Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2010, 00:56   #41
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Allez Duvelke, zo is dat niet he.
Reclame mag dan wel een invloed hebben, ge beschikt nog altijd over een vrije wil he.
Die wil word(t) ontwikkeld door de ouders van het kind,en dan is de eigen wil al beïnvloed door vele andere dan jezelf hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 00:57   #42
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik geloof niet in determinisme, niet meer sinds ik deterministen naar links en naar rechts zag kijken alvorens de straat over te steken.

Kijk, iedereen heeft sterke en zwakke kanten aan zijn karakter, we zijn allemaal het product van onze gedachten en ervaringen. Nu, niet alleen kan er groot verschil zitten in die ervaringen en daardoor dus vormend zijn in verschillende manieren, maar ook in de gedachten zit een enorm verschil, in die mate zelfs dat de tegenstellingen van de basis typen "extravert en introvert" al duizenden jaren beschreven worden door mensen allerhande.

Er zijn nu eenmaal verschillende soorten van mensen, een aantal daarvan zijn niet echt geschikt om volgens de regels van de maatschappij te leven. Een aantal ervan kan niet eens zoiets als "rekeningen betalen" op tijd en stond. En een aantal ervan willen dat ook niet eens, die hebben andere prioriteiten, ook als hen dat in problemen brengt, een soort van noodslot drijft die mensen. Op die manier zit er toch een soort van determinisme in als je begrijpt wat ik bedoel; om wiskundige te worden moet je het annalytische type zijn, niet iedereen is dat, sommige mensen begrijpen niets van wiskunde, ook al leg je het duizend maal uit.
Als ze rekeningen niet kunnen betalen, kunnen ze bijgestaan worden door het OCMW om hun budget te beheren.

Als ze rekeningen niet willen betalen, mag wat mij betreft die deurwaarder meermaals langskomen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 00:59   #43
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Die wil word(t) ontwikkeld door de ouders van het kind,en dan is de eigen wil al beïnvloed door vele andere dan jezelf hé
En als dat het niet is de maatschappij zeker?
Komaan duveltje... Er zijn zoveel mensen die het gehaald hebben in het leven en een verschrikkelijke jeugd hebben gehad.
Oud 28 augustus 2010, 01:01   #44
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het basisprincipe minder uitgeven dan er binnenkomt is verloren gegaan door je ouders?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 28 augustus 2010, 01:04   #45
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als dat het niet is de maatschappij zeker?
Komaan duveltje... Er zijn zoveel mensen die het gehaald hebben in het leven en een verschrikkelijke jeugd hebben gehad.
Mij stoort de bedrieglijke reclame, die kinderen als juist hebben aangeleerd door hun ouders.Citibank en Carrefoer verkoopkaarten op kop bij deze bedrieglijke praktijken
Oud 28 augustus 2010, 01:08   #46
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mij stoort de bedrieglijke reclame, die kinderen als juist hebben aangeleerd door hun ouders.Citibank en Carrefoer verkoopkaarten op kop bij deze bedrieglijke praktijken
Wat hebben citibank en Carrefour precies als bedrieglijke praktijken verricht? Als ze u bedrogen hebben, kunt ge naar de rechtbank stappen.

Daarnaast zou een scepsis tegenover reclame moeten bijgebracht zijn bij het onderwijs. Bij ons was dat toch het onderdeel van het lessenpakket Nederlands

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 28 augustus 2010, 01:14   #47
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kunt gij u een huis kopen zonder lening?
Ik ben die reclame niet aangeleerd als juist. Wel als het enige middel dat er is En dat is ook het enige middel, tenzij je miljoenair bent.
Oud 28 augustus 2010, 01:20   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Het basisprincipe minder uitgeven dan er binnenkomt is verloren gegaan door je ouders?
Stel dat ze het hem niet geleerd hebben? Is dat onmogelijk denk je?

Er zijn mensen die reeds op jonge leeftijd door hun ouders naar de "klote" zijn gedaan.
Oud 28 augustus 2010, 01:23   #49
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Stel dat ze het hem niet geleerd hebben? Is dat onmogelijk denk je?

Er zijn mensen die reeds op jonge leeftijd door hun ouders naar de "klote" zijn gedaan.
Alleen al logisch denken zou je moeten overtuigen van dat basisprincipe, ongeacht je ouders.

Als ge 5 appels hebt, kunt ge dan meer dan 5 appels uitdelen? Als ge x euro verdient, moet ge dan denken dat ge 2x euro per maand kunt uitgeven zonder dat daar gevolgen aan verbonden zijn?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 28 augustus 2010, 01:31   #50
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunt gij u een huis kopen zonder lening?
Ik ben die reclame niet aangeleerd als juist. Wel als het enige middel dat er is En dat is ook het enige middel, tenzij je miljoenair bent.
Het word(t) (zeker t) U er met de paplepel ingelepeld,je volgt een kinderprogramma terwijl ouders slapen,daar begint de eerste hersenspoeling
zo gaat je leven verder met "VTM KLEURT JE DAG " zelfs op VRT zitten deze spoelingen tussen de programma's er in

Kijk gewoon in het straatbeeld,je kan er niet om één zien dat er nu een auto is voor minder dan 6000€ ;en een GSM van 199€ bij Base.ect............
Oud 28 augustus 2010, 01:34   #51
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het word(t) (zeker t) U er met de paplepel ingelepeld,je volgt een kinderprogramma terwijl ouders slapen,daar begint de eerste hersenspoeling
zo gaat je leven verder met "VTM KLEURT JE DAG " zelfs op VRT zitten deze spoelingen tussen de programma's er in

Kijk gewoon in het straatbeeld,je kan er niet om één zien dat er nu een auto is voor minder dan 6000€ ;en een GSM van 199€ bij Base.ect............
Mijn gsm kostte 50€, mijn (tweedehandse) auto 3000€. Volgens mij ben je verblind door de luxe van anderen, hoor :\

Een oplossing tegen de indoctrinatie van reclame: zet je tv uit. Ik kijk nauwelijks meer dan een uur per week tv. Uit overtuiging.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 28 augustus 2010, 01:41   #52
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn gsm kostte 50€, mijn (tweedehandse) auto 3000€. Volgens mij ben je verblind door de luxe van anderen, hoor :\

Een oplossing tegen de indoctrinatie van reclame: zet je tv uit. Ik kijk nauwelijks meer dan een uur per week tv. Uit overtuiging.
Nochtans heeft hij een punt. Citibank maakt bijv. vroeger reclame op Vlaamse universiteiten. Je kreeg gratis een rekening en er kwam (ongevraagd) een Visa-kaart bij. Natuurlijk, 90 �* 95 % van die studenten weigerde zo'n kaart of gebruikte ze niet. Die andere 5 �* 10 % waren op weg naar hun schuldenopbouw. Omdat ze niet slimmer waren, omdat het mentaal nog pubers waren of omdat ze het stomweg thuis nooit geleerd hadden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 01:44   #53
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En ga geblinddoekt over de straat,trouwens ik heb een GSM van 30€ nieuw en geen auto dus
Oud 28 augustus 2010, 01:47   #54
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ga geblinddoekt over de straat,trouwens ik heb een GSM van 30€ nieuw en geen auto dus
Niemand is blind, ik heb ook graag een blitse gsm en een leuke auto maar ik kan het me niet veroorloven. Dus ik heb 2 keuzes, me in schulden steken of met minder tevreden zijn. Het laatste pas ik toe en ben even gelukkig.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 08:47   #55
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
:S Het is toch niet omdat uw buur een notaris is en 3x per jaar op reis gaat dat gij dat ook moet doen?

Eerlijk gezegd is schulden hebben en dat steken op de overconsumptiemaatschappij wel een van de zwakste excuses die ik al gehoord heb...

En toch hebben veel mensen te veel schulden , raar he . Uw eigen schuld dikke bult redenering is geen oplossing .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 08:51   #56
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De banken hebben de maatschappij de laatste 35 a 40 jaar die manier van leven nogthans zelf door de strot geduwd.
Ik heb dezelfde banken, maar slaag er wonderwel in om mijn financiën niet te laten ontsporen.

Ik denk dat het voorbeeld van uw ouders en grootouders veel belangrijker is in deze, dan de junkmail van banken.
Oud 28 augustus 2010, 08:57   #57
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn er verzachtende omstandigheden? Grote verliezen op de beurs? Plotse scheiding (waardoor ge terugvalt op 1 loon)? ...
dit is wel wat cru maar....

"Contract is contract, en geld dat kan je lenen"

Voor langlopende schulden, zoals een of andere hyptheeklening die je niet kan afbetalen, zijn er schikkingen mogelijk... men stelt dan (anderen doen dit voor u, u zelf mag dit niet) bedragen af die u kan missen (u komt echt op het minimum) en moet dit voor x aantal jaren doen totdat een zeker percentage van uw schuld is afgelost.. de rest wordt dan forfaitair verbeurd & (megabelangrijk) ze mogen u niet uit uw huis zetten. Dit is voor alle partijen gunstig, omdat men weet dat anders die schuldeiser zoveel van zijn geld niet meer zal terugzien, en de schuldenaar ziet een uitweg uit zijn anders hopeloze put.

Maar voor leningen, doorgaans op 3 jaar, zetten ze u op straat en uw spullen laat ge er staan...

Laatst gewijzigd door Raven : 28 augustus 2010 om 09:00.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 10:18   #58
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Je hebt nog altijd de keuze beste man. Ik zit ook in zo'n maatschappij, maar dat weerhoudt mij er niet van eerder bomen te bewonderen dan mooie auto's en gsm's.

Ik heb ook lange tijd het systeem verantwoordelijk gesteld omdat het moeizaam leek te gaan. Het is ook moeilijk geworden dezer tijden. Maar slecht nieuws Duveltje, het gaat er niet beter op worden! De kans zit er dik in dat mijn dochter later maar liefst minstens 40% voorschot moet geven om een huisje te kopen.

We moeten er maar met leren omgaan, of samen op straat komen en een gigantische revolutie ontketenen. Hoewel dat ook geen antwoorden zal opleveren tenzij geheel de ordehandhaving mee achter ons staat en de elite tronen omver werpt.
Dat is lekker dromen en eens leuk om te doen, maar helaas kan je zoiets niet blijven handhaven of je leven wordt één zwart hoofdstuk.

Kapitalisme is verantwoordelijk voor de vergiftiging van onze aarde. Gisteren zag ik hoe ons plastiek in de zee nog tot een millennium later het eco systeem zal schaden. En er komt alleen maar afval bij.

Het is nochtans de mens in zijn geheel die de grote vervuiler is en niet zozeer het systeem alleen.
Dat u zich daar bewust van bent is al iets, maar je moet er dan ook iets aan doen Duveltje. Klagen heeft zelden tot nooit geholpen.
Be the change. En zie geen change in een puppet die zich wil uitroepen tot president.
Er zal pas change komen als wij met zen allen de handen in elkaar slaan.

Begin bv bij uw aankopen.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 28 augustus 2010 om 10:19.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 10:58   #59
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt nog altijd de keuze beste man. Ik zit ook in zo'n maatschappij, maar dat weerhoudt mij er niet van eerder bomen te bewonderen dan mooie auto's en gsm's.

Ik heb ook lange tijd het systeem verantwoordelijk gesteld omdat het moeizaam leek te gaan. Het is ook moeilijk geworden dezer tijden. Maar slecht nieuws Duveltje, het gaat er niet beter op worden! De kans zit er dik in dat mijn dochter later maar liefst minstens 40% voorschot moet geven om een huisje te kopen.

We moeten er maar met leren omgaan, of samen op straat komen en een gigantische revolutie ontketenen. Hoewel dat ook geen antwoorden zal opleveren tenzij geheel de ordehandhaving mee achter ons staat en de elite tronen omver werpt.
Dat is lekker dromen en eens leuk om te doen, maar helaas kan je zoiets niet blijven handhaven of je leven wordt één zwart hoofdstuk.

Kapitalisme is verantwoordelijk voor de vergiftiging van onze aarde. Gisteren zag ik hoe ons plastiek in de zee nog tot een millennium later het eco systeem zal schaden. En er komt alleen maar afval bij.

Het is nochtans de mens in zijn geheel die de grote vervuiler is en niet zozeer het systeem alleen.
Dat u zich daar bewust van bent is al iets, maar je moet er dan ook iets aan doen Duveltje. Klagen heeft zelden tot nooit geholpen.
Be the change. En zie geen change in een puppet die zich wil uitroepen tot president.
Er zal pas change komen als wij met zen allen de handen in elkaar slaan.

Begin bv bij uw aankopen.
Het feit al alleen dat je hier op het forum zit wil zeggen dat je een bepaald interesse hebt,je kan zeer goed evalueren,das wel anders bij een bepaalde bevolkingsgroep,daar teren dus al die bedrijven als VTM,bepaalde banken,boekenclub's ect op
Oud 28 augustus 2010, 11:03   #60
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
En toch hebben veel mensen te veel schulden , raar he . Uw eigen schuld dikke bult redenering is geen oplossing .
Wiens schuld is het dan ?
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be