![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ze Gaza zouden annexeren, dan komen er in één klap 1 miljoen Arabische Israelische staatsburgers bij. Daar zitten de zionisten echt niet op te wachten hoor. Die beseffen dat de demografische realiteit er dan binnen 2 generaties voor zou zorgen dat de Arabische Israeli's een duidelijke meerderheid zouden zijn binnen Israel.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 2 september 2010 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een naar gevoel bij deze onderhandelingen. Als ze lukken vrees ik dat we binnen de kortste keren een oorlog met Iran hebben. En áls die oorlog 'succesvol' blijkt (en niet escaleert) zullen de gemaakte afspraken toch niet worden nagekomen later, toch niet als die afspraken inhouden bv. oost Jeruzalem als hoofdstad voor de Palestijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Israël dat juist wel wil, Gaza anexeren en de bevolking deporteren. Wat er nu gebeurt is een wurging vóór de aanslag. Dat zou een serieuze misdaad betekenen, maar in een situatie van oorlog zou men kunnen hopen daarmee gemakkelijker weg te kunnen geraken. Ik denk niet dat Israël de Palestijnen een kust wil gunnen in hun potentiële 'staat'.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 september 2010 om 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zestig jaar geschiedenis bewijst dat. Als je denkt dat het anders is, gaarne. Geef me dan een voorbeeld en begin bij het begin.
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Hier is alvast de mening van antisemiet Karel de Gucht.
Zo liegen over de joodse lobby en dat er met de joden niet te praten valt. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...itiek/1.855637 |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() geen schijn van kans.
In de eerste plaats heb je geen representatieve gesprekpartner... so what, je komt tot een akkoord met de PLO, wat met Hamas? Die spreken niet eens. In de tweede plaats, de palestijnen willen het grondgebied van Israel, niet die dorre gebieden van de West-Bank of Gaza. Dat kan Israel uiteraard, tenzij ze de zee in vertrekt, hen niet geven.
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en het zal niet de laatste zijn, de Israelieten willen geen vrede, ze willen Palestijnen verdrijven en zoveel mogelijk grond stelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. Laatst gewijzigd door Dixie : 3 september 2010 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
GAZA weten. En het kan Israel ook geen barst schelen dat de Palestijnen nu wel of niet een kust hebben. OP voorwaarde dat ze die kust niet gebruiken om Israel dwars te zitten, te pesten etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga eens huilen bij de schoolmeester. ![]() ![]() Israel "pest" een heel volk. Als je die onderdrukking en slachtpartijen pesten kan heten tenminste ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 3 september 2010 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 september 2010 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie geen andere reden waarom men dat gebied zich niet laat ontwikkelen. Er is toch geen betere garantie op vrede dan een volk dat werk heeft en een goed leven heeft, een haven, een vliegveld, handel... Daarom dat mij de meest logische conclusie lijkt dat Israël de Gazanen murw zil slaan zodat ze uiteindelijk een deportatie nog zullen toejuichen of ten minste niet te veel verzet tonen. Ik vrees echter dat dit te weinig rekening houden is met de menselijke psychologie. Een bloedbad zou zo'n deportatie worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar om dat nu te wijten aan een genetisch defect... ik denk dat het eerder geschiedkundig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() @ Liberalist
Bij wijze van spreken dan. Deze mensen maken onderlinge afspraken en vervolgens bij het verlaten van het vertrek zijn die gemaakte afspraken al vergeten.
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is de autoriteit van Abbas om te onderhandelen voor de Palestijnen? Zijn dit niet schijnonderhandelingen vanaf het begin?
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 september 2010 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blankfort over de huidige onderhandelingen:
Citaat:
|