Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Hebt u ooit *rechtstreeks* te maken gehad met allochtone criminaliteit?
Ja 81 56,64%
Nee 62 43,36%
Aantal stemmers: 143. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2004, 23:21   #41
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vind wel dat we hier al een redelijk trieste collectie hebben opgebouwd eigenlijk. Los van het feit van wie de dader was, denk ik dat iedereen wel kan toegeven dat dat gelul over 'onveiligheidsgevoel' voor veel mensen gewoon op feiten gebaseerd is. Misschien dat zelfs de 'anti-vb'ers' dat kunnen toegeven
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 23:28   #42
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Ik vind wel dat we hier al een redelijk trieste collectie hebben opgebouwd eigenlijk. Los van het feit van wie de dader was, denk ik dat iedereen wel kan toegeven dat dat gelul over 'onveiligheidsgevoel' voor veel mensen gewoon op feiten gebaseerd is. Misschien dat zelfs de 'anti-vb'ers' dat kunnen toegeven
inderdaad, de reactie van "politiek-correcten tot in de kist" zoals Jonas Elossov (die trouwens z'n ervaring op Manu Mundo van twee weken geleden is vergeten te melden) is schrijnend. Ik woon in de rand van Antwerpen en iedereen in mijn nabije vriendenkring heeft wel al eens last gehad met rondhangende Marrokaanse jongeren (en nu in de zomer wordt dat altijd erger en erger). Dus aan Jonas Elossov: u woont in Veurne, niet in Antwerpen, Mechelen of Brussel, u weet dus niet waar u over spreekt. Vooraleer u onmiddellijk begint te spartelen dat de poll vervalst is, deze kleine bedenking: ik (en vele anderen) stemmen bewust niet op het Blok. Toch hebben wij allemaal al geregeld last gehad (meer dan proportioneel normaal) met Marrokaanse jongeren...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 23:32   #43
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

samen met mijn broer in mijn eigen woning, om 1u30 s'nachts, 4 inbrekers op heterdaad betrapt, twee ervan liepen weg andere twee in bedwang kunnen houden en politie bijgehaald, de aangerichte schade was vrij groot, de twee gearresteerden waren 20tigers van belgische nationaliteit, wonende te Anderlecht en Brussel, de ene zijn voornaam is Habib en de andere noemde Mehmed..... de schade zelf kunnen betalen want ze "leefden" van een uitkering en hadden "géén" middelen..... s'anderendaags s'middags stonden ze bij mij aan de deur om te vragen of ik mijn klacht niet wou intrekken...... k'vroeg me toen af waarom, later op de rechtbank hoorde ik de reden...... Habib had drie maand voorwaardelijk op zijn kerfstok van eerder gepleegde feiten en zijn vriend Mehmed zes maanden... ze werden dus onmiddellijk aangehouden en ik werd door hen van "crapul de flamand" verweten omdat ik mijn klacht niet had ingetrokken...... hun twee vrienden die het hazepad hadden gekozen en hun lieten stikken waren er volgens hun niet bij..... ik was een leugenaar... gezien ik niet kon bewijzen dat er 4 ipv 2 inbrekers waren !

toen er enkele maanden later terug ingebroken was in mijn woning heb ik de inbraak en schade laten vaststellen door de politie, en gezien de daders niet gevat zijn ben ik ook niet naar de rechtbank geweest want daar had ik al eens een halve dag tijd en moeite in gestoken voor niks dat het opbrengt (halve dag congé genomen voor een vergoeding van 460 Bfr)

er is nu al enkele jaren niet meer ingebroken, k'denk zo ongeveer sinds ik een paar hondjes heb die de boel een beetje bewaken, blaffen doen ze niet enkel af en toe eens grommen en leuk rondhuppelen in de tuin ! ( model hondje = 2 stuks afgerichte dobberman groot model)
Oud 20 mei 2004, 23:40   #44
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Ik ben 3 jaar geleden thuis eens overvallen door 30 Marokkanen. Ze pikten heel m'n inboedel en sleurden m'n vrouw mee in de kamion, het laatste wat ik van haar weet.
Ik ben toen verhuisd (allee, wat er nog te verhuizen viel..) en in de stad gaan wonen. 1 jaar nadien terug pech: 30 aggressieve Brugse voetbalsupporters mijn zaak kort en klein geslagen. M'n hond (die ik al had van vorige woonplaats) deze keer ook weg.
Nu zit ik op een appartementje en heb beslist om niet meer buiten te komen.

Geen idee hoe hier te stemmen.
30 Marokkanen op de kop dan nog, tijd gehad om te tellen en toch zeker dat het Marokkanen waren en allemaal mee ne camion dan nog
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 23:41   #45
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
al meermaals in Antwerpen: Marrokaanse jongeren die in groep iedereen lastigvallen, meisjes uitmaken voor "hoer", bijna dagelijkse kost (zit op de stadscampus)
Bende watjes kan met een ganse campus nog geen bende jongeren in toom houden.
wij moeten het van onze intellectuele capaciteiten hebben 8)
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 23:52   #46
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben 3 jaar geleden thuis eens overvallen door 30 Marokkanen. Ze pikten heel m'n inboedel en sleurden m'n vrouw mee in de kamion, het laatste wat ik van haar weet.

Is dit waar?
Oud 20 mei 2004, 23:56   #47
Jo Laweit
Burger

Standaard

Ooit eens bijna slachtoffer geweest van allochtone kriminaliteit, stond met mijn wagen aan brussels verkeerslicht op groen licht te wachten toen er plots een kerel met een "licht bruine" tint een mes onder mijn neus duwde met de woorden "sors de la voiture et vite!".......... k'was zodanig geschrokken daar ik die kerel niet wou verstaan, dat ik zijn arm vastpakte en het mes van me wegduwde en uit angst-paniek-reactie reed ik door het rood licht, gelukkig kwamen er net géén voertuigen aan uit de andere richting en na een tijdje heb ik de kerel zijn arm losgelaten waarbij hij ongelukkig ten val kwam gezien hij niet harder dan 35 per uur kon lopen naast de wagen en we reeds 60 per uur deden.... afin ben het direct gaan aangeven bij de politie en heb er verder niks meer van gehoord..... k'ben niet zinnens om mijn auto die ik met mijn zuurverdiende centjes gekocht heb zomaar af te geven aan iemand die misschien niet eens een rijbewijs heeft ! 8)
Oud 21 mei 2004, 00:47   #48
Heten Tsjeef
Banneling

Heten Tsjeef's schermafbeelding

Standaard

Toen mn zus een turk had afgewezen vond die het nodig om diezelfde nacht een bezoekje te brengen aan ons huis (om 5 uur snachts).
Ze bleven aanbellen tot we opendeden en vervolgens begon hij te dreigen dat hij de politiecommisaris van antwerpen zou opbellen want mijn zus had volgens hem "heel stoute dingen(??)" gedaan .
Mijn zus moest zijn neefje en nichtje komen nederlands leren enzo nog van die rare praat , want anders....

Ik weet 2 turken elke week op dezelfde plaats aan een discotheek dealen.(Klacht ingedient maar na 2 maanden staan ze er nog).

Ik ben vroeger ook eens bedreigd met een mes.Ik ging naar een lokale fuif waar een 15-tal turken voor de inkom met messen en boksbeugels stonden , en als men ze geen 100fr gaf dan mocht je er niet in

En dan in een cafe hier in het dorp vonden turken het blijkbaar nodig om alle ramen in te smijten omdat men de Belgische vlag niet wou vervangen door de Turkse na Belgie - Turkije in Euro2000 .
Heten Tsjeef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 01:06   #49
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
inderdaad, de reactie van "politiek-correcten tot in de kist" zoals Jonas Elossov (die trouwens z'n ervaring op Manu Mundo van twee weken geleden is vergeten te melden) is schrijnend.
Waarom zou je ten eerste als politiek correct worden beschouwd enkel omdat je qua migratie probleem verder denkt dan uw neus lang is... een politiek correcte mens heeft een hekel aan geweld... IK NIET!!!

Mag ik zelf nog bepalen wat ik als een negatieve ervaring beschouw, ja of nee... Ik heb aan die rellen geen enkele schade overgehouden, dus waarom zouden die in mijn lijstje komen...

Citaat:
Opnieuw getuig jij van heel veel simplisme : allochtonen leven niet alleen in Antwerpen of Brussel , maar overal !
Inderdaad, mij vader is ook als antwerpenaar naar West-Vlaanderen komen wonen...

Maar serieus nu, ik ken redelijk veel mensen van allochtone afkomst, hoewel nu tioevallig wel niet binnen een straal van 20 km(behalve die japanezen in Brugge ). Maar soit... Al diegene die ik ken beschouw ik als goede vrienden, leuke kenissen of interessante kameraden... Nu kan ik mij wel voorstellen als je je in fascistische kringen begeeft dat je dan niet echt vriendelijk onthaalt wordt, zou bij mij trouwens ook niet pakken, als ik een neonazi tegen kom, zeg ik alleszinds geen goeie dag (kent ge dat lied fascisme is moord?).
Oud 21 mei 2004, 01:15   #50
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
Citaat:
Ik ben toen verhuisd (allee, wat er nog te verhuizen viel..) en in de stad gaan wonen. 1 jaar nadien terug pech: 30 aggressieve Brugse voetbalsupporters mijn zaak kort en klein geslagen. M'n hond (die ik al had van vorige woonplaats) deze keer ook weg.
Nu zit ik op een appartementje en heb beslist om niet meer buiten te komen.

Geen idee hoe hier te stemmen.
30 Marokkanen op de kop dan nog, tijd gehad om te tellen en toch zeker dat het Marokkanen waren en allemaal mee ne camion dan nog
Dan moest je die 30 Brugse hooligans eens gezien hebben, die kwamen met een grote Electrabel kamionette met zo een kraan op met kooi waarmee ze de lampen vervangen. Toen ze na de aangerichte ravage weer vertrokken heb ik ze uw adres gegeven en gezegd dat er daar ook een lamp moest vervangen worden.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 06:44   #51
schild en vriend
Vreemdeling

Standaard

Ik heb een jaartje in een grootstad verlbleven (Mechelen) op deze tijd ben ik: 3 keer geintimideerd geweest (je weet wel als ze met een man of acht komen vragen of ze geen 5 euro mogen lenen) en een keer bijna overvallen (ik heb die vent een flinke duw gegeven en hij is voortgelopen).
Verder ben ik bij mijn bezoeken aan Antwerpen al enkele keren getuige geweest van criminaliteit, wangedrag of provocaties; er zijn nu eenmaal plaatsen waar je er bijna niet naast kan kijken.

Ik heb voorts als ik uitga wel eens problemen met autochtonen, maar daar is meestal een reden voor, ofwel is er alcool in het spel ofwel heb ik het zelf gezocht. Ik denk trouwens dat straatcriminaliteit bij autochtonen praktisch onbestaande is.
schild en vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 08:07   #52
Spolpoel
Banneling

Standaard

Yep :
- poging tot overval door marokkaanse jongeren in de metro : ik werd op een roltrap omsingeld en ze namen m'n portefeuille. Ik ben erachtergegaan, heb geroepen en getierd totdat enkele omstaanders in actie schoten. Toen ze merkten dat ze hun slag niet zouden halen, hebben die Marokkaanse rotjongeren m'n portefeuille op de sporen gegooid.

- 2 inbraken op drie jaar tijd : volgens getuigen, door bruin, albanees type. Ze parkeren zich in de straat en loeren alles af. Wanneer de mensen naar hun werk vertrekken, slaan ze hun slag.
Ik zou aan Piano, de peetvader van de Oost-Europese rondtrekkende dievenbendes willen vragen of zijn beschermelingen mijn PC zouden willen terugbrengen?

- bij mijn zus : 4 inbraken op enkele jaren tijd. Volgens de politie, door rondtrekkende dievenbendes uit de Oostbloklanden.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 08:18   #53
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

on topic : ja

wel, eerder mijn broer en zus die in het openbaar zwembad van de gemeente waar ik woon werden lastig gevallen door een hele bende allochtone kereltjes ( o.a een paar gasten van een jaar of 20). En dat zijn nog maar kinderen, van rond de 10 jaar, dus kom niet af dat ze het uitgelokt hebben.
Oud 21 mei 2004, 08:48   #54
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Toen ik puber was:
-Genoeg klop gehad en uitgedeeld (maar meestal gewoon weggelopen) van blank krapuul dat er een sport van maakte op fuiven ambras te zoeken. Een landelijk fenomeen, wat 10 jaar geleden zeer algemeen was. Ik heb mensen zien vechten met vleeshaken, kapotgeslagen glazen, en ijzeren staven. Ik heb zelfs eens ene met een jachtgeweer zien binnenkomen. Ik heb weet van twee doden die toen zijn gevallen.
Nu zijn er in mijn buurt nog zo'n 3 groepen die zo het uitangsleven onveilig maakt. Vaak hebben ze opvallend kort geschoren haar. Er is ook een evolutie gaande: buiten het wit krapuul zijn er nu ook bendes bruin krapuul bijgekomen. Maar geen van de twee groepen heeft het monopolie, niettegenstaande dat sommige mensen maar al te graag zouden hebben dat dit een allochtoon fenomeen is.

Achtervolgd geweest en klop gehad van ne Vlaams Blokker toen ik aan hun verkiezingsafficheke aan het prutsen was.

Eens lastiggevallen geweest door kleine turkjes toen ik ne karateroep deed op straat, en ze dachten dat het op hen was. Papa turk had het gelukkig gezien, en de mannekes dropen braaf af.

Voor de rest niks, hoewel ik nog op het Rabot heb gewoond, en ik elke week 's nacht door de handelsstraat in Antwerpen moet met duur materiaal in mijn handen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 08:50   #55
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:

Is dit waar?

Ik hoop dat het voor te lachen is Erw.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 08:56   #56
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:

Is dit waar?

Amai zeg , heel den inboedel en uw vrouw , niet eerder te maken met uw echtscheidingszaak ? Waren die 30 man geen verhuizers met de gerechtdeurwaarder en uw vrouw die daarmee ook in bed kroop ? 8) 8)
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 09:00   #57
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Benaderd door een pedo. Geen idee meer hoe jong ik was. Een jaar of zeven.
Ik ook, in de abdij van Westmalle door een pater in 1968, toen ik daar een week op retraîte was. Ik ben er atheïst door geworden. Het heeft dus toch iets goeds opgeleverd.
Oud 21 mei 2004, 10:20   #58
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Voor de rest ben ik hier in België eens in mekaar geslagen door een Neonazi! (niet bepaald een allochtoon)
Da's geen criminaliteit. Wie als extreem-linkse provoceert moet daar de gevolgen maar van dragen.
sterk antwoord. Aan je avatar en dergelijke te zien provoceer jij ook wel eens met je extreem rechts gedachtengoed. Verdien jij dan ook eens een goed pak slaag?
MAW: Vlaams Blokkers die provoceren tegenover allochtonen verdienen een pak slaag?
jorisjeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 10:45   #59
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Laweit
Ooit eens bijna slachtoffer geweest van allochtone kriminaliteit, stond met mijn wagen aan brussels verkeerslicht op groen licht te wachten toen er plots een kerel met een "licht bruine" tint een mes onder mijn neus duwde met de woorden "sors de la voiture et vite!".......... k'was zodanig geschrokken daar ik die kerel niet wou verstaan, dat ik zijn arm vastpakte en het mes van me wegduwde en uit angst-paniek-reactie reed ik door het rood licht, gelukkig kwamen er net géén voertuigen aan uit de andere richting en na een tijdje heb ik de kerel zijn arm losgelaten waarbij hij ongelukkig ten val kwam gezien hij niet harder dan 35 per uur kon lopen naast de wagen en we reeds 60 per uur deden.... afin ben het direct gaan aangeven bij de politie en heb er verder niks meer van gehoord..... k'ben niet zinnens om mijn auto die ik met mijn zuurverdiende centjes gekocht heb zomaar af te geven aan iemand die misschien niet eens een rijbewijs heeft ! 8)
Ik kan er niets aan doen en weet dat het niet zou mogen, maar ik vind uw verhaal hilarisch.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 11:35   #60
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

11 jaar: 3 ventjes van 16 jaar vinden het nodig de inhoud van mijn boekentas in de goot leeg te kappen en hun ninja-technieken op mijn maag uit te proberen.

13 jaar: fiets bekogeld met stenen (gevolg: blauwe plekken, een paar spaken uit mijn wiel en fietskader zwaar beschadigd)

14 jaar: -Van fiets geduwd en fiets gestolen
- tegengehouden op de fiets, fietskader in mijn ballen geduwd en
bestolen van geld en nieuwe kilometrique.

16 jaar: tijdens voetbal matchke met enkele vrienden aangevallen door een bende (ongeveer 15 pers.). Mes op keel en bedreigd met een tot vlammenwerper omgebouwde deoderant. Voetbal en voetbalhandschoenen verbrand teruggevonden in de struiken.

17 jaar: poging tot overval door bende. Ik heb één op de grond geworpen en een 2de z'n neus gebroken alvorens te vluchten.

20 jaar: autospiegel afgerukt

21 jaar: baksteen door autoruit

Verbale agressie en intimidatie werden buiten beschouwing gelaten. De misdrijven werden zonder uitzondering in bende gepleegd (min. 3 personen)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be