![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al naargelang de vakken natuurlijk ... Wij hadden bvb openboek examens, en daarnaast een kruisverhoor waarbij de ondervrager in kwestie ook nog eens alle mogelijke technieken gebruikte om u eventjes in shock te brengen, ... Eens zien of ge onder stress ook nog presteert en of ge de verbanden vindt en alles weet staan in uwe cursus, als ge het dus kende had je dat boek trouwens nauwelijks nodig, of wist je precies waar je moest gaan zoeken. Ik vond die vent zijn examens altijd schitterend al had hij een vreselijke reputatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je hebt er maar weinig van begrepen. Leerstof beheersen is immers niet hetzelfde als alles rats vanbuiten leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moeten ze dat dan ? Ik zou eerder zeggen dat ze zich eens terug focussen op kwaliteitsvol onderwijs en de paperfabriek even laten voor wat het is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De niet-vlaamse namen zijn op 1 hand te tellen, als ik zo mijn examenlijsten bekijk. En als ze er zijn, zijn het meestal chinezen die hier een master komen doen. In Nederland bijvoorbeeld vind je een veel betere afspiegeling van de maatschappij terug op de collegebanken, als we het over afkomst hebben en niet intelligentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men hoort niet positief te gaan discrimineren door het niveau te laten zakken, of ge kunt het of ge kunt het niet, punt uit. Iemand wat extra financieel steunen die wel bewijst dat hij kan, maar bvb financieel moeilijkheden heeft, dat moet dan weer wel kunnen desnoods met een soort studielening of de belofte van bvb eerst een paar jaar te werken voor de overheid alvorens voor het grote geld te gaan, ge kunt daar dan creatief mee zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Laatst nog gehoord van een ex-leerkracht wiskunde: 8 uren wiskunde is (verplicht van hogerhand) afgeschaft en vervangen door 6+2 uren wiskunde. Een echte vooruitgang. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://img822.imageshack.us/img822/6...inerva1280.png
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik merk op mijn eigen universiteit dat de kwaliteit vooral achteruitgaat vanwege de hondsdolle internationalisering. Universiteiten profileren zich totaal niet meer, omdat ze allemaal zo veel mogelijk aan willen bieden, het liefst aan zoveel mogelijk studenten, het liefst uit zoveel mogelijk verschillende landen. Uitwisseling van studenten is ontzettend nuttig, maar als alle universiteiten op een gegeven moment hetzelfde zijn, heeft dat ook geen zin meer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik die dacht dat het daar nog erger was: http://www.youtube.com/watch?v=WhAowRgxYxo
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Op de studentencorps van de Nederlandse studentsteden zitten voornamelijk HBO'ers (hogescholen), niet universitaire studenten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Steenkool=> oops uitgeput Ijzererts => oops uitgeput geothermie => te omslachtig uranium => niet aanwezig alternatieve energie => marginaal euh, welke inkomsten kunnen we nog genereren buiten een afkalvend logistiek draaischijfje te zijn in een verarmend Europa? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Had men vroeger zoveel vrijheid als nu op de universiteiten ? Ik bedoel dan maar een paar dagen op de week les, geen verplichte aanwezigheid in lessen enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zie wel iets in toelatingsexamens voor elke studierichting aan de universiteit zodat de overheid de zwakke studenten niet meer hoeft te betalen en er geld vrijkomt voor onderzoek en innovatie.
Geneeskunde is de enige faculteit waar er nog een toelatingsexamen is, en laat net die richting het goed doen in Vlaanderen. Beter dan pakweg Wallonië of Nederland. We zouden hierbij al een hele stap vooruit gaan. Desnoods ook terug meer financiële verantwoordelijkheid leggen bij de burger. Geld is een goede motivator. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Het toelatingsexamen geneeskunde in Vlaanderen is er vooral op gericht de hoeveelheid studenten te beperken. Met de bedoeling geen overaanbod te krijgen van afgestudeerden. (En zo het inkomen van de groep te beschermen) Men vergeet echter dat geneesheren ook een exportproduct zou kunnen zijn. Het vroegere toelatingsexamen burgerlijk ingenieur was er op gericht de studenten te selecteren die de capaciteiten hadden om de studie met een redelijke kans op slagen te voleindigen. Een duidelijk verschil. In het eerste geval ga je mensen die bekwaam genoeg zijn blokkeren en hun een kans ontnemen. ik opteer daarom voor het tweede systeem. Laatst gewijzigd door pajoske : 2 augustus 2010 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |