Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Staat Belgie aan de vooravond van haar einde?
ja 44 51,76%
nee 41 48,24%
Aantal stemmers: 85. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 29 augustus 2010, 20:22   #41
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
zie de vele vlaams gezinden die hebben gestemd op cd&v, vld, vb en n-va.
Bij mijn weten heeft enkel het Vlaams Belang een campagne gevoerd gericht om België volledig op te doeken.
BWarrior is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:24   #42
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daarvoor is geen referendum nodig.
er zal zeker een meerderheid in Vlaanderen en Wallonië voor splitsing van België zijn.
in het zuiden zal dat zijn om aan te sluiten bij la France.
Als je er maar niet van droomt dat er ook een Meerderheid is in Vlaanderen om zich bij Nederland aan te sluiten. Dan ga je van een kaal reis terug komen.

Als we even stellen dat +/- 50% van de Vlamingen Belgicisten zijn. Die zullen al zeker geen toenadering zoeken bij Nederland. En laat ons veronderstellen dat bij de overige 50%, de flaminganten, en ook nog eens de helft bij zijn de een samenvloeien met Nederland niet zien zitten, dan betekent dat 75% tegen ten overstaan van 25% voor, snap je. Vlaanderen zal nooooooooit terug samen gaan met Nederland.
Garry is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:27   #43
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als je er maar niet van droomt dat er ook een Meerderheid is in Vlaanderen om zich bij Nederland aan te sluiten. Dan ga je van een kaal reis terug komen.

Als we even stellen dat +/- 50% van de Vlamingen Belgicisten zijn. Die zullen al zeker geen toenadering zoeken bij Nederland. En laat ons veronderstellen dat bij de overige 50%, de flaminganten, en ook nog eens de helft bij zijn de een samenvloeien met Nederland niet zien zitten, dan betekent dat 75% tegen ten overstaan van 25% voor, snap je. Vlaanderen zal nooooooooit terug samen gaan met Nederland.
5-10 % belgicisten, 5 % extremistische flaminganten.
jij behoort tot die laatste groep.

vele Vlamingen die Vlaamsgezind zijn maar geen onafhankelijk Vlaanderen zien zitten.
enquete mei 2008 -> plusminus 35 % voor NL-VL. wedden dat het nu rond de 50 % is, mss zelfs iets meer?

Laatst gewijzigd door Shadowke : 29 augustus 2010 om 20:28.
Shadowke is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:30   #44
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Bij mijn weten heeft enkel het Vlaams Belang een campagne gevoerd gericht om België volledig op te doeken.
Klopt als een bus. Daarom dat ik dan ook onvoorwaardelijk VB stem. Moest het leeuwendeel van de Vlamingen dat doen, was België al lang opgedoekt. Maar ze stellen hun hoop liever op Bartje. Nu, dat is hun goed recht. Ik ben zoals die beren, 's Tond er bij en ik keek er naar. We zullen zien sprak de blinde, en hij zag niets. Ik ook nog altijd niet. Gij wel?
Garry is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:30   #45
Jo Laweit
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat zouden ze, ze kunnen BHV nog niet splitsen, wat zouden ze het land gaan splitsen.
als ge Belziek splitst hebt ge het probleem BHV niet meer...... zowel Brussel, Halle als Vilvoorde en de rest van de kieskring liggen namelijk in Vlaanderen nietwaar..... dus eigenlijk is daar géén kunnen aan !

Laatst gewijzigd door Jo Laweit : 29 augustus 2010 om 20:31.
Jo Laweit is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:32   #46
Shadowke

Standaard

Citaat:
Klopt als een bus. Daarom dat ik dan ook onvoorwaardelijk VB stem. Moest het leeuwendeel van de Vlamingen dat doen, was België al lang opgedoekt. Maar ze stellen hun hoop liever op Bartje. Nu, dat is hun goed recht. Ik ben zoals die beren, 's Tond er bij en ik keek er naar. We zullen zien sprak de blinde, en hij zag niets. Ik ook nog altijd niet. Gij wel?
duidelijk dat reactionaire belgicisten en extremistische flaminganten het altijd goed met mekaar vinden
de geest is hetzelfde, enkel het doel is anders

Laatst gewijzigd door Shadowke : 29 augustus 2010 om 20:32.
Shadowke is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:33   #47
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zeg nooit nooit, want de tand des tijds verandert veel aan mensen. Verder zijn er veel mensen die geen Flamingant zijn en zelfs België goedgezind, die in het geval dat België ophoudt te bestaan niet tegen een fusie met Nederland zijn. Niet elke Belgisch-gezinde is een Belgofiele monarchistische vendelzwaaier en zeker niet allen zijn Hollanderhater wat dat betreft.
Het is dus minder zwart-wit dan louter Belgicist en Flamingant... Er zijn veel, veel meer grijstinten hier.

Verder bestaat er ook politieke noodzaak die een mogelijkheid vormt voor de toekomst. Overigens is een massa zo impulsief dat de ene mening snel overslaat in de anderen. Kortom: niets valt hier te voorspellen.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 augustus 2010 om 20:37.
Scarabaeida is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:34   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
5-10 % belgicisten, 5 % extremistische flaminganten.
jij behoort tot die laatste groep.

vele Vlamingen die Vlaamsgezind zijn maar geen onafhankelijk Vlaanderen zien zitten.
enquete mei 2008 -> plusminus 35 % voor NL-VL. wedden dat het nu rond de 50 % is, mss zelfs iets meer?
Droom maar verder.
Garry is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:36   #49
Shadowke

Standaard

Citaat:
Droom maar verder.
dacht je dat iedereen een Vlaams nationalistisch gevoel aan het kweken is?
droom maar verder.
Shadowke is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:37   #50
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dacht je dat iedereen een Vlaams nationalistisch gevoel aan het kweken is?
droom maar verder.
neen, en nog minder een Hollander-gevoel. En dat geldt eveneens vanuit Nederlands oogpunt tav Vlamingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 29 augustus 2010 om 20:38.
Zipper is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:37   #51
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Zeg nooit nooit, want de tand des tijds verandert veel aan mensen. Verder zijn er veel mensen die geen Flamingant zijn en zelfs België goedgezind, die in het geval dat België ophoudt te bestaan niet tegen een fusie met Nederland zijn. Niet elke Belgisch-gezinde is een Belgofiele monarchistische vendelzwaaier en zeker niet alleen zijn Hollanderhater wat dat betreft.
Het is dus minder zwart-wit dat Belgicist en Flamingant... Er zijn veel, veel meer grijstinten hier.

Verder bestaat er ook politieke noodzaak die een mogelijkheid vormt voor de toekomst. Overigens is een massa zo impulsief dat de ene mening snel overslaat in de anderen. Kortom: niets valt hier te voorspellen.
Het is heel simpel. België gaat vroeg of laat uit elkaar vallen. Daarna gaan Nederland en Vlaanderen de Copernicaanse Staatshervorming uitvoeren die binnen België niet is gelukt. Gewoon bekijken wat we wel samen willen doen.

Om te beginnen uiteraard de Taalunie. Het onderwijs zal op elkaar worden afgestemd (nog beter). De Marine zal samengaan (is al deels zo)
Enzovoorts enzoverder. Wellicht een NL-VL land- en luchtmacht (goed voorbeeld doet goed volgen)

En dan zijn we nog immer onafhankelijke landen. Een gezamenlijk ambassadenetwerk? Waarom niet! (nog steeds onafhankelijk, maar wel pragmatisch samenwerken)
Hollander is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:38   #52
Jonathandv
Vreemdeling

Jonathandv's schermafbeelding

Standaard

Ik zal er geen traan voor laten.
Jonathandv is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:38   #53
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Zeg nooit nooit, want de tand des tijds verandert veel aan mensen. Verder zijn er veel mensen die geen Flamingant zijn en zelfs België goedgezind, die in het geval dat België ophoudt te bestaan niet tegen een fusie met Nederland zijn. Niet elke Belgisch-gezinde is een Belgofiele monarchistische vendelzwaaier en zeker niet alleen zijn Hollanderhater wat dat betreft.
Het is dus minder zwart-wit dat Belgicist en Flamingant... Er zijn veel, veel meer grijstinten hier.

maar nee, er is geen noodzaak, allemaal zever in pakjes.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 augustus 2010 om 20:38.
Garry is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:39   #54
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor sommige mensen hun reacties op dit forum alleen kan ik die Hereniging niet snel genoeg zien plaatsvinden, maar we dienen realistisch te blijven.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 augustus 2010 om 20:41.
Scarabaeida is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:40   #55
Shadowke

Standaard

Citaat:
ik wacht op bewijzen van je dat alle Vlamingen een vlaams nationalistisch gevoel aan het krijgen zijn.
ik zie nochthans nergens Vlaamse vlaggen aan de huizen hangen.
Shadowke is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:40   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het is heel simpel. België gaat vroeg of laat uit elkaar vallen. Daarna gaan Nederland en Vlaanderen de Copernicaanse Staatshervorming uitvoeren die binnen België niet is gelukt. Gewoon bekijken wat we wel samen willen doen.

Om te beginnen uiteraard de Taalunie. Het onderwijs zal op elkaar worden afgestemd (nog beter). De Marine zal samengaan (is al deels zo)
Enzovoorts enzoverder. Wellicht een NL-VL land- en luchtmacht (goed voorbeeld doet goed volgen)

En dan zijn we nog immer onafhankelijke landen. Een gezamenlijk ambassadenetwerk? Waarom niet! (nog steeds onafhankelijk, maar wel pragmatisch samenwerken)
Dus, een beperkte samenwerking. Daar ben ik ook voor te vinden, maar ieder baas in eigen winkel.
Garry is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:41   #57
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dus, een beperkte samenwerking. Daar ben ik ook voor te vinden, maar ieder baas in eigen winkel.
dat is dan wel in de vorm van een confederatie.
of is dat al te ver voor je?
Shadowke is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:41   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik wacht op bewijzen van je dat alle Vlamingen een vlaams nationalistisch gevoel aan het krijgen zijn.
Ik zie evenmin Belgische vlaggen aan de huizen hangen.
Garry is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:43   #59
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt als een bus. Daarom dat ik dan ook onvoorwaardelijk VB stem. Moest het leeuwendeel van de Vlamingen dat doen, was België al lang opgedoekt.
Moest het VB de onnodige delen van zijn programma overboord gooien dan zou het leeuwendeel van de Vlamingen dat misschien wel eens durven doen.
Pelgrim is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:43   #60
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie jij Nederlandse hangen?
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be