Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 augustus 2010, 13:52   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik meen me te herinneren dat er in een Limburgse gemeente, jaaaaren geleden eens een volksraadpleging gehouden werd om tot een beslissing te komen welke snelheidsbeperking voorzien ging worden op een bepaalde weg.

Tot ieders verrassing was er een grote meerderheid voor de strengste snelheidsbeperking.
Achteraf werd uitgelegd dat er zeer veel huismoeders gaan stemmen waren.
(en die vonden waarschijnlijk dat automobilisten het als geen recht moeten gaan beschouwen dat ze over heel hun loopbaan als automobilist tussen de drie en de vijf kinderen mogen vermorzelen ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 29 augustus 2010, 14:12   #42
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik meen me te herinneren dat er in een Limburgse gemeente, jaaaaren geleden eens een volksraadpleging gehouden werd om tot een beslissing te komen welke snelheidsbeperking voorzien ging worden op een bepaalde weg.

Tot ieders verrassing was er een grote meerderheid voor de strengste snelheidsbeperking.
(en die vonden waarschijnlijk dat automobilisten het als geen recht moeten gaan beschouwen dat ze over heel hun loopbaan als automobilist tussen de drie en de vijf kinderen mogen vermorzelen ...)
De autoweg is dan ook geen speelplein. Straks ook een snelheidsbeperking op de luchthaven ?

Ik ben pro goede infrastructuur voor voetgangers en fietsers maar aan die uitleg te horen beschouwen zij de baan gewoon als speelplein

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 29 augustus 2010, 14:12   #43
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

als de ouders hun kinderen een verkeersopvoeding geven met rechten en plichten, dan zullen er geen kinderen vermorzelt worden. wanneer men alleen maar hun rechten leert, en geen plichten... dan zal het gelijk zijn met welke snelheid er gereden word. er zullen er steeds vermorzelt worden. het woorje ZWAKKE weggebruiker is heel goed gekend bij de kinderen. maar de plichten van de ZWAKKE weggebruiker. oei, oei daar hebben ze nog geen kaas van gegeten.
ik was eens met een klas en de politie op een voorstelling van de dodehoek bij vrachtwagens. en de antwoorden van de kinderen deden mij verbaast staan hoe goed ze alles wisten. maar bij de vraag van oom agent, waarom ze dan niet klopten op de deur van de vrachtwagen wanneer ze er naast hald moesten houden was een koude douche. zowel voor oom agent, leerkracht en mij. het antwoord was in koor poepsimpel.
diene vent moet maar uitkijken, WIJ zijn de zwakke weggebruiker!
fernand is offline  
Oud 29 augustus 2010, 14:19   #44
Jonathandv
Vreemdeling

Jonathandv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Jonathan sprak over absolute aantallen. Als ik hem wijs op een leugen, reageert ge met 'en dan?' ?
Nouja, ik zat er allesinds niet ver van, enkele maanden geleden stond er nog een artikel in De Tijd dat er meer werklozen waren in Wallonië dan in Vlaanderen (in absolute getallen). Het kan inderdaad zijn dat de huidige situatie is verandert.
Jonathandv is offline  
Oud 29 augustus 2010, 14:29   #45
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonathandv Bekijk bericht
Nouja, ik zat er allesinds niet ver van, enkele maanden geleden stond er nog een artikel in De Tijd dat er meer werklozen waren in Wallonië dan in Vlaanderen (in absolute getallen). Het kan inderdaad zijn dat de huidige situatie is verandert.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-januari.dhtml

^ zou het dat artikel kunnen zijn?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 29 augustus 2010, 15:18   #46
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Om één of andere reden kan ik mijn post niet editen. In ieder geval dit is een grafiek van de werkloosheid in Vlaanderen in de periode rond begin dit jaar:

Zoals je ziet zaten we bij de publicatie van bovenstaand artikel nét aan het eerste minimum na het vorige minimum en is het eerder uitzonderlijk zo laag dan wat het normaal gezien is. Ik heb geen idee of/waar ik eenzelfde soort grafiek kan vinden voor Wallonië (deze is van vdab en behandelt vanzelfsprekend niet de Waalse cijfers) maar het lijkt mij sterk zou gemiddeld genomen Wallonië (in absolute cijfers) meer werkloosheid hebben dan Vlaanderen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 5 september 2010, 20:38   #47
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Als u daar werkelijk zo'n schrik voor heeft, moet u misschien de stap zetten naar de "andere kant"? Nu geef ik toe: ik ben de eerste om een kritische geest te bewaren ten opzichte van om het even welke autoriteit, ongeacht of die nu nationaal, regionaal, provinciaal, lokaal of om het even wat wordt genoemd. Maar wat in godsnaam is er op voorhand zo verschrikkelijk aan een Vlaamse staat? Kunt u mij dat eens verduidelijken want ik zie dat grote gevaar niet?!
Ik heb daar geen schrik voor, heus niet. Voor de heilzame vlaamse regering ons vlamingen kan redden ben ik toch dood. Zeker als de de NVA z'n zinnen krijgt. De nva is er immers niet voor de gewone werkende , zieke of minder (anders) valide vlaming. NVA is ervan overtuigd dat indien men het groot kapitaal alles toezegt er wel iets voor de gewonen vlaming in zit. Ik ben dus gelukkig met de overwinning met de sp in het zuiden van ons land. Zolang belgie nog bestaat is er toch nog 1 partij die het opneemt voor de gewone burger. Dat die partij zo corrupt is als de pest is natuurlijk wel jammer maar het geld dat overblijft willen ze wel besteden aan de “gewone” belg in tegenstelling tot nva. Nva wil de “rest” geven aan de bedrijven en hoopt dat die voor werkgelegenheid zorgen. Natuurlijk investeren de bedrijven niet in werkgelegenheid op enkele uitzonderingen na, die worden dan gestraft door de overheid. Het geld, extra geld dat de bedrijven krijgen (van “ons”) is enkel goed om te investeren in delokalisering. Naast opdraaien voor de sz, het pensioen van de vorige, de huidige, de eigen en de toekomstige moeten we ook de nieuwe fabrieken van de “baas” bekostigen zodat die ons op straat kan zetten. Waarom? Hoe? Een postje in de raad van bestuur, een extraatje voor de bevoegde politicus. De kleine man kan de pot op. Meer nog, als hij of zij voldoende heeft ingeleverd om een nieuwe fabriek elders te bouwen wordt hij of zij een profiteur, zijn zij de schuldigen als ze ontslagen worden.

Als ik een schroevendraaier van (voor het bedrijf) €10 verlies riskeer ik m’n job. Voor nva zou ik niet eens een overlevingsloon mogen ontvangen. Als een bestuurder honderden, duizenden euro’s verliest door “foute” beslissingen moet hij of zij ervoor beloont worden. De werknemer die 10, 20 tot 40 jaar van z’n leven heeft geïnvesteerd in een bedrijf kan de pot op voor de nva. Die mag al blij zijn als hij of zij een pensioen kan ontvangen waarop men kan overleven. De nieuwe ceo of tijdelijke crisismanager moet, of hij/zij de job goed doet of niet wel van een veilig pensioen kunnen genieten.
Het is de liberal way. Daar hebben de mensen voor gekozen.
Ik maak me dus geen zorgen. Toch zou ik graag eens willen weten waar mijn break-even point ligt als citroen voor de overheid en de bedrijven. Ik ben nu kankerpatiënt en had van bij de start in ziekenkas kunnen blijven. Na 2.5 jaar chemo werk ik nog full-time. Dat kost me alle energie die me rest.
Als arbeider kan en mag ik geen gebruik maken van enige sz volgens de vele kiezers van nva. De enkele honderden of duizenden euros die ik kost kan men immers niet besteden aan het miljoenenenpensioen van ceo’s.
Bij momenten ben ik dus een profiteur. Vergeef me aub, vlaming. Vergeef me aub bdw. Ik kan m’n break-even niet berekenen maar ik hou er wel rekening mee. De vlaming heeft door zijn stem voor nva duidelijk gemaakt dat ik niet kan of mag genieten van enige sz.
Als een van u Vlamingen mij kan zeggen wanneer ik mijn leven moet beëindigen ben ik u er dankbaar voor. In tegenstelling tot het eigenbelang van de vlaamsche poltici trek ik me wel iets aan van de mede-vlaming

Lamzakl
George is offline  
Oud 5 september 2010, 21:48   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
...
De nva is er immers niet voor de gewone werkende , zieke of minder (anders) valide vlaming. NVA is ervan overtuigd dat indien men het groot kapitaal alles toezegt er wel iets voor de gewonen vlaming in zit. Ik ben dus gelukkig met de overwinning met de sp in het zuiden van ons land. Zolang belgie nog bestaat is er toch nog 1 partij die het opneemt voor de gewone burger. Dat die partij zo corrupt is als de pest is natuurlijk wel jammer maar het geld dat overblijft willen ze wel besteden aan de “gewone” belg in tegenstelling tot nva. Nva wil de “rest” geven aan de bedrijven en hoopt dat die voor werkgelegenheid zorgen. Natuurlijk investeren de bedrijven niet in werkgelegenheid op enkele uitzonderingen na, die worden dan gestraft door de overheid. Het geld, extra geld dat de bedrijven krijgen (van “ons”) is enkel goed om te investeren in delokalisering. Naast opdraaien voor de sz, het pensioen van de vorige, de huidige, de eigen en de toekomstige moeten we ook de nieuwe fabrieken van de “baas” bekostigen zodat die ons op straat kan zetten. Waarom? Hoe? Een postje in de raad van bestuur, een extraatje voor de bevoegde politicus. De kleine man kan de pot op. Meer nog, als hij of zij voldoende heeft ingeleverd om een nieuwe fabriek elders te bouwen wordt hij of zij een profiteur, zijn zij de schuldigen als ze ontslagen worden.

Als ik een schroevendraaier van (voor het bedrijf) €10 verlies riskeer ik m’n job. Voor nva zou ik niet eens een overlevingsloon mogen ontvangen. Als een bestuurder honderden, duizenden euro’s verliest door “foute” beslissingen moet hij of zij ervoor beloont worden. De werknemer die 10, 20 tot 40 jaar van z’n leven heeft geïnvesteerd in een bedrijf kan de pot op voor de nva. Die mag al blij zijn als hij of zij een pensioen kan ontvangen waarop men kan overleven. De nieuwe ceo of tijdelijke crisismanager moet, of hij/zij de job goed doet of niet wel van een veilig pensioen kunnen genieten.
Het is de liberal way. Daar hebben de mensen voor gekozen.
Ik maak me dus geen zorgen. Toch zou ik graag eens willen weten waar mijn break-even point ligt als citroen voor de overheid en de bedrijven. Ik ben nu kankerpatiënt en had van bij de start in ziekenkas kunnen blijven. Na 2.5 jaar chemo werk ik nog full-time. Dat kost me alle energie die me rest.
Als arbeider kan en mag ik geen gebruik maken van enige sz volgens de vele kiezers van nva. De enkele honderden of duizenden euros die ik kost kan men immers niet besteden aan het miljoenenenpensioen van ceo’s.
Bij momenten ben ik dus een profiteur. Vergeef me aub, vlaming. Vergeef me aub bdw. Ik kan m’n break-even niet berekenen maar ik hou er wel rekening mee. De vlaming heeft door zijn stem voor nva duidelijk gemaakt dat ik niet kan of mag genieten van enige sz.
Als een van u Vlamingen mij kan zeggen wanneer ik mijn leven moet beëindigen ben ik u er dankbaar voor. In tegenstelling tot het eigenbelang van de vlaamsche poltici trek ik me wel iets aan van de mede-vlaming

Ben jij iemand van klein-links die aangeduid is om te trachten een beschadingsoperatie ten nadele van de nva uit te voeren ?
Ik heb namelijk nog nooit zoveel leugens in één post gezien, sedert ik actief ben op dit forum.

Mocht je toch geen 'mol' zijn, weet dan het volgende: als we verder blijven boeren zoals we nu doen, dan zal er geen €-cent overschieten voor nog ernstiger gevallen.
En leef in gerust gemoed verder, dat de vraag voor de financiering van het gewest Brussel, eigenlijk een vraag is om aan iedere inwoner van dat gewest, van baby tot ouderlink, 500 € per jaar, zonder enige voorwaarde enz., zonder enige controle, volledig automatisch te storten; wel te betalen door de inkomstenbelasting van de modale inwoner van de provincies Hainaut, Namur, Luxembourg, Liège, Brabant-Wallon, Vlaams-Brabant, Limburg, Antwerpen, Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen.
De vraag om daar enige responsabilisering voor te kunnen bekomen, werd inderdaad van de franstalige kant van de tafel geveegd. Ze veronderstellen dat die som wel bespaard zal kunnen worden .... o.a. op de sociale voorzieningen.

Verder zullen de arbeiders en bedienden van Opel Antwerpen u dankbaar zijn voor uw visie op 'internationaal kapitaal'.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 september 2010 om 21:49.
De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be