Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2010, 07:05   #41
Anna List
Banneling

Standaard

wat denken ze wel, bier en chips op straat ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 10:32   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
taxation, representation, anyone ?
Ik zou dus verwachten ook effectief een stem te hebben in de aanstelling van onze burgemeester. Wat niet het geval is.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 10:54   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik zou dus verwachten ook effectief een stem te hebben in de aanstelling van onze burgemeester. Wat niet het geval is.
betaal jij dan gemeentebelasting in antwerpen ?
Oud 11 augustus 2010, 10:57   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarschijnlijk wel. Ik denk dat Pelgrim klaagt over het feit dat er geen rechtstreekse verkiezing is van de burgemeester.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 10:58   #45
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dit is een typisch voorbeeld van hoe de toekomst er in een onafhankelijk Vlaanderen zal uitzien. Dictatuur van de overheid en administratie. Wie niet inziet dat deze evolutie al jaren bezig, beginnend met de regelneverij van onze Vlaamse overheid, moet dringend eens zijn ogen openen voor de realiteit.
Ik had van u niet gedacht dat je zo'n liberale gevoelens had, maar je hebt gelijk, de staat moet zich minder aantrekken en de mensen zelf laten hun problemen oplossen.
leuri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 10:58   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarschijnlijk wel. Ik denk dat Pelgrim klaagt over het feit dat er geen rechtstreekse verkiezing is van de burgemeester.
pffft vermoeienden typ dan ...
Oud 11 augustus 2010, 11:04   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat versta je niet onder "dat ik zelf op het plein woon waar het incident in kwestie zich voordeed" ?
Oud 11 augustus 2010, 11:05   #48
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat versta je niet onder "dat ik zelf op het plein woon waar het incident in kwestie zich voordeed" ?
Je kan er wonen maar toch niet gedomicilieerd zijn mijn beste. Een beetje duidelijkheid scheppen om misverstanden te vermijden is niet verboden, maar het is u net daarom te doen zeker?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 11:06   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

aan zo'n semantisch kommaneuken doe ik niet mee hoor.
Oud 11 augustus 2010, 13:24   #50
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
taxation representation lieverd ...
Oud 11 augustus 2010, 18:03   #51
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
taxation representation lieverd ...
ja, en?
Oud 11 augustus 2010, 20:18   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wel raar dat juist diegene die het eerst zijn om zulke overlast aan te klagen nu op Janssens zijn kap zitten omdat hij er iets aan doet. De zaak tegen die vrouw wordt toch geseponeerd. Wat is het probleem ?
Kan al eens gebeuren dat iemand onschuldig wordt aangeklaagd, niet ? En het is toch normaal dat de klacht dan wordt ingetrokken.
Over de aanklacht van bendevorming tegen junks op een plein spreek ik me niet uit. Ik woon daar niet en als ik daar eens langs fiets ben ik daar nog nooit lastig gevallen geweest.

Natuurlijk moet dat wijveke geen boete betalen, allez kom zeg.

Maar ik klaag aan dat dat madammeke toch eerst de schrik van haar leven heeft moeten meemaken: een boete krijgen om uit te rusten op een bankje, tussen vetzakken.

Ik vind dat "de overheid" de straten moet kunnen proper houden, zonder daarvoor zo'n ergerlijke vergissingen te maken.
Dat, en niets anders, is mijn aanklacht.

Seffens gaat ge het nog normaal vinden dat als ge verkeerd parkeert, ge een boete krijgt om spook gereden te hebben op de autostrade ...

Een boswachter moet stropers pakken, en geen wandelaars voor de voeten schieten (op plaatsen waar ze mogen wandelen).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 06:43   #53
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
2

Het ergste van dit verhaal, het minst begrijpbare, zijn mensen die dit schandalig vinden.

Een fout is pas een fout als je weigert ze recht te zetten. Als je ze rechtzet, degradeert ze tot "vergissing".

Ik onthou dat er opgetreden wordt tegenoverlast. En dat madammeke heeft een leuk verhaaltje om nog jaren over te praten. Kost haar zelfs niks.

Spijkers en laag water.
Nee, mijn beste, een politieagent die zo'n feit niet kan inschatten is de naam politieagent niet waard.
Oud 12 augustus 2010, 07:22   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
dat wijveke, zoals u haar zo mooi typeert, toont net aan dat het geen vetzakken zijn die er zitten, maar gewoon mensen zoals zij en ik en dat, ondanks de vele angstpsychosen die ontketend worden, mensen nog steeds gewoon naast elkaar op een bankje durven gaan zitten, zomaar op een onbewaakt moment.
Dat de flikken schrik krijgen wanneer de bevolking geen schrik toont is in de huidige maatschappij spijtig genoeg te verwachten.
Dat zijn wel degelijk vetzakken.

Maar jij verwart met het volgende soort mensen:
zij die vanaf ze op straat komen, zonder onderbreking en zonder onderscheid des persoons, iedereen ambeteren ...

zulke mensen worden doorgaans binnen de kortste keren opgesloten in zottenhuizen.

Vetzakken zijn geniepiger.
Doorgaans werkschuw, maar niet verlegen om onderhouden te worden door een ocmw. Nemen woorden als 'anarchist' in de mond als ze zichzelf willen beschrijven; en iedereen anders is een fascist ...
Zeggen vaak dat ze voor proper milieu zijn, maar vergiftigen rechtstreeks hun eigen lijf .. laten drugsspuiten liefs achter op kinderspeelpleinen enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 12 augustus 2010, 07:47   #55
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Nee, mijn beste, een politieagent die zo'n feit niet kan inschatten is de naam politieagent niet waard.
²
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 09:24   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Juist.

En wat doet meneer de burgemeester daaraan ? (tenzij hijzelf mee fout zit, vb. zou hij gezegd hebben dat er evenzeer autochtonen enz. "iedereen zonder onderscheid" bla bla .. moeten opgeschreven worden ?

Ik maak deze veronderstelling maar, want zeg nu zelf: wie heeft het al eens meegemaakt dat een normaal Antwerps madammeke van iets hogere middelbare leeftijd, gezeten op een bank op een plein, hare pas moet tonen van meneer de flik. Zelfs de Antwerpse flikken doen dat, naar mijn weten, niet.)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 augustus 2010 om 09:25.
Oud 12 augustus 2010, 09:41   #57
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Natuurlijk moet dat wijveke geen boete betalen, allez kom zeg.

Maar ik klaag aan dat dat madammeke toch eerst de schrik van haar leven heeft moeten meemaken: een boete krijgen om uit te rusten op een bankje, tussen vetzakken.

Ik vind dat "de overheid" de straten moet kunnen proper houden, zonder daarvoor zo'n ergerlijke vergissingen te maken.
Dat, en niets anders, is mijn aanklacht.

Seffens gaat ge het nog normaal vinden dat als ge verkeerd parkeert, ge een boete krijgt om spook gereden te hebben op de autostrade ...

Een boswachter moet stropers pakken, en geen wandelaars voor de voeten schieten (op plaatsen waar ze mogen wandelen).
Dat wijveke heeft chance dat ze een wijveke van 59 is en dus per definitie niet voor overlast zorgt.

Een ietwat jonger persoon dat daar even braaf zit; zorgt immers wel per definitie voor overlast.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 10:22   #58
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat wijveke heeft chance dat ze een wijveke van 59 is en dus per definitie niet voor overlast zorgt.

Een ietwat jonger persoon dat daar even braaf zit; zorgt immers wel per definitie voor overlast.
Wie zegt dat?
Oud 13 augustus 2010, 09:33   #59
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Ze woont in de Van Maerlantstraat.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 11:32   #60
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ze woont in de Van Maerlantstraat.
Behoor jij ook tot die hangjongeren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be