![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier staat de werkelijkheid. Het enige stukje waarheid in dat propagandawerkje dat Henry ons doorstuurde is dat de Waalse economie beter presteerde voor de jaren 60 dan de Vlaamse. Het hallucinantste echter is dat ook dan de transfers van Vlaanderen naar Wallonie liepen. Dat is al zo sinds 1830. Zelfs in de periode 1840-1860 toen er hongersnood heerste op het Vlaamse platteland liepen de transfers van noord naar zuid. En dan hebben de franstaligen nog het lef dat er niet geraakt mag worden aan de solidariteit tussen de gemeenschappen. Er is nooit solidariteit geweest tussen de gemeenschappen. Enkel solidariteit van Vlaanderen naar Wallonie. DAT is de realiteit. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Euh... leg dat eens uit, aub? Afin, je zou voor minder schrik hebben, hé. Dan krijg je eens 28 % van de stemmen en dan zal je maar een akkoord sluiten waarbij er blindelings geld naar BRU wordt gesluisd en dat geld dan maar weer via belastingen grotendeels uit Vlaanderen moet komen. Ja ik zou ook schrik hebben en pas mijn handtekening zetten als er keiharde garanties op dat akkoord staan.
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(edit: sorry, je hebt daar al op geantwoord...)
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 30 augustus 2010 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geboren en getogen in België. Benlgië is nog steeds één natie. Ik verwacht dus als Burger dat de Belgische Regering mijn belangen behartigd en de crisis te lijf gaat. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken de man niet, dus ik neem aan dat hij als historicus ook juiste dingen zegt.
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man is trouwens gelinkt aan Secessie. Een driemaandelijks tijdschrift uitgegeven door het Mia Brans Instituut over separatisme en directe democratie. De hoofdredacteur van het blad was Paul Beliën, die het blad samen met zijn echtgenote Alexandra Colen uitgaf. Zij was ook verantwoordelijke uitgever. Over een onafhankelijke bron gesproken ..... http://nl.wikipedia.org/wiki/Secessie_(tijdschrift) Afin, u kijkt hier dan nog maar even. http://trends.rnews.be/nl/economie/n...4719125085.htm Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 augustus 2010 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Henri, leg mij eens uit waarom de franstaligen responsabilisering aanzien als een toegeving aan de Vlamingen???
Ik vind dit de normaalste zaak van de wereld, of ben ik achterlijk?? Bovendien vindt Di Rupo dat niemand armer mag worden door een hervorming van de financiering!! Worden de Vlamingen dan niet armer door jaarlijks te transfereren naar Brussel en Wallonië??, Of geldt dit "armer worden" enkel en alleen voor niemand van de franstaligen?? |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er is zelfs geen sprake van het wegvallen van solidariteit op het niveau van deelstaten. in geen enkel persbericht, in geen enkele krant, Nederlands of Franstalig, is daar sprake van. van waar haal jij dat dan?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brigitte Grouwels schreef ook ooit een stukje voor 'Secessie'. Ook maar voorgoed afvoeren als verdachte bron? Of nee wacht, dat hebben ze al gedaan... Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 30 augustus 2010 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar de hoofredakteur is allerminst als onafhankelijk bron laakbaar. Fox gaat andere bronnen moeten zoeken wegens gekleurd. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben voorstander om Gewestelijke Tewerkstellingstools. Die zijn echt wel nodig. Maar onze Burgers in 2 categoriën verdelen is laakbaar. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus ja, een gewest of gemeenschap die een slecht beleid voert, zal dat voelen in z'n inkomsten, maar dat wilt nog niet zeggen dat de bevolking daarvan moet verarmen. Ten eerste heb je sowieso de interpersoonlijke solidariteit (sociale zekerheid, zegt je dat iets?) en ten tweede is in elk voorstel sprake van een zekere solidariteit van rijkere regio's naar armere regio's, zoals in Duitsland bestaat. dus zeg me eens, waarom maal jij en de Franstalige partijen daar zo over?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |