Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2004, 11:56   #41
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Wie mij een beetje kent op dit forum weet dat vrije meningsuiting voor mij heilig is. Maar als je denkt dat het overplakken van affiches "typisch" voor het Blok is, of dat je daaruit iets kan afleiden over de dictatoriale neigingen van een partij, dan ben je je blijkbaar toch maar aan strohalmen aan het vasthouden.

Schrijnend om te zien hoe sommige N-VA'ers vervallen in de sloganeske, nietszeggende nonsens die men zo graag aan het Blok toeschrijft.

Klein kind.
Groot kind,

Ook dat overplakken met Blok-affiches van Rob Verreycken met "Islam Stop"??

Rob betuigt hier zeker zijn respect voor de vrije meningsuiting???
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 12:12   #42
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Wie mij een beetje kent op dit forum weet dat vrije meningsuiting voor mij heilig is. Maar als je denkt dat het overplakken van affiches "typisch" voor het Blok is, of dat je daaruit iets kan afleiden over de dictatoriale neigingen van een partij, dan ben je je blijkbaar toch maar aan strohalmen aan het vasthouden.

Schrijnend om te zien hoe sommige N-VA'ers vervallen in de sloganeske, nietszeggende nonsens die men zo graag aan het Blok toeschrijft.

Klein kind.
Groot kind,

Vrije meningsuiting stopt waar parasitaire islam begint. Niet zagen, het is voor de goede zaak. Geen islamkolonisatie in Vlaanderen!
Oud 22 mei 2004, 12:56   #43
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:

Vrije meningsuiting stopt waar parasitaire islam begint. Niet zagen, het is voor de goede zaak. Geen islamkolonisatie in Vlaanderen!
Wolf,
Op de affiche van Rob Verreycken staat:"Islam Stop"
Dit is beperking van de godsdienstvrijheid, en dus ook van de vrije meningsuiting!

Er kunnen mistoestanden zijn, maar dit lost men niet op met slogans die volksgemeenschappen tegen elkaar opzetten.
Oud 22 mei 2004, 12:58   #44
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wolf,
Dit is beperking van de gosdienstvrijheid, en dus ook van de vrije meningsuiting!

Er kunnen mistoestanden zijn, maar dit lost men niet op met slogans die volksgemeenschappen tegen elkaar opzetten.
inderdaad, Wolf is dan ook weeral de zoveelste onversneden Blok-racist die de genuanceerde stemmen in zijn partij weer door de modder haalt
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 13:02   #45
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater

Het siert je Imponderabilia!

Dat is wat ik op andere topics wil aantonen over het puberale gedrag van SOMMIGE N-VA-militanten. Met nadruk op sommige (een klein deel). Maar net als sommige Blokmilitanten dit doen, verpesten zij ook het imago van het kartel.
Dank U, ik zou hier ook even willen zeggen dat ik het geruzie tussen Vlaams Blokkers en NV-A'ers een beetje beu ben, wanneer we als rechts blok (en dat is niet het Blok) onderling twisten zal dat geen goed doen aan de Vlaamse zaak, we zouden eens moeten inzien dat we voor dezelfde idealen strijden, meer bevoegdheden voor Vlaanderen, misschien willen sommigen volledige onafhankelijkheid en anderen niet, maar daar kan je toch een compromis over bereiken!
Ik raad dan ook alle mensen aan (en specifiek de mensen die zich uitgeven als CD&V - NV-A activist/sympatisant) om eerst na te denken en dan iets te posten. Ik ben er dan ook van overtuigd dat als deze weg was gevolgd dat deze topic hier niet zou staan!
Volledig mee eens. Jammer dat er niet meer figuren van jouw kaliber in de top van dit kartel zitten.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 13:10   #46
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wolf,
Dit is beperking van de godsdienstvrijheid, en dus ook van de vrije meningsuiting!

Als u niet wil erkennen dat de islam bezig is met een opmars in West-Europa, en daar niks wil aan doen; dan zou een onafhankelijk Vlaanderen in de toekomst wel eens nutteloos blijken te zijn.
Het is hypocriet om pakweg als Antwerpenaar of Gentenaar te gaan strijden in de Vlaamse rand rond Brussel tegen de verfransing aldaar als men ondertussen in de eigen wijk dreigt verjaagd te worden door islamitische buren. In Vlaanderen past enkel de Vlaamse volksgemeenschap, en vreemdelingen dienen zich hieraan aan te passen ofwel op te krassen! In Vlaanderen Vlaams, geen verfransing, geen verengelsing, geen arabisering!
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 13:15   #47
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Wolf,
Dit is beperking van de gosdienstvrijheid, en dus ook van de vrije meningsuiting!

inderdaad, Wolf is dan ook weeral de zoveelste onversneden Blok-racist die de genuanceerde stemmen in zijn partij weer door de modder haalt
[size=6]Wir haben es nicht gewust!!![/size]
Oud 22 mei 2004, 13:28   #48
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Koenraad Maesschalck

Wat heeft godsdienstvrijheid te maken met de taalstrijd?

Godsdienstbeleving is een persoonsgebonden materie.

Indien de nieuwe Vlamingen onze taal en wetten respecteren

zijn er totaal geen problemen.

Het Blok dat staat te janken over vrije meningsuiting, wil nu

de vrije meningsuiting van gelovigen aan banden leggen.

Hypocrieter kan het niet.
Oud 22 mei 2004, 13:38   #49
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Islam is geen godsdienst, het is een politieke ideologie, oorlogszuchtig, intolerant en theokratisch van aard. Onverenigbaar met onze waarden en normen. Verhofstadt had het er ooit eens over in zijn burgermanifest, al zal hij het nu niet meer graag horen denk ik.
Oud 22 mei 2004, 13:57   #50
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Wolf,

Ach zo, stond er dan die affiche: 'Ga en vermoord de Islamieten waar je ze tegenkomt!'?
Trouwens wie denk jij wel dat je bent om uit te maken wie er hier een vermeende racist is of niet?

Mijn verstand staat stil bij al die debiele uitlatingen van de helft van dit forum hier, wat nog erger is is dat een deel van hen ooit later een of ander mandaat zal uitoefenen!

En altijd dat gezaag opnieuw over discriminatie en racisme en blabla! Ziek wordt een mens ervan, weten jullie dat? Met jullie verlichte breinen?
Jullie zouden discriminatie nog niet herkennen als het in je gezicht kakte!
Losers
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 14:01   #51
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Koenraad Maesschalck

Wat heeft godsdienstvrijheid te maken met de taalstrijd?

Godsdienstbeleving is een persoonsgebonden materie.

Indien de nieuwe Vlamingen onze taal en wetten respecteren

zijn er totaal geen problemen.

Het Blok dat staat te janken over vrije meningsuiting, wil nu

de vrije meningsuiting van gelovigen aan banden leggen.

Hypocrieter kan het niet.
Godsdienst is bij Westerlingen persoonsgebonden. De Islam is inderdaad meer een alle sectoren van het leven overheersende politieke ideologie dan een werkelijke godsdienst.
Allochtonisering wordt als wapen gebruikt tegen Vlaanderen door de Franstaligen, wanneer gaan jullie dat toch eens inzien?
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 14:20   #52
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Islam is geen godsdienst, het is een politieke ideologie, oorlogszuchtig, intolerant en theokratisch van aard. Onverenigbaar met onze waarden en normen. Verhofstadt had het er ooit eens over in zijn burgermanifest, al zal hij het nu niet meer graag horen denk ik.
De islam is een wereldgodsdienst.

De islam is een eenvoudig geloof, met duidelijk omlijnde hoofdprincipes. Zij zijn gemakkelijk te begrijpen, maar laten vele interpretaties toe.

Het is niet omdat bepaalde groepen hier misbruik van maken dat men deze godsdienst moet verbieden.
Oud 22 mei 2004, 14:47   #53
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dank U, ik zou hier ook even willen zeggen dat ik het geruzie tussen Vlaams Blokkers en NV-A'ers een beetje beu ben, wanneer we als rechts blok (en dat is niet het Blok) onderling twisten zal dat geen goed doen aan de Vlaamse zaak, we zouden eens moeten inzien dat we voor dezelfde idealen strijden, meer bevoegdheden voor Vlaanderen, misschien willen sommigen volledige onafhankelijkheid en anderen niet, maar daar kan je toch een compromis over bereiken!
Ik raad dan ook alle mensen aan (en specifiek de mensen die zich uitgeven als CD&V - NV-A activist/sympatisant) om eerst na te denken en dan iets te posten. Ik ben er dan ook van overtuigd dat als deze weg was gevolgd dat deze topic hier niet zou staan!
Volledig mee eens. Jammer dat er niet meer figuren van jouw kaliber in de top van dit kartel zitten.
Ik ben eigenlijk gewoon sympatisant hoor, en daarbij ben ik nog wat jong (20) om tot de top van een partij te behoren.
Oud 22 mei 2004, 15:00   #54
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
De islam is een wereldgodsdienst.

De islam is een eenvoudig geloof, met duidelijk omlijnde hoofdprincipes. Zij zijn gemakkelijk te begrijpen, maar laten vele interpretaties toe.

Het is niet omdat bepaalde groepen hier misbruik van maken dat men deze godsdienst moet verbieden.
Islam is een verovereingsgodsdienst. Een gebied dat niet islamitisch is noemen moslims Dar al-Harb (het Huis van Oorlog). Islamieten hebben als taak in Dar al-Harb de islam te verspreiden, zodat het Dar al-Salam (Huis van Vrede) wordt. Eén van de taktieken om dit te bereiken is het op de wereld zetten van zoveel mogelijk kinderen in het gebied van de ongelovigen zodat uiteindelijk de moslims numeriek in de meerderheid zullen komen. Pas als de moslims genoeg manschappen hebben heeft de jihad (de heilige oorlog tegen ongelovigen) kans van slagen.

Als de tegenstanders te sterk zijn kan men zich beroepen op de Hudne (een vrede voor onbepaalde tijd). Men kan hudne ook omschrijven als: "zich klaarmaken voor de strijd door de tegenstander zand in de ogen te strooien".

Hoelang gaan we de kolonisatie van ons grondgebied nog tolereren?
Oud 22 mei 2004, 15:08   #55
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik ben eigenlijk gewoon sympatisant hoor, en daarbij ben ik nog wat jong (20) om tot de top van een partij te behoren.
De geschikte leeftijd om er aan te beginnen.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 11:48   #56
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was vandaag in de omgeving van Antwerpen.

Ik stel vast dat de gemeenteborden massaal overplakt
worden door het BLOK.

Schijnbaar kent het BLOK als uiterst rechtse partij
de rechtse kant NIET van de verkiezingsborden.

Ook kent het BLOK het begrip “VRIJE MENINGSUITING”
niet. Zij overplakken pertinent andere partijen.

Het BLOK geeft reeds een voorsmaakje hoe zij andere
partijen willen muilkorven. Moesten ze ooit aan de macht zijn
dan zullen ze net als nu in deze verkiezingen
andere partijen de mond snoeren.

Trouwens de BLOK affiches “ISLAM STOP”
van Blokker Rob Verreycken getuigt eveneens
dat het BLOK tegen vrije godsdienstbeleving is..

BLOK = “Tegen vrije meningsuiting” = dictatuur.
Inderdaad, met dat overplakken brengen zij in de praktijk wat zij bedoelen met eigen volk eerst. Vrije meningsuiting alleen voor het VB en hun leden. Het wordt tijd dat iedereen eens die flauwe zever doorziet.
Oud 24 mei 2004, 11:57   #57
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was vandaag in de omgeving van Antwerpen.

Ik stel vast dat de gemeenteborden massaal overplakt
worden door het BLOK.

Schijnbaar kent het BLOK als uiterst rechtse partij
de rechtse kant NIET van de verkiezingsborden.

Ook kent het BLOK het begrip “VRIJE MENINGSUITING”
niet. Zij overplakken pertinent andere partijen.

Het BLOK geeft reeds een voorsmaakje hoe zij andere
partijen willen muilkorven. Moesten ze ooit aan de macht zijn
dan zullen ze net als nu in deze verkiezingen
andere partijen de mond snoeren.

Trouwens de BLOK affiches “ISLAM STOP”
van Blokker Rob Verreycken getuigt eveneens
dat het BLOK tegen vrije godsdienstbeleving is..

BLOK = “Tegen vrije meningsuiting” = dictatuur.
Clemens, dat heb ik bij heel wat andere partijen ook al gezien hoor. De Resist stickers hangen ook nog steeds overal rond, om een voorbeeld te geven.
Oud 24 mei 2004, 12:03   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Distel

Als Blokker vindt u het natuurlijk normaal dat
vrije meningsuiting en vrije godsdienstbeleving
door het BLOK wordt beknot.

Ik had van een Blokker niets anders verwacht.

En dan maar affiches ophangen over vrije meningsuiting.

Het BLOK is een gezelschap van hypocrieten.
Ging het Clemens niet over de voorbode van de Blok-dictatuur omdat ze precies hetzelfde doen als wat de plakkers van Frieda Brepoels deden op de borden van Bert Anciaux?

Twee maten en twee gewichten hanteren is anders een prima uiting van hypocrisie, dunkt me.

Laat er de vrije meningsuiting en godsdienstbeleving liever buiten in verkiezingstijd. Het is immers van alle tijden en alle partijen om elkaars verkiezingspropaganda te overplakken.
Oud 24 mei 2004, 12:06   #59
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Laat er de vrije meningsuiting en godsdienstbeleving liever buiten in verkiezingstijd. Het is immers van alle tijden en alle partijen om elkaars verkiezingspropaganda te overplakken.
Kiezen is ook een vorm van vrije meningsuiting.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 12:17   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Kiezen is ook een vorm van vrije meningsuiting.
Voor zover de kiezer niet door verkiezingsreclame beïnvloed wordt toch, ja.
De eerlijkste verkiezingsreclame vindt je echter niet op verkiezingsborden in verkiezingstijd maar in een goed en democratisch werkend parlement buiten de verkiezingsperiode....
waar echter GEEN vrijheid van meningsuiting bestaat! De stemming is er, in tegenstelling tot in het stemhok, niet geheim. Daardoor zitten we met een regeringsdemocratie, en dus particratie, inplaats van met een parlementaire democratie.

De bewuste kiezer heeft geen verkiezingsreclame nodig om dit te weten.

Waarmee we meteen weten voor wie al die verkiezingsonzin precies bedoeld is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be