![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Is het goed dat water een mensenrecht verklaard is door de VN? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
32 | 78,05% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,95% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De onthoudingen zijn eerder te vinden bij landen die vrezen dat het recht op water de macht van corporaties zal beperken. Aan die redenering is er niets democratisch. En hierom: Maar uiteindelijk is er geen enkel land dat tegen stemde. Er zijn dus 0 landen die uw mening delen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Dat niemand tegengestemd heeft betekent gewoon dat de lanen die dit een zinloze resolutie vonden zich gewoon onthouden hebben. Toevallig zitten daar bijna alle democratische rechtstaten tussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Er zijn 0 landen die tegen dat 'zogenaamde' recht stemden omdat er tegen stemmen
kan geinterpreteerd worden als zich het recht toekennen mensen met opzet alle water te onthouden. Water is een gift van de natuur. Hoe je daar een mensenrecht van kunt maken blijft voor mij de grote vraag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet dat Israel het steelt van de zijn buren , oh neee hoor... ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 2 augustus 2010 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Enne...Hoe doe je dat, voor regen zorgen? Natuurlijk steelt Israel geen water van zijn buren. Het levert zelfs water aan Jordanie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van de 121 landen die voor stemden gaf u er 14 op. Demagogie Jozef, van het doorzichtige type.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook niet toevallig dat de voorstemmers vooral veel landen uit het zuiden zijn die geconfronteerd worden met problematieken zoals sterfte door onzuiver drinkwater. Het zijn vooral die die het belang van deze resolutie inzien. Citaat:
Waterexpert Maude Barlow over het goedkeuren van de resolutie en de mediahouding: Citaat:
Lees volledig interview Wie zijn de tegenstemmers volgens Barlow Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 augustus 2010 om 14:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 augustus 2010 om 15:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maandelijk worden er bij de OCMW's aanvragen door waterleveranciers gedaan om mensen zonder water te zetten. En vaak gaat het dan nog over mensen die geen mogelijkheden hebben om zelf water op te vangen, daar ze vaak in een appartement wonen. Mensen met waterputten worden verplicht om daar een meter op te zetten, zodat de staat er belastingen op kan innen. Het recht op water en zeker op drinkbaar water geld dus enkel voor hen die het kunnen betalen, de rest mag van de meeste westerse landen gerust uitdrogen en sterven van de dorst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Kijk, ik zie in dat er een waterprobleem is. Ik zie alleen niet goed in hoe je dat kunt
oplossen door van water een recht te maken. Ik vind dat er dringend wat gedaan moet worden tegen waterpollutie, dat water zuinig gebruikt hoort te worden en nee, in mijn hele leven is het nog nooit of nimmer bij me opgekomen iemand een glas water te weigeren. Ik spreek niet over de derde wereld of ontwikkelingslanden. Maar je hebt het daar over mensen die hun waterrekening niet kunnen betalen in België. Ze gaan daarom nog niet van dorst sterven, hoor. Ze gaan alleen moeten leren oppassen en de tering naar de nering te zetten. Ik weet nog dat mijn ouders lang geleden toen ik een klein kind was, water om de was te doen uit een beek moesten gaan halen. Voor het overige hadden we twee pompen en wat daaruit kwam werd gekookt voordat we het mochten drinken. Iedereen nam één uitgebreid bad per week en tijdens de andere dagen wasten we ons met water in een teiltje. Water voor de tuin, dat kwam uit de regenput. Maar mijn grootouders, die in de stad woonden hadden kranen en een heuse badkamer. We vonden dat heel leuk maar het is, gezworen, nooit bij ons opgekomen te gillen dat we daar ook recht op hadden. Nu vind ik wel dat bepaalde zaken in een land genationalizeerd horen te worden of moeten te blijven omdat ze zo belangrijk zijn. Dit zijn dus: drinkwater, openbaar vervoer, onderwijs, gezondheidszorg, electriciteits en of gasvoorziening. Net zo goed geef ik dat alles liever NIET in handen van ambtenaren. Het blijft tobben... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
alles was zich beneden die hoogten op Israelisch terrein bewoog. Geen krokodillentranen dus voor de Syriers die de Golan hebben verloren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enige reden? De vruxhtbare Golanhoogte inpikken. Syrië heeft Israel nooit aangevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |