Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 september 2010, 20:20   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Roger Vangheluwe was de meest Vlaamsgezinde van de bisschoppen.
In de katholieke kerk van BE Belgicisten maar bij de gewone priester zeker ook veel Volksunie-supporters.
zeker in de VL colleges waar ze de jongeren warm maakten voor hun flamingantische ideeën.

Veel van die priesters blijken nu nogal wat uitgestoken te hebben in de jaren 50, 60, 70.

Nochtans: de Cd&V krijgt de klappen maar de n-va/Volksunie blijkt buiten schot.
De mensen vergeten snel.
Je vertelt baarlijke nonsens.

Er is in de de voorbije 180 jaar geen instelling geweest die ooit meer Belgicistisch is geweest dan de Rooms Katholieke Kerk. Figuren zoals Mercier en Van Roey waren ultras in dat opzicht.

Natuurlijk blijft N-VA/Volksunie buiten schot. Soms de herderlijke brieven met anti-VU stemrichtlijnen vergeten die indertijd in de kerken werden voorgelezen?
Oud 12 september 2010, 20:24   #42
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Er is in de de voorbije 180 jaar geen instelling geweest die ooit meer Belgicistisch is geweest dan de Rooms Katholieke Kerk. Figuren zoals Mercier en Van Roey waren ultras in dat opzicht.

Natuurlijk blijft N-VA/Volksunie buiten schot. Soms de herderlijke brieven met anti-VU stemrichtlijnen vergeten die indertijd in de kerken werden voorgelezen?
de top was Belgicistisch; maar de priester-leraars lepelden het vlaams-nationalisme en nog wat anders, zo blijkt nu, in.

ze wisten ook dat het stemadvies averechts werkte: bazen blij en zij ook; 2 keer prijs.
azert is offline  
Oud 12 september 2010, 20:24   #43
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is nog iets vanuit mijn jeugd,en réken maar dat die volksunie destijds géén poot aan de grond kreeg in mijn dorpje....

De macht én invloed van meneer pastoor op zijn schaapjes was té groot...
Svennies is offline  
Oud 12 september 2010, 20:25   #44
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat is nog iets vanuit mijn jeugd,en réken maar dat die volksunie destijds géén poot aan de grond kreeg in mijn dorpje....

De macht én invloed van meneer pastoor op zijn schaapjes was té groot...
in het dorpje vielen niet veel stemmen te rapen.
azert is offline  
Oud 12 september 2010, 20:28   #45
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de top was Belgicistisch; maar de priester-leraars lepelden het vlaams-nationalisme en nog wat anders, zo blijkt nu, in.

ze wisten ook dat het stemadvies averechts werkte: bazen blij en zij ook; 2 keer prijs.
U draait de zaken om,dit is zowat de meest leugenachtige post die ik hier ooit al heb gelezen....

De pastoor uit mijn kerk destijds stelde een volksuniestem gelijk met hel en verdoemenis voor iederéén die het zou aandurven om hierop te stemmen...
Svennies is offline  
Oud 12 september 2010, 20:33   #46
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De priester die bij moeite had om zijn poten thuis te houden reed idd met een Vlaams Leeuwtje op zijn oude auto rond. Het kan dus wel kloppen.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 12 september 2010, 20:33   #47
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mercier was overtuigd van de Franse (talige) suprematie; Van Roey was van een ander gehalte. Hij was een Vlaming, die, als primaat van de kerk in België, Belgisch gezind was, maar zeker niet van het kaliber van Mercier. Bovendien was Van Roey hevig anti-Duits. En dit, omdat de Duitsers voor de tweede maal België waren binnengevallen zoals in 1914. Dat kon Van Roey helemaal niet begrijpen noch goedkeuren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 september 2010 om 20:42.
Het Oosten is offline  
Oud 12 september 2010, 20:34   #48
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in het dorpje vielen niet veel stemmen te rapen.
Tel al die stemmen van die gelovige katholieke dorpjes tesamen ...

Wéét U,raadpleeg de geschiedenis wat stemgedrag in de jaren 60 inhield....

Waar die oeroude CVP zijn machtsbasis aan overhield....

De feiten zullen mij in het gelijk stellen en U hier als een oeverloze lullennaar zonder serieuze argumenten te kijk stellen...
Svennies is offline  
Oud 12 september 2010, 20:34   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U draait de zaken om,dit is zowat de meest leugenachtige post die ik hier ooit al heb gelezen....

De pastoor uit mijn kerk destijds stelde een volksuniestem gelijk met hel en verdoemenis voor iederéén die het zou aandurven om hierop te stemmen...
Het is nu stilaan alle remmen los bij de Belgicisten.
Oud 12 september 2010, 20:40   #50
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is nu stilaan alle remmen los bij de Belgicisten.
het schijnt zo...

Géén leugen blijkt hen te veel te zijn....

Argumenten schijnen ineens niet meer van toepassing te zijn...
Svennies is offline  
Oud 12 september 2010, 20:41   #51
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Heb je het nu over diezelfde priesters die vanop de preekstoel de mensen afdreigden met de hel indien ze voor de Volksunie durfden te stemmen?

Ik was nog een klein prutske toen ik als misdienaar moest meemaken dat mijn eigen vader de communie werd geweigerd omdat hij (als ex-voorzitter van de lokale CVP) had gedreigd om VU te stemmen omdat de nationale CVP (zoals gewoonlijk) zijn toenmalige vlaamse beloften niet nakwam....
Priesters in het algemeen en Rome in het bijzonder zijn altijd de suiker in de benzinetank geweest van de rechtvaardige Vlaamse zaak.
Oud 12 september 2010, 20:44   #52
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

uit de ene na de andere getuigenis blijkt nogmaals dat het flamingantisme hier op het forum (maar ook erbuiten) een zaak is van mannen die al voor 1968 volwassen waren en nu hun gram willen halen voor wat ze toen niet hebben kunnen bereiken en voor het te laat is.
azert is offline  
Oud 12 september 2010, 20:46   #53
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
uit de ene na de andere getuigenis blijkt nogmaals dat het flamingantisme hier op het forum (maar ook erbuiten) een zaak is van mannen die al voor 1968 volwassen waren en nu hun gram willen halen voor wat ze toen niet hebben kunnen bereiken en voor het te laat is.
sure
en die mannen de al voor 1968 volwassen waren zijn op 13 juni 2010 voor het eerst gaan stemmen
born2bewild is offline  
Oud 12 september 2010, 20:46   #54
Shadowke

Standaard

Citaat:
nou azert, ik was toen nog ni eens geboren
dus die stelling kan je al direct op je buikje schrijven
Shadowke is offline  
Oud 12 september 2010, 20:50   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat u maar goed gaan jongen.
Oud 12 september 2010, 20:54   #56
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hahahahahaha...dit is de allerstomste post van het jaar....

hier voor U een plaatje speciaal op verzoek...

http://www.youtube.com/watch?v=ljHGzbYOWmU
Svennies is offline  
Oud 12 september 2010, 20:59   #57
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hahahahahaha...dit is de allerstomste post van het jaar....

hier voor U een plaatje speciaal op verzoek...

http://www.youtube.com/watch?v=ljHGzbYOWmU
Hollander is offline  
Oud 12 september 2010, 22:07   #58
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
debiel?
Iemand die een draad als deze start is ofwel van extreem kwade wil, ofwel simpelweg debiel. Ik ben nogal optimistisch over de menselijke aard dus blijft er maar één oplossing meer over.
Pelgrim is offline  
Oud 12 september 2010, 23:39   #59
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Iemand die een draad als deze start is ofwel van extreem kwade wil, ofwel simpelweg debiel. Ik ben nogal optimistisch over de menselijke aard dus blijft er maar één oplossing meer over.
uhu!

serieus azert wat voor spul snuif je... ALLES, letterlijk alles, haal jij erbij en draai je om om de N-VA in een kwaad daglicht te stellen. Lees je zelf je verzinsels?

Citaat:
Die kerels waren geslepen: ze wisten dat de hogere geestelijken dat goedkeurden, maar dat de gewone mensen het omgekeerde gingen doen.
Twee maal prijs.
Echt?

Soms vraag ik mij af of je echt mentaal tot meer in staat bent. Maar dan moet ik gewoon enkele posts van je lezen et voila... ik zal het int frans zeggen, dat verstaat u beter: vous êtes fou!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 12 september 2010 om 23:42.
lollysticky is offline  
Oud 13 september 2010, 06:41   #60
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Het valt op de de overgrote meerderheid van de gevallen uit VL komen.
Zal wel geen toeval zijn.
azert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be