Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 augustus 2010, 13:17   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tja, na het zien van Elio zijn persconferentie kunnen we dus besluiten dat er niet veel zal veranderen. Ik doe verder uit "staatszin" en we moeten verder praten met de partijvoorzitters.

Verder koppelt hij opnieuw duidelijk BHV aan de herfinanciering van Brussel maar laat hij daar natuurlijk de financieringswet buiten. Daar blijft hij uiteraard weer extreem vaag over en verder dan niemand mag verarmen komt hij alweer niet.

Daarna probeert hij iedereen opnieuw een beetje bang te maken met de rating van het BHG. En in plaats van het BHG institutioneel aan te passen praat hij enkel over het geven van meer geld. Dat is werkelijk te gek voor woorden.

Om het nog mooier te maken hakt hij nog eventjes in op de NVA en CD&V omdat ze durven garanties te vragen voor de sanering van de overheidsfinancien en begint dan maar wat te lullen over institutionele problemen rond BHV. Problemen die er enkel zijn door de alarmbellen die de franstaligen hebben misbruikt.

En als uitsmijter mag het traditionele doemscenario niet ontbreken als het niet zou lukken terwijl het akkoord nog maar eens binnen "handbereik" ligt.
Nok enkele daak und oewij heb een accord.
Oud 30 augustus 2010, 13:19   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Meen je dat nu?! "Als we de transfers zus of zo opsplitsen, dan zijn ze omgekeerd!". Met andere woorden, als ik u 5 euro geef, en gij mij 50, is er geen transfer van 45 euro van jou naar mij, maar een wederzijdse transfer. Vind je dat nu werkelijk een argument het posten waard?

Ik zie ook geen enkel cijfermateriaal over die miljarden van Wallonie naar Vlaanderen. Aangezien er toen ook nog geen sociale zekerheid bestond, ben ik vrij zeker dat dat zuiver verzonnen is.
http://www.ovv.be/page.php?ID=1904

Hier staat de werkelijkheid.

Het enige stukje waarheid in dat propagandawerkje dat Henry ons doorstuurde is dat de Waalse economie beter presteerde voor de jaren 60 dan de Vlaamse. Het hallucinantste echter is dat ook dan de transfers van Vlaanderen naar Wallonie liepen. Dat is al zo sinds 1830. Zelfs in de periode 1840-1860 toen er hongersnood heerste op het Vlaamse platteland liepen de transfers van noord naar zuid. En dan hebben de franstaligen nog het lef dat er niet geraakt mag worden aan de solidariteit tussen de gemeenschappen. Er is nooit solidariteit geweest tussen de gemeenschappen. Enkel solidariteit van Vlaanderen naar Wallonie. DAT is de realiteit.
fox is offline  
Oud 30 augustus 2010, 13:37   #43
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als je dat hele discours zo volgt van de laatste jaren kan je niet anders dan vaststellen dat de Vlaamse partijen schrik hebben om zich in een akkoord te engageren.

Euh... leg dat eens uit, aub?
Afin, je zou voor minder schrik hebben, hé. Dan krijg je eens 28 % van de stemmen en dan zal je maar een akkoord sluiten waarbij er blindelings geld naar BRU wordt gesluisd en dat geld dan maar weer via belastingen grotendeels uit Vlaanderen moet komen.
Ja ik zou ook schrik hebben en pas mijn handtekening zetten als er keiharde garanties op dat akkoord staan.
Oud 30 augustus 2010, 13:38   #44
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat op papier staat staat op papier, dus daar kan het niet aan liggen.
Dat is het juist: er staat niets op papier. Elio heeft geen pen mee (of hij is slim genoeg om niets op te schrijven).

(edit: sorry, je hebt daar al op geantwoord...)

Laatst gewijzigd door backfire : 30 augustus 2010 om 13:39.
backfire is offline  
Oud 30 augustus 2010, 13:45   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je dat hele discours zo volgt van de laatste jaren kan je niet anders dan vaststellen dat de Vlaamse partijen schrik hebben om zich in een akkoord te engageren.
Men heeft al TE dikwijls het deksel op de neus gekregen.
Garry is offline  
Oud 30 augustus 2010, 13:50   #46
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat op papier staat staat op papier, dus daar kan het niet aan liggen.
Simpel toch hé Henri? Waar hebben de Francofone eigenlijk problemen mee? Als ze te goedertrouw zijn, waarom dan problemen maken over het verstrekken van die garatie?
Garry is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:06   #47
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We zouden de crisis van de Franstaligen kunnen aanpakken in Walenland;
en de crisis van de Vlamingen in Vlaanderen ?
U moet de zaken weer niet anders proberen voor te stellen dan ze zijn.

Ik ben geboren en getogen in België.
Benlgië is nog steeds één natie.

Ik verwacht dus als Burger dat de Belgische Regering mijn belangen behartigd en de crisis te lijf gaat.
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:07   #48
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is uiteraard een flagrante leugen. Er is nog NOOIT 1 belgische frank of euro van het zuiden naar het noorden gegaan. Nog NOOIT

En dat komt NIET uit Vlaams nationalistische hoek. De data werd trouwens opgevraagd door zijn collegas van de UCL. Nooit is er enige reactie op gekomen, zelfs geen nuancering.

Het is een vaststaand feit dat de franstaligen nog liever zelf het land opblazen als ze zien dat Vlaanderen niet meer kan gebruikt worden als wingewist. Deze formatiegesprekken maken dat trouwens pijnlijk duidelijk.
Dus mijn bron is niks waard ?
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:07   #49
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Qua historische ontkenning en leugens kan dit wel tellen. Een schande. Is die man historicus? Men zou hem direct zijn diploma moeten intrekken wegens een absoluut tekort aan historische kritiek.
Ik ken de man niet, dus ik neem aan dat hij als historicus ook juiste dingen zegt.
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:13   #50
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier staat de werkelijkheid.

Het enige stukje waarheid in dat propagandawerkje dat Henry ons doorstuurde is dat de Waalse economie beter presteerde voor de jaren 60 dan de Vlaamse. Het hallucinantste echter is dat ook dan de transfers van Vlaanderen naar Wallonie liepen. Dat is al zo sinds 1830. Zelfs in de periode 1840-1860 toen er hongersnood heerste op het Vlaamse platteland liepen de transfers van noord naar zuid. En dan hebben de franstaligen nog het lef dat er niet geraakt mag worden aan de solidariteit tussen de gemeenschappen. Er is nooit solidariteit geweest tussen de gemeenschappen. Enkel solidariteit van Vlaanderen naar Wallonie. DAT is de realiteit.
Juul Hannes zijn werkelijkheid.
De man is trouwens gelinkt aan Secessie. Een driemaandelijks tijdschrift uitgegeven door het Mia Brans Instituut over separatisme en directe democratie.
De hoofdredacteur van het blad was Paul Beliën, die het blad samen met zijn echtgenote Alexandra Colen uitgaf. Zij was ook verantwoordelijke uitgever.

Over een onafhankelijke bron gesproken .....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Secessie_(tijdschrift)

Afin, u kijkt hier dan nog maar even.
http://trends.rnews.be/nl/economie/n...4719125085.htm

Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 augustus 2010 om 14:15.
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:15   #51
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken de man niet, dus ik neem aan dat hij als historicus ook juiste dingen zegt.
ge hebt nog juist tijd om die flater weg te vegen
born2bewild is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:20   #52
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Henri, leg mij eens uit waarom de franstaligen responsabilisering aanzien als een toegeving aan de Vlamingen???

Ik vind dit de normaalste zaak van de wereld, of ben ik achterlijk??

Bovendien vindt Di Rupo dat niemand armer mag worden door een hervorming van de financiering!!

Worden de Vlamingen dan niet armer door jaarlijks te transfereren naar Brussel en Wallonië??,

Of geldt dit "armer worden" enkel en alleen voor niemand van de franstaligen??
omaplop is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:40   #53
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Henri, leg mij eens uit waarom de franstaligen responsabilisering aanzien als een toegeving aan de Vlamingen???

Ik vind dit de normaalste zaak van de wereld, of ben ik achterlijk??

Bovendien vindt Di Rupo dat niemand armer mag worden door een hervorming van de financiering!!

Worden de Vlamingen dan niet armer door jaarlijks te transfereren naar Brussel en Wallonië??,

Of geldt dit "armer worden" enkel en alleen voor niemand van de franstaligen??
Kunt u mij eens vertellen hoe Wallonië niet armer zal worden als de Transfers wegvallen ?
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:43   #54
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt u mij eens vertellen hoe Wallonië niet armer zal worden als de Transfers wegvallen ?
er is helemaal geen sprake van dat de transfers in de sociale zekerheid zouden wegvallen.

er is zelfs geen sprake van het wegvallen van solidariteit op het niveau van deelstaten.

in geen enkel persbericht, in geen enkele krant, Nederlands of Franstalig, is daar sprake van. van waar haal jij dat dan?
Oud 30 augustus 2010, 14:44   #55
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juul Hannes zijn werkelijkheid.
De man is trouwens gelinkt aan Secessie. Een driemaandelijks tijdschrift uitgegeven door het Mia Brans Instituut over separatisme en directe democratie.
De hoofdredacteur van het blad was Paul Beliën, die het blad samen met zijn echtgenote Alexandra Colen uitgaf. Zij was ook verantwoordelijke uitgever.

Over een onafhankelijke bron gesproken .....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Secessie_(tijdschrift)

Brigitte Grouwels schreef ook ooit een stukje voor 'Secessie'. Ook maar voorgoed afvoeren als verdachte bron? Of nee wacht, dat hebben ze al gedaan...

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 30 augustus 2010 om 14:44.
Zwartengeel is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:46   #56
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er is helemaal geen sprake van dat de transfers in de sociale zekerheid zouden wegvallen.

er is zelfs geen sprake van het wegvallen van solidariteit op het niveau van deelstaten.

in geen enkel persbericht, in geen enkele krant, Nederlands of Franstalig, is daar sprake van. van waar haal jij dat dan?
Luister, als het dan toch allemaal niets voorstelt, waarom malen ze er dan over ?
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:46   #57
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Hetzelfde soort stemmingmakerij dat binnenkort weer massaal in de media gaat opduiken, let maar op. Voor wanneer zou de volgende 'Red De Solidariteit'-campagne zijn?
Zwartengeel is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:47   #58
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Brigitte Grouwels schreef ook ooit een stukje voor 'Secessie'. Ook maar voorgoed afvoeren als verdachte bron? Of nee wacht, dat hebben ze al gedaan...
Het is inmiddels al afgevoerd.
Daar de hoofredakteur is allerminst als onafhankelijk bron laakbaar.

Fox gaat andere bronnen moeten zoeken wegens gekleurd.
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:48   #59
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hetzelfde soort stemmingmakerij dat binnenkort weer massaal in de media gaat opduiken, let maar op. Voor wanneer zou de volgende 'Red De Solidariteit'-campagne zijn?
Terecht.

Ik ben voorstander om Gewestelijke Tewerkstellingstools.
Die zijn echt wel nodig.
Maar onze Burgers in 2 categoriën verdelen is laakbaar.
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:49   #60
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister, als het dan toch allemaal niets voorstelt, waarom malen ze er dan over ?
omdat fiscale autonomie en vooral responsabilisering de enigste manier is om de financiën van dit land te redden en maw om de solidariteit te redden!

dus ja, een gewest of gemeenschap die een slecht beleid voert, zal dat voelen in z'n inkomsten, maar dat wilt nog niet zeggen dat de bevolking daarvan moet verarmen. Ten eerste heb je sowieso de interpersoonlijke solidariteit (sociale zekerheid, zegt je dat iets?) en ten tweede is in elk voorstel sprake van een zekere solidariteit van rijkere regio's naar armere regio's, zoals in Duitsland bestaat.

dus zeg me eens, waarom maal jij en de Franstalige partijen daar zo over?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be