Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2010, 22:00   #41
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Net wat ik zeg.
Waarom ga jij daarop in?
Oud 10 augustus 2010, 22:04   #42
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net wat ik zeg.
Ja maar, wat zeg je dan?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 08:36   #43
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
In bepaalde functie's hebben vrouwen gewoon minder kansen!

Trouwens.... mooie vrouwen zijn succesvoller dan lelijke... hoe zou dat nu komen!
Citaat:
Misschien omdat de mannen ze altijd lastig vallen en ze tenslotte maar toegeven omdat ze anders net gemakkelijker hun baan verliezen.
Het lijkt wel of het altijd alleen de vrouwen zijn die schuld hebben. Er zijn 2 partners hoor. En overigens heb ik vroeger ook een man gekend die probeerde promotie te krijgen door met de vrouw van de baas aan te pappen.
Ik lees in de post nu eens niets waardoor zou lijken dat "altijd alleen de vrouwen zijn die schuld hebben".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 08:40   #44
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En omdat jij "iets" gelezen hebt zouden dus 6 op de 10 vrouwen succesvol zijn door de hoer uit te hangen, en vooral blondjes zouden daar goed in zijn..kun je even aantonen waarom je zo vol haat ten opzichte van vrouwen zit? waarom henb jij het nodig hen af te schilderen als dommer dan mannen, en te beweren dat 6 op 10 hun succes te danken hebben aan seks?
Kunnen vrouwen volgens jou niet even intelligent zijn, even hard werken als mannen voor hun succes?
Hoe achterlijk zijn je opvattingen over vrouwen, waarmee ik niet wil zeggen dat jij achterlijk bent!
Alice, als fervent verdedigster van gelijke vrouwenrechten; zou je nu toch ook eens van leer mogen trekken tegen de werkgevers die vrouwen minder promotiekansen geven of bepaalde eisen koppelen aan een promotie.
Oud 11 augustus 2010, 09:03   #45
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Inderdaad, die opleiding zal wellicht geen probleem vormen voor Ann, Mohamed of Fatima. Maar of deze Fatima en Mohamed een kans krijgen op de arbeidsmarkt dat is een ander verhaal. Ann daarentegen, die kan direct aan de slag
Wat een ongelooflijke onzin. Allochtonen met een universiteitsdiploma kunnen even snel aan de slag als hun autochtone collega's. Het probleem ligt bij de ondervertegenwoordiging van allochtonen op de universiteit zelf.

IEDEREEN met de nodige intelligentie kan naar de universiteit mits de wil ervoor is. Aangezien ik veronderstel dat er geen verschil is tussen de gemiddelde intelligentie van een allochtoon en een autochtoon moet het dus aan de wil tot studeren liggen. Dat die wil uiteraard sterk afhankelijk is van sociale factoren hoef je me ook niet te vertellen, maar dat u het durft te wijten aan discriminatie bij sollicitaties is belachelijk.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 09:23   #46
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat een ongelooflijke onzin. Allochtonen met een universiteitsdiploma kunnen even snel aan de slag als hun autochtone collega's. Het probleem ligt bij de ondervertegenwoordiging van allochtonen op de universiteit zelf.

IEDEREEN met de nodige intelligentie kan naar de universiteit mits de wil ervoor is. Aangezien ik veronderstel dat er geen verschil is tussen de gemiddelde intelligentie van een allochtoon en een autochtoon moet het dus aan de wil tot studeren liggen. Dat die wil uiteraard sterk afhankelijk is van sociale factoren hoef je me ook niet te vertellen, maar dat u het durft te wijten aan discriminatie bij sollicitaties is belachelijk.
Geloof jij nu echt dat er op de hele Belgische arbeidsmarkt geen greintje discriminatie aanwezig is?
Oud 11 augustus 2010, 09:50   #47
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Geloof jij nu echt dat er op de hele Belgische arbeidsmarkt geen greintje discriminatie aanwezig is?
Eerdere ervaring met allochtoonse werknemers laten meespelen in de verdere aanwerving is GEEN discriminatie
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 09:58   #48
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O jawel, maar niet als het aankomt op mensen die gestudeerd hebben. Daar gaan ze af op kwaliteiten en het al dan niet passen binnen de bedrijfscultuur. Je moet echt niet geloven dat ze een allochtoon goudhaantje gaan laten schieten.

En trouwens, de discriminatie geldt soms ook in de andere richting.
Oud 11 augustus 2010, 09:58   #49
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Eerdere ervaring met allochtoonse werknemers laten meespelen in de verdere aanwerving is GEEN discriminatie
Dat is het wel. Een allochtoon kan er niks aan doen dat jij slechte ervaringen hebt met andere allochtonen.
Oud 11 augustus 2010, 10:00   #50
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer je mij nu wijs te maken dat iedere werkgever die discrimineert; dit doet uit ervaring met eerdere aanwerving van allochtone werknemers? Of is het eerder een vooroordeel?
Oud 11 augustus 2010, 10:04   #51
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen,dat geloof ik niet....er is in veel gevallen nog sprake van discriminatie.
Maar je moet ook toegeven dat ze in veel van de gevallen de discriminatie over zichzelf uitroepen, ze discrimineren zichzelf als het ware.
Enkele voorbeelden:
-ze kunnen de job krijgen, mogen onmiddellijk aan de slag....maar ze willen hun hoofddoek bv niet afleggen terwijl het arbeidsreglement dat vereist.
-Toen mijn man nog als werfleider op Sidmar werkte bezorgde hij een bevriend moslim een job. De man kreeg na 3 dagen al zijn ontslag omdat hij het doodnormaal vond om tijdens de werkuren zich af en toe af te zonderen ,om geknield op een stuk karton te bidden richting Mekka.
-Veel moslima's kiezen vol goede moed de richting verpleegaspiranten in het middelbaar onderwijs,om daarna een volwaardige verpleegsteropleiding te volgen. Vaak met de bedoeling om later op de dienst materniteit,pediatrie of neonatologie te werken. Wanneer ze aan hun stages beginnen komen ze uiteraard met alle aspecten van de job in aanraking....dus ook het wassen van een naakt mannenlichaam. Hoe banaal dit ook mag klinken ,vaak stopt daar hun opleiding,meestal onder druk van thuis uit.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 10:08   #52
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
O jawel, maar niet als het aankomt op mensen die gestudeerd hebben. Daar gaan ze af op kwaliteiten en het al dan niet passen binnen de bedrijfscultuur. Je moet echt niet geloven dat ze een allochtoon goudhaantje gaan laten schieten.

En trouwens, de discriminatie geldt soms ook in de andere richting.
Ik werk in een ICT-bedrijf; waar niet gediscrimineerd wordt.
Wie bij ons aangeworven wordt heeft een diploma master of bachelor in de informatica. Wellicht ben je er van op de hoogte dat dit een diploma is die toegang geeft tot één van DE knelpuntberoepen

De gevallen zijn legio; van gediplomeerden met een allochtone naam; die significant langer werkloos blijven dan de gediplomeerden met een autochtone naam.
(langer werkloos = meer dan een jaar na afstuderen en ten hoogste al eens een interim mogen doen)

Toeval?
Oud 11 augustus 2010, 10:17   #53
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie bij ons aangeworven wordt heeft een diploma master of bachelor in de informatica. Wellicht ben je er van op de hoogte dat dit een diploma is die toegang geeft tot één van DE knelpuntberoepen

De gevallen zijn legio; van gediplomeerden met een allochtone naam; die significant langer werkloos blijven dan de gediplomeerden met een autochtone naam.
(langer werkloos = meer dan een jaar na afstuderen en ten hoogste al eens een interim mogen doen)

Toeval?
Misschien passen ze niet in de bedrijfscultuur. Het weigeren omwille van niet passen in de bedrijfscultuur is GEEN discriminatie.

Maar goed, ik veronderstel ook dat u daar een link voor hebt waaruit blijkt dat gediplomeerde allochtonen gemiddeld langer werkloos blijven dan autochtonen met datzelfde diploma en gelijkaardige resultaten!
Oud 11 augustus 2010, 10:17   #54
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Neen,dat geloof ik niet....er is in veel gevallen nog sprake van discriminatie.
Maar je moet ook toegeven dat ze in veel van de gevallen de discriminatie over zichzelf uitroepen, ze discrimineren zichzelf als het ware.
Enkele voorbeelden:
-ze kunnen de job krijgen, mogen onmiddellijk aan de slag....maar ze willen hun hoofddoek bv niet afleggen terwijl het arbeidsreglement dat vereist.
-Toen mijn man nog als werfleider op Sidmar werkte bezorgde hij een bevriend moslim een job. De man kreeg na 3 dagen al zijn ontslag omdat hij het doodnormaal vond om tijdens de werkuren zich af en toe af te zonderen ,om geknield op een stuk karton te bidden richting Mekka.
-Veel moslima's kiezen vol goede moed de richting verpleegaspiranten in het middelbaar onderwijs,om daarna een volwaardige verpleegsteropleiding te volgen. Vaak met de bedoeling om later op de dienst materniteit,pediatrie of neonatologie te werken. Wanneer ze aan hun stages beginnen komen ze uiteraard met alle aspecten van de job in aanraking....dus ook het wassen van een naakt mannenlichaam. Hoe banaal dit ook mag klinken ,vaak stopt daar hun opleiding,meestal onder druk van thuis uit.
Inderdaad; ook bij allochtonen zijn ontslagen/niet in dienst nemen soms terecht.
Dat zou ik niet direct discriminatie noemen.
Oud 11 augustus 2010, 10:21   #55
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien passen ze niet in de bedrijfscultuur. Het weigeren omwille van niet passen in de bedrijfscultuur is GEEN discriminatie.

Maar goed, ik veronderstel ook dat u daar een link voor hebt waaruit blijkt dat gediplomeerde allochtonen gemiddeld langer werkloos blijven dan autochtonen met datzelfde diploma en gelijkaardige resultaten!
Al die mensen passen nergens in de bedrijfscultuur; of is dit een eufemisme voor "Wij werven geen allochtonen aan."?

De link naar de CV's van de recruteringsdienst op mijn werk kan ik niet geven.
Oud 11 augustus 2010, 10:21   #56
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Inderdaad, die opleiding zal wellicht geen probleem vormen voor Ann, Mohamed of Fatima. Maar of deze Fatima en Mohamed een kans krijgen op de arbeidsmarkt dat is een ander verhaal. Ann daarentegen, die kan direct aan de slag
Als Fatima haar niqaab uittrekt en/of ophoudt te provoceren met haar kopvod, maakt ze evenzeer of even weinig kans als Ann. Als Fatimah verkiest om als godsdienstwaanzinnige te gaan solliciteren, dan verbrodt zij - en zij alleen - haar kansen. Werkgevers zitten niet te wachten op religieuze extremisten die menen overal en altijd hun religekte te moeten afficheren.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 10:28   #57
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Toeval?
Welk ICT-beroep is een knelpuntberoep?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 10:36   #58
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al die mensen passen nergens in de bedrijfscultuur; of is dit een eufemisme voor "Wij werven geen allochtonen aan."?

De link naar de CV's van de recruteringsdienst op mijn werk kan ik niet geven.

Nee dat is helemaal geen eufimisme. Het is gewoon zo. Als ik in Saudie Arabie ga solliciteren dan zal ik waarschijnlijk ook niet echt in hun bedrijfscultuur passen, net zoals een Saudier niet echt zal passen bij een Vlaamse KMO.
Oud 11 augustus 2010, 10:37   #59
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk ICT-beroep is een knelpuntberoep?
ERP business consultancy bijvoorbeeld.
Oud 11 augustus 2010, 11:25   #60
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Als Fatima haar niqaab uittrekt en/of ophoudt te provoceren met haar kopvod, maakt ze evenzeer of even weinig kans als Ann. Als Fatimah verkiest om als godsdienstwaanzinnige te gaan solliciteren, dan verbrodt zij - en zij alleen - haar kansen. Werkgevers zitten niet te wachten op religieuze extremisten die menen overal en altijd hun religekte te moeten afficheren.
Meestal wordt er al gediscrimineerd op basis van hoe de naam klinkt.

"Tien jaar geleden verscheen een studie in opdracht van de Internatonale Arbeidsorganisatie (IAO) die vaststelde dat allochtonen in Vlaanderen in minstens 1 op 4 gevallen gediscrimineerd worden bij aanwerving. Wanneer een visueel contact met klanten vereist is, is er een nog veel hogere kans dat de sollicitatie niet eens wordt bekeken. Sindsdien hebben de ervaring van het Centrum en talrijke onderzoeken deze tendens bevestigd.

Een VDAB studie van de eigen KISS databank toont aan dat drie vierde van de cv’s van allochtonen niet aangeklikt worden door de werkgevers, in tegenstelling tot de cv’s van autochtone werkzoekenden.

In Frankrijk verscheen onlangs nog een studie van professor Amadieu en uitzendbedrijf Adia die bewijst dat veel jobkandidaten geen schijn van kans maken, zelfs bij knelpuntberoepen. Uit de studie blijkt ondermeer dat iemand met een Arabische naam 25 keer minder kans maakt om uitgenodigd te worden voor een eerste gesprek dan een kandidaat met een Franse naam als de openstaande job inhoudt dat je contact hebt met klanten."
http://www.diversiteit.be/?action=on...1&titel=Werken
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be