Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2010, 19:13   #41
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht

De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens stelt in artikel 15:
1. Een ieder heeft het recht op een nationaliteit.
2. Aan niemand mag willekeurig zijn nationaliteit worden ontnomen, noch het recht worden ontzegd om van nationaliteit te veranderen.
1.1) Het recht op een nationaliteit hebben, impliceert niet dat dat de Franse, Belgische, Nederlandse of om het even welke nationaliteit moet zijn.

1.2) De meesten van die criminelen hebben bovendien een dubbele nationaliteit. De Franse, Belgische, Nederlandse enz. nationaliteit ontnemen, resulteert dus niet in een statenloos persoon zonder paspoort o.i.d.. Zij hebben immers nog altijd de andere nationaliteit, doorgaans die van het land van herkomst.

2.1) Niemands nationaliteit zal willekeurig ontnomen worden. Iemands nationaliteit wordt slechts afgenomen in uitzonderlijke gevallen, en na een gerechterlijke procedure.

2.2) Dat recht om van nationaliteit te veranderen, geldt voor personen die een land willen verlaten, of van hun nationaliteit afwillen. Het is aan het ontvangende land (en dus niet aan het land dat verlaten wordt) om dat wel of niet in te willigen.

Kortom: als Sarkozy doorgewinterde dubbelpaspoortige allochtone criminelen hun Franse paspoort wil afnemen om ze vervolgens met een rotschop over de grens richting Allochtonië te trappen, dan staat Sarkozy daarmee in zijn volle recht.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 19:23   #42
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het daarmee eens, als ze een dubbele nationaliteit hebben, en enkel voor ernstige misdaden (roofdiefstal, roofmoord, gewapende overval, verkrachting, etc.). Ze kunnen dan hun straf ook uitzitten in het land van herkomst. Als ze geen dubbele nationaliteit hebben maar recent Belg geworden zijn, kunnen er afspraken gemaakt worden met het land van oorsprong om hem van nationaliteit te laten veranderen en hem eveneens daar z'n straf te laten uitzitten. Dat zal uiteraard enige financiële tegemoedkoming vergen, maar nog steeds te verkiezen boven die personen jarenlang in Belgische gevangenissen te laten verblijven, of boven z'n misdaad ongestraft laten. Ik denk wel dat bvb. Marokkaanse of Russische gevangenissen een stuk goedkoper zijn per persoon dan Belgische. Uiteraard verliest die persoon het recht om ooit nog België aan te doen.
Ik zou er ook voor pleiten om, op lange termijn, het gevangenissysteem, naar Chinees voorbeeld, winstgevend te laten worden. Laat misdadigers, die de samenleving onrecht hebben aangedaan, iets terugdoen voor de samenleving.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 augustus 2010 om 19:26.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 20:49   #43
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Er moet helemaal niemand teruggestuurd of tegengehouden worden.

Mensen horen niet verschillend behandeld te worden omdat ze de pech of het geluk gehad hebben om op een bepaalde plaats geboren te zijn.

Wie zich in Frankrijk onveilig voelt, kan verhuizen.

Wie het eigen land te vol vindt, kan verhuizen.

Een land van herkomst heeft niets meer te maken met zijn emigranten, ook niet wanneer die emigranten elders criminele feiten plegen.
Echt
Waarom moeten ze daar dan hun legerdienst gaan vervullen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 21:04   #44
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben het daarmee eens, als ze een dubbele nationaliteit hebben, en enkel voor ernstige misdaden (roofdiefstal, roofmoord, gewapende overval, verkrachting, etc.). Ze kunnen dan hun straf ook uitzitten in het land van herkomst. Als ze geen dubbele nationaliteit hebben maar recent Belg geworden zijn, kunnen er afspraken gemaakt worden met het land van oorsprong om hem van nationaliteit te laten veranderen en hem eveneens daar z'n straf te laten uitzitten. Dat zal uiteraard enige financiële tegemoedkoming vergen, maar nog steeds te verkiezen boven die personen jarenlang in Belgische gevangenissen te laten verblijven, of boven z'n misdaad ongestraft laten. Ik denk wel dat bvb. Marokkaanse of Russische gevangenissen een stuk goedkoper zijn per persoon dan Belgische. Uiteraard verliest die persoon het recht om ooit nog België aan te doen.
Ik zou er ook voor pleiten om, op lange termijn, het gevangenissysteem, naar Chinees voorbeeld, winstgevend te laten worden. Laat misdadigers, die de samenleving onrecht hebben aangedaan, iets terugdoen voor de samenleving.
Daar moet je wel geweldig mee oppassen, want voor je het weet heb je een soort moderne slavernij, waarbij "ongewensten" voor het minste vergrijp lang de cel invliegen, zodat ze daar goedkoop kunnen produceren (in de VS bijvoorbeeld is dat op sommige plaatsten al zo). Bovendien heeft dat ook belangrijke gevolgen voor de lokale economie: waarom zou een bedrijf dure vrije werknemers in dienst nemen als het kan beschikken over goedkope werkkrachten in de cel?

Laatst gewijzigd door Steve_M : 3 augustus 2010 om 21:06.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 21:10   #45
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Voor één keer wil hij iets goed doen. Wel spijtig dat zijn viriele uitspraken gewoonlijk zonder effect blijken, en dat het deze keer precies een bliksemafleider is om de problemen van zijn Minister van Budget te doen vergeten...
Maar dit zou een precedent kunnen worden in Europa :zo Frankrijk er mee begint Nieuwe Fransen hun nationaliteit terug af te nemen, zo zij de beest uithangen, kan dat in België mischien ook gedaan worden, waarom niet ?
Ze zouden moeten beginnen met de criminele migrant Sarkozy.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 21:38   #46
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Winstgevende gevangenissen zijn er ook met hopen in de USA. Maar de slavernij herinvoeren is niet één van mijn prioriteiten.
Voor de rest ben ik akkoord.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 21:41   #47
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ze zouden moeten beginnen met de criminele migrant Sarkozy.
Eerst Sarkozy's wetsvoorstel aanvaarden, en hem vervolgens dankzij deze nieuwe wet Frankrijk uitschoppen zou inderdaad prachtig zijn.
Witteboordcriminelen verdienen geen voorkeursbehandeling, maar moeten integendeel behandeld worden zoals het vuil van de straat .
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be