![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke slag is er nu eigenlijk thuisgehaald?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er over de financieringswet gesproken zal worden, waarschijnlijk.
Teveel borrelnootjes gegeten, vermoed ik. ![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 18 augustus 2010 om 18:25. |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb net naar de persconferentie van Di Rupo geluisterd. Over de inhoud kan ik kort zijn : deze komt overduidelijk neer op het druk zetten op de N-VA om “tot een compromis te komen”, zegge om toe te geven. Over de vorm : dat Di Rupo veel slechter Nederlands spreekt dan bijvoorbeeld ikzelf, wist ik al. Mij valt echter telkens op dat zijn Frans werkelijk een schoolvoorbeeld is van wat wij Fransen “du belge” noemen. Maar goed, dat even terzijde. |
|
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gaan ze zeggen, "toegeven of geen regering?"
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben toch veel optimistischer. Ik vind het wel een overwinning voor de Vlamingen, het is geen NON om over de financieringswet te onderhandelen, er komt ook geen breuk of een teruggeven van de opdracht aan de koning. Dat geen enkele gemeenschap armer zal worden is natuurlijk zever, het geld zal niet uit de lucht komen vallen. Wat het Nederlands van Dirupo betreft, ik vind het niet slecht. Natuurlijk legt hij wel regelmatig de klemtoon op de verkeerde lettergreep, en hoor je dat hij een accent heeft, maar hij doet toch duidelijk moeite, en begon ook in het Nederlands. Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 18 augustus 2010 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En gezien BDW het niet aandurft (met reden volgens mij, maar dat is een andere kwestie)
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toegeven of ge vliegt in de oppositie, en dan gaan wij op ons eentje die 24 miljard besparen, en dan bij de volgende verkiezingen gaat ge daar zitten met nog eens 12 parlementairen extra, ge gaat nog moeite hebben om al hun voornamen te leren kennen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vraag ik me nu ook af. Het is niet omdat Dirupo nog een weekje extra gaat palaveren dat er ook maar iets gaat veranderen.
Dirupo kan een grondige aanpassing van de financieringswet niet verkopen aan de franstaligen en BDW kan een behoud van de huidige financieringswet niet verkopen aan de Vlamingen. Iedere normale mens ziet dus in dat het vrij zinloos is. |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Merkwaardig is ook dat Di Rupo het heeft over "deelstaten" (niet in het begin, maar wel daarna).
btw: die man lijkt volledig uitgeput! ![]()
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat willen ze eigenlijk niet. |
|
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En tóch zit er (alweer) een adder onder het gras. Het Frans communiqué van het Hof heeft het over:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#58 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat z'n Nederlands betreft, 't blijft toch nog een tekstje aflezen. Wat als er als premier een persconferentie gegeven wordt en er vragen gesteld worden? Hij is al goed geëvolueerd, maar heeft nog een weg af te leggen. OVer z'n Frans kan ik moeilijk oordelen, ik ken alleen du belge ![]() |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#60 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Was me ook al opgevallen in z'n vorige persconferentie (dat van die deelstaten). Ik vond dit toen al opvallend, zeker omdat deze term een negatieve connotatie heeft in franstalig België.
|
![]() |