Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 juli 2010, 11:51   #41
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Veel tamtam om weinig vrees ik. Er zijn nooit precedenten of internationale regels die alomvattend en universeel zijn. Elke zaak moet apart bekeken worden volgens de bestaande machtsverhoudingen. De onafhankelijkheid van Kosovo werd legaal verklaart omdat een niet-legaalverklaring een veroordeling van de NAVO zou betekenen (en van Europa). Meer moet daar niet achter gezocht worden. Dit is helemaal geen precedent voor eender wat.
Pelgrim is offline  
Oud 23 juli 2010, 11:51   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Maar ik snap nu de zet van Patrick Janssens wel
Pelgrim is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:01   #43
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
We zijn op 13 juni naar de stembus getrokken om een inter-nationaal parlement te kiezen.
Je bedoelt dat België uit twee naties bestaat, neem ik aan?

Dat bedoelde ik dus niet. Ik bedoelde een parlement waarin ALLE naties van de wereld vertegenwoordigd zijn door democratische stemming.
Robinus V is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:02   #44
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht

Dat bedoelde ik dus niet. Ik bedoelde een parlement waarin ALLE naties van de wereld vertegenwoordigd zijn door democratische stemming.
kan je nog minimum 500 jaar wachten?
eerder zal het er ni van komen
Shadowke is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:04   #45
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat een ongelofelijke onzin om Kosovo met België of een gedeelte daarvan te vergelijken.

Man man man.... wat gaan we hier nog allemaal lezen....
Leg me dan nog eens uit hoe je ooit Brussel kan claimen. Omdat de hoofdstad is van Vlaanderen? Yeah right. Kosovo was reeds deel van Servië toen de Brabanders samen met hun Franse vriendjes tegen de Vlamingen vochten op een wou ergens buiten Kortrijk.
solidarnosc is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:11   #46
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Graag. Eigenlijk zouden dat de Verenigde Naties moeten zijn, maar ondanks hun naam zijn zij eigenlijk louter Verenigde Staten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:31   #47
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Definieer "gebied".

Een zgn. gewest? Een faciliteitengemeente? Een straat?
Dat is nu juist mijn vraag. Welke zijn de grenzen: taalgrenzen, straatgrenzen, natuurlijke grenzen, godsdienstgrenzen, grenzen die in het verleden gelegd werden, hoe ver mag dat verleden gaan enz...?
pajoske is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:32   #48
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Graag. Eigenlijk zouden dat de Verenigde Naties moeten zijn, maar ondanks hun naam zijn zij eigenlijk louter Verenigde Staten.
Btw de verenigde staten: alle staten kunnen dus legitiem de onafhankelijkheid eisen?
pajoske is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:34   #49
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Btw de verenigde staten: alle staten kunnen dus legitiem de onafhankelijkheid eisen?
dat kunnen ze nu al idd.
Shadowke is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:35   #50
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit gehoord van de soevereiniteitswetten en consoorten aldaar?
Oud 23 juli 2010, 12:37   #51
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermont Republic onafhankelijk!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:39   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eisen: ja
Bekomen en erkend worden: zéééééééééééééér moeilijk.
Boduo is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:39   #53
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dat kunnen ze nu al idd.
U was mij voor In de VS is er in tegenstelling tot hier trouwens sprake van echt federalisme. Met meer dan 2,5 en volwaardige staten. Elke staat houdt er trouwens zijn eigen leger op de been, en dat is, zelfs in staten met minder inwoners dan Vlaanderen, beter en moderner uitgerust volledig op kosten van de staat en niet op de die van de federatie.

Niet dat we de VS tot absoluut voorbeeld dienen te verheffen, verre van, maar we kunnen er desalniettemin dingen van opsteken.

Trouwens, iets wat pajoske niet graag hoort: Ieder volk kan dat, maar voor ons eigen bestwil kunnen we dat maar doen met een zo groot mogelijk democratisch draagvlak.
Oud 23 juli 2010, 12:42   #54
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Eisen: ja
Bekomen en erkend worden: zéééééééééééééér moeilijk.
Er is dan ook niet echt een groot draagvlak aanwezig onder de bevolking om daadwerkelijk eisen in die zin te formuleren. Hoewel ik mij als ik daar ben toch nooit van de indruk kan ontdoen dat men aan snel tempo aan het desintegreren is. Op sommige plaatsen is het nu al al Spaans wat de klok staat bv.
Oud 23 juli 2010, 12:51   #55
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
kan je nog minimum 500 jaar wachten?
eerder zal het er ni van komen
Een democratisch 'wereldparlement' of iets dergelijks zou ik zo snel mogelijk gerealiseerd willen zien. Als 500 jaar het snelst mogelijke is, dan zullen ik en gelijkgezinden samen met mij en na mij 500 jaar hiervoor blijven pleiten.

Dat ik het zelf niet meer kan meemaken houdt mij niet tegen om een evolutie op gang proberen te zetten. Het welzijn van de mensen die na mij komen vind ik ook belangrijk.
Robinus V is offline  
Oud 23 juli 2010, 13:50   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een democratisch 'wereldparlement' of iets dergelijks zou ik zo snel mogelijk gerealiseerd willen zien. Als 500 jaar het snelst mogelijke is, dan zullen ik en gelijkgezinden samen met mij en na mij 500 jaar hiervoor blijven pleiten.

Dat ik het zelf niet meer kan meemaken houdt mij niet tegen om een evolutie op gang proberen te zetten. Het welzijn van de mensen die na mij komen vind ik ook belangrijk.
Als u dat ernst is dan zou ik stoppen met het voor hen te beslissen.

Dat dan nog los van het feit dat een "wereldparlement" alleen maar zal bestaan in SF boeken.
Oud 23 juli 2010, 13:55   #57
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Ze zijn er vrijwillig bijgekomen, ze kunnen er dus uitstappen wanneer ze maar willen. Als ik me niet vergis is dat trouwens grondwettelijk vastgelegd. In de nieuwe EU "grondwet" trouwens ook.

Terzijde: als het recht op vereniging bestaat, bestaat het recht op secessie vanzelfsprekend ook.
Oud 23 juli 2010, 14:16   #58
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als u dat ernst is dan zou ik stoppen met het voor hen te beslissen.

Dat dan nog los van het feit dat een "wereldparlement" alleen maar zal bestaan in SF boeken.
Als de mensen van later niet tevreden zullen zijn met een wereldparlement, dan zijn zij vrij om democratisch te beslissen over een ontbinding van dat parlement.

Dat een wereldparlement al bestaat in science fiction boeken toont aan dat mensen dat interessant vinden en dat het dus een draagvlak heeft.
Robinus V is offline  
Oud 23 juli 2010, 14:20   #59
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat een wereldparlement al bestaat in science fiction boeken toont aan dat mensen dat interessant vinden en dat het dus een draagvlak heeft.
Velen vinden Star Wars en de Apenplaneet ook interessant. Dat betekent nog niet dat er een draagvlak voor is.
Oud 23 juli 2010, 14:28   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de mensen van later niet tevreden zullen zijn met een wereldparlement, dan zijn zij vrij om democratisch te beslissen over een ontbinding van dat parlement.

Je denkt een beetje teveel vanuit uw eigen wereld, vanuit uw eigen draagvlak.

Je praat alsof het een feit is dat er zoiets komt als een wereldregering, dat is niet zo.

Dat er in SF boeken zoiets bestaat is alleen maar teken dat de mens fantasie heeft.

Je praat alsof je iets in gang kan steken dat uw plannen dan uitvoerd ergens in een verre toekomst. Luister is, de meeste mensen kunnen hun kinderen nog niet laten doen wat ze willen, laat staan als daar dan ettelijke generaties tussen liggen.

Het zijn dromen.

Kijk naar Alexander, Ptolemeus had geen boodschap aan een wereldrijk, Egypte en omstreken was hem meer dan genoeg.

Geen enkel land in de wereld gaat zijn macht afgeven, zo weten we gelijk waarom Europa niet werkt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be