![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Banneling
|
Citaat:
'Verbeter de wereld, begin met uzelf.' Vooral doen, mijnheer Gwylan! Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 17:53. |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En doordat BDW nog niet voldoende bereikt heeft gaat hij niet akkoord met hetgene op tafel ligt. Vorige keer voor de eerste maal op BDW gestemd en moet zeggen heb er nog geen seconde spijt van gehad, wel integendeel, het moment zelf deed het wel raar na al die jaren voor de eerste maal op een andere partij stemmen.
|
|
|
#43 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben eens benieuwd wat hij, als leider van de grootste partij in Vlaanderen, gaat voorstellen en of hij de moed heeft (zoals Di Rupo) om zelf nu het voortouw te nemen. Want met een aanwinst van zovele zetels in één klap, zal hij dat nu wel moeten. Zijn kiezers vewachten dat ook van hem. Wedden dat hij het hazenpad kiest? Ik durf er 100€ op verwedden om nu maar een bedrag te noemen. Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 18:11. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uiteindelijk is het toch dank zij Decroo-junior dat die bal van nu aan het rollen is gegaan. Anders zaten we nog lekker voor jaren braaf in hetzelfde schuitje onder dezelfde voorwaarden...
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
#47 |
|
Minister-President
|
Indd en toen Decroo er de stekker uittrok was er bijna een akkoord, en nu was het er ook weer bijna.... wat zal het volgende zijn van bijna...
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar de kiezers van BDW verwachten van hem, dat hij én zich op het communatiare niet laat naaien, én vooral niet op het vlak van begroting. En het land redden is daar niet bij. |
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Overigens, u verwart rechtlijnigheid met wegvluchten, mevrouw system. Bart De Wever blijkt rechtlijnig te zijn. Dat is dermate uitzonderlijk in de politiek (in casu, in de Belgische politiek) dat u niet eens kunt geloven dat zoiets bestaat. |
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Goed. Dat hij dan maar eens van u af aan de agenda bepaalt. Hij zal wel moeten als grootste partij. Wel, ik ben benieuwd. Geloof mij vrij, de kans is zeer groot dat hij er weer van onder uit muist met een smoesje. |
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Goed. Dat hij dan maar eens van u af aan de agenda bepaalt. Hij zal wel moeten als grootste partij. Wel, ik ben benieuwd. Geloof mij vrij, de kans is zeer groot dat hij er weer vanonder uit muist met een smoesje. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, maar deze keer waren we er nog maar een zuchtje van af. Althans van een akkoord over een mooi gepresenteerd menu van onderwerpen waar nog over gepraat moest en mocht worden, en dat finaal bij het opdienen als spaarzamere vanante van de nouvelle cuisine zou ontmaskerd zijn.
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 18:34. |
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Diegene die het premierschap ambieert moet maar de onderhandelingen leiden... En De Wever hoeft enkel de Vlaamse belangen te verdedigen... En dat doet hij uitstekend.... Voor het verdedigen van Uw belgicistische belangen zal U ergens anders moeten zijn... |
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar BDW moet enkel zien, dat zijn programma min of meer (en liefst meer dan min) wordt verwezenlijkt, en dit zowel op het communautaire, als op begrotingsvlak (waar de meningsverschillen, mi nog groter zijn). En als dat is door er van onder uit te muizen, of door Belgie te splitsen, of op nog andere manieren, het zal mij een zorg zijn. De Walen muizen er al vijftig jaar van onder, als het op het premierschap aankomt (en ze zijn er niet slecht mee gevaren). |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Minister-President
|
En gelukkig weet zij, zoals haar fan Henri1, dat Bart De Wever dermate met de daver op het lijf zit dat er misschien geen federale regering zou kunnen gevormd worden en België zelfs zou kunnen uiteen vallen, dat hij bereid is zowat alles te slikken wat goed is voor de Belgische Franstaligen.
|
|
|
|
|
#59 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tenzij... ja tenzij hij nooit echt een akkoord heeft gewild. En dan kunnen we de hele houding van Dewever begrijpen. Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 18:43. |
|
|
|