Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 22 mei 2004, 21:09   #41
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
De N-VA heeft een Zuid-Koreaan en een Congolese op haar lijst. Lijkt met niet echt racistisch.

Het aanklagen van het niet-naleven van de taalwetten ook niet trouwens.
Lees het artikel nu eens, of als je de moeite niet wil doen, zoek met je browser naar het woordje "profiteurs".
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 22 mei 2004, 21:11   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hahahaha. Nu laat je me toch wel flink lachen, hoor. In een democratie bestaat er zoiets als vrijemeningsuiting.
Nou je leeft in België.
Ik beweer steeds loud and clear voor iedereen die het horen wil dat dit geen democratie is.
De vrije meningsuiting werd hier trouwens ook aan banden gelegd, vioa de wetten van het CGKR (mede geodgekeurd door het Vlaamsblok)

Of ik daar allemaal mee akkoord ga, speelt geen rol. Het is de wet.
Ik kan enkel proberen die aan te passen, of anders mezelf aanpassen...... of hopen dat ik ze een slag voor kan blijven

Het Vlaamsblok verloor zijn slag, en als het gerecht even konsekwent is, dan kan de N-VA ook inpakken......
Oud 22 mei 2004, 21:12   #43
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Citaat:

De N-VA heeft een Zuid-Koreaan en een Congolese op haar lijst. Lijkt met niet echt racistisch.

Lees het artikel nu eens, of als je de moeite niet wil doen, zoek met je browser naar het woordje "profiteurs".
Linda is in Brussel geboren uit Franstalige Congolese ouders. Maar ze woonde bij Vlaamse pleegouders en ging naar een Nederlandstalige school in Molenbeek. "Mijn vriendenkring is bijna volledig Nederlandstalig. Via een vriendin kwam ik bij de Vlaamse Volksbeweging terecht en later bij de N-VA." Ze is overtuigd van de nood aan een Vlaams-nationale partij. "Ik weet dat veel Franstaligen de N-VA op een hoopje gooien met het Vlaams Blok. Maar dat zijn allemaal uitvluchten voor hun eigen falend beleid. Al wat de Walen doen is profiteren van de Vlamingen."

Ik zie wat je bedoelt, maar één individuele uitspraak van een kandidaat lijkt me niet van die aard om de hele partij te veroordelen. Bovendien mag eenieder die mening toegedaan zijn zonder aan iets schuldig te zijn. Het zou iets anders zijn als dit de partijlijn zou zijn.
Spetsnaz is offline  
Oud 22 mei 2004, 21:13   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Elke partij heeft zijn excuustruus of zijn sorry-jeannet.

Citaat:
Ik spreek hier niet over racisme.
De feiten waar BuB de N-VA zou kunnen op pakken zijn: het herhaaldelijk publiceren van cijfers met het oog op het stigmatiseren van een bevolkingsgroep, om aldus één van haar politieke doeleinden te verwezenlijken.
Oud 22 mei 2004, 21:15   #45
Foundation
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Linda is in Brussel geboren uit Franstalige Congolese ouders. Maar ze woonde bij Vlaamse pleegouders en ging naar een Nederlandstalige school in Molenbeek. "Mijn vriendenkring is bijna volledig Nederlandstalig. Via een vriendin kwam ik bij de Vlaamse Volksbeweging terecht en later bij de N-VA." Ze is overtuigd van de nood aan een Vlaams-nationale partij. "Ik weet dat veel Franstaligen de N-VA op een hoopje gooien met het Vlaams Blok. Maar dat zijn allemaal uitvluchten voor hun eigen falend beleid. Al wat de Walen doen is profiteren van de Vlamingen."

Ik zie wat je bedoelt, maar één individuele uitspraak van een kandidaat lijkt me niet van die aard om de hele partij te veroordelen. Bovendien mag eenieder die mening toegedaan zijn zonder aan iets schuldig te zijn. Het zou iets anders zijn als dit de partijlijn zou zijn.
Deze uitspraak staat gepubliceerd op de website van de NVA, waardoor we wel mogen besluiten dat zij gesteund wordt door de gehele N-VA.

Ieder mag zijn mening hebben, maar deze mag niet racistisch zijn. Indien deze dat is, dient de partij dat ook niet te publiceren.
Foundation is offline  
Oud 22 mei 2004, 21:16   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik een verkiezingsblaadje van de N-VA of het Vlaams Blok leest, zie je direct welke de democratische en welke de racistische partij is, beste Superstaaf.
De splinter en de balk..........
Vervang in de publicaties van VB en N-VA 'rapport Van San' door 'KBC-studie', en 'allochtonen' door 'Walen' en jullie kunnen bij dezelfde verkiezingsdrukker een mooie korting bedingen..........
Oud 22 mei 2004, 21:20   #47
Spetsnaz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Als ik een verkiezingsblaadje van de N-VA of het Vlaams Blok leest, zie je direct welke de democratische en welke de racistische partij is, beste Superstaaf.
Vervang in de publicaties van VB en N-VA 'rapport Van San' door 'KBC-studie', en 'allochtonen' door 'Walen' en jullie kunnen bij dezelfde verkiezingsdrukker een mooie korting bedingen..........
Ik ben geen N-VA'er.

Het is toch niet omdat er structurele,economische onvolkomenheden worden aangeklaagd in Wallonië dat er sprake is van racisme. Of is het verboden om kritiek uit te oefenen om anderen ?
Spetsnaz is offline  
Oud 22 mei 2004, 21:25   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik ben geen N-VA'er.
Neem het dan vooral niet persoonlijk.

Citaat:
Het is toch niet omdat er structurele,economische onvolkomenheden worden aangeklaagd in Wallonië dat er sprake is van racisme. Of is het verboden om kritiek uit te oefenen om anderen ?
Dat eens aanklagen mag gerust.
Maar trek gewoon de analogie door met het Vlaamsblok-arrest.

Ik citeer:

De door het Vlaams Blok hierbij aangebrachte feiten, cijfermatige gegevens en statistisch materiaal strekken er duidelijk niet toe de bevolking louter te infomeren of op te komen tegen bepaalde wantoestanden, hetgeen uiteraard is toegelaten, doch wel degelijk, gelet op de systematische en eenzijdige wijze waarop deze gegevens worden aangebracht en op de daarbij gehanteerde slogantaal of sarcasme, de bevolking aan te zetten tot vreemdelingenhaat en deze ook warm te maken voor de voorgestelde discriminerende maatregelen.

Astemblieft meneer den apotheker!
Vervang wat moet vervangen worden, and case not closed, but widely opened!
Oud 22 mei 2004, 21:29   #49
Spetsnaz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik citeer:

De door het Vlaams Blok hierbij aangebrachte feiten, cijfermatige gegevens en statistisch materiaal strekken er duidelijk niet toe de bevolking louter te infomeren of op te komen tegen bepaalde wantoestanden, hetgeen uiteraard is toegelaten, doch wel degelijk, gelet op de systematische en eenzijdige wijze waarop deze gegevens worden aangebracht en op de daarbij gehanteerde slogantaal of sarcasme, de bevolking aan te zetten tot vreemdelingenhaat en deze ook warm te maken voor de voorgestelde discriminerende maatregelen.

Astemblieft meneer den apotheker!
Vervang wat moet vervangen worden, and case not closed, but widely opened!
Ik merk geen grote demagogische slogans of sarcasme bij de N-VA.
De N-VA zet niemand aan tot vreemdelingenhaat.
De N-VA stelt geen discriminerende maatregelen voor.
Spetsnaz is offline  
Oud 22 mei 2004, 21:31   #50
Foundation
Minister

Standaard

Als men de Walen profiteurs noemt, zet men aan tot Walenhaat.
Foundation is offline  
Oud 22 mei 2004, 21:34   #51
Spetsnaz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als men de Walen profiteurs noemt, zet men aan tot Walenhaat.

Jullie aanklacht is toch op meer gebaseerd dan dat zinnetje dat je na ijverig speurwerk gevonden hebt, hoop ik ?
Spetsnaz is offline  
Oud 22 mei 2004, 21:39   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie aanklacht is toch op meer gebaseerd dan dat zinnetje dat je na ijverig speurwerk gevonden hebt, hoop ik ?
Ze hebben dat zinnetje in verschillende formaten, grootte en breedte. Ook hebben ze het in gesproken, getierde, gefluisterde, gezongen versies. Dit verklaart de vele GB's.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 22 mei 2004, 21:41   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De autootjesstunt niet demagogisch?

Citaat:
Haat op basis van ras, etnie, afkomst, huidskleur, plaats van herkomst (Wallonië!),.....

Citaat:
Oneeeeeee?
De solidariteit stopzetten zal voor de Walen een discriminatie betekenen in de tegemoetkomingen voor ziekte, invaliditeit, werklozensteun, etc. etc.
Vraag het eens aan de Walen of ze door een splitsing zouden gediscrimineerd zijn.........
Oud 22 mei 2004, 21:47   #54
Spetsnaz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ja misschien wel, maar dan nog is er een breed verschil in stijl een systematiek tussen VB en N-VA.
Jouw houding drijft rechtschapen vlaams-nationalisten (of is dit onmogelijk) in de armen van het Vlaams Blok.

Citaat:
Citaat:
Haat op basis van ras, etnie, afkomst, huidskleur, plaats van herkomst (Wallonië!),.....
Nog eens, ik zie niemand van de N-VA oproepen tot Walenhaat.

Citaat:
Citaat:
Oneeeeeee?
De solidariteit stopzetten zal voor de Walen een discriminatie betekenen in de tegemoetkomingen voor ziekte, invaliditeit, werklozensteun, etc. etc.
Vraag het eens aan de Walen of ze door een splitsing zouden gediscrimineerd zijn.........
De N-VA wil een onafhankelijk Vlaanderen, in die context is een aparte SZ logisch.
In een federaal België kan een splitsing uiteraard niet omdat het over landgenoten gaat.

Ik ben niet eens vlaams-nationalist maar ik vind niet dat je anderen het recht mag ontzeggen dat wel te zijn!
Spetsnaz is offline  
Oud 22 mei 2004, 21:49   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw houding drijft rechtschapen vlaams-nationalisten (of is dit onmogelijk) in de armen van het Vlaams Blok.
Altijd zijn ze er welkom!
Oud 22 mei 2004, 21:50   #56
Spetsnaz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Altijd zijn ze er welkom!
Lees je dit superstaaf ???

ik ben nu wel weg.

[size=2]Ik heb een hekel aan vendelzwaaierij of het nu Belgisch of Vlaams is...[/size]
Spetsnaz is offline  
Oud 22 mei 2004, 21:54   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[size=2]Ik heb een hekel aan vendelzwaaierij of het nu Belgisch of Vlaams is...[/size]
Vendelzwaaien beroert nu ook niet onmiddellijk mijn ziel; zingen daarentegen wel.
Oud 22 mei 2004, 21:55   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ja misschien wel, maar dan nog is er een breed verschil in stijl een systematiek tussen VB en N-VA.
Ook in demagogie heb je meerdere stijlen.
De inhoud is echter dezelfde.
Irritatie opwekken tegenover een bevolkingsgroep........

Citaat:
Wat de gevolgen van mijn houding zijn, dat kan me zwierig aan de reet roesten.
Ik verkondig wat ik op een bepaald moment voor waarheid aanneem.
Wie zich daardoor laat beïnvloeden, en hoe, dat is voor zijn rekening.
Ik kom hier niet om propaganda te voeren voor partij zus of zo, noch om één bepaalde partij af te kammen. De ene week is het VB, dan weer N-VA, ook BuB, dan al eens CD&V, ook Groen! spaar ik niet, en zelfs de paarse coalitie krijgt ervan als ze stoten uitsteken...........
De lompste vangen natuurlijk het meeste afzeik...........

Citaat:
Nog eens, ik zie niemand van de N-VA oproepen tot Walenhaat.
Neen, ze wensen te scheiden uit pure liefde.

Citaat:
Ik ben niet eens vlaams-nationalist maar ik vind niet dat je anderen het recht mag ontzeggen dat wel te zijn!
Waar ontzeg ik iemand dat recht?
Ik ga enkel in tegen het systematisch stigmatiseren met bv die KBC-studie.
En zelfs dat mag van mij, doch ik wijs erop dat voor dergelijke praktijken een andere partij onlangs veroordeeld werd........
Oud 22 mei 2004, 21:58   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is er dan iets mis met die studie?

Stel: er bestaat een studie die aantoont dat er EU-gelden misbruikt worden in Griekenland. De studie komt uit, maar niemand reageert in de EU. Later kom ik er meerdere keren op terug. Ben ik dan plotseling bezig met het stigmatiseren van het Griekse volk?

Neen, welnu wijzen op de transfers en de KBC-studie aanhalen ("studies" is trouwens een juister woord) is dat evenmin.
Oud 22 mei 2004, 22:05   #60
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Is er dan iets mis met die studie?

Stel: er bestaat een studie die aantoont dat er EU-gelden misbruikt worden in Griekenland. De studie komt uit, maar niemand reageert in de EU. Later kom ik er meerdere keren op terug. Ben ik dan plotseling bezig met het stigmatiseren van het Griekse volk?

Neen, welnu wijzen op de transfers en de KBC-studie aanhalen ("studies" is trouwens een juister woord) is dat evenmin.
Is er iets mis met het rapport Van San?

Ik citeer nogmaals de Gentse rechter:

Ook hier gaat het dus om feiten en naakte cijfers.
Waar wordt de blok-VZW op aangesproken?

Juist: op haar wijze van die cijfers te hanteren.

De N-VA flikt identiek hetzelfde.
Hoe waar die studie van de KBC ook moge zijn, de N-VA mag ze niet systematisch en eenzijdig hanteren om de Vlamingen en Walen tot broodnijd aan te zetten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be