Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Bent u nog tevreden met uw stem?
Ja 66 94,29%
Nee 4 5,71%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 11 augustus 2010, 17:04   #41
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Een paar jaar geleden heb ik mij in een zatte bui laten gaan tegen het gemeentehuis in Brussel. Echt slim was dat niet gezien er overal flikken rondlopen en het commissariaat er juist naast is gelegen, maar bon, als ge zat zijt en ge moet pissen, dan pis je.

Als ik de factuur thuis heb gekregen, heb toch eventjes geslikt hoor, en geen pinten helaas...
Uit curieusheid, hoeveel vragen ze daar tegenwoordig voor? Paar jaar geleden was dat bij een maat van mij €75

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 11 augustus 2010, 17:04   #42
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Of de andere kant van het Warandepark.
ja maar, ge geraakt wel moeilijk tot aan de muur, hé...

En als ge u vergist, pis ge op de Bozar, en da mag nie!
Oud 11 augustus 2010, 17:05   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Deftig" en "partij"?
Dat botst inderdaad meestal wel.

Laten we het houden op een revolutionaire militie.
Oud 11 augustus 2010, 17:07   #44
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Uit curieusheid, hoeveel vragen ze daar tegenwoordig voor? Paar jaar geleden was dat bij een maat van mij €75
Ik weet het niet meer juist, maar het was iets diene aard, ja...
Bende dieven, terwijl ik gewoon de gevel aan het kuisen was!
Oud 11 augustus 2010, 17:09   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
VOKA, UNIZO, Warandegroep,NVA, VB, Pallieterke etc etc...... Nu ik begrijp dat enige negationisme voor linkse Vlaams-nationalisten een noodzaak is om s morgens in de spiegel te kunnen kijken.
VOKA en UNIZO zijn helemaal geen nationalistische organisaties. De Warandegroep is een klein gezelschap, hoegenaamd niet reprezentatief voor de Vlaamse Beweging. N-VA en VB zijn partijen en hun militanten zijn vooral partijmilitanten, geen bewegingsmilitanten.

De organisaties van de Vlaamse Beweging zijn o.m. VVB, TAK, VOS, IJzerbedevaartcomité, FVV, SFL, V-SB, Vrijbuiter, Roze Leeuwen, de studentenverenigingen, VNJ, ... zij maken samen de hoofdmoot uit van de actieve Vlaamse beweging, en daar hebben UNIZO en VOKA absoluut niks mee te maken.

Wat aantal mensen betreft zit je ferm verkeerd met je 90 %.
Pelgrim is offline  
Oud 11 augustus 2010, 17:09   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat botst inderdaad meestal wel.

Laten we het houden op een revolutionaire militie.
De Vlaming en revolutionair? Dat lijkt me nog minder mogelijk dan een deftige partij.
Oud 11 augustus 2010, 17:13   #47
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het kernprogramma van N-VA, de verzelfstandiging van Vlaanderen, is noch links noch rechts. Zij kan wel links of rechts ingevuld worden.
Links heeft lichtjes verloren (verlies voor SP.a, kleine winst voor Groen!), rechts (Open VLD, LDD, VB) heeft fors verloren, centrum (CD&V) heeft fors verloren en het Vlaams-nationalisme heeft fors gewonnen.
Dit is een moeilijke discutie.
Zuiver op sociaal economisch vlak is:
LDD: rechtser dan VLD
NVA: gelijk aan VLD
VB: links van VLD
Is vechten voor de verzelfstandiging van een regio nu links of rechts?
Ik zou zeggen rechts.
Is vechten voor eigen volk eerst een linkse of rechtse betrachting. Ik zou zeggen rechts.
Hoe moet je dat nu gaan combineren met de sociaal-economische strekkingen. Ik denk dat zich hier nieuwe benamingen opdringen.
speurneus is offline  
Oud 11 augustus 2010, 17:54   #48
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kernprogramma van N-VA, de verzelfstandiging van Vlaanderen, is noch links noch rechts. Zij kan wel links of rechts ingevuld worden.
Links heeft lichtjes verloren (verlies voor SP.a, kleine winst voor Groen!), rechts (Open VLD, LDD, VB) heeft fors verloren, centrum (CD&V) heeft fors verloren en het Vlaams-nationalisme heeft fors gewonnen.
Noch links, noch rechts ?? Zonder tussenkomst van de CD&V zat JMDD bij de N-VA, dan weet je toch waar de N-VA voor staat op socio-economisch gebied.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 11 augustus 2010, 18:12   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Is vechten voor de verzelfstandiging van een regio nu links of rechts?
Ik zou zeggen rechts.
Tiens, dus Libertat, Batasuna, Plaid Cymru, Sinn Fein, RPW, SNP, CUP, ERC, ... allemaal rechtse partijen?
Pelgrim is offline  
Oud 11 augustus 2010, 18:14   #50
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Tiens, dus Libertat, Batasuna, Plaid Cymru, Sinn Fein, RPW, SNP, CUP, ERC, ... allemaal rechtse partijen?
Tja Vlaanderen is zowat de enigste regio van Europa waar het streven naar autonomie een rechtse zaak is. In die zin heb ik echt compassie voor u. Links-nationalist in Vlaanderen.
solidarnosc is offline  
Oud 11 augustus 2010, 18:16   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoals Rik Vancauwelaert het in een Knack columm uitlegt.Er is geen geld meer om allerlei gemarchandeer te betalen in "ruil" voor communautaire overeenkomsten.Eigenlijk is dat de "verdienste" van VHFSTD in zekere zin (hoewel hij dat waarschijnlijk zo niet bedoeld had).

Het is dus buigen of barsten.....

In het "barsten" geval zullen de voornaamste politici van Wallonie en Vlaanderen eens,zoals meer dan een decennium geleden hun Tjechische- en Slovaakse collega's,"ergens onder een boom moeten gaan zitten",om rustig de boedel te scheiden....

In het andere geval ...wel....we weten het nog niet..

Ik ben ZEER tevreden met mijn stem,en met de stem van Vlamingen en Walen die de "versnippering" van het politieke landschap aan het ongedaan maken zijn.........Geen gemarchandeer meer.Liever geen regering dan wel een regering die uiteindlijk geen regering is...

Laatst gewijzigd door kelt : 11 augustus 2010 om 18:18.
kelt is offline  
Oud 11 augustus 2010, 18:17   #52
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja Vlaanderen is zowat de enigste regio van Europa waar het streven naar autonomie een rechtse zaak is. In die zin heb ik echt compassie voor u. Links-nationalist in Vlaanderen.
Sinds wanneer hebben communisten compassie?

Als de eigen pens maar gevuld is he.
Oud 11 augustus 2010, 18:23   #53
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zoals Rik Vancauwelaert het in een Knack columm uitlegt.Er is geen geld meer om allerlei gemarchandeer te betalen in "ruil" voor communautaire overeenkomsten.Eigenlijk is dat de "verdienste" van VHFSTD in zekere zin (hoewel hij dat waarschijnlijk zo niet bedoeld had).

Het is dus buigen of barsten.....

In het "barsten" geval zullen de voornaamste politici van Wallonie en Vlaanderen eens,zoals meer dan een decennium geleden hun Tjechische- en Slovaakse collega's,"ergens onder een boom moeten gaan zitten",om rustig de boedel te scheiden....

In het andere geval ...wel....we weten het nog niet..

En u denkt dat het mogelijk is dat Franstaligen en Vlamingen ergens op hun gemakske onder een boom de inboedel gaan verdelen? Weet u hoelang het heeft geduurd om de inboedel van de plantentuin van Meise te verdelen? Nee sorry. Vlamingen a la Vancauwelaert die een Tsjecho-slovaaks scenario naar voor schuiven als alternatief weten niet waarover ze praten tenzij ze uiteraard akkoord zouden gaan met de Franstalige eisen. Brussel, randgemeenten, gunstige regeling staatsschuld, alimentatiegeld (eventueel via EU), erkenning van Wallonie/Brussel als opvolgersstaat van België etc etc......

Nope het enigste wat moeilijker zou zijn dan de huidige onderhandelingen zijn bovenstaande onderhandelingen.
solidarnosc is offline  
Oud 11 augustus 2010, 18:33   #54
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat streven is helemaal geen exclusief rechtse zaak. Tenzij uw definitie van rechts is: al wat niet trotskistisch is natuurlijk.
Enfin, er zijn ook flamingante trotskisten, stel je voor.
Pelgrim is offline  
Oud 11 augustus 2010, 18:40   #55
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, als links zich zo koppig tegen iedere verdere stap in de Vlaamse natievorming blijft verzetten wordt een rechts Vlaanderen uiteraard een self-fulfilling prophecy. Ik denk dat jullie er geen flauw benul van hebben hoeveel potentiële kiezers de linkerzijde afstoot met zo koppig de reactionair-Belgicistische kaart te blijven trekken.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 11 augustus 2010 om 18:45.
Zwartengeel is offline  
Oud 11 augustus 2010, 18:48   #56
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Tja, als links zich zo koppig tegen iedere verdere stap in de Vlaamse natievorming blijft verzetten wordt een rechts Vlaanderen uiteraard een self-fulfilling prophecy. Ik denk dat jullie er geen flauw benul van hebben hoeveel potentiële kiezers de linkerzijde afstoot met zo koppig de reactionair-Belgicistische kaart te blijven trekken.
Evenveel als we er verliezen door niet op de moslims en vreemdelingen te zeiken. Misschien moeten we dat ook maar doen.
solidarnosc is offline  
Oud 11 augustus 2010, 18:51   #57
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Evenveel als we er verliezen door niet op de moslims en vreemdelingen te zeiken. Misschien moeten we dat ook maar doen.
Gaap.
Zwartengeel is offline  
Oud 11 augustus 2010, 19:08   #58
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zit.
BWarrior is offline  
Oud 11 augustus 2010, 19:29   #59
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Die zit.
Er zit helemaal niets.
Zwartengeel is offline  
Oud 11 augustus 2010, 19:39   #60
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En u denkt dat het mogelijk is dat Franstaligen en Vlamingen ergens op hun gemakske onder een boom de inboedel gaan verdelen? Weet u hoelang het heeft geduurd om de inboedel van de plantentuin van Meise te verdelen? Nee sorry. Vlamingen a la Vancauwelaert die een Tsjecho-slovaaks scenario naar voor schuiven als alternatief weten niet waarover ze praten tenzij ze uiteraard akkoord zouden gaan met de Franstalige eisen. Brussel, randgemeenten, gunstige regeling staatsschuld, alimentatiegeld (eventueel via EU), erkenning van Wallonie/Brussel als opvolgersstaat van België etc etc......

Nope het enigste wat moeilijker zou zijn dan de huidige onderhandelingen zijn bovenstaande onderhandelingen.
Wel.....in het drastische geval van het ontbinden van de Belgische Staat(hetgeen ikzelf eigenlijk niet voorsta!) begint het met het georganiseerd stopzetten van belastingsbetalingen aan de Federale Staat....Dat is de sleutel.Zonder centjes is het snel gedaan.Belgie heeft al lang niet meer de middelen (een Rijkswacht en een Unitair Leger) om dit op te laten eisen.Verder is Justitie eigenlijk al ingestort terwijl Binnenlandse Zaken (de politie) absoluut zeker niet zou willen optreden..(welke flik zou dat WILLEN doen trouwens,die mens kan in zijn eigen buurt niet meer terecht dan)

Daarna gaat alles zeer snel....

Laatst gewijzigd door kelt : 11 augustus 2010 om 19:42.
kelt is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be