Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 september 2010, 17:51   #41
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik laat het graag aan u over om mijn andere motieven hier uitgebreid uit de doeken te doen, mevrouw system. Laat u maar eens goed gaan, dat lucht op.
Misschien kan er een licht gaan schijnen in uw geest door dit eenvoudig volkse gezegde:
'Verbeter de wereld, begin met uzelf.'

Vooral doen, mijnheer Gwylan!

Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 17:53.
system is offline  
Oud 4 september 2010, 17:53   #42
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De ene zit Dewever op zijn kap,en dan hebt u daar commentaar op.
De andere zit Leterme op zijn kap, en dan hebt u daar al minder commentaar op.
En uiteindelijk bereikten ze alle twee niets, en daar hebt u dan helemaal geen commentaar meer op.

En zo ziet men maar.
Omdat Leterme totaal geen woord gehouden heeft, hij heeft zijn ziel verkocht voor zijn postje van premier en zo de ganse staatshervorming laten varen, BDW is ten minste een man van zijn woord en denkt niet zo maar aan de macht en de postjes.
En doordat BDW nog niet voldoende bereikt heeft gaat hij niet akkoord met hetgene op tafel ligt. Vorige keer voor de eerste maal op BDW gestemd en moet zeggen heb er nog geen seconde spijt van gehad, wel integendeel, het moment zelf deed het wel raar na al die jaren voor de eerste maal op een andere partij stemmen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 4 september 2010, 17:57   #43
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien kan er een licht gaan schijnen in uw geest door dit eenvoudig volkse gezegde:
'Verbeter de wereld, begin met uzelf.'

Vooral doen, mijnheer Gwylan!
Misschien. Misschien ook niet. U zult het nooit weten, mevrouw system.
Gwylan is offline  
Oud 4 september 2010, 17:59   #44
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Omdat Leterme totaal geen woord gehouden heeft, hij heeft zijn ziel verkocht voor zijn postje van premier en zo de ganse staatshervorming laten varen, BDW is ten minste een man van zijn woord en denkt niet zo maar aan de macht en de postjes.En doordat BDW nog niet voldoende bereikt heeft gaat hij niet akkoord met hetgene op tafel ligt. Vorige keer voor de eerste maal op BDW gestemd en moet zeggen heb er nog geen seconde spijt van gehad, wel integendeel, het moment zelf deed het wel raar na al die jaren voor de eerste maal op een andere partij stemmen.
Dat is kletskoek en u meent dat toch zelf niet. Dewever wilt geen postjes omdat hij er geen aandurft. Zeker niet op federaal vlak, want dan gaat hij af als een gieter. Dewever is ook geen man van beleid. Hij is en blijft een man van de oppositie die zich niet kan vinden in compromissen van een bestuurder. Want als men regeert, moet men voortdurend op zoek naar compromissen. Dewever is iemand die constant wegvlucht. Nu weer.

Ik ben eens benieuwd wat hij, als leider van de grootste partij in Vlaanderen, gaat voorstellen en of hij de moed heeft (zoals Di Rupo) om zelf nu het voortouw te nemen. Want met een aanwinst van zovele zetels in één klap, zal hij dat nu wel moeten. Zijn kiezers vewachten dat ook van hem. Wedden dat hij het hazenpad kiest? Ik durf er 100€ op verwedden om nu maar een bedrag te noemen.

Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 18:11.
system is offline  
Oud 4 september 2010, 18:01   #45
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Hoop daar maar niet op.
Decroo senior is Belg in hart en nieren. (herinner u zijn uitspraak over Vlaams Nationalisten?) Zijn zoon denkt, op dit punt, in dezelfde richting.
Uiteindelijk is het toch dank zij Decroo-junior dat die bal van nu aan het rollen is gegaan. Anders zaten we nog lekker voor jaren braaf in hetzelfde schuitje onder dezelfde voorwaarden...
andev is offline  
Oud 4 september 2010, 18:14   #46
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is kletskoek en u meent dat toch zelf niet. Dewever wilt geen postjes omdat hij er geen aandurft. Zeker niet op federaal vlak, want dan gaat hij af als een gieter. Dewever is ook geen man van beleid. Hij is en blijft een man van de oppositie die zich niet kan vinden in compromissen van een bestuurder. Want als men regeert, moet men voortdurend op zoek naar compromissen. Dewever is iemand die constant wegvlucht. Nu weer.

Ik ben eens benieuwd wat hij, als leider van de grootste partij in Vlaanderen, gaat voorstellen en of hij de moed heeft (zoals Di Rupo) om zelf nu het voortouw te nemen. Want met een aanwinst van zovele zetels in één klap, zal hij dat nu wel moeten. Zijn kiezers vewachten dat ook van hem. Wedden dat hij het hazenpad kiest? Ik durf er 100€ op verwedden om nu maar een bedrag te noemen.
Ik meen dat meer dan 100 %, en waar is BDW weggevlucht, integendeel hij heeft woord gehouden tov zijn kiezers, eindelijk eens iemand met karakter die niet meer alles toegeeft.

bartje is offline  
Oud 4 september 2010, 18:15   #47
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Uiteindelijk is het toch dank zij Decroo-junior dat die bal van nu aan het rollen is gegaan. Anders zaten we nog lekker voor jaren braaf in hetzelfde schuitje onder dezelfde voorwaarden...
Indd en toen Decroo er de stekker uittrok was er bijna een akkoord, en nu was het er ook weer bijna.... wat zal het volgende zijn van bijna...

bartje is offline  
Oud 4 september 2010, 18:20   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Och, de natte droom dan Di Rupo was allang om eersteminister te worden.
Maar de kiezers van BDW verwachten van hem, dat hij én zich op het communatiare niet laat naaien, én vooral niet op het vlak van begroting. En het land redden is daar niet bij.
Bob is offline  
Oud 4 september 2010, 18:22   #49
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:

Durft u er slechts 100 euro op verwedden ? Dan bent u er kennelijk toch niet zo zeker van.

Overigens, u verwart rechtlijnigheid met wegvluchten, mevrouw system. Bart De Wever blijkt rechtlijnig te zijn. Dat is dermate uitzonderlijk in de politiek (in casu, in de Belgische politiek) dat u niet eens kunt geloven dat zoiets bestaat.
Gwylan is offline  
Oud 4 september 2010, 18:25   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar de kiezers van BDW verwachten van hem, dat hij én zich op het communatiare niet laat naaien, én vooral niet op het vlak van begroting. En het land redden is daar niet bij.
En Olijke Bart liet dat met plezier over aan Di Rupo omdat hij het zelf niet durft. Maar goed, sommige NVA-ers hier zitten het van de daken te schreeuwen dat het Dewever is, die de agenda bepaalt. En Dewever dit, en Dewever dat.

Goed. Dat hij dan maar eens van u af aan de agenda bepaalt. Hij zal wel moeten als grootste partij. Wel, ik ben benieuwd. Geloof mij vrij, de kans is zeer groot dat hij er weer van onder uit muist met een smoesje.
system is offline  
Oud 4 september 2010, 18:26   #51
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En Olijke Bart liet dat met plezier over aan Di Rupo omdat hij het zelf niet durft. Maar goed, sommige NVA-ers hier zitten het van de daken te schreeuwen dat het Dewever is, die de agenda bepaalt. En Dewever dit, en Dewever dat.

Goed. Dat hij dan maar eens van u af aan de agenda bepaalt. Hij zal wel moeten als grootste partij. Wel, ik ben benieuwd. Geloof mij vrij, de kans is zeer groot dat hij er weer vanonder uit muist met een smoesje.
system is offline  
Oud 4 september 2010, 18:28   #52
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Indd en toen Decroo er de stekker uittrok was er bijna een akkoord, en nu was het er ook weer bijna.... wat zal het volgende zijn van bijna...
Ja, maar deze keer waren we er nog maar een zuchtje van af. Althans van een akkoord over een mooi gepresenteerd menu van onderwerpen waar nog over gepraat moest en mocht worden, en dat finaal bij het opdienen als spaarzamere vanante van de nouvelle cuisine zou ontmaskerd zijn.
fonne is offline  
Oud 4 september 2010, 18:30   #53
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goed. Dat hij dan maar eens van u af aan de agenda bepaalt. Hij zal wel moeten als grootste partij. Wel, ik ben benieuwd. Geloof mij vrij, de kans is zeer groot dat hij er weer vanonder uit muist met een smoesje.
Dat smoesje zal dan art. 35 van de Grondwet zijn. Gelukkig heeft Loret haar huiswerk daarover al goed gemaakt.
fonne is offline  
Oud 4 september 2010, 18:31   #54
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Durft u er slechts 100 euro op verwedden ? Dan bent u er kennelijk toch niet zo zeker van.

Overigens, u verwart rechtlijnigheid met wegvluchten, mevrouw system. Bart De Wever blijkt rechtlijnig te zijn. Dat is dermate uitzonderlijk in de politiek (in casu, in de Belgische politiek) dat u niet eens kunt geloven dat zoiets bestaat.
Niet iedereen heeft zoveel centen als u.
system is offline  
Oud 4 september 2010, 18:33   #55
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Blijkt ja. Maar 'blijken' is nog niet 'zijn', mijnheer Gwylan. En een man van stand zoals u, zou dat toch moeten weten?

Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 18:34.
system is offline  
Oud 4 september 2010, 18:35   #56
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom......

Diegene die het premierschap ambieert moet maar de onderhandelingen leiden...

En De Wever hoeft enkel de Vlaamse belangen te verdedigen...

En dat doet hij uitstekend....

Voor het verdedigen van Uw belgicistische belangen zal U ergens anders moeten zijn...
Svennies is offline  
Oud 4 september 2010, 18:37   #57
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Goed. Dat hij dan maar eens van u af aan de agenda bepaalt. Hij zal wel moeten als grootste partij. Wel, ik ben benieuwd. Geloof mij vrij, de kans is zeer groot dat hij er weer van onder uit muist met een smoesje.
Leterme indachtig, en Di Rupo die staat te springen, zou ik er ook niet aan beginnen.
Maar BDW moet enkel zien, dat zijn programma min of meer (en liefst meer dan min) wordt verwezenlijkt, en dit zowel op het communautaire, als op begrotingsvlak (waar de meningsverschillen, mi nog groter zijn). En als dat is door er van onder uit te muizen, of door Belgie te splitsen, of op nog andere manieren, het zal mij een zorg zijn. De Walen muizen er al vijftig jaar van onder, als het op het premierschap aankomt (en ze zijn er niet slecht mee gevaren).
Bob is offline  
Oud 4 september 2010, 18:37   #58
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat smoesje zal dan art. 35 van de Grondwet zijn. Gelukkig heeft Loret haar huiswerk daarover al goed gemaakt.
En gelukkig weet zij, zoals haar fan Henri1, dat Bart De Wever dermate met de daver op het lijf zit dat er misschien geen federale regering zou kunnen gevormd worden en België zelfs zou kunnen uiteen vallen, dat hij bereid is zowat alles te slikken wat goed is voor de Belgische Franstaligen.
Gwylan is offline  
Oud 4 september 2010, 18:39   #59
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Blijkt ja. Maar 'blijken' is nog niet 'zijn', mijnheer Gwylan. En een man van stand zoals u, zou dat toch moeten weten?
Een man, al dan niet van stand, weet alles, mevrouw system. Maar ik ben slechts een dom wicht. Ik hoop dat u mij dat kunt vergeven.
Gwylan is offline  
Oud 4 september 2010, 18:40   #60
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Waarom......

Diegene die het premierschap ambieert moet maar de onderhandelingen leiden...

En De Wever hoeft enkel de Vlaamse belangen te verdedigen...

En dat doet hij uitstekend....

Voor het verdedigen van Uw belgicistische belangen zal U ergens anders moeten zijn...
Als u nu denkt dat Dewever optimaal de Vlaamse belangen heeft verdedigt, dan bent u abuis. Vergeet niet dat we in de preformatie waren. En dat het hier ging om princiepsakkoorden die in de formatie moesten uitgewerkt tot in de details. En de ploegen experts stonden al klaar om daaraan te beginnen. En dat allemaal gooit dat kalf van een Dewever in de prullenbak. En amateur van formaat is deze Bart Dewever.

Tenzij... ja tenzij hij nooit echt een akkoord heeft gewild. En dan kunnen we de hele houding van Dewever begrijpen.

Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 18:43.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be