![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoogstens een koepel waar hij zijn lichtjes in ophing als versiering. Voor de waarnemer op aarde lijkt dat ook op een gewelf. Van God verwacht ik toch beter. Citaat:
Citaat:
Ik veronderstel toch dat het geen raadselboekje is ? Citaat:
Hij wilde tegenstanders het gras voor de voeten wegmaaien. Idem voor uitvinding van de duivel die u iets anders op de mouw zou proberen spelden Alleen vergat hij erbij te vertellen hoe ik die duivel van een God kan onderscheiden. Iets wat mij vraagt mijn zoon te dden doet mij meer aan een duivel denken. Citaat:
Er is niets gedurfd aan aangezien de mens dan allang van de aardbodem zal verdwenen zijn. Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Sta me toe hier ook mijn feedback op te geven; zonder in een welles-nietes spelletje te vallen! Moslims aanvaarden dat God de Koran hun heeft neergezonden (op welke manier dan ook). Moslims geloven ook dat diezelfde God de oudere geschriften (Thora, psalmen, evangelie, profeten, ....) heeft neergezonden. Koran 5.44. Waarlijk, Wij zonden de Torah neer, waarin leiding en licht was Koran 5.46. En Wij gaven hem (Jezus) het Evangelie, dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarvóór in de Torah was. Koran 5.48. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarvóór in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Of de boodschap nu uit monde van boodschapper X of Y komt, tis alleen de boodschap die in essentie van belang is (om de grotere gedachte te staven)! Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu zijn er hier en daar ongeduldige vrijwilligers opgestaan die op eigen houtje met straffen zijn begonnen als terroristen en die onschuldige slachtoffers maken uit naam van God. Is dat een manier om het bestaan van God te bewijzen? Want dat was je uitgangspunt. Je kan je tijd dus beter besteden dan te proberen te bewijzen dat God bestaat. Het personeel van God, inclusief zijn profeten, imams, kaliefs en sultans, heeft God een slechte naam bezorgd. Zij leggen de oude boeken uit naar eigen goeddunken. Je kan daar beter niet mee in verband gebracht worden. Laatst gewijzigd door Piero : 20 september 2010 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het verschil tussen een werk geschreven door de mens waarin gekke verhaaltjes staan, en een werk geschreven door de mens waarin gekke verhaaltjes staan, waaronder de bewering dat het van god komt ? Waarom moeten we dat laatste aspekt geloven ? Had Jerommeke op een zeker ogenblik gezegd in zijn dialoog met Tante Sidonie dat de Suskes en Wiskes door god gestuurd zijn, moesten we dat dan geloven ? En wat doen we met verschillende boeken met tegenstrijdige verhalen, allemaal door mensen geschreven, die allemaal beweren door (een) god gezonden te zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moeten die openbaringen altijd ergens in het geniep in grotten of op bergen gebeuren ? Bang van getuigen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oh joy, ga ze eens doornemen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij hebt uit de hele koran tien quotes gevist die het beste zouden bewijzen dat de schrijvers van de Koran kennis doorkregen die ze niet hadden kunnen hebben. Statistisch gezien zou je haast verwachten dat je er nog wel meer dan dat zou moeten kunnen vinden die uit puur toeval op een moderne ontdekking lijken te slaan, en zelfs dat lukt hier niet. "God heeft vee geschapen" is geen teken dat er een god is en dat domesticatie onzin is, het is enkel een bewering, maar zonder enige vorm van bewijs. Deze quotes bevatten misschien wel minder goed lijkende voorspellingen dan dat je op basis van puur toeval zou verwachten. Dus nee, het overtuigt niet echt...
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Blijkbaar niet altijd..., alhoewel??? Sta zelf heel septisch tegenover soms verrassend indrukwekkende gevallen; zoals het verhaal van Catharina Van Siëna. In elk geval heeft de verheven gelovige sowieso geen verantwoordingen nodig om zich ervan te vergewissen van het bestaan van een overheersende macht welke permanent over ons waakt. |
|
![]() |
![]() |