![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens op 't VRT-journaal vanavond nog es beelden van de laatste City Parade in Gent "ach, die mooie herinneringen" ![]()
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 25 juli 2010 om 18:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afschuwelijk dit accident!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Wat ik zo dom vind is die harde kritiek naar de organisatoren, het gemeentebestuur van Duisburg, de politie ed. toe.
Goed, het was niet goed georganiseerd maar om hen dood met schuld ten laste willen leggen, of hen verwijten van blinde inhaligheid waar geld boven alles kwam, ed...... vind ik wat over. Er zijn meerdere negatieve factoren nodig om het zo rampzalig te laten verworden, zoals hier ook gebeurde. Wat ik ook heel overdreven drastisch vind is het verkondigen dat de love parade definitief afgelast is en nooit meer zal worden georganiseerd. Dat men lessen trekt uit de fouten, en het op kleinere schaal gaat organiseren, maar om zo meteen volledig op te doeken, ik zie er het nut niet van in.
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Ik schreef ook dat zij niet goed organiseerden. De grote fout mijn inziens was dat men dezelfde doorgang zowel als ingang dan als uitgang gebruikte. Dit was helemaal fout. Wat nog fouter was is dat men het volk door een gang (en dus afgesloten) liet gaan (die bewuste tunnel) alvorens ze aan de ingang van de festivalweide konden komen. Nu deed men het wel: men moest eerder die tunnel afgesloten hebben wanneer die verzadigd was. Maar ja, achteraf gesproken is makkelijk: op het ene moment is de menigte jolig uitgelaten, en op het andere moment zitten ze zich in paniek te verwringen.
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
ik lees nu wel dat er iemand op hln.be schrijft dat het een gelijkaardige gevaarlijke situatie was aan de Dampoort op de City Parade in 2004, maar daar herinner ik me dan toch niets van. Het klopt dat het daar op Dampoort enorm druk was, ik herinner me dat de mensen klommen op de daken van de Bushokjes en de verkeersborden, maar dat was vooral uit zottigheid. Een gedrum was er daar op geen enkel moment, gewoon weinig plaats, de rest van de Parade was er meer als ruimte genoeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() en dan de ingang ook nog als uitgang gebruiken. de schade kon véél groter zijn. dom, dom, dom. ![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de city parade mag voor mijn part nog eens terug in Gent komt, 'k ben geen fan van de muziek maar da was toch wijs zenne.
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() +1
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Communicatie is het sleutelwoord denk ik. De mensen achteraan hebben niet door wat er zich verderop afspeelt waardoor de druk blijft aanhouden. En er waren blijkbaar heel wat mensen die het festivalterrein wilden verlaten (via dezelfde tunnel) die dus voor druk vanuit de andere richting zorgden. Als je zorgt voor megafoons dat je kan communiceren met de menigte, dan was de schade vast minder groot geweest. Wat megafoons ophangen kost zo goed als niks. Was er iets gebeurt OP het festivalterrein dat iedereen snel naar buiten wou, wat was er dan gebeurt? ![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik blijf mij afvragen wat de oorzaak van de chaos is geweest, de praktische omstandigheden vroegen natuurlijk om problemen maar als de chaos bvb. is veroorzaakt door een zot die met een revolver stond te zwaaien, ... (is maar een voorbeeld)
De organisatoren mogen wat mij betreft financieel aansprakelijk gesteld worden (betalen schadevergoedingen aan nabestaanden) maar fouten maken is menselijk en bvb. (levenslange) celstraf krijgen omdat ze inschattingsfouten qua toegang en populariteit van het evenement hebben gemaakt lijkt er mij dan ook over.
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Misschien was het de LSD die begon te werken en ze zagen monsters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is net door het gebrek aan communicatie dat de chaos beperkt bleef: daardoor was een heel groot deel van het publiek niet op de hoogte dat men weg moest proberen gaan. Een tweetal jaar geleden was er bvb. een bericht in het nieuws waarbij een piloot tijdens een vlucht gestorven was (natuurlijke dood). Pleiten voor communicatie wil zeggen dat je de passagiers hierover inlicht, maar dan zal je pas zien wat chaos is. De co-piloot (en de stewardessen) hebben dan ook wijselijk gezwegen tegen de passagiers en deze laatsten maar op de hoogte gebracht NA de landing. Zelfs de passagiers waren vrij positief over deze beslissing want ook zij realiseerden zich dat ze niet kalm zouden blijven tijdens de vlucht zouden ze weten dat de piloot gestorven was
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gewoon duidelijk aanmanen om niet te drummen omdat het vooraan wat vast loopt kan écht helpen om het geduw te verminderen.
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zeggen dat ze niet mogen drummen voor hun eigen veiligheid zonder een reden te vermelden lijkt mij trouwens eerder een bron van speculatie waardoor de chaos -door de wilde theorieën- eerder vergroot, dan verkleint
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 25 juli 2010 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus als pearl jam had blijven verder spelen op roskilde 2000 waren er minder doden en gekwetsten geweest? Ze zijn nl. gestopt met spelen en hebben hun publiek aangemaand te stoppen met duwen.
uiteindelijk moet je iéts doen eh. hier hebben ze precies helemaal niks gedaan. ze hebben niet eens de hekkens die weg konden weggedaan of wat lees ik allemaal.
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De NewAG300's waren gloednieuw en moesten de cityparaaders vervoeren. Direct ingehuldigd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is allemaal de schuld van de Walen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |