Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2010, 10:26   #41
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De Islam is een onderdeel van de geloofsbeleidenis. Het geloof is een zuil binnen onze samenleving. Binnen die geloofszuil heb je de Islamitische strekking. Dat jij die strekking nog eens wenst onder te verdelen is compleet irrelevant.
Klopt. De koepel is en blijft het geloof in Allah. Net daaromheen is men drukdoende een web te weven van zowel sociale, economische als politieke relevantie. De zuil in wording dus.
Oud 26 augustus 2010, 10:27   #42
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Zodra er islamitisch extremisme op tv komt is dan iedereen daarvan getuige en is ineens ruimte voor dialoog mogelijk.
Dan vraag ik mij af waar die dialoog blijft. Me dunkt is er al genoeg Islamitisch extremisme op tv te zien... Met een boutade zou men zelfs kunnen stellen 'dag in dag uit'.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 26 augustus 2010 om 10:28.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2010, 10:42   #43
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Waarom moet de islam gebanned worden van televisie terwijl ze leeft in de maatschappij? Dat is volledig in strijd met onze democratie. Het is een kans om de mainstraim moslims een stem te geven. Het lijkt me goed voor zowel niet moslims als moslims, de enige die erbij zullen verliezen zijn mensen die graag mythes de wereld in sturen over islam. Filip De Winter spreekt alsof hij een sociologische studie voorlegt. Het is juist de islam uit de maatschappij bannen die de moslim isoleert. Bovendien is zijn begrip van integratie niet verzoenbaar met het democratisch concept van vrijheid van levensovertuiging.
Vertel mij eens; waar hebben wij het over het bannen van de Islam van de televisie? Ik denk dat in onze steden genoeg van die schotels te zien zijn om de concluderen dat er genoeg Islamitische tv te vinden is op diverse Vlaamse tv's. De Moslim kan hier, integenstelling tot bepaalde Arabische landen, naar hartelust met zijn Blackberry spelen zoals hij hier in zijn huis kan bekijken al wat er aan tv gemaakt wordt. Ook dat in tegenstelling vaak tot zijn eigen landen van herkomst.

Het gaat er hier over dat ik niet wens dat men mijn belastingsgelden gaat aanwenden om een politieke overtuiging met een religieuze dekmantel te faciliteren die haaks staat op de het Europa zoals ik dat het mijne wens te noemen.

In 2006 verscheen er op Altermedia naar aanleiding van de rellen in de Parijse voorsteden in 2005 een interview uit 1996 afgenomen door ene Philippe AZIZ onder de titel "een radicaal Islamitische visie op Europa".

Aziz stelt vragen aan een Islamitische student sociologie. De antwoorden laten niets tot de verbeelding over.

"Wij zullen Uw paard van Troje zijn. In naam van de rechten van de mens, waarin U verstrikt zit, hebt U slechts zichzelf gegijzeld."

Kijk dat is ook sociologie, die zwart op wit je stellingname onderschrijven kan dat het juist de Islam als dusdanig is die zich in haar interpretatie het begrip integratie niet verzoenen kan met het democratisch concept van vrijheid en geloofs- en levensovertuiging.

U moet de zaken niet omdraaien. Het is de Islam die hier niet thuis hoort, maar dat wil niet zeggen dat wij met het aankaarten van een Islamitische zuil in opbouw onze eigen grondwaarden in het gedrang brengen. Integendeel is nog altijd iedereen, met of zonder door Vlaanderen betaalde Islamitische tv of moskee- en aanverwanten vrij te geloven datgene wat hij of zij wil.
Oud 26 augustus 2010, 13:00   #44
dominatrix
Minister-President

Standaard

Kijk, nog meer Islamitische zuil:

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...=all#rcomments

Binnenkort betalen U en ik centjes aan een staat die er 25 miljard moet besparen om cipiers te onderrichten in de halal-keuken. Los van de vraag hoe iemand die toch zo begaan is met het hele halal-gedoe in een cel terechtkomt zijn we toch maar weer bezig met het faciliteren van meer Islam in onze samenleving. We passen ons weer maar eens aan, of het nu gaat over eten wat de pot schaft of kijken wat de staat aan uitzendingen verschaft.

Verder: Allochtonen die een speciaal voedselregime vragen in onze gevangenissen... moeten die niet in hun gevangenissen zitten? En zitten er dan toch zoveel allochtonen, zoveel moslims, in onze cellen dat er onverantwoord dierenleed aan de pas moet komen om deze te voeden?
Oud 27 augustus 2010, 11:23   #45
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Daarom ook dat Van Severen de staat niet wilde omverwerpen zoals hem dat verweten werd maar wilde veroveren...
Ik snap uw punt niet

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 11:47   #46
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik snap uw punt niet

De Islam probeert onder het motto derde keer goede keer de Europese staten niet van buitenuit omver te werpen zoals ze dat deden bij hun veroveringsoorlogen maar vanbinnen uit ze te veroveren. Door zich te laten institutionaliseren worden ze machtiger en machtiger. Net zoals jij het mooi weet te schetsen in je punt over macht en onmacht.
Oud 27 augustus 2010, 13:42   #47
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Weet je wat zet dit programma op uren waarop men cobra tv en braambos uitzend op canvas daar kijkt toch niemand naar.

Trouwens waarom moet dit van belastinggeld en nog een voorwaarde het moet in het Nederlands gebeuren en zonder ondertitels in een andere taal.

Ik vind wel dat FDW iets te snel reageert laat ze eerst dat programma maken, blijkt dit te extremistisch te zijn dan kan het nog geschrapt worden.
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 14:23   #48
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Weet je wat zet dit programma op uren waarop men cobra tv en braambos uitzend op canvas daar kijkt toch niemand naar.

Trouwens waarom moet dit van belastinggeld en nog een voorwaarde het moet in het Nederlands gebeuren en zonder ondertitels in een andere taal.

Ik vind wel dat FDW iets te snel reageert laat ze eerst dat programma maken, blijkt dit te extremistisch te zijn dan kan het nog geschrapt worden.
Op de Nederlandse kabel bestaat het al, en daar is het arabisch wat de klok staat. Misschien is de reactie van Filip wat snel... maar nu zwijgen en achteraf pas bezwaar aantekenen kan steevast een antwoord verwachten van 'nu moet ge ook niet meer afkomen'.

Voorkomen is in deze beter dan genezen.
Oud 27 augustus 2010, 14:42   #49
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de Nederlandse kabel bestaat het al, en daar is het arabisch wat de klok staat. Misschien is de reactie van Filip wat snel... maar nu zwijgen en achteraf pas bezwaar aantekenen kan steevast een antwoord verwachten van 'nu moet ge ook niet meer afkomen'.

Voorkomen is in deze beter dan genezen.
Misschien heb je gelijk, Arabisch moeten ze hier niet mee afkomen, als ze op de openbare omroep nota bene Arabisch gaan spreken dan ga ik mee betogen in Brussel
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be