Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2010, 11:35   #41
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het huidige "systeem" in Zwitserland dateert van het einde van de 19de eeuw, dus van na de industrieële revolutie. Het is wel gebaseerd op oudere tradities, maar daar is niks mis mee. Het systeem werkt gewoon.
Met het belastingparadijs/bankgeheim van Zwitserland is er heel veel mis.
Dit land bevordert de criminalitiet in Europa en in de wereld.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 11:51   #42
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
U heeft geen argumenten,daarom speelt u om de persoon.
Het probleem is dat je mij geen argumenten gegeven heeft waar ik op kon reageren. Verder dan een paar karikaturale gemeenplaatsen herhalen kom je niet.
Citaat:
U weet ook dat Zwitserland het land is dat financieel onderdak biedt voor de grote criminelen in de wereld.
Ik weet dat je uit je nek lult.

Foute stellingen worden niet opeens op een magisch wijze waar als je ze maar lang genoeg herhaalt.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 12:58   #43
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Laat Zwitserland met rust.
Juist : hef terug invoerrechten op zwitserse produkten, sluit de bankrekeningen van EU onderdanen, raffineer er geen moslim-petroleum voor (dat ze het zelf invoeren en raffineren). Trek de internationale instellingen er weg (die worden toch bevolkt door vreemdelingen en en criminelen)...

Kortom : zwitserland voor de zwitsers !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 13:49   #44
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
sluit de bankrekeningen van EU onderdanen,
Hoe wil je dat doen?
... repeat ...
Oud 1 december 2010, 14:45   #45
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Juist : hef terug invoerrechten op zwitserse produkten, sluit de bankrekeningen van EU onderdanen, raffineer er geen moslim-petroleum voor (dat ze het zelf invoeren en raffineren). Trek de internationale instellingen er weg (die worden toch bevolkt door vreemdelingen en en criminelen)...

Kortom : zwitserland voor de zwitsers !
Hoe ga je die Europese onderdanen overhalen hun bankrekening in Zwitserland te sluiten ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 16:47   #46
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

We kunnen natuurlijk altijd de diplomatieke betrekkingen met Zwitserland verbreken , en met Oostenrijk, en met Denemarken en met Finland en met...
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 16:58   #47
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal irelevant. Want je uitspraak was:

Je zei letterlijk dat de Zwitserse economie "op bloedgeld steunt". Dat argument is van een heel andere orde dan stellen dat er op bankrekeningen op Zwitserse banken bloedgeld aanwezig is.

Ongeveer de helft van het geld dat op Zwitserse bankrekeningen staat is buitenlands, maar het overgrote deel er van komt uit de EU en de VS en is dus zeker geen "bloed geld".

Dat is dus mijn punt van kritiek op je uitspraak. Wat je stelde is een inhoudsloze overdrijving die aangeeft dat het beeld dat je hebt van de Zwitserse economie vooral op karikaturen, en niet op feiten gebaseerd is. Je gaat er van uit dat het een gegeven is dat de Zwitserse economie enkel om bankieren draait, en dat al het geld op Zwitserse bankrekeningen van Afrikaanse dictators komt. Beide zijn een extreme verdraaiing van de werkelijkheid.

In Zwitserland is een groter deel van de bevolking werkzaam in de industrie dan in België. Zwitserland is veel meer een land van fabrieken dan van banken. De financiële sector stelt uiteindelijk maar een 5% van de bevolking tewerk.

Met de helft minder geld op de Zwitserse banken waren er misschien maar de helft zoveel fabrieken wegens geen kapitaal om er in te investeren. En dat Europees en Amerikaans geld kan evengoed bloedgeld zijn omdat het veelal ontrokken werd aan de fiscus en er dus mensen moeten buiten slapen, gehandicapten jarenlang op wachtlijsten staan, ... door die witte boord criminaliteit.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 17:28   #48
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
We kunnen natuurlijk altijd de diplomatieke betrekkingen met Zwitserland verbreken , en met Oostenrijk, en met Denemarken en met Finland en met...
Nederland niet vergeten!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 08:47   #49
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Met de helft minder geld op de Zwitserse banken waren er misschien maar de helft zoveel fabrieken wegens geen kapitaal om er in te investeren.
Tja. Niks dat België belet op dezelfde manier kapitaal op te halen. Maar ik denk dat je het schromelijk overschat. Meerwaarde komt tenslotte uit arbeid, en wat ik in Zwitserland zie is dat Zwitsers gewoon harder werken. De standaard werkweek is nog steeds 42 uur, en de doorsnee zwitser werkt van zijn 15de tot zijn 65ste. Daar komt die welvaart vandaan.

Citaat:
En dat Europees en Amerikaans geld kan evengoed bloedgeld zijn omdat het veelal ontrokken werd aan de fiscus en er dus mensen moeten buiten slapen, gehandicapten jarenlang op wachtlijsten staan, ... door die witte boord criminaliteit.
Dat geld is niet "ontrokken" aan de fiscus. Je doet alsof de staat zomaar recht heeft op de producten van individuele burgers. Dat heeft ze echter niet. De staat is ondergeschikt aan de burger en niet omgekeert. Dat is iets wat ze in Zwitserland nog goed snappen.
Als je problemen hebt met mensen die moeten buiten slapen vraag je dan af waarom het voor mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt zo moeilijke geworden is nog een baan te vinden...
... repeat ...
Oud 5 december 2010, 15:14   #50
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Je bedoelt dat ze afgedreigd worden, ja.

Wij moeten onze eigen economie en politieke macht niet inperken om het buitenland een plezier te doen he. Dit is nu eenmaal een wereld van competitie, en het zijn de 'fittest' die overleven.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 17:38   #51
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja. Niks dat België belet op dezelfde manier kapitaal op te halen. Maar ik denk dat je het schromelijk overschat. Meerwaarde komt tenslotte uit arbeid, en wat ik in Zwitserland zie is dat Zwitsers gewoon harder werken. De standaard werkweek is nog steeds 42 uur, en de doorsnee zwitser werkt van zijn 15de tot zijn 65ste. Daar komt die welvaart vandaan.
We zijn het niet helemaal met elkaar eens, geloof ik.
Citaat:
BERN (ANP) - Zwitsers hebben zondag tegen een plan gestemd om een minimumtarief voor de inkomstenbelasting in te voeren. Door het plan zouden de grootverdieners in enkele kantons fors meer belasting moeten gaan betalen. Nu behoren de tarieven in enkele Zwitserse kantons tot de laagste in Europa.

Het plan van de Sociaaldemocratische Partij (SP) stuitte echter op veel verzet van het bedrijfsleven. Enkele rijken hadden gedreigd Zwitserland te verlaten.
Bron: http://www.bndestem.nl/algemeen/econ...ing-rijken.ece

Het idee dat je door hard werken rijk kunt worden, bestaat nog steeds. Van krantenjongen tot miljonair, om het populair uit te drukken. Het kan idd, dat zal ik niet ontkennen (er zijn een aantal voetbalmiljonairs die in de sloppen zijn opgegroeid), maar dat gaat niet op voor de massa, die blijft waar ze zit.

Wat in Zwitserland aan de hand is, is dat een handvol rijken heel veel belastinginkomsten genereren, ook al betalen ze procentueel weinig belasting. Een miljonair brengt meer in met 10% taks dan een minimumloner met 50%. Die heel rijken hoeven hun rijkdom ook niet in Zwitserland te verdienen, maar kunnen dat op criminele manier in de hele wereld doen, zolang ze zich in Zwitserland zelf maar keurig gedragen.

En ik schrijf dit niet helemaal ongegrond:
Citaat:
De regering van Silvio Berlusconi heeft onlangs een fiscale amnestie afgekondigd, bedoeld om het geld dat door de Italiaanse belastingplichtigen naar het buitenland was gesluisd, terug te halen. De maatregel zorgt voor de nodige spanningen tussen Italië en Zwitserland en Rome wijst de Zwitserse banken aan als hoofdschuldige van de belastingfraude.

“Hoe weet je of iemand die op verdachte wijze bij onze banken rondhangt een agent in burger van de financiële brigade van de Italiaanse politie is? Dat is nogal simpel: hij leest de Wall Street Journal op zijn kop.” Met deze sarcastische toon wil men twee gevoelens bezweren, namelijk ergernis en angst. Enerzijds ergert Zwitserland zich aan de Italianen: nog nooit heeft Rome zo'n krachtig wapen ingezet om kapitaal terug te halen. Anderzijds bestaat er angst: de Zwitserse banken lopen wel degelijk het risico de 200 miljard euro die zij in hun kluizen bewaren, te zien wegvloeien. Maar wat Zwitserland nog het meest vreest is dat het zijn imago van belastingparadijs zal verliezen, waaraan het zijn vermogen grotendeels te danken heeft.
Bron: http://www.presseurop.eu/nl/content/...et-zwitserland

Laatst gewijzigd door Sjaax : 5 december 2010 om 18:03.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 18:54   #52
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Zwitsers acht ik verstandige mensen, hoewel ze wat traag van begrip zijn. Ze gebruiken een democratisch systeem met referenda dat nog uit het pre-industriële tijdperk stamt, terwijl we intussen al in het post-industriële tijdperk leven.

Maar ondanks dat weten ze wel wat ze moeten doen om geld te verdienen. Als handel met de EU veel oplevert - en dat doet het - zullen ze bereid zijn wat moderniseringen door te voeren.
Buiten het feit dat ik uw mening over de zegeningen van de EU niet deel, gaat het er vooral om op welke manier de ondemocratische en imperialistische EU politici omgaan met een vredevolle en democratische buurstaat.

En wat als de zwitsers dat niet willen? Kan de EU dat dan niet simpelweg accepteren en de best mogelijke relaties met zwitserland als soevereine natie nastreven ipv te proberen hen de arm om te wringen?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 00:24   #53
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Buiten het feit dat ik uw mening over de zegeningen van de EU niet deel,
Ha, mooi geformuleerd. Rot, maar toch niet helemaal.

Citaat:
gaat het er vooral om op welke manier de ondemocratische en imperialistische EU politici omgaan met een vredevolle en democratische buurstaat.
De EU kan geen schurkenstaat in haar midden tolereren.

Citaat:
En wat als de zwitsers dat niet willen? Kan de EU dat dan niet simpelweg accepteren en de best mogelijke relaties met zwitserland als soevereine natie nastreven ipv te proberen hen de arm om te wringen?
Als de Zwitsers een eerlijke maatschappij vormen, met gelijke rechten voor iedereen, zal de EU dat van harte toejuichen. Maar dat zal voor Zwitserland betekenen dat het op langere termijn het economisch niveau bereikt van Kosovo of Moldavië. Ik vermoed dat de Zwitsers dat niet willen.
Oud 14 december 2010, 02:39   #54
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als de Zwitsers een eerlijke maatschappij vormen, met gelijke rechten voor iedereen, zal de EU dat van harte toejuichen. Maar dat zal voor Zwitserland betekenen dat het op langere termijn het economisch niveau bereikt van Kosovo of Moldavië. Ik vermoed dat de Zwitsers dat niet willen.
Zwitserland een schurkenstaat? En waarom dan wel precies? Omdat er veel 'crimineel' zwart geld zit of omdat de EUSSR niet kan verkroppen dat er nog een klein beetje belastingconcurrentie bestaat, ze aast op de buit van het zwitserse hoge BNP en niet kan dulden dat er een écht democratisch land midden in de EUSSR bestaat?

Volgens mij gaat het om het tweede.

Indien niet mag de EU dat altijd bewijzen door krachtdadig de schurkenstaten in haar eigen midden aan te pakken. Mogelijk zal ik mijn mening dan herzien.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 14 december 2010 om 02:41.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 08:32   #55
Zwitser

Standaard

Citaat:
We zijn het niet helemaal met elkaar eens, geloof ik.
Ik ben natuurlijk maar een eenvoudige kerel die er gewoon woont, en dus elke dag aan den lijve ziet hoe het er hier aan toe gaat...
... repeat ...
Oud 15 december 2010, 08:35   #56
Zwitser

Standaard

Citaat:
Als de Zwitsers een eerlijke maatschappij vormen, met gelijke rechten voor iedereen, zal de EU dat van harte toejuichen.
De rechstaat functioneert in Zwitserland een stuk beter dan in de helft van de EU lidstaten. Dat de EU eerst eens intern grote kuis houdt voordat ze hun mond open doen over niet EU landen.
... repeat ...
Oud 15 december 2010, 17:54   #57
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De EU kan geen schurkenstaat in haar midden tolereren.
Zwitserland dient te veranderen! (vet door mij)

Citaat:
EUOBSERVER / BRUSSELS - European Union foreign ministers have issued a tough-worded warning to Switzerland that its relationship with the bloc is dysfunctional and must be radically changed.
(...)
The long-soured relationship between the two sides has "clearly reached its limits," they said in a report, and hinted that Bern's intransigence threatened access to the EU market.
(...)
Without "efficient arrangements" to ensure Switzerland adopts EU law, including case law set down by European Court of Justice rulings, and enforcement of this law, the European single market, which Switzerland has access to, lacks the "necessary homogeneity," said the ministers.
(...)
Specifically, the ministers said they were "very concerned" about Switzerland's cantonal tax systems that they say amount to subsidies that favour domestic firms and encourage firms to set up shop in the country rather than elsewhere.
Bron: http://euobserver.com/9/31505

Nou ja, wat moet ik eraan toevoegen? Het is of de EU-regels accepteren of Kosovo achterna, waar een maffiabaas tot premier is gekozen.

En ...
Citaat:
Stressing that they still respected Switzerland's sovereignty
... vanzelfsprekend respecteert de EU de soevereiniteit van Zwitserland.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 15 december 2010 om 18:04.
Oud 15 december 2010, 18:08   #58
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou ja, wat moet ik eraan toevoegen? Het is of de EU-regels accepteren of Kosovo achterna, waar een maffiabaas tot premier is gekozen.
Grotesk.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 18:11   #59
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zwitserland dient te veranderen! (vet door mij)

Bron: http://euobserver.com/9/31505

En ...

... vanzelfsprekend respecteert de EU de soevereiniteit van Zwitserland.
Ten eerste: hoe rijmt u "de EU-regels accepteren" met "vanzelfsprekend respecteert de EU de soevereiniteit van Zwitserland" ?

Hier is geen enkel respect voor de soevereiniteit van Zwitserland te bespeuren. Geen enkel.

En ten tweede: De EU is er zelf schuldig aan dat er in Kosovo een crimineel de baas is. Dan had de EU die schurkenstaat die op criminele wijze met behulp van diezelfde EU tot stand is gekomen, maar niet moeten erkennen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 18:12   #60
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Grotesk.
Het eurofascisme ten voeten uit.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be