![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel hoeft voor mij niet bij Vlaanderen, net zomin dat Limburg erbij "moet".
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent CD&V'er zeker?
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel het ook op voetbal van toepassing zou kunnen zijn. Maar je oplossing lijkt me op zoiets wat een pastoor zegt: allemaal luisteren naar mij en naar de bijbel; allemaal komen bidden in de mis; en god-en-koning zullen zorgen voor alles ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die wist je zelf toch al, iedereen weet hem al ... sedert 14 juni 's ochtends :
http://www.verkiezingen2010.belgium...._CKR00000.html
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]Dat doe ik niet hoor...maar het komt er gewoon op neer dat Vlaanderen in het algemeen en de NVA in het bijzonder politiek afstand doet van 12,3% van zijn electoraal gewicht.
Let op! Dit komt dan bovenop de percenten (hoeveel is het weer 15%?) die het in zetelgewicht wordt gediscrimineerd. Citaat:
U weet dat het cordon veel meer dan dat is hé Schoof.... Citaat:
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 3 september 2010 om 14:02. |
||
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Met dank aan het VB die alle kieshervormingen (in 2003 en 2004) steunde
|
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als er verkiezingen zouden komen, voor wanneer zouden deze dan moeten zijn? Hoelang duurt het meestal om voorbereidingen te treffen, en hoelang duurde het begin dit jaar?
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor het overige: ik zie met veel amusement dat er nog altijd van die naïevelingen rondlopen die denken dat Brussel "zomaar" Vlaams zal worden, of dat de Brusselaars "zomaar" voor Vlaanderen zullen kiezen. ![]()
![]() |
#51 |
|
![]() De verkiezingen vinden plaats veertig dagen na het ontbinden van de kamer.
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 3 september 2010 om 19:03. |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Zij zullen zich moeten neerleggen bij wat de meerderheid van Vlaanderen wil.
![]() |
#53 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er is momenteel geen regering, zelfs geen begin van een regering. Is er dan wel al een kamer? Want daar hoor je nooit iets over. Laatst gewijzigd door poekieJ : 3 september 2010 om 19:05. |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Die kunnen zelfs BHV splitsen bij eenvoudige meerderheid, als ze willen.
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 3 september 2010 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot ze inzien dat er niet veel centjes meer uit Vlaanderen gaan komen , ze zullen snel met een VL willen rondrijden ... |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Achzo... alles klinkt hier altijd veel simpeler dan het blijkt te zijn.
Ik heb een vaag gevoel dat het splitsen van BHV in de kamer ons geen 500 miljoen kost. SPa komt op voor de werkende mens, de man in de straat die het moeilijk heeft, mensen die, wie weet, bonnetjes knippen om toch maar rond te komen als ze gaan winkelen. Maar zonder garantie 500 miljoen geven gaat natuurlijk wel he, dat komt trouwen enkel maar van "de rijken"... ![]() Laatst gewijzigd door poekieJ : 3 september 2010 om 19:10. |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom maar af met uw "argumenten" om de Brusselaars te overtuigen dat zij bij Vlaanderen horen, en vergeet het niet in het Frans te doen, hé. ![]()
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
ik vrees dat het gedaan is ![]() |
|
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|