Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 september 2010, 10:22   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Jullie zien de Koninklijke familie dus gewoon hun valies pakken en het afbollen? Zonder tegensputteren, zonder slag of stoot verlaten ze hun Paleizen, hun Machtspositie en druipen ze af naar een villa in Spanje? Dit is geen antwoord op mijn vraag, dit is een droomscenario voor de republikeinen onder ons.
Waar maakt ge u zorgen over ? Ze verliezen nu ook, juist zoals de katholieke kerk, stuk bij stuk een deel van hun ontzag, en daarbij van hun macht. Het koningshuis is geen probleem. Het zakgeldfederalisme is het maar al temeer.
Bob is offline  
Oud 18 september 2010, 10:24   #42
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie zien de Koninklijke familie dus gewoon hun valies pakken en het afbollen? Zonder tegensputteren, zonder slag of stoot verlaten ze hun Paleizen, hun Machtspositie en druipen ze af naar een villa in Spanje? Dit is geen antwoord op mijn vraag, dit is een droomscenario voor de republikeinen onder ons.
Tja, ze kunnen natuurlijk altijd proberen de wil van het volk naast zich neer te leggen en aldus de volkswoede uit te lokken, maar of ze daar dapper genoeg voor zijn is nog een andere vraag.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 18 september 2010, 10:47   #43
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Tja, ze kunnen natuurlijk altijd proberen de wil van het volk naast zich neer te leggen en aldus de volkswoede uit te lokken, maar of ze daar dapper genoeg voor zijn is nog een andere vraag.
Juist! Ofwel vertrekken ze met stille trom ofwel verzetten ze zich en wordt het een ware revolutie. Ik vrees dat die laatste mogelijkheid ook best zou kunnen. Wait and see.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline  
Oud 18 september 2010, 10:56   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu precies wat ik bedoel: onzin en flauw gelul als antwoord. NIEMAND kan hier een blijkbaar een SERIEUS antwoord op geven en het lijkt mij toch een cruciaal probleem als Vlaanderen onafhankelijk zou worden. Nog iemand?
Wilt ge aub mijn antwoord eens herlezen.

Ik heb heel opzettelijk dat antwoord in twee delen gesplitst; het eerste deel heel ernstig.

Ik herhaal het, het is zo simpel en zo eenvoudig, maar wel degelijk doodernstig en heel realistisch-realiseerbaar:

pensioen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 september 2010, 11:00   #45
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wilt ge aub mijn antwoord eens herlezen.

Ik heb heel opzettelijk dat antwoord in twee delen gesplitst; het eerste deel heel ernstig.

Ik herhaal het, het is zo simpel en zo eenvoudig, maar wel degelijk doodernstig en heel realistisch-realiseerbaar:

pensioen.
Zomaar op pensioen sturen? Ik denk dat je de weerbaarheid van de Saksen-Coburgs schromelijk onderschat.

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 18 september 2010, 11:43   #46
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen liggen ze in Laken plat van het lachen. Alsof die pippo's ook maar iets te vrezen hebben.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 18 september 2010, 11:46   #47
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ondertussen liggen ze in Laken plat van het lachen. Alsof die pippo's ook maar iets te vrezen hebben.
Dat denk ik er ook van. De Republiek Vlaanderen klinkt mooi in theorie, maar ik wil het nog wel eens zien gebeuren in de praktijk.

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 18 september 2010, 13:28   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ik zie de koninklijke familie vertrekken naar Spanje of Italïe om daar in ballingschap te leven.
Gewoon terug naar waar ze de laatste dertig jaar al wonen, het zuiden van Frankrijk.
Oud 18 september 2010, 14:03   #49
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard Typisch voorbeeld van radicaal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Wat een bullshit, geef toch gewoon eens toe dat het Vlaams Blok/Belang jarenlang de weg heeft geëffend voor de NVA, zonder het VL. Belang zaten we nu nog met een soort van Volksunie en waren er nog jaren van meer toegevingen aan de Franstaligen gekomen. Geef toch gewoon je ongelijk toe.
Dat is nu typisch het voorbeeld van een "radicaal" die nooit zijn ongelijk toegeeft. Jammer voor radicalen, maar de kiesuitslag bewijst wie gelijk heeft, zonder te moeten gelijk krijgen.
Willy Degheldere is offline  
Oud 18 september 2010, 14:08   #50
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik denk dat de vraag vooral is of het volk wel dapper genoeg is voor volkswoede.
Steve_M is offline  
Oud 18 september 2010, 16:14   #51
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik denk dat de vraag vooral is of het volk wel dapper genoeg is voor volkswoede.
Och de uitslag van de stemmingen, de laatste jaren, waren dan toch niet naar de goesting van het esthablisment. Er zijn wel vele middelen, om zijn woede te uiten.
Bob is offline  
Oud 18 september 2010, 16:50   #52
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Vlaamse partijen met SA en SS vergelijken is niet erg subtiel en uiteraard . Ik heb infeite maar één vraag waar niemand mij een bevredigend antwoord op kan geven: wat gebeurt er met het Koningshuis? Wie kan mij hier een écht realistisch antwoord op geven? Geen flauwe grappen over Bert Bibber enzo. Alvast bedankt!
Vaste klanten?
speurneus is offline  
Oud 18 september 2010, 17:21   #53
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat is ook een heikel punt, natuurlijk.

Als ik even rond me heen kijk en onder ogen zie wat het volk zich in de loop der tijden reeds heeft laten aandoen, vrees ik het ergste.

Ik geef de hoop echter niet op.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 18 september 2010, 17:24   #54
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere Bekijk bericht
Dat is nu typisch het voorbeeld van een "radicaal" die nooit zijn ongelijk toegeeft. Jammer voor radicalen, maar de kiesuitslag bewijst wie gelijk heeft, zonder te moeten gelijk krijgen.
Inderdaad...de verkiezingsuitslag is echter slechts één van de bewijzen van het gelijk van den Ardenees.
Oud 18 september 2010, 17:56   #55
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
VB is de SA van de Vlaamse Beweging. Nuttig om het vuil werk op te knappen maar voor de rest gemeden als de pest door de kleinburgers binnen NVA en VOKA.
Wat een smerig discours, mijnheer de zelfverklaarde democraat. Ik ben geen VB-fan, maar als jij hen "de SA van de Vlaamse Beweging" noemt, dan doe je wel degelijk een uitspraak die volstrekt onaanvaardbaar is. Vooreerst tegenover het VB zelf. Het VB heeft doodgewoon geparticipeerd in ons parlementair bestel. Zij bekoren jou niet. Maar dat hoeft ook niet. Zij vertegenwoordigen kiezers, net zoals de mandatarissen van de SPa en van Groen! En daar hoor jij respect voor te hebben.

Maar er is meer. Als het VB de SA is in uw ogen, wat is de rest van de Vlaamse beweging dan? De Wehrmacht, De Allgemeine SS, De Waffen SS of de Gestapo? Maar goed hoor, doe zo verder. Wees evenwel niet verbaasd wanneer op een gegeven ogenblik iemand zegt dat jij met je links gedachtengoed eigenlijk in dezelfde zak zit als Kim Jung Il van Noord-Korea, of Stalin, Pol Pot, Mao en andere leukerds. Allemaal voortreffelijke kameraden met bloed aan hun poten. De meesten "verkozen" met 99.9 % van de stemmen.
Oud 18 september 2010, 18:07   #56
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
. De meesten "verkozen" met 99.9 % van de stemmen.
En dat is nu net het grooooote verschil : 99,9 tegen 0,009
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 18 september 2010, 19:16   #57
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
VB is de SA van de Vlaamse Beweging.
knappe vergelijking.
BWarrior is offline  
Oud 18 september 2010, 19:46   #58
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
knappe vergelijking.
Ja, je beaming laat vooral zien hoe "knap" je bent.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 18 september 2010, 20:10   #59
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu precies wat ik bedoel: onzin en flauw gelul als antwoord. NIEMAND kan hier een blijkbaar een SERIEUS antwoord op geven en het lijkt mij toch een cruciaal probleem als Vlaanderen onafhankelijk zou worden. Nog iemand?
Die ene maand per jaar dat Beirreke in la Belgique verblijft, kan hij dan gewoon thuis doorbrengen. En thuis dat is: Chateauneuf-de-Grasse, dicht bij zijn yacht in Antibes. Waarmee hij naar de schoonfamilies in Rome en Amoril kan varen.
fonne is offline  
Oud 18 september 2010, 20:19   #60
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Die ene maand per jaar dat Beirreke in la Belgique verblijft, kan hij dan gewoon thuis doorbrengen. En thuis dat is: Chateauneuf-de-Grasse, dicht bij zijn yacht in Antibes. Waarmee hij naar de schoonfamilies in Rome en Amoril kan varen.
Pech echter. Hij vaart die boot NIET ZELF, (maar Belgisch militair personeel dacht ik) en van varen zal dus niet direct veel in huis komen
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be