Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 september 2010, 21:51   #41
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
We hadden geen lichtgewicht hoeven zijn als we minder egocentisch en wantrouwend tegenover elkaar zouden staan. Maar zelden vang ik negatieve sentimenten op jegens Belgen, Vlamingen of Walen (behalve dan dat ze zo dom waren om zich in 1830 af te scheiden, dat vinden we allemaal nog steeds oerlomp), maar als ik die Belgen, en dan vooral Vlamingen hoor over NEderland dan rijzen mijn haren ten berge! Ik zou zelf bijna in staat zijn een geweer in huis te leggen om mijn dierbare Vaderland tegen ze te verdedigen.
Ik merk dat ook jij trouwens het steeds over de HOLLANDERS heb, zijn zij de enigen die de Nederlanden bewonen??
euhm het waren de Walen en Fransen die België afscheurden van het VKN.
niet de Vlamingen (zij vochten mee met Willem).
Shadowke is offline  
Oud 7 september 2010, 21:51   #42
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën
- Vlamingen nooit zullen accepteren dat ze getalsmatig niet gelijk zijn aan Nederlanders, want ze zullen eisen stellen, zoals evenveel vertegenwoordigers in het parlement e.d.
Staan Vlamingen voor bekend, al 180 jaar lang. In België hebben wij zelfs een meerderheid in het Parlement, stel u effe voor.
HOUZEE ! is offline  
Oud 7 september 2010, 21:51   #43
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dat is voor de n-va een tussenstap naar een vlaanderen in europa (een europa van regio's).
dan kunnen ze daar nog 180 jaar op wachten.
EU?!...dat mag vandaag nog opgeheven worden. Ik zag freggle Verhofstadt op het journaal op Één in dat EU-parlement en ik dacht ''Oh My God!, dan durven zie iets van JP Balkenende te zeggen, die man is gewoon ENG''
Unie der Provinciën is offline  
Oud 7 september 2010, 21:53   #44
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die internationale ondernemingen zitten er vooral omdat Brussel de hoofdstad is van Europa, of zo gezien wordt. Zodra die positie vervalt zal Brussel niet mer zo interessant zijn. En zodra de EU-instellingen uit België zijn vertrokken zullen de Belgen ook wel EU-kritischer worden.
Uw oorspronkelijke post is in tegenwoordige tijd geschreven, en gaat dus over de HUIDIGE situatie, die waarin Brussel nog steeds Europese "hoofdstad" is, met alles erop en eraan, en waarin Brussel nog steeds een van de belangrijkste politieke en financiële centra is in Europa, en zelfs in de wereld.

Daarbij goed beseffende dat Brussel niet opkan tegen steden als New York, Parijs, Londen of Berlijn.
Oud 7 september 2010, 21:53   #45
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Staan Vlamingen voor bekend, al 180 jaar lang. In België hebben wij zelfs een meerderheid in het Parlement, stel u effe voor.
Maar zodra jullie die meerderheid willen benutten wordt jullie meteen discriminatie van de minderheid verweten. Jullie zien toch wel in dat wij helemaal niet zo rouwig zijn in Nederland dat we dat soort problemen niet hebben dankzij de afscheiding van 1830.
Oud 7 september 2010, 21:54   #46
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik merk dat ook jij trouwens het steeds over de HOLLANDERS heb, zijn zij de enigen die de Nederlanden bewonen??
Ik ben een bewonderaar van de Hollanders, maar geen blinde bewonderaar. Misschien waren het geen Hollanders, maar ze behoorden wel tot de Republiek. We weten allen dat Holland, zeker in die tijden, de merknaam was voor de Noordelijke Nederlanden.
De Noordelijke Nederlanden draaiden vroeger ook steeds om Hollandse dominantie, waar de Zuidelijke zich kenmerkten aan een onderlinge verdeeldheid (was onze zwakte).

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 september 2010 om 21:55.
Scarabaeida is offline  
Oud 7 september 2010, 21:55   #47
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Uw oorspronkelijke post is in tegenwoordige tijd geschreven, en gaat dus over de HUIDIGE situatie, die waarin Brussel nog steeds Europese "hoofdstad" is, met alles erop en eraan, en waarin Brussel nog steeds een van de belangrijkste politieke en financiële centra is in Europa, en zelfs in de wereld.

Daarbij goed beseffende dat Brussel niet opkan tegen steden als New York, Parijs, Londen of Berlijn.
Die positie van Europese Hoofdstad is wankel. Wat moet er van Brussel komen als zowel Vlaanderen als de EU er geen zetels meer hebben.
Oud 7 september 2010, 21:56   #48
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Op verschillende plaatsen gaan dezer dagen stemmen op om wallonië bij Frankrijk te voegen bij een eventuele splitsing, wat in principe helemaal niets nieuw is.

Maar kunnen andere grote Europese landen (met name het VK en Duitsland) hier mee leven? Gaan ze hier überhaupt mee akkoord?
Moest Wallonië Brussel meesleuren gaat het om de Europese hoofdstad die plots in Frankrijk ligt en dat kunnen voornamelijk de Engelsen niet aanvaarden denk ik. Bovendien heeft Duitsland dan een grotere gemeenschappelijke grens met Frankrijk en daar zijn ze ook niet meteen happig op me dunkt.

Kort samengevat: zou Europa, of toch enkele belangrijke landen, het Frankrijk en Wallonië kunnen verhinderen om samen te gaan, en op grond van wat zou men dit kunnen doen?
En waarom zou Duitstalig België dan niet bij Duitsland gevoegd mogen worden?
De splitsing van België wordt het begin van WOIII, wacht maar.
Mitgard is offline  
Oud 7 september 2010, 21:58   #49
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik ben een bewonderaar van de Hollanders, maar geen blinde bewonderaar. Misschien waren het geen Hollanders, maar ze behoorden wel tot de Republiek. We weten allen dat Holland, zeker in die tijden, de merknaam was voor de Noordelijke Nederlanden.
De Noordelijke Nederlanden draaiden vroeger ook steeds om Hollandse dominantie, waar de Zuidelijke zich kenmerkten aan een onderlinge verdeeldheid (was onze zwakte).
Ik ben zeker geen bewonderaar van de Hollanders. Die twee overvolle provincies hebben sinds die tijd veel aan invloed en macht (vooral economisch) ingeboet ten voordele van andere delen van de Republiek en de Generaliteitslanden. Dat Noord-Brabant als oorspronkelijk bezet gebied zo zou floreren als het nu doet is toch geweldig. Maar ik heb geen problemen met de Hollanders van boven het water, ze zijn zeker anders in veel dingen dan wij hier in Brabant, maar juist die verscheidenheid van mensen en inzichten maakt ons een mooi geheel.
Oud 7 september 2010, 21:59   #50
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Zou het? Als Frankrijk zich d'r mee gaat bemoeien om de arme walen te helpen,dan kan het nog weleens uit de hand lopen.
Oud 7 september 2010, 22:00   #51
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Franse tanks zouden de Rand binnenrollen (nadat er herhaaldelijk dodelijke rellen plaatsvinden tussen NL en FR). De Britten en de Duitsers zien dat de Belgische neutraliteit geschonden wordt en grijpen in. Begin WOIII.
Het resultaat zou uiteindelijk de verdeling van Europa zijn zoals zo'n 400 jaar geleden meemaakten. De vraag is waar we zouden eindigen. Zouden we wéér bij de Paapsen, Latino's eindigen? Of zouden we bij Germaans Europa eindigen?

Eén ding is zeker: voor ons klein volkske steekt niemand zijn hand in het vuur. Realpolitik is alles.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 september 2010 om 22:06.
Scarabaeida is offline  
Oud 7 september 2010, 22:03   #52
eralepsa
Vreemdeling

eralepsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Kort samengevat: zou Europa, of toch enkele belangrijke landen, het Frankrijk en Wallonië kunnen verhinderen om samen te gaan, en op grond van wat zou men dit kunnen doen?
Europa is niet gebaat met grote naties, Europa wil zijn macht versterken en wil daardoor zoveel mogelijk versnippering van de Europese naties.
eralepsa is offline  
Oud 7 september 2010, 22:05   #53
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Franse tanks zouden de Rand binnenrollen. De Britten en de Duitsers zien dat de Belgische neutraliteit geschonden wordt en grijpen in. Begin WOIII.

De casus beli zou uiteindelijk de verdeling van Europa zijn zoals zo'n 400 jaar geleden meemaakten. De vraag is waar we zouden eindigen. Zouden we wéér bij de Paapsen, Latino's eindigen? Of zouden we bij Germaans Europa eindigen?
Alsof Frankrijk oorlog zou riskeren voor de dorpen Kraainem, Linkebeek, Sint-Genesius-Rhode...
respublica is offline  
Oud 7 september 2010, 22:06   #54
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Alsof Frankrijk oorlog zou riskeren voor de dorpen Kraainem, Linkebeek, Sint-Genesius-Rhode...
Waals-Franse broederliefde hè?
Scarabaeida is offline  
Oud 7 september 2010, 22:10   #55
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Tja, moest Vlaanderen Brussel gewapenderhand gaan claimen .... Ik heb al veel Vlaams-nationalisten horen zeggen dat ze voor Brussel een oorlog zouden beginnen. En dan zal Frankrijk vanzelfsprekend ingrijpen en waarschijnlijk heel Vlaanderen komen bezetten. Frankrijk dat al behoorlijk lang Zuid-Vlaanderen bezet (niet vergeten!!) 't Is één van de zóvele mogelijke scenario's ....

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 7 september 2010 om 22:12.
HOUZEE ! is offline  
Oud 7 september 2010, 22:13   #56
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die positie van Europese Hoofdstad is wankel. Wat moet er van Brussel komen als zowel Vlaanderen als de EU er geen zetels meer hebben.
Waarom zou de EU weg moeten gaan? Dat is een mogelijkheid, ja, maar geen zekerheid.

Maar bon, laten we vertrekken vanuit die hypothese: dan wordt Brussel een doodgewone stad zonder aantrekkingskracht. Dat betekent dat de meeste internationale intellingen vertrekken, evenals de multinationals. Het aantal jobs gaat dus ferm naar beneden, wat ook betekent dat Vlaamse pendelaars ook hun job kwijtraken. Een deel ervan kan teruggewonnen worden in de Vlaamse administratie, en hopelijk bij kleinere filialen in Vlaanderen. Daarbij goed wetende dat er geen reden is voor ondernemingen om nieuwe filialen in Vlaanderen te openen indien het land verenigd is met Nederland: de ondermingen zitten dan reeds in Nederland. En de grote beslissingcentra zullen in Nederland zitten (Amsterdam, De Haag)
Maar hoeveel van de 230.000 Vlaamse pendelaars zouden hun job in Brussel of in Vlaanderen kunnen behouden? 50%? 25%? 75%?

Uiteraard verliest de Vlaamse Ruit dan ook een van haar hoeken en wordt het een Vlaamse Driehoek. Ge kunt u dan afvragen of de ondernemingen die momenteel rond Brussel, in de Rand, zetelen daar nog gaan blijven. Nog eens een risico op banenverlies en ditto economische activiteit. Wat gaat er met Zaventem gebeuren? Zal het een logistiek centrum blijven? Op basis van wat, als Brussel geen internationale stad meer is?

Plus dan nog symbolisch, wie gaat de rol overnemen van internationale poort voor Vlaanderen? Nu ja, als er een Groot-Nederland komt, is er Amsterdam die die functie kan uitoefenen.

Dit zijn maar een paar bedenkingen die ik mij maak indien Brussel terug een doodgewone stad wordt. Zijn jullie bereid om in de praktijk uit te testen of ik ongelijk heb?
Oud 7 september 2010, 22:13   #57
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Tja, moest Vlaanderen Brussel gewapenderhand gaan claimen .... Ik heb al veel Vlaams-nationalisten horen zeggen dat ze voor Brussel een oorlog zouden beginnen. En dan zal Frankrijk vanzelfsprekend ingrijpen en waarschijnlijk heel Vlaanderen komen bezetten. 't Is één van de zóvele mogelijke scenario's ....
Ik ben geen gewelddadig type, maar ook Burgeroorlog kan tot zulke taferelen leiden. Burgeroorlog, je hoort het goed, is een mogelijkheid voor België. Het enige wat nodig is is dat een groep Franco-extremisten een fles in de aars van een groep Vlamingen duwen en dat in wederdienst een groep Vlamingen de keel opensnijden van een groep Franstaligen. En nog een revanche. En nog één. Oorlog zou snel plaatsvinden. Zo begon het in Joegoslavië.
Wat kan je als pacifist doen als je te vrezen hebt voor je leven door de gegroeide ethnische haat als gevolg van die daden? Wat als je opgeroepen wordt en een geweer in je handen geduwd krijgt en als men deserteurs opspoort en neerschiet?

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 september 2010 om 22:14.
Scarabaeida is offline  
Oud 7 september 2010, 22:21   #58
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen gewelddadig type, maar ook Burgeroorlog kan tot zulke taferelen leiden. Burgeroorlog, je hoort het goed, is een mogelijkheid voor België. Het enige wat nodig is is dat een groep Franco-extremisten een fles in de aars van een groep Vlamingen duwen en dat in wederdienst een groep Vlamingen de keel opensnijden van een groep Franstaligen. En nog een revanche. En nog één. Oorlog zou snel plaatsvinden. Zo begon het in Joegoslavië.
Wat kan je als pacifist doen als je te vrezen hebt voor je leven door de gegroeide ethnische haat als gevolg van die daden? Wat als je opgeroepen wordt en een geweer in je handen geduwd krijgt en als men deserteurs opspoort en neerschiet?
Da's het voordeel van iemand als Flahaut als Minister van Defensie te hebben, hé. De enen hebben de munitie, de anderen de geweren, zodat zij niet veel kwaads kunnen uitrichten.
Nu ja, Vlamingen spelen vals, zij kunnen de kernbommen van Kleine Brogel gaan pikken! Daarom dat de Franstaligen de geweren mogen hebben: zo kunnen zij de bommen terugkloppen (en met Justine Henin zullen te vrezen zijn).

***wablief? Mijn pillekes? Ja madam, ik heb ze genomen. ... Jawel jawel! Bon ça va, ok, ik heb ze aan mijn kat gegeven, en kijk is, ze is zo kalm als iets! ***
Oud 7 september 2010, 22:21   #59
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waals-Franse broederliefde hè?
Zouden ze er echt een bomaanslagje op zeg maar OV-knooppunt Montparnasse voor over hebben? Heel Parijs voor maanden verlamd voor een paar duizend racisten? Of een tanker die wordt tot zinken gebracht in de haventoegang van Le Havre?
In wezen zijn de rijke West-europese landen zodanig kwetsbaar voor terreur en sabotages dat ze zich geen geweld kunnen veroorloven. Niet in eigen land, niet in een buurland.
fonne is offline  
Oud 7 september 2010, 22:23   #60
jeroen122
Burger

Standaard

als er herhaaldelijk rellen en bloedvergieten in en rond brussel zou zijn trekt de navo vlug weg naar duitsland waar ze goedkoop gebouwen kunnen huren na hereniging van duitsland staan er veel overheidsgebouwen leeg, kan de eu zijn diplomaten hun veiligheid niet garanderen of ze moeten brussel ombouwen tot fort en zijn ook vlug gaan vliegen en blijft er niet veel meer over dan het autonium en de islamghetto's
jeroen122 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be