Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2004, 15:06   #41
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Als U gelijk heeft inzake afzonderlijke affiches dan verzwijgt 'Brugge Veilig en Leefbaar' dit. En ik vind een half verhaal vertellen als poging tot stemmingmakerij op dit forum bijzonder smerig.
Natuurlijk maakt mr. Decoorne zich schuldig aan het verspreiden van halve waarheid en hele leugens. Maanden geleden stuurde hij hier het verhaaltje rond dat het Vlaams Blok eentalige propaganda zou rondsturen. Dat heb ik toen weerlegd, maar in zijn gebruikelijke scheldstijl wist hij me te vertellen dat hij wel die eentalige briefjes had gezien. Toen ik dan vroeg "wel, scan er eentje in", bleef het stil. Ook iemand anders herhaalde hetzelfde leugentje, en beloofde toen dat hij uit diens archief zo'n papiertje zou uitdiepen en hier op dit forum plaatsen. Het werd stil en het bleef stil... tot op de dag van vandaag.
Je gaat nu toch niet ontkennen dat het Blok zich voor al tot Franstalige kiezers richt?! Overal zie ik ééntalig Franstalige affiches van het Blok ("plus que jamais"). De Nederlandstalige versie heb ik alleen in de Vlaamse Rand gezien.
Oud 19 mei 2004, 15:10   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Je gaat nu toch niet ontkennen dat het Blok zich voor al tot Franstalige kiezers richt?! Overal zie ik ééntalig Franstalige affiches van het Blok ("plus que jamais"). De Nederlandstalige versie heb ik alleen in de Vlaamse Rand gezien.
Vooral? Is dat in Brussel dan erg om zich ook in het bijzonder tot de Franstaligen te richten (die toch meer dan 60% van de bevolking te Brussel uitmaken)?

In Brussel is de campagne van het Vlaams Blok tweetalig, wat u ook moge beweren.

In de Vlaamse Rand is die eentalig Nederlands.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 15:21   #43
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Brussel is de campagne van het Vlaams Blok tweetalig, wat u ook moge beweren.
Misschien verzorgen de mannen van het FN en "Front de la Jeunesse" de Brussele affiche-campagne.
Oud 19 mei 2004, 16:20   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Misschien verzorgen de mannen van het FN en "Front de la Jeunesse" de Brussele affiche-campagne.
Geen probleem. Dan kunnen onze plakploegen ergens anders ingezet worden. Nog een extra duwtje bij de campagne van Morel bijvoorbeeld! Maar neen, dat zal niet nodig zijn. Daar hebben we al voormalig N-VA'ers voor.
Oud 19 mei 2004, 16:55   #45
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Als U gelijk heeft inzake afzonderlijke affiches dan verzwijgt 'Brugge Veilig en Leefbaar' dit. En ik vind een half verhaal vertellen als poging tot stemmingmakerij op dit forum bijzonder smerig.
Natuurlijk maakt mr. Decoorne zich schuldig aan het verspreiden van halve waarheid en hele leugens. Maanden geleden stuurde hij hier het verhaaltje rond dat het Vlaams Blok eentalige propaganda zou rondsturen. Dat heb ik toen weerlegd, maar in zijn gebruikelijke scheldstijl wist hij me te vertellen dat hij wel die eentalige briefjes had gezien. Toen ik dan vroeg "wel, scan er eentje in", bleef het stil. Ook iemand anders herhaalde hetzelfde leugentje, en beloofde toen dat hij uit diens archief zo'n papiertje zou uitdiepen en hier op dit forum plaatsen. Het werd stil en het bleef stil... tot op de dag van vandaag.
Nogmaals de topic lezen, uw leugens zijn te doorzichtig, Jantje !

[size=7]Bron: www.n-va.be[/size]

Le Blok bruxellois du député Demol 18/05/04
Eéntalig Frans. Zo zien de affiches van het Blok eruit in Brussel. In een dure folder (Feiten/Realites Num. 6 - mei 2004 mai - 500.000 ex.) van 24 bladzijden wijdt het Blok amper twee pagina’s aan de taalwetten. Voor het overige geen woord over de Vlaamse zaak. In de vorige editie stelde député bruxellois Demol zelfs dat het Blok het gewest helemaal niet wil blokkeren of aanpassen: “Nous n’avons pas l’intention de flamandiser Bruxelles”. Dat ligt immers moeilijk bij zijn Franstalige achterban.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 16:58   #46
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Overigens heb ik hier een zwart op geel 'aanslagbiljet' liggen van de VVB.

Volgens dat aanslagbiljet betalen de Vlamingen 9 miljard euro extra voor Wallonië. Dit is 1500 euro of 60.000Bf per Vlaming per jaar.
Inderdaad. Hoogstwaarschijnlijk zal dhr. Decoorne nu het VVB als een mantelorganisatie van het Vlaams Blok omschrijven. Daarna zal weer een portie scheldproza volgen.
Ge zult al diep moeten zoeken om op de persoon gerichte scheldproza te vinden, tenzij als het gaat over de partijtop. En die moeten hard worden aangepakt.
Oud 19 mei 2004, 17:09   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:

Heeft de N-VA niet getracht elk Vlaams gezin 'te vangen' door hen de waarde van een gezinswagen om de twee jaar in de eigen zakken te willen doen houden?

Slechte vergelijking dus.

Het is voor elke partij verkiezingen en dat is niet de meest ideale periode om ze op het waarheidsgehalte van hun nieuwste beloften te beoordelen.
Niemand wordt verboden te kijken naar wat de machthebbers buiten die periode gedaan hebben met hun vorige verkiezingsbeloften.
Maar d�*t hebben ze geleerd van het Blok ! Die doen niks anders dan uitrekenen wat de overdrachten kosten aan Vlaanderen... Het "kiesvolk" valt gemakkelijk te manipuleren, je hoeft slechts te herhalen hoeveel ze worden bestolen... Terecht of niet terecht, maakt niets uit. Haat en onverdraagzaamheid zaaien loont...

Fijn om te weten dat jij de N-VA als goede leerlingen aanziet van het Vlaams Blok.
Oud 19 mei 2004, 17:25   #48
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Maar d�*t hebben ze geleerd van het Blok ! Die doen niks anders dan uitrekenen wat de overdrachten kosten aan Vlaanderen... Het "kiesvolk" valt gemakkelijk te manipuleren, je hoeft slechts te herhalen hoeveel ze worden bestolen... Terecht of niet terecht, maakt niets uit. Haat en onverdraagzaamheid zaaien loont...

Fijn om te weten dat jij de N-VA als goede leerlingen aanziet van het Vlaams Blok.
Het is een politieke partij als een andere, maar ze zullen heel hard hun best moeten doen om het Blok te evenaren in misleiding, valsheid en bedrog... Zo goed als onmogelijk !
Oud 19 mei 2004, 17:52   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eéntalig Frans. Zo zien de affiches van het Blok eruit in Brussel. In een dure folder (Feiten/Realites Num. 6 - mei 2004 mai - 500.000 ex.) van 24 bladzijden wijdt het Blok amper twee pagina?s aan de taalwetten. Voor het overige geen woord over de Vlaamse zaak. In de vorige editie stelde député bruxellois Demol zelfs dat het Blok het gewest helemaal niet wil blokkeren of aanpassen: ?Nous n?avons pas l?intention de flamandiser Bruxelles?. Dat ligt immers moeilijk bij zijn Franstalige achterban.
Blijkbaar is men ergens doof: de grote affiches zijn steeds in één taal opgesteld, maar beide versies worden in heel Brussel verspreid. Kleinere raamaffiches, pamfletten en ook tijdschriften (net als de geciteerde, tweetalige folder "Feiten/Réalités") zijn op zichzelf altijd tweetalig.

U heeft me trouwens niet geantwoord op een eerder geopperde opmerking: ik dacht dat taaldwang iets van de 19e eeuw was. Als Vlaming zie ik niet in waarom we Brussel niet plotseling onder druk zouden moeten "vervlaamsen". Als Brussel weer vervlaamst moet dat het resultaat zijn van een organische evolutie waarbij stimulerende middelen centraal staan. Geen dwang. Of gaat u bij Vlaamse onafhankelijkheid het Nederlands als enige officiële ambtelijke taal afkondigen in Brussel? De visie van het Vlaams Blok is gebaseerd op realisme.
Oud 19 mei 2004, 19:50   #50
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Bron: www.n-va.be

Eéntalig Frans. Zo zien de affiches van het Blok eruit in Brussel. In een dure folder (Feiten/Realites Num. 6 - mei 2004 mai - 500.000 ex.) van 24 bladzijden wijdt het Blok amper twee pagina’s aan de taalwetten. Voor het overige geen woord over de Vlaamse zaak. In de vorige editie stelde député bruxellois Demol zelfs dat het Blok het gewest helemaal niet wil blokkeren of aanpassen: “Nous n’avons pas l’intention de flamandiser Bruxelles”. Dat ligt immers moeilijk bij zijn Franstalige achterban.

Verdere uitleg overbodig.
feiten réalités wordt in een tweetalige versie uitgebracht ! stom kieken ! dit is je reinste desinformatie !
in "brugge" heb je er ook tweetalige versie van de plaatselijke krant : één voor de bourgeoisie en één voor de boeren "bachten de kuppe"

dit is in gelijke munt betaald ! of nee... voor u is het gratis

mijn excuses aan de mensen van het forum, maar dergelijke onzin van uit Breugghe verdient niet beter.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 22:59   #51
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TAK
Wat een leugenachtig onderwerp!

Voor mijn werk ben ik dagelijks in Brussel (moet het zelfs bijna helemaal doorkruisen, dus kom nogal wat verkiezingsborden tegen) en de meeste affiches van het Vlaams Blok zijn inderdaad eentalig, maar er hangt altijd een Nederlandse en Franse versie. De affiches van Demol zelf zijn tweetalig.

"Vlaams Blok wil Brussel niet blokkeren" betekent Vlaams Blok wil Brussel niet "blokkeren om te blokkeren". Ze eisen enkel de correcte toepassing van de taalwetgeving (wat gezien de franstalige onwil mogelijk op een blokkering neerkomt). Diezelfde eis zal trouwens automatisch zorgen voor een ver-Vlaamsing van Brussel.

Stop nu toch eens om voortdurend op mekaar te kappen! Wat helpt het ons vooruit?
Kent U de Lucien nog niet?
Brugge veilige en leefbaar, is het hem afgestapt bij het Vlaams Blok, omdat hij als Gemeenteraadslid, GEEN mandaat kreeg van het Vlaams Blok als OCMW raadslid.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 23:02   #52
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Bron: www.n-va.be

Verdere uitleg overbodig.

feiten réalités wordt in een tweetalige versie uitgebracht ! stom kieken ! dit is je reinste desinformatie !
in "brugge" heb je er ook tweetalige versie van de plaatselijke krant : één voor de bourgeoisie en één voor de boeren "bachten de kuppe"

dit is in gelijke munt betaald ! of nee... voor u is het gratis

mijn excuses aan de mensen van het forum, maar dergelijke onzin van uit Breugghe verdient niet beter.
Bachten de Kuppe ligt aan de andere kant van West-Vlaanderen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 23:08   #53
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Er zijn blijkbaar Franstalige Brusselaars die nog niet begrijpen dat het Blok anti-franstalig is, het einde van België wil en dus Brussel wil vervlaamsen. Kijk al het verschil tussen de affiches van het Blok in Brussel en in Vlaanderen. In Brussel ziet men alleen maar "Veiligheid-Sécurité" terwijl in Vlaanderen ziet men duidelijk "Eigen Volk Eerst" of "Baas in eigen land". Het Blok liegt tegen zijn kiezers, dat is meer dan duidelijk.
Het Blok richt zich in Brussel tot de Vlaamse kiezer.
Mijn tante is een Vlaams (Oostakker), maar ze spreekt meer frans of Vlaams. Ze zal ongetwijfelt vlaams Blok stemmen. De partij die iets wil doen tegen de criminaliteit.
Het Vlaams Blok is een meerpunten partij.
Het draait hem niet alleen om de Vlaamùse zaak.
DE Vlaamse zaak is prioritair. Dan Criminaliteit. Dan imigratie, werkgelegenheid.
Of denkt u dat "alternatieve route" wat voorsteld.
Of stem wijs, stem mathijs?
Neen, het Vlaams Blok brengt zijn programmapunten naar de kiezer.
Oud 19 mei 2004, 23:30   #54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TAK
Wat een leugenachtig onderwerp!

Voor mijn werk ben ik dagelijks in Brussel (moet het zelfs bijna helemaal doorkruisen, dus kom nogal wat verkiezingsborden tegen) en de meeste affiches van het Vlaams Blok zijn inderdaad eentalig, maar er hangt altijd een Nederlandse en Franse versie. De affiches van Demol zelf zijn tweetalig.

"Vlaams Blok wil Brussel niet blokkeren" betekent Vlaams Blok wil Brussel niet "blokkeren om te blokkeren". Ze eisen enkel de correcte toepassing van de taalwetgeving (wat gezien de franstalige onwil mogelijk op een blokkering neerkomt). Diezelfde eis zal trouwens automatisch zorgen voor een ver-Vlaamsing van Brussel.

Stop nu toch eens om voortdurend op mekaar te kappen! Wat helpt het ons vooruit?
Brugge veilige en leefbaar, is het hem afgestapt bij het Vlaams Blok, omdat hij als Gemeenteraadslid, GEEN mandaat kreeg van het Vlaams Blok als OCMW raadslid.
Zeveraar, zoals de meeste Blokkers op dit forum.
Oud 19 mei 2004, 23:41   #55
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wel degelijk een goede reply
Oud 19 mei 2004, 23:55   #56
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Meer was uw stokoude zever niet waard.
Oud 20 mei 2004, 00:10   #57
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Inderdaad. Hoogstwaarschijnlijk zal dhr. Decoorne nu het VVB als een mantelorganisatie van het Vlaams Blok omschrijven. Daarna zal weer een portie scheldproza volgen.
Ge zult al diep moeten zoeken om op de persoon gerichte scheldproza te vinden, tenzij als het gaat over de partijtop. En die moeten hard worden aangepakt.
De VVB, dat zou nog eens iets zijn voor Luciano. Hij kan het misschien samen met z'n goede vriend G.D. in handen nemen in Brugge?
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 09:08   #58
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Meer was uw stokoude zever niet waard.
Lucien, als U de oude loeien eens in de gracht liet zitten, zou ik geen stokoude zever (voor u, maar de waarheid) moeten terug plaatsen.
Uw frustratie omdat U het mandaat bent misgelopen is wel héél groot.
Oud 20 mei 2004, 10:10   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw frustratie omdat U het mandaat bent misgelopen is wel héél groot.
Zoveel is duidelijk. Dhr. Decoorne heb ik hier nog maar zelden een ander bericht weten plaatsen dan over het Vlaams Blok. Ik denk dat hij een ziekelijke frustratie heeft opgelopen. Ongetwijfeld hangen in zijn garage vogelpieken met de foto's van alle VB-kopstukken... Of misschien zijn het wel boksballen waarop die foto's prijken.
Oud 20 mei 2004, 10:47   #60
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:
Zijn het geen verkiezingen?

In die periode liegen ALLE partijen dat ze zwart zien voor de stem van de (politiek niet geïnteresseerde) kiezer.
... en vinden zelfs socialisten dat ze allochtonen die hun boekje te buiten gaan moeten aanpakken. Buiten de verkiezingsperiode is zoiets racisme.
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be