![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beweer steeds loud and clear voor iedereen die het horen wil dat dit geen democratie is. De vrije meningsuiting werd hier trouwens ook aan banden gelegd, vioa de wetten van het CGKR (mede geodgekeurd door het Vlaamsblok) Of ik daar allemaal mee akkoord ga, speelt geen rol. Het is de wet. Ik kan enkel proberen die aan te passen, of anders mezelf aanpassen...... of hopen dat ik ze een slag voor kan blijven ![]() Het Vlaamsblok verloor zijn slag, en als het gerecht even konsekwent is, dan kan de N-VA ook inpakken......
![]() |
![]() |
#43 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie wat je bedoelt, maar één individuele uitspraak van een kandidaat lijkt me niet van die aard om de hele partij te veroordelen. Bovendien mag eenieder die mening toegedaan zijn zonder aan iets schuldig te zijn. Het zou iets anders zijn als dit de partijlijn zou zijn. |
||
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De feiten waar BuB de N-VA zou kunnen op pakken zijn: het herhaaldelijk publiceren van cijfers met het oog op het stigmatiseren van een bevolkingsgroep, om aldus één van haar politieke doeleinden te verwezenlijken.
![]() |
![]() |
#45 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ieder mag zijn mening hebben, maar deze mag niet racistisch zijn. Indien deze dat is, dient de partij dat ook niet te publiceren.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vervang in de publicaties van VB en N-VA 'rapport Van San' door 'KBC-studie', en 'allochtonen' door 'Walen' en jullie kunnen bij dezelfde verkiezingsdrukker een mooie korting bedingen..........
![]() |
![]() |
#47 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is toch niet omdat er structurele,economische onvolkomenheden worden aangeklaagd in Wallonië dat er sprake is van racisme. Of is het verboden om kritiek uit te oefenen om anderen ? |
||
![]() |
![]() |
#48 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar trek gewoon de analogie door met het Vlaamsblok-arrest. Ik citeer: De door het Vlaams Blok hierbij aangebrachte feiten, cijfermatige gegevens en statistisch materiaal strekken er duidelijk niet toe de bevolking louter te infomeren of op te komen tegen bepaalde wantoestanden, hetgeen uiteraard is toegelaten, doch wel degelijk, gelet op de systematische en eenzijdige wijze waarop deze gegevens worden aangebracht en op de daarbij gehanteerde slogantaal of sarcasme, de bevolking aan te zetten tot vreemdelingenhaat en deze ook warm te maken voor de voorgestelde discriminerende maatregelen. Astemblieft meneer den apotheker! Vervang wat moet vervangen worden, and case not closed, but widely opened!
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De N-VA zet niemand aan tot vreemdelingenhaat. De N-VA stelt geen discriminerende maatregelen voor. |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Als men de Walen profiteurs noemt, zet men aan tot Walenhaat.
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Jullie aanklacht is toch op meer gebaseerd dan dat zinnetje dat je na ijverig speurwerk gevonden hebt, hoop ik ? |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De solidariteit stopzetten zal voor de Walen een discriminatie betekenen in de tegemoetkomingen voor ziekte, invaliditeit, werklozensteun, etc. etc. Vraag het eens aan de Walen of ze door een splitsing zouden gediscrimineerd zijn.........
![]() |
![]() |
#54 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jouw houding drijft rechtschapen vlaams-nationalisten (of is dit onmogelijk) in de armen van het Vlaams Blok. Citaat:
Citaat:
In een federaal België kan een splitsing uiteraard niet omdat het over landgenoten gaat. Ik ben niet eens vlaams-nationalist maar ik vind niet dat je anderen het recht mag ontzeggen dat wel te zijn! |
||||||
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#56 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik ben nu wel weg. [size=2]Ik heb een hekel aan vendelzwaaierij of het nu Belgisch of Vlaams is...[/size] |
||
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#58 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De inhoud is echter dezelfde. Irritatie opwekken tegenover een bevolkingsgroep........ Citaat:
Ik verkondig wat ik op een bepaald moment voor waarheid aanneem. Wie zich daardoor laat beïnvloeden, en hoe, dat is voor zijn rekening. Ik kom hier niet om propaganda te voeren voor partij zus of zo, noch om één bepaalde partij af te kammen. De ene week is het VB, dan weer N-VA, ook BuB, dan al eens CD&V, ook Groen! spaar ik niet, en zelfs de paarse coalitie krijgt ervan als ze stoten uitsteken........... De lompste vangen natuurlijk het meeste afzeik........... Citaat:
Citaat:
Ik ga enkel in tegen het systematisch stigmatiseren met bv die KBC-studie. En zelfs dat mag van mij, doch ik wijs erop dat voor dergelijke praktijken een andere partij onlangs veroordeeld werd........
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel: er bestaat een studie die aantoont dat er EU-gelden misbruikt worden in Griekenland. De studie komt uit, maar niemand reageert in de EU. Later kom ik er meerdere keren op terug. Ben ik dan plotseling bezig met het stigmatiseren van het Griekse volk? Neen, welnu wijzen op de transfers en de KBC-studie aanhalen ("studies" is trouwens een juister woord) is dat evenmin. |
|
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer nogmaals de Gentse rechter: De door het Vlaams Blok hierbij aangebrachte feiten, cijfermatige gegevens en statistisch materiaal strekken er duidelijk niet toe de bevolking louter te infomeren of op te komen tegen bepaalde wantoestanden, hetgeen uiteraard is toegelaten, doch wel degelijk, gelet op de systematische en eenzijdige wijze waarop deze gegevens worden aangebracht en op de daarbij gehanteerde slogantaal of sarcasme, de bevolking aan te zetten tot vreemdelingenhaat en deze ook warm te maken voor de voorgestelde discriminerende maatregelen. Ook hier gaat het dus om feiten en naakte cijfers. Waar wordt de blok-VZW op aangesproken? Juist: op haar wijze van die cijfers te hanteren. De N-VA flikt identiek hetzelfde. Hoe waar die studie van de KBC ook moge zijn, de N-VA mag ze niet systematisch en eenzijdig hanteren om de Vlamingen en Walen tot broodnijd aan te zetten.
![]() |