een vrouw haar baby begon te voeden. Mij niet gelaten, hoor, maar discreet is dat allerminst.
Aha, daar zijn we. Discreet betekent voor jou dus ergens weggestopt in een hoekje. Vind je dan ook dat een flesje geven in een hoekje moet gebeuren? Of waarom eet je dan zelf niet "discreet"?

Citaat:
Ik kan me, op basis van het artikel dat hier gepost werd, niet ontdoen van de indruk dat hier een situatie uitgelokt werd om aandacht te trekken voor een vermeende onrechtvaardigheid. Daarnaast heb ik vooral de indruk dat vrouwen die geen borstvoeding geven bij ons met de nek aangekeken worden.
Die indruk is dan toch verkeerd denk ik. Tenzij je met "met de nek aangekeken" bedoelt dat er niet gezegd mag worden dat borstvoeding beter is dan kunstvoeding (zowel voor de moeder als voor het kind). Alhoewel borstvoeding geven vanzelfsprekend is, wordt het al lang niet meer zo gezien. Vandaar dat er zoveel geïnvesteerd wordt in de promotie ervan.

En wat dat uitlokken betreft: ik veronderstel dat je niet bedoelt dat ze opzettelijk haar voet heeft bezeerd, maar denk je nu echt dat je op zo'n moment daar mee bezig bent?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 16:04   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Kon je het niet laten?
begin jij de dingen nu ook niet uit zijn verband te rukken hé

herlees eens, en dan zie je dat dat een reactie was op de 'pilaarbijters' van Filosoof
Oud 15 juli 2010, 16:04   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Aha, daar zijn we. Discreet betekent voor jou dus ergens weggestopt in een hoekje. Vind je dan ook dat een flesje geven in een hoekje moet gebeuren? Of waarom eet je dan zelf niet "discreet"?

Die indruk is dan toch verkeerd denk ik. Tenzij je met "met de nek aangekeken" bedoelt dat er niet gezegd mag worden dat borstvoeding beter is dan kunstvoeding (zowel voor de moeder als voor het kind). Alhoewel borstvoeding geven vanzelfsprekend is, wordt het al lang niet meer zo gezien. Vandaar dat er zoveel geïnvesteerd wordt in de promotie ervan.

En wat dat uitlokken betreft: ik veronderstel dat je niet bedoelt dat ze opzettelijk haar voet heeft bezeerd, maar denk je nu echt dat je op zo'n moment daar mee bezig bent?
²
dikke ² Edina
Oud 15 juli 2010, 16:05   #46
Steve_M

Standaard

Citaat:
nee je hebt het woord ras niet gebruikt, je hebt heel suggestief "nen bruinen" gebruikt ... speciaal om mijn posts heel demagogisch in een racistisch daglicht te stellen.
Ja hoor, ik ben hier de grote demagoog. Suggereren dat de betrokken arts een moslim is, is niet demagogisch.
Oud 15 juli 2010, 16:06   #47
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
begin jij de dingen nu ook niet uit zijn verband te rukken hé

herlees eens, en dan zie je dat dat een reactie was op de 'pilaarbijters' van Filosoof
schop onder uw kont, tettemans.
Oud 15 juli 2010, 16:07   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja hoor, ik ben hier de grote demagoog. Suggereren dat de betrokken arts een moslim is, is niet demagogisch.
again lees de context

Filosoof schreef :
Citaat:
Misschien is die dokter gewoon en pilaarbijtende seut.
mijn reactie daarop was dat dan de kans groter is dat het een moslim is dan een actieve seuterige katholiek ...

ik stelde al die godsdienstwaanzinnigen op 1 lijn, niks meer, niks minder.
Oud 15 juli 2010, 16:08   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
schop onder uw kont, tettemans.
moet jij zeggen, de jouwe zijn groter ben ik wel een beetje jaloers op

edit : ah ja, en die schop is onverdiend natuurlijk !

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 juli 2010 om 16:08.
Oud 15 juli 2010, 16:09   #50
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ow, je hebt duidelijk de woorden "mij niet gelaten" niet gelezen. Borstvoeding geven in een vol restaurant is niet discreet, zoek de betekenis van het woord anders even op. Wat niet betekent dat het mij stoort.

Citaat:
De meningen daarover lopen uiteen. Zelf ben ik een voorstander van borstvoeding, maar een consensus bestaat daarover eigenlijk niet.

Citaat:
Op basis van het artikel heb ik wel degelijk die indruk. Uiteraard kan ik me vergissen en is het mogelijk dat deze voorvechtster van publieke borstvoeding dit toevallig heeft meegemaakt. Toch durf ik dat te betwijfelen.
Oud 15 juli 2010, 16:09   #51
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of moslim natuurlijk ...
Bwa, die hebben daar zo'n problemen niet mee hoor. Borstvoeding is in moslimkringen vanzelfsprekender dan bij ons. Onlangs zag ik een vrouw met hoofddoek op het Krugerplein in Borgerhout haar kindje de borst geven en eigenlijk gebeurde dit veel minder discreet dan ik de meeste westerse vrouwen dat zie doen En er was geen kat die er zich aan stoorde terwijl wij zowat de enige niet-moslims waren op het plein.
Oud 15 juli 2010, 16:10   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Bwa, die hebben daar zo'n problemen niet mee hoor. Borstvoeding is in moslimkringen vanzelfsprekender dan bij ons. Onlangs zag ik een vrouw met hoofddoek op het Krugerplein in Borgerhout haar kindje de borst geven en eigenlijk gebeurde dit veel minder discreet dan ik de meeste westerse vrouwen dat zie doen En er was geen kat die er zich aan stoorde terwijl wij zowat de enige niet-moslims waren op het plein.
awel ik ben blij dat te horen
Oud 15 juli 2010, 16:12   #53
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
mijn reactie daarop was dat dan de kans groter is dat het een moslim is dan een actieve seuterige katholiek ...

Let wel, wat betreft dit zijn er ook niet-confessionelen die deze schijnheilige preutsheid aanhangen. Die arts hoeft dus helemaal geen Katholiek te wezen. Dat jij hier de Moslims meent bij te betrekken is een beetje afgezaagd, omdat het hier niet over gaat. Ja, het zou kunnen dat een Moslim hetzelfde zou reageren, maar moest dat nu echt? En overal?
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 16:12   #54
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
edit : ah ja, en die schop is onverdiend natuurlijk !
Nee, je hebt er nog véél tegoed.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 16:12   #55
Steve_M

Standaard

Citaat:
again lees de context

Filosoof schreef :

Allez, vooruit dan. Maar zou godsdienstwaanzin aan de basis liggen van dit verhaal?
Oud 15 juli 2010, 16:13   #56
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ahzo, onze maatschappij is dus nog Christelijker dan we willen toegeven. Eerder, Modern Christelijk, gezien de borst geven evenmin een taboe was eeuwen geleden.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 16:18   #57
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ow, je hebt duidelijk de woorden "mij niet gelaten" niet gelezen. Borstvoeding geven in een vol restaurant is niet discreet, zoek de betekenis van het woord anders even op. Wat niet betekent dat het mij stoort.
Jawel, die had ik wel degelijk gelezen, maar ik zie niet in waarom je in een restaurant niet onopvallend (want dat is wat discreet betekent) borstvoeding zou kunnen geven. Want dan zeg je eigenlijk dat openbaar en discreet niet samengaan.

Citaat:
De meningen daarover lopen uiteen. Zelf ben ik een voorstander van borstvoeding, maar een consensus bestaat daarover eigenlijk niet.
De voordelen van borstvoeding voor moeder en kind zijn al lang bewezen hoor. Daar bestaat wel degelijk concensus over. Niet over alle voordelen die eraan worden toegeschreven natuurlijk, maar over het algemeen gezien wel.

Citaat:
Op basis van het artikel heb ik wel degelijk die indruk. Uiteraard kan ik me vergissen en is het mogelijk dat deze voorvechtster van publieke borstvoeding dit toevallig heeft meegemaakt. Toch durf ik dat te betwijfelen.
Als je met gescheurde ligamenten en dus pijn op de spoedafdeling zit met 3 kinderen dan is opschudding veroorzaken wel het minst van je zorgen denk ik. Ik denk dat je dan vooral hoopt dat je zo snel mogelijk verder kan.
Oud 15 juli 2010, 16:21   #58
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
again lees de context

Filosoof schreef :

Denk jij écht dat enkel in katholieke kerken pilaren voorkomen?

Deze was niet als kerk bedoeld:

filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 16:21   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
tenzij, misschien, als...

Misschien is die dokter gewoon en pilaarbijtende seut. Zulke zijn er ook. En flikken, ja...
Amai fil, we komen overeen.

Wat nu?
Oud 15 juli 2010, 16:21   #60
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ahzo, onze maatschappij is dus nog Christelijker dan we willen toegeven. Eerder, Modern Christelijk, gezien de borst geven evenmin een taboe was eeuwen geleden.
Nee, ik denk eerder dat de kunstvoedingsfabrikanten daar voor iets tussen zitten. Zij hebben door zware reclame borstvoeding naar de achtergrond geduwd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be