![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ze rekeningen niet willen betalen, mag wat mij betreft die deurwaarder meermaals langskomen.
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Komaan duveltje... Er zijn zoveel mensen die het gehaald hebben in het leven en een verschrikkelijke jeugd hebben gehad.
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Het basisprincipe minder uitgeven dan er binnenkomt is verloren gegaan door je ouders?
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij stoort de bedrieglijke reclame, die kinderen als juist hebben aangeleerd door hun ouders.Citibank en Carrefoer verkoopkaarten op kop bij deze bedrieglijke praktijken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarnaast zou een scepsis tegenover reclame moeten bijgebracht zijn bij het onderwijs. Bij ons was dat toch het onderdeel van het lessenpakket Nederlands
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben die reclame niet aangeleerd als juist. Wel als het enige middel dat er is En dat is ook het enige middel, tenzij je miljoenair bent.
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen die reeds op jonge leeftijd door hun ouders naar de "klote" zijn gedaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ge 5 appels hebt, kunt ge dan meer dan 5 appels uitdelen? Als ge x euro verdient, moet ge dan denken dat ge 2x euro per maand kunt uitgeven zonder dat daar gevolgen aan verbonden zijn?
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() zo gaat je leven verder met "VTM KLEURT JE DAG " zelfs op VRT zitten deze spoelingen tussen de programma's er in Kijk gewoon in het straatbeeld,je kan er niet om één zien dat er nu een auto is voor minder dan 6000€ ;en een GSM van 199€ bij Base.ect............ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een oplossing tegen de indoctrinatie van reclame: zet je tv uit. Ik kijk nauwelijks meer dan een uur per week tv. Uit overtuiging.
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nochtans heeft hij een punt. Citibank maakt bijv. vroeger reclame op Vlaamse universiteiten. Je kreeg gratis een rekening en er kwam (ongevraagd) een Visa-kaart bij. Natuurlijk, 90 �* 95 % van die studenten weigerde zo'n kaart of gebruikte ze niet. Die andere 5 �* 10 % waren op weg naar hun schuldenopbouw. Omdat ze niet slimmer waren, omdat het mentaal nog pubers waren of omdat ze het stomweg thuis nooit geleerd hadden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ga geblinddoekt over de straat,trouwens ik heb een GSM van 30€ nieuw en geen auto dus
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Niemand is blind, ik heb ook graag een blitse gsm en een leuke auto maar ik kan het me niet veroorloven. Dus ik heb 2 keuzes, me in schulden steken of met minder tevreden zijn. Het laatste pas ik toe en ben even gelukkig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En toch hebben veel mensen te veel schulden , raar he . Uw eigen schuld dikke bult redenering is geen oplossing . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het voorbeeld van uw ouders en grootouders veel belangrijker is in deze, dan de junkmail van banken.
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
"Contract is contract, en geld dat kan je lenen" ![]() Voor langlopende schulden, zoals een of andere hyptheeklening die je niet kan afbetalen, zijn er schikkingen mogelijk... men stelt dan (anderen doen dit voor u, u zelf mag dit niet) bedragen af die u kan missen (u komt echt op het minimum) en moet dit voor x aantal jaren doen totdat een zeker percentage van uw schuld is afgelost.. de rest wordt dan forfaitair verbeurd & (megabelangrijk) ze mogen u niet uit uw huis zetten. Dit is voor alle partijen gunstig, omdat men weet dat anders die schuldeiser zoveel van zijn geld niet meer zal terugzien, en de schuldenaar ziet een uitweg uit zijn anders hopeloze put. Maar voor leningen, doorgaans op 3 jaar, zetten ze u op straat en uw spullen laat ge er staan...
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 28 augustus 2010 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb ook lange tijd het systeem verantwoordelijk gesteld omdat het moeizaam leek te gaan. Het is ook moeilijk geworden dezer tijden. Maar slecht nieuws Duveltje, het gaat er niet beter op worden! De kans zit er dik in dat mijn dochter later maar liefst minstens 40% voorschot moet geven om een huisje te kopen. We moeten er maar met leren omgaan, of samen op straat komen en een gigantische revolutie ontketenen. Hoewel dat ook geen antwoorden zal opleveren tenzij geheel de ordehandhaving mee achter ons staat en de elite tronen omver werpt. Dat is lekker dromen en eens leuk om te doen, maar helaas kan je zoiets niet blijven handhaven of je leven wordt één zwart hoofdstuk. Kapitalisme is verantwoordelijk voor de vergiftiging van onze aarde. Gisteren zag ik hoe ons plastiek in de zee nog tot een millennium later het eco systeem zal schaden. En er komt alleen maar afval bij. Het is nochtans de mens in zijn geheel die de grote vervuiler is en niet zozeer het systeem alleen. Dat u zich daar bewust van bent is al iets, maar je moet er dan ook iets aan doen Duveltje. Klagen heeft zelden tot nooit geholpen. Be the change. En zie geen change in een puppet die zich wil uitroepen tot president. Er zal pas change komen als wij met zen allen de handen in elkaar slaan. Begin bv bij uw aankopen.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 28 augustus 2010 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |