Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 september 2010, 12:46   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Ik hoop maar dat 'onze' vechtlustige idioten thuisblijven. Die 'van hen' zijn al erg genoeg.
Als nu alleen die van hen komen, op welke manier is dat dan beter?

Niet dat ik me kan herinneren dat er ooit Vlaamse "knokploegen" aan de gordel hebben meegedaan, maar zelfs dan nog.
Oud 4 september 2010, 13:57   #42
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Jean-Luc Picard moet zichtbaar blijven hé.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 4 september 2010 om 13:58.
Miguelito is offline  
Oud 5 september 2010, 00:33   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De Gordel is al begonnen: op dit moment verspreiden moedige gasten van Jeunes FDF een pamflet in Kraainem: "500 milj Eu? BHV et BXL ne sont pas an vendre!". Verder moest de Gordeltent eraan geloven en werden alle Gordel signalisatieborden deskundig verwijderd.
Pelgrim is offline  
Oud 5 september 2010, 01:05   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De Gordel is al begonnen: op dit moment verspreiden moedige gasten van Jeunes FDF een pamflet in Kraainem: "500 milj Eu? BHV et BXL ne sont pas an vendre!". Verder moest de Gordeltent eraan geloven en werden alle Gordel signalisatieborden deskundig verwijderd.
Dat is toch goed zo en volgens plan.
Oud 5 september 2010, 07:17   #45
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als nu alleen die van hen komen, op welke manier is dat dan beter?

...
Ik vind - maar niemand hoeft mij daar in te volgen, natuurlijk - dat 'de Vlamingen' er alleen maar bij te verliezen hebben als zij (voor de zoveelste keer) in de Francofiele pers als 'gewelddadige extremisten' kunnen worden afgeschilderd, en dat zij er alleen maar bij te winnen hebben als het 'extremistisch geweld' enkel en alleen van de kant van rabiate Vlamingen-haters komt.

Ik hoop dus dat de Gordelaars er met z'n allen in zullen slagen zich aan 'de media' en 'de mensen' als hoog-beschaafd (maar niet uit het lood te slaan) te presenteren.

Het zou mij ten zeerste plezieren mochten de énige beelden/scènes van vulgair en agressief gedrag door de rabiate Vlamingen-haters worden geproduceerd.

Dank bij voorbaat aan alle Gordelaars die mij dat plezier gunnen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 5 september 2010, 11:58   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik vind - maar niemand hoeft mij daar in te volgen, natuurlijk - dat 'de Vlamingen' er alleen maar bij te verliezen hebben als zij (voor de zoveelste keer) in de Francofiele pers als 'gewelddadige extremisten' kunnen worden afgeschilderd, en dat zij er alleen maar bij te winnen hebben als het 'extremistisch geweld' enkel en alleen van de kant van rabiate Vlamingen-haters komt.

Ik hoop dus dat de Gordelaars er met z'n allen in zullen slagen zich aan 'de media' en 'de mensen' als hoog-beschaafd (maar niet uit het lood te slaan) te presenteren.

Het zou mij ten zeerste plezieren mochten de énige beelden/scènes van vulgair en agressief gedrag door de rabiate Vlamingen-haters worden geproduceerd.

Dank bij voorbaat aan alle Gordelaars die mij dat plezier gunnen.
Denk je als we nu de gordel gewoon afschaffen, we dan niet in de Waalse pers als Vlaamse extremisten worden opgevoerd?

Je moet stoppen met te proberen van de Vlaming aan te passen aan de Waalse pers. Je hebt er geen controle over vermits de Waalse pers in handen is van vlaminghaters en niets dat jij of ik kan doen brengt daar verandering in.
Oud 5 september 2010, 18:05   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je hebt het precies niet begrepen.
Pelgrim is offline  
Oud 5 september 2010, 18:10   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt het precies niet begrepen.
Die kans bestaat en is zeer waarschijnlijk zelfs. Om de zoveel tijd zeg ik dat hier trouwens zelf.

Ik heb reeds meerdere malen djimi erop gewezen dat ik niet altijd begrijp waar hij het over heeft.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 september 2010 om 18:10.
Xenophon is offline  
Oud 5 september 2010, 18:20   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat er over dat we de gazettes des Milles Collines niet meer stof moeten geven om Vlamingen als extremisten af te schilderen maar integendeel iedere franskiljonse provocatie op een volwassen en assertieve (=/= aggressieve) manier moeten tegemoet treden.
Niet zozeer om de gazettes Milles Collines te overtuigen, maar wel de rest van de wereld te tonen wat voor schijnheilige haatzaaiers die gazettes Milles Collines zijn.
Pelgrim is offline  
Oud 5 september 2010, 18:27   #50
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Welke? "BHV had gesplitst kunnen zijn tegen vandaag maar Dewever vond een drogreden om dat toch maar niet te doen?"
Dit was mijn slogan: "Vive la Wallonie libre, Merci Philippe, Laurette et Rudy !"

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 september 2010 om 18:28.
E. Gidius is offline  
Oud 5 september 2010, 18:33   #51
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Verder hebben wij ons super talent laten meedoen in uw fantasie wereld in de “slimste mens ter wereld” bij de VRT. Ook hier heeft het computer programma van de machine niets gemerkt. Maar u wel.
Schitterend, Morphie!

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 september 2010 om 18:33.
E. Gidius is offline  
Oud 5 september 2010, 18:51   #52
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat er over dat we de gazettes des Milles Collines niet meer stof moeten geven om Vlamingen als extremisten af te schilderen maar integendeel iedere franskiljonse provocatie op een volwassen en assertieve (=/= aggressieve) manier moeten tegemoet treden.
Niet zozeer om de gazettes Milles Collines te overtuigen, maar wel de rest van de wereld te tonen wat voor schijnheilige haatzaaiers die gazettes Milles Collines zijn.
Dat vat het kort en krachtig samen.

Dank je,

Pelgrim

djimi is offline  
Oud 5 september 2010, 19:29   #53
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Denk je als we nu de gordel gewoon afschaffen, we dan niet in de Waalse pers als Vlaamse extremisten worden opgevoerd?

Je moet stoppen met te proberen van de Vlaming aan te passen aan de Waalse pers. Je hebt er geen controle over vermits de Waalse pers in handen is van vlaminghaters en niets dat jij of ik kan doen brengt daar verandering in.
Nee, maar als je door de Rand trekt al lompe boerenopmerkingen als daar zijn 'Franse ratten rol uw matten' en dies meer roepende, reik je hen juist extra munitie aan.
Zwartengeel is offline  
Oud 5 september 2010, 19:55   #54
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Nee, maar als je door de Rand trekt al lompe boerenopmerkingen als daar zijn 'Franse ratten rol uw matten' en dies meer roepende, reik je hen juist extra munitie aan.
Zwartengeel, met alle respect,

ik ben van boerenafkomst, en daar ben ik erg blij mee.

Ik vind naar een Franstalige roepen: "Allé jong/schoon meiske, kom er twee meedrinken!" of hem/haar vriendelijk vragen: "Wilt ge ook een trekske?" niet echt lomp, maar misschien is het dat natuurlijk wél.

De boeren met wie ik opgroeide vonden (en vinden) het in elk geval de bon ton

djimi is offline  
Oud 5 september 2010, 20:02   #55
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Geboren in Brussel en getogen in de Rand kan ik dit alleen maar 200 pct onderschrijven.

Tegen die beotiërs uit de provincie die van onze Rand hun speeltuin komen maken, zou ik willen zeggen: keer naar uw dorp.
Oud 5 september 2010, 20:03   #56
system
Banneling

Standaard

Er waren veel mensen op de Gordel. En vele kwamen om te fietsen en minder om de politiek. Dat is elk jaar zo.

Laatst gewijzigd door system : 5 september 2010 om 20:04.
system is offline  
Oud 5 september 2010, 20:04   #57
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beetje zoals De Wever doet. Ook op dat vlak is hij een rolmodel.
Oud 5 september 2010, 20:05   #58
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Er waren veel mensen op de Gordel. En vele kwamen om te fietsen en minder om de politiek. Dat is elk jaar zo.
Hahahahaha... gij slechte verliezer.
Oud 5 september 2010, 20:19   #59
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Geboren in Brussel en getogen in de Rand kan ik dit alleen maar 200 pct onderschrijven.

Tegen die beotiërs uit de provincie die van onze Rand hun speeltuin komen maken, zou ik willen zeggen: keer naar uw dorp.
Yep, helemaal mee akkoord. Om ongeveer dezelfde redenen. Het heeft me er evenwel niet van weerhouden van lang een unitair belgicist geweest te zijn, die sinds de eeuwwisseling door de Franstaligen zelve overtuigd is geworden dat België hoe langer hoe minder meerwaarde biedt, noch voor de ene noch voor de andere gemeenschap.

Voeg daaraan toe dat Brussel de laatste 20 jaar verworden is tot een onherkenbare stad vergeleken met wat ze was, nl. een grensgebied gekenmerkt door openheid en samenhorigheid. Zou de demografische wijziging van de bevolking daar voor iets tussenzitten?
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 20:58   #60
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hahahahaha... gij slechte verliezer.
Ik zeg toch dat er veel volk was. Maar de meesten komen om de sport, om te fietsen met vrouw en kinderen. En ook omdat het mooi weer was. Dat hoorde men ook in de interviews. U denkt toch niet dat die vele duizende mensen allemaal om politieke redenen kwamen. Nu, zullen er zeker ook heel wat bij geweest zijn die politieke motieven hadden, dat is juist. Maar voor zeer veel mensen is het gewoon een leuke uitstap in een mooie streek waar men Nederlands moet blijven spreken.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be