![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In ieder geval weten we dat de reclame aanzet tot een verhoogd gebruik, en dat de reclame nu zo allomtegenwoordig is dat dat echt veel doet met het zelfbeeld van mensen.
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs ik met mijn 36 lentes heb het meegemaakt dat ik slechts 1x in de week in bad ging....op zaterdag. Maar we wasten ons wel dagelijks aan de lavabo,en niet enkel ons gezicht. We wasten ons van kop tot teen. En inderdaad, we stonken daarom geen uren in de wind. ![]() Maar als men wil beweren dat zeep totaal overbodig is dan nodig ik gewoon uit om het uit te testen. Je haren wassen zonder shampoo ; je lichaam zonder zeep (je zal als vrouw je maandstonden maar hebben ![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is zelfs een medische verklaring waarom ik niet ruik, maar ik heb weinig zin om daarover uit te weiden. Maar dan nog, wie zich elke dag wast, meurt niet. Dat neemt niet weg dat ik mezelf graag parfumeer. Schoonheidsidealen hebben altijd bestaan en zullen altijd bestaan. Onze goede vriend Deepeco bewijst andermaal dat hij totaal wereldvreemd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de steden in de Middeleeuwen zal het inderdaad vreselijk gestonken hebben, maar daarbuiten was de lucht zuiver zoals we ze nu niet meer kennen. De hele dag ademen we lucht in verpest door uitlaatgassen van auto's, brommers en weet ik veel, door gassen van verwarmingsinstallaties, van fabrieken en ga maar door. We zijn de stank zo gewend dat het ons zelfs nog zelden opvalt. De geur van echte zuivere lucht kennen we niet meer. Wat dat betreft, geef mij maar de zuivere lucht van vroeger, al stonk het op sommige plaatsen inderdaad naar str...
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge zoudt verschieten. Bij de Egyptenaren weet ik niet, maar bij de Romeinen waren er zulke dingen, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Als de collega waarmee ik moet samenwerken een subtiele, lekkere en frisse geur weergeeft is het toch aangenamer werken dan met een collega die uren in de wind stinkt naar een zurige preisoep of een muffe lookstengel.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Ik heb daar ooit al collega's op aangesproken. Parfum hoeft natuurlijk niet, maar gewassen mogen ze wel zijn. Zeker als je met die lui 8 uur moet doorbrengen in een kleine ruimte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() nog een verduidelijking over cosmetica en luxe. Zoals ik zei heeft cosmetica te maken met een irreeel en maakbaar schoonheidsideaal. We hebben allemaal "aanvaarding" en "erkenning" als basisbehoeften. De vraag is hoe die basisbehoeften ingekleurd kunnen worden. Ofwel creeren we een situatie waarbij aanvaarding en erkenning pas vervuld worden indien men dure producten met een hoge ecologische voetafdruk gebruikt, ofwel waarbij men gewoon zichzelf mag zijn en geen cosmetica enzo moet gebruiken. Het schoonheidsideaal is maakbaar, dus we kunnen ook "gewoonheid" (of "naturel") upgraden tot schoonheidsideaal. Dat zou veel beter zijn voor sociale rechtvaardigheid en milieu, want dan zou er minder dure milieu-onvriendelijke dingen gekocht worden.
We kunnen het schoonheidsideaal wel degelijk bepalen, want vroeger was het schoonheidsideaal om dik te zijn als vrouw, nu moet men heel mager zijn. Dus dat is variabel en door cultuur (en reclame) te beinvloeden. We zouden dus dat schoonheidsideaal moeten verkiezen waarbij vrouwen zich vanzelf goed voelen (minder lage zelfbeelden en eetstoornissen), waarbij er minder milieuvervuiling is (minder energieverspillende productie en giftige chemische stoffen) en waarbij er meer geld over is voor armoedebestrijding. Is dat mogelijk? Jazeker: door "naturel" te kiezen tot schoonheidsideaal, zodat men geen cosmetica meer hoeft. De enige slachtoffers hiervan zullen zijn: de cosmeticamultinationals. Die zouden dan hun huidige werk niet meer kunnen doen. Maar als we rondkijken in de wereld, dan zien we nog heel veel problemen, en dat wil dus zeggen dat er nog heel veel werk aan de winkel is... Het komt er gewoon op neer dat die cosmeticaproducenten belangrijker werk gaan doen.
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN